Prace nad EverQuest Next wstrzymane. Landmark nadal w produkcji

Prace nad MMORPG EverQuest Next zostały ostatecznie wstrzymane. Studio Daybreak stwierdziło, że produkcja nie spełniła pokładanych w niej nadziei. Deweloeprzy nadal planują jednak opublikować sandbokosowy spin-off gry pod tytułem Landmark.

Michał Kułakowski

Mimo kasacji EverQuest Next, Daybreak obiecuje, że będzie nadal wspierało i rozwijało gry Landmark, EverQuest i EverQuest 2

Prace nad grą EverQuest Next, a więc kolejną odsłoną legendarnej serii MMORPG, zostały ostatecznie wstrzymane. Informację taką przekazał Russell Shanks, szef studia Daybreak (dawniej Sony Online Entertainment). Jak stwierdził. w oświadczeniu przygotowanym przez jego zespół, tytuł nie był wystarczająco grywalny i nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Wieść jest tym bardziej zaskakująca, że jeszcze w ubiegłym miesiącu, twórcy zapewniali, że prace nad projektem postępują bez problemów. Co więcej autorzy obiecywali, że skupią na nim większość swoich zasobów tak, by ukończyć go jeszcze przed końcem tego roku. Jak widać priorytety studia ponownie uległy zmianom, co może być efektem problemów finansowych i restrukturyzacji firmy.

Dobrą wiadomością jest jednak to, że Daybreak nie porzuciło prac nad spin-offem EverQuest Next, zatytułowanym Landmark. Przypominająca Minecrafta sandobkosowa produkcja, znajdująca się w fazie testów od 2014 roku, zdobyła wierną rzeszę fanów i w ostatnim czasie pochłaniała coraz większą uwagę deweloperów. Landmark, który przyćmił swojego starszego brata, jest zresztą symptomem trendów panujących w branży i wśród graczy, którzy od kilku lat odwracają się od klasycznych MMO na rzecz survivalowych i sandbokoswych produkcji lub gier MOBA.

O EverQuest Next usłyszeliśmy po raz pierwszy prawie sześć lat temu, a oficjalnie został on zapowiedziany w 2012 roku. Ambitna produkcja, stworzona na podstawie zupełnie nowego autorskiego silnika, obiecywała liczne innowacje. Największą z nich była konstrukcja fikcyjnego świata tytułu, przedstawiającego krainę o nazwie Norrath. Według zapewnień autorów, gracze mieli swobodnie niszczyć praktycznie każdy element mapy, a także kopać i budować własne konstrukcje, które stawały się stałym elementem krajobrazu. Równie interesująco miały zachowywać się postacie niezależne, które wyposażone zostały we własne moduły sztucznej inteligencji, dzięki którym zapamiętywały nasze decyzje i działania. Kompleksowe AI było elementem rozbudowanego systemu questów, z których wiele stanowiło rozległe łańcuchy zadań, wypełnianych na przestrzeni kilku miesięcy. System walki również odchodził od standardów ustalonych przez World of Warcraft, stanowiąc hybrydę typowych RPG-owych rozwiązań oraz elementów zręcznościowych. Daybreak planowało premierę tytułu na komputerach PC, rozważało również port na konsolę PlayStation 4.

  1. Oficjalna strona studia Daybreak
Landmark

Landmark

PC
eol

Gra przestała działać: 10 czerwca 2016

Informacje o Grze
4.6

Gracze

3.3

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
27

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2016-03-12
16:14

paul181818 Generał

paul181818
👎

po co wogole zaczynają prace i robią nadzieję dla fanów i graczy .... p.s pierwszy raz slysze o tej grze xD

Komentarz: paul181818
2016-03-12
16:56

cycu2003 Legend

cycu2003
😍

Szkoda. Dobrze sie zapowiadało.

Komentarz: cycu2003
2016-03-12
19:53

Mastyl Legend

Mastyl

No właśnie ten news, a wcześniej anulowanie Titana, który imo mógł być bardzo dobry, teraz kłopoty Carbine - wszystko to wyraźnie świadczy o tym, że gumowa bańka MMO rozdymana do potężnych granic sukcesem WoW jakiś czas temu pękła.

Jedyną nadzieją jest dla mnie w tej chwili więc rozwój ESO (mocno wątpliwy), przymierzam się też do kupna Black Desert.

Ten proces - obumieranie jednego z bardziej dochodowych gatunków gier - zasługuje na tekst publicystyczny. Jak widzicie przyszłość tej gałęzi gier?

Komentarz: Mastyl
2016-03-12
22:12

daaruś Legionista

📄

Lepiej podjąć decyzje i anulować tworzenie gry, niż wydać ją i zawieść wysokie oczekiwania

Komentarz: daaruś
2016-03-14
00:52

wert Senator

wert

Mastyl ---> w sumie to może być różnie. Wydawcy gier mogą stwierdzić, że lepiej wypuścić dopracowaną i przemyślaną grę na dłużej niż robić kolejną taką samą grę różniącą się tylko skórkami i jakimś drobnym elementem. Czym Black Desert różni się od innych MMO - kreatorem postaci. A jak wyciągniemy kreator?
Z drugiej strony na horyzoncie (odległym) jest Albion Online - czyli sandbox mmo. Są też nowe marki (Destiny, the division, może Mass Effect czy Dragons Age).
Wydaje się, że brakuje pomysłu na grę - no i my jako gracze też się zmieniamy. Już nie mamy czasu w jednej grze siedzieć bóg wie ile bo gier cała masa.
Dochodzi też kwestia technologii oraz logicznego modelu finansowania.

Trochę boli zamknięcie (a może tylko zawieszenie?) tematu EQ:Next, bo seria trochę była wyznacznikiem trendów jakie podejmowali inni.

Komentarz: wert

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl