Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2009, 18:20

autor: Piotr Doroń

Wertykalne Damnation w drugiej połowie maja

Brytyjczycy z Codemasters ujawnili dokładną datę światowej premiery Damnation – wertykalnej, jak określają ją sami twórcy, strzelaniny powstającej na bazie Unreal Engine 3. Doszło do tego po dwukrotnym przesunięciu debiutu, spodziewanego pierwotnie w okolicach ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia.

Brytyjczycy z Codemasters ujawnili dokładną datę światowej premiery Damnation – wertykalnej, jak określają ją sami twórcy, strzelaniny powstającej na bazie Unreal Engine 3. Doszło do tego po dwukrotnym przesunięciu debiutu, spodziewanego pierwotnie w okolicach ubiegłorocznych świąt Bożego Narodzenia.

Wertykalne Damnation w drugiej połowie maja - ilustracja #1

Niejaki Rourke, bohater Damnation.

Produkcja zawita do amerykańskich sklepów 22 maja, poprzedzając premierę europejską, do której powinno dojść kilka dni później. Wszystkie trzy edycje gry trafią do sklepów w tym samym czasie (Damnation zostanie wydane w wersjach na komputery osobiste, a także konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3). Przypominamy, że jej akcja będzie przedstawiać alternatywną wersję amerykańskiej wojny secesyjnej, toczącej się w steam-punkowej rzeczywistości. Cechą wyróżniającą ten produkt będą ogromne wielopoziomowe mapy oraz rozmaite wielopiętrowe budowle, stąd też fakt określania Damnation mianem vertical shootera.

Dzieło studia Blue Omega Entertainment, zajmującego się do tej pory jedynie produkcją filmową, nie zapowiada się zbyt oryginalnie, a rozgrywka zaprezentowana na kilku zwiastunach razi topornością i słabym wykończeniem (dotyczy to szczególnie wszelkich eksplozji). Autorzy mają jeszcze chwilę czasu na poprawienie niektórych błędów, lecz usunięcie wszystkich niedoróbek wydaje się być niemożliwe.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej