zawieszone prace / skasowane gry - newsy i ciekawostki (8)

Prace nad EverQuest Next wstrzymane. Landmark nadal w produkcji
Michał Kułakowski, 11 marca 2016, 21:25
Prace nad MMORPG EverQuest Next zostały ostatecznie wstrzymane. Studio Daybreak stwierdziło, że produkcja nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Deweloeprzy nadal planują jednak opublikować sandbokosowy spin-off gry pod tytułem Landmark.

Riot Games wykupiło Radiant Entertainment; koniec Rising Thunder
Jakub Błażewicz, 9 marca 2016, 11:26
Firma Riot Games, właściciel League of Legends, wykupiło studio Radiant Entertainment, pracujące nad grami Stonehearth oraz Rising Thunder. Niestety, z tego powodu serwery drugiej z wymienionych produkcji zostaną wyłączone 18 marca.

Microsoft porzuca Fable Legends i planuje zamknąć Lionhead Studios
Kamil Zwijacz, 7 marca 2016, 17:55
Firma Microsoft postanowiła porzucić dalszą produkcję gry Fable Legends od studia Lionhead, które najpewniej zostanie zamknięte. Do tego pracująca nad Project: Knoxville ekipa Press Play Studios przestała istnieć.

Wieści ze świata (skasowane gry Star Wars, Doom, PlayStation VR, Fire Emblem Fates) 25/2/2016
Adam Mirkowski, 25 lutego 2016, 14:06
Dziś piszemy o anulowanych grach ze świata Star Wars (Episode VII: Shadows of the Sith oraz Scum and Villainy), nieocenzurowanym Doomie w Niemczech, zapowiedzi konferencji nt. PlayStation VR na GDC 2016 oraz wynikach sprzedaży Fire Emblem Fates w Ameryce Północnej. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Jeszcze poczekamy na spadkobiercę MDK. Prace nad First Wonder przerwane
Jakub Mirowski, 20 lutego 2016, 15:14
Studio Rogue Rocket Games ujawniło, że prace nad grą First Wonder zostały przerwane. Osoby, które wsparły projekt finansowo, mogą ubiegać się o zwrot pieniędzy, zaś działanie studia zostaje czasowo zawieszone.

Prace nad Unsung Story wstrzymane - studio Playdek zajmie się innymi projektami
Jakub Mirowski, 9 lutego 2016, 11:41
Studio Playdek poinformowało, że wstrzymało prace nad turową grą RPG Unsung Story: Tale of the Guardian, która dwa lata temu została sfinansowana na Kickstarterze, gromadząc ponad 600 tysięcy dolarów. Zespół kierowany przez Yasumi Matsuno ma obecnie spore problemy finansowe i w związku z tym chce skupić się na projektach, które mogą zostać wydane w najbliższym czasie.

Wieści ze świata (Batman: Arkham Knight, The Last of Us, Skywind) 4/2/2016
Krzysztof Mysiak, 4 lutego 2016, 14:30
Dziś piszemy m.in. o polskim turnieju w The Last of Us Remastered, kasacji wersji Mac i Linux gry Batman: Arkham Knight oraz prezentacji moda Skywind na kolejnym materiale wideo. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (GOG.com, TES Online, Warhammer TET Vermintide, Saints Row Undercover, Age of Mythology) 29/1/2016
Krzysztof Mysiak, 29 stycznia 2016, 14:22
Dziś piszemy m.in. o odpowiedniku wczesnego dostępu na GOG.com, dacie premiery dodatku Thieves Guild do The Elder Scrolls Online, zapowiedzi dwóch DLC do Warhammer: The End Times - Vermintide, premierze Age of Mythology: Tale of the Dragon i wypuszczeniu grywalnego prototypu skasowanego Saints Row Undercover na PSP. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Assassin's Creed: Identity – Ubisoft „zasasynował” mobilną odsłonę serii?
Adrian Werner, 26 stycznia 2016, 09:57
Firma Ubisoft usunęła grę Assassin's Creed: Identity z nowozelandzkiego App Store, gdzie była testowana od kilkunastu miesięcy. Nie rokuje to dobrze dla tego projektu i nie wiadomo, czy nie zostanie on skasowany.

Wieści ze świata (Mighty No. 9, DriveClub, Saints Row Undercover, Civilization: Revolution 2, MXGP 2) 25/1/2016
Krzysztof Mysiak, 25 stycznia 2016, 13:30
Dziś piszemy m.in. o zapowiedzi trybu hardkorowego w DriveClub, skasowanej grze z serii Saints Row na PSP oraz opóźnieniu premier Mighty No. 9, Sid Meier’s Civilization: Revolution 2 Plus i MXGP 2. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (SW Battlefront III, Shenmue III, Life is Strange, The Crew, Anno 2205, PS Store) 21/1/2016
Krzysztof Mysiak, 21 stycznia 2016, 14:13
Dziś piszemy m.in. o wycieku grywalnej wersji Star Wars: Battlefront III na X360, dwóch nowych screenach z Shenmue III, sprzedaży gier w PlayStation Store w 2015 roku oraz aktualizacjach i darmowych DLC do Life is Strange, The Crew: Wild Run i Anno 2205. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Grand Theft Auto V na PC bez moda The Pinnacle of V
Kamil Zwijacz, 31 grudnia 2015, 10:10
Josh Romito, główny twórca moda The Pinnacle of V dla gry Grand Theft Auto V, zamknął projekt, gdyż okazało się, że współpracujące z nim osoby dopuściły się oszustwa i użyły w swoich pracach elementów innych modów.

Triad Wars - następca Sleeping Dogs wkrótce zakończy żywot
Kamil Zwijacz, 27 grudnia 2015, 15:43
Dostępna w ramach beta-testów sieciowa gra akcji Triad Wars wkrótce zakończy swój żywot. Zarejestrowane osoby mogą się nią bawić do 20 stycznia 2016 roku, a później serwery zostaną na zawsze zamknięte.

Half-Life 2: Episode Four na nowych grafikach
Kamil Zwijacz, 5 grudnia 2015, 09:44
W serwisie Valve Time opublikowano nowe materiały graficzne z anulowanego Half-Life 2: Episode Four, tworzonego przez ekipę Arkane Studios we współpracy z Valve. Projekt miał być spin-offem głównego cyklu.

4A Games zawiesza swój niezapowiedziany projekt na rzecz nowego Metro?
Jakub Mirowski, 29 listopada 2015, 16:06
Jak można wyczytać na profilu głównego projektanta technicznego ukraińskiego studia 4A Games, zespół zawiesił na razie swój niezapowiedziany jeszcze projekt science-fiction i skupia się na kolejnej części serii Metro.

Wieści ze świata (Jurassic World, Star Wars: Episode VIII, GTA V, PlayStation 4, Revolution Software) 10/11/2015
Krzysztof Mysiak, 10 listopada 2015, 15:13
Dziś piszemy m.in. o anulowanej grze na kanwie Jurassic World, ukończeniu scenariusza do Star Wars: Episode VIII, skasowaniu przez Take-Two dwóch modów do GTA V, nowej przygodówce Charlesa Cecila oraz aktualizacji 3.11 firmware’u PlayStation 4 i wyjątkowym padzie do tej konsoli. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Borderlands Online anulowane. Studio 2K China zamknięte
Janusz Guzowski, 7 listopada 2015, 14:01
Gra Borderlands Online, sieciowa odsłona popularnej strzelanki studia Gearbox Software przeznaczona na rynek azjatycki została anulowana. Jednocześnie zamknięto odpowiedzialną za produkcję firmę 2K China. Decyzja ma związek z przewidywanym niskim poziomem zwrotu kosztów procesu deweloperskiego.

Wieści ze świata (Star Wars: First Assault, Bloodborne, Cities: Skylines, Trine 3, Invisible, Inc.) 6/11/2015
Krzysztof Mysiak, 6 listopada 2015, 15:00
Dziś piszemy m.in. o gameplayu ze skasowanego Star Wars: First Assault, DLC do Invisible, Inc. oraz aktualizacjach do gier Bloodborne, Cities: Skylines i Trine 3: The Artifacts of Power. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Skasowana gra z Darthem Maulem może zostać wskrzeszona
Adrian Werner, 25 października 2015, 12:35
Studio Red Fly poinformowało, że próbuje wskrzesić skasowany kilka lat temu projekt gry akcji osadzonej w realiach Gwiezdnych Wojen, której głównym bohaterem był Darth Maul. Autorzy pracują obecnie na własną rękę nad prototypem i chcą go wkrótce zaprezentować firmie Electronic Arts.

Star Wars: Battlefront III - nowe wideo ze skasowanej gry
Adrian Werner, 21 października 2015, 10:42
W sieci pojawił się nowy materiał wideo z Star Wars: Battlefront III, czyli skasowanej w 2008 roku sieciowej strzelanki, nad którą pracowało studio Free Radical.

Serwery Dead Island: Epidemic zostaną zamknięte w październiku
Łukasz Szliselman, 17 września 2015, 11:43
Dead Island: Epidemic ostatecznie nie doczeka się premiery, gdyż twórcy zdecydowali się wstrzymać prace nad grą. Serwery tej produkcji typu MOBA zostaną zamknięte w październiku.

Call of Duty: The Devil’s Brigade - kulisy anulowania taktycznej gry TPP
Dariusz Matusiak, 5 września 2015, 19:10
W 2007 roku w produkcji była gra, która mogła pociągnąć serię Call of Duty w zupełnie innym kierunku - taktyczna strzelanina TPP, w której kierowaliśmy całą drużyną komandosów! Dlaczego prace jednak przerwano?

Wieści ze świata (Minecraft: Story Mode, Prison Architect, Mighty No. 9, Tribes: Ascend, HTC RE Vive) 31/8/2015
Krzysztof Mysiak, 31 sierpnia 2015, 14:08
Dziś piszemy m.in. o paru ciekawostkach nt. Minecraft: Story Mode, ostatniej aktualizacji alfy Prison Architect przed wydaniem wersji 1.0, demie Mighty No. 9, przybliżonym terminie premiery gogli HTC RE Vive, wznowieniu wsparcia dla Tribes: Ascend oraz porażce gry Moonrise od studia Undead Labs. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Sega, Anno 2205, Fallout 4, Jak and Daxter 4) 3/8/2015
Paweł Krzystyniak, 3 sierpnia 2015, 12:39
Dziś informujemy Was o problemach finansowych firmy Sega, anulowanej becie Anno 2205 i modelu Pip-Boya do własnoręcznego stworzenia, a także prezentujemy grafiki koncepcyjne z Jak and Daxter 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Koniec Mantle? AMD zaprzestaje dalszej optymalizacji swojego API
Michał Jodłowski, 6 lipca 2015, 11:30
Jak donosi serwis AnandTech, firma AMD oficjalnie zaprzestała dalszej optymalizacji swojego niskopoziomowego API Mantle.

Scrolls – Mojang przestaje rozwijać karciankę z zeszłego roku
Krzysztof Mysiak, 30 czerwca 2015, 10:30
Firma Mojang nieoczekiwanie ogłosiła, że przestaje rozwijać swoją karciankę Scrolls. Twórcy będą jeszcze czuwali nad balansem rozgrywki i trzymali serwery przy życiu przynajmniej przez rok, ale nie zamierzają przygotowywać nowych kart, trybów zabawy etc. Gra trafiła na rynek w otwartej becie w czerwcu 2013, a w finalnej wersji jest dostępna zaledwie od grudnia 2014 roku.

Pierwsza wersja Dooma została skasowana, bo za bardzo przypominała Call of Duty
Adrian Werner, 25 czerwca 2015, 10:32
Szef firmy Bethesda zdradził dlaczego po kilku latach prac skasowano pierwszą wersję czwartej odsłony cyklu Doom. Okazuje się, że zbytnio przypominała ona współczesne wojenne FPS-y pokroju Call of Duty i Battlefield, co nie pasowało do tradycji serii.

Phantom Dust - prace nad grą zostały zawieszone
Adrian Werner, 23 czerwca 2015, 11:24
Firma Microsoft potwierdziła, że prace nad projektem Phantom Dust zostały zastopowane i w najbliższych planach nie ma ich wznowienia.

Wieści ze świata (Windborne, Xbox One) 18/6/15
Łukasz Szliselman, 18 czerwca 2015, 13:08
Dziś piszemy m.in. o wstrzymaniu prac nad grą Windborne oraz wpływie systemu Windows 10 na interfejs konsoli Xbox One. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Michel Ancel nie pracuje już nad Beyond Good & Evil 2. Projekt został porzucony?
Krzysztof Nieradko, 17 czerwca 2015, 15:55
Tony Key, starszy wiceprezes do spraw marketingu i sprzedaży w Ubisoft, ujawnił, że Michel Ancel nie pracuje już nad długo wyczekiwanym Beyond Good & Evil 2. Przedstawiciel francuskiego dewelopera przyznał również, że w tym momencie o wspomnianym tytule nie dowiemy się niczego konkretnego.

Duma Szlachecka - kolejny polski projekt crowdfundingowy trafił do piachu?
Kamil Zwijacz, 10 czerwca 2015, 11:47
W zeszłym roku rozpętała się duża afera, po tym jak przywrócony do życia dzięki zbiórce pieniędzy magazyn Secret Service bardzo szybko zakończył swój żywot. Niedługo później zawieszono prace nad sfinansowanym w serwisie Wspieram.to Franko 2, a dziś mamy do przekazania kolejne złe wieści. Wygląda na to, że do piachu poszła przeglądarkowa Duma Szlachecka, na którą w 2014 roku zebrano ponad 11 tys. zł.

Project CARS na Wii U zagrożone; studio czeka na zapowiedź nowej konsoli Nintendo
Kamil Zwijacz, 26 maja 2015, 12:50
Ian Bell, szef studia Slightly Mad, wyjawił na oficjalnym forum gry Project CARS, że deweloperzy postanowili wstrzymać się z produkcją wersji na konsolę Wii U do targów E3, na których Nintendo być może zapowie swoją nową konsolę. Jeżeli tak się stanie, to prace nad obecną edycją zostaną porzucone, a jeżeli nie, to studio postara się dokończyć projekt.

Techland wstrzymuje prace nad Hellraidem. Gra wróciła do fazy koncepcyjnej
Piotr Bicki, 21 maja 2015, 19:23
Nie dane nam będzie zagrać w Hellraida – a przynajmniej w jego dotychczasową formę. Odpowiedzialni za projekt deweloperzy z polskiego Techlandu oznajmili bowiem, że prace nad grą zostały zawieszone. Nie oznacza to jednak, że tytuł wylądował w koszu – twórcy postanowili na nowo przemyśleć podstawowe mechanizmy produkcji.

Materiały graficzne z anulowanej wersji DOOMa
Kamil Zwijacz, 19 maja 2015, 11:40
W sieci ukazał się zwiastun oraz grafiki pochodzące z anulowanej wersji strzelanki DOOM, nad którą pracowano od 2008 roku. Gra ponoć nie sprostała oczekiwaniom wydawcy i kilka lat temu projekt postanowiono zacząć tworzyć od nowa.

Wieści ze świata (The Black Glove, Persona 5, Steam) 12/5/2015
Łukasz Szliselman, 12 maja 2015, 13:13
Dziś piszemy m.in. o wstrzymaniu prac nad grą The Black Glove, przybliżonej dacie premiery Persona 5 oraz nowym rekordzie aktywności na Steamie. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
![Silent Hills anulowane - [aktualizacja]](/i/w/h1/167816808.jpg)
Silent Hills anulowane - [aktualizacja]
Luc, 27 kwietnia 2015, 16:10
Wyczekiwane przez fanów horrorów Silent Hills prawdopodobnie nigdy nie ujrzy światła dziennego. Guillermo del Toro kilkanaście godzin temu odniósł się do całej sprawy, potwierdzając obawy graczy, zaś samo Konami zadecydowało o zakończeniu dystrybucji promującego grę dema P.T.

Alan Wake 2 - obejrzyj zapis prototypu zawieszonej kontynuacji
Adrian Werner, 21 kwietnia 2015, 09:31
Studio Remedy wypuściło kilkunastominutowy zapis rozgrywki z prototypu Alan Wake 2. Prace nad projektem zawieszono, ale twórcy mają nadzieję w przyszłości do niego wrócić.

Wieści ze świata (The Elder Scrolls Online, Prey 2, Visceral Games) 9/4/15
Łukasz Szliselman, 9 kwietnia 2015, 13:32
Dziś piszemy m.in. o darmowym weekendzie z The Elder Scrolls Online, stanowisku studia Human Head odnośnie skasowanego Prey 2 oraz zmianach w zarządzie studia Visceral Games. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Microsoft zaprzestaje produkcji PC-towego Kinecta
Kamil Zwijacz, 7 kwietnia 2015, 08:52
Firma Microsoft postanowiła zaprzestać produkcji sensora Kinect dla komputerów PC. Zapotrzebowanie na urządzenie przerasta możliwości produkcyjne, w związku z czym sprzęt zostanie wycofany z rynku, a koncern skupi się tylko na najnowszym modelu z konsoli Xbox One, który można wykorzystać na PC-tach dzięki specjalnemu adapterowi.

Wieści ze świata (Resident Evil: Revelations 2, StarCraft II: Legacy of the Void, Call of Duty: Advanced Warfare) 4/3/15
Łukasz Szliselman, 4 marca 2015, 13:05
Dziś piszemy o premierze drugiego epizodu gry Resident Evil: Revelations 2, zbliżających się beta-testach StarCraft II: Legacy of the Void oraz debiucie pecetowej wersji pierwszego DLC do Call of Duty: Advanced Warfare. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Legacy of Kain: Dead Sun - pół godziny rozgrywki z anulowanej gry
Piotr Bicki, 23 lutego 2015, 19:20
W internecie pojawił się nowy materiał ze skasowanej w 2012 roku przez Square Enix gry Legacy of Kain: Dead Sun. Ponad półgodzinne nagranie prezentuje niewidziane nigdy fragmenty rozgrywki z nieukończonej wersji produkcji.

The Stomping Land ostatecznie porzucone przez twórców?
Krzysztof Mysiak, 19 lutego 2015, 13:10
Wygląda na to, że projekt The Stomping Land – obiecującej sieciowej gry survivalowej z dinozaurami – poniósł ostateczną śmierć, mimo że dzieło studia SuperCrit wróciło do sprzedaży na Steamie. Główny deweloper, Alex „Jig” Fundora, zerwał kontakt ze swoimi współpracownikami, przez co ci ostatni zaczęli przechodzić do innych zespołów. W międzyczasie gracze próbowali uzyskać interwencję ze strony Kickstartera, lecz nie uzyskali żadnego wymiernego efektu.

Godus nie spełni kickstarterowych obietnic. Peter Molyneux skupia się na nowej grze
Łukasz Szliselman, 10 lutego 2015, 12:24
Pecetowej wersji gry Godus wciąż wiele brakuje do wizji roztoczonej przez Petera Molyneux w 2012 roku, przy okazji zbiórki społecznościowej na Kickstarterze. Wygląda na to, że próżno czekać zrealizowania tamtych obietnic, gdyż deweloper ograniczył wsparcie dla produkcji.

Shadow Realms oficjalnie anulowane. BioWare skupia się na grze o Star Wars
Luc, 10 lutego 2015, 09:44
BioWare zdecydowało się całkowicie porzucić swój ostatni projekt – sieciowe RPG znane jako Shadow Realms. Deweloperzy pracujący do tej pory nad tytułem zostali przeniesieni do zespołów odpowiedzialnych m.in. za Mass Effect czy Star Wars: The Old Republic.

Wieści ze świata (Driver 5, Nosgoth, Dying Light) 4/2/2015
Łukasz Szliselman, 4 lutego 2015, 13:13
Dziś piszemy m.in. o anulowanej grze Driver 5, popularności bety Nosgoth oraz aktualizacji do Dying Light. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Neverwinter: Elemental Evil, Dragon Age: Inkwizycja, Final Fantasy XIV: A Realm Reborn) 21/1/2015
Łukasz Szliselman, 21 stycznia 2015, 14:14
Dziś piszemy m.in. o nowym dodatku do gry Neverwinter oraz aktualizacjach do Dragon Age: Inkwizycja i Final Fantasy XIV: A Realm Reborn. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Human Element - studio Robotoki zawiesza działalność
Kamil Zwijacz, 21 stycznia 2015, 10:09
Studio Robotoki, pracujące od kilku lat nad ciekawie zapowiadającym się Human Element, ze względów finansowych wstrzymało swoją działalność oraz zawiesiło prace nad pierwszym tytułem, który miał ukazać się pod koniec bieżącego roku.

Przyszłość Spintires zagrożona? Autor symulatora ciężarówek oskarża wydawcę o oszustwo
Łukasz Szliselman, 19 grudnia 2014, 12:56
Twórca Spintires, Pavel Zagrebelnyj, oskarżył firmę Oovee o oszustwo finansowe i odcięcie go od możliwości aktualizowania gry, wobec czego zmuszony jest zaprzestać jej dalszego rozwoju. Z kolei wydawca zapewnia, że jest to tylko nieporozumienie, a przyszłość symulatora radzieckich ciężarówek nie jest zagrożona.

Polski crowdfunding znowu zawodzi, tym razem przez Franko 2
Adam Kaczmarek, 17 grudnia 2014, 10:24
Franko 2 nie zbije nikogo w tym roku i być może w ogóle. Kolejny projekt oparty na zbiórce został wstrzymany.

Runemaster - zawieszono prace nad RPG studia Paradox Interactive
Adrian Werner, 5 grudnia 2014, 10:19
Firma Paradox Interactive poinformowała o zawieszeniu prac nad projektem Runemaster. Miało to być RPG z proceduralnie generowanym światem zainspirowanym mitologią ludów skandynawskich.