Daybreak Games – masowe zwolnienia w byłym Sony Online Entertaiment
Ciąg dalszy problemów Daybreak Games - studia odpowiedzialnego m.in. za H1Z1 oraz EverQuest. Po niedawnym przejęciu przez inną spółkę oraz zmianie nazwy, nowi włodarze dawnego Sony Online Entertaiment zaczęli zwalniać dotychczasowych pracowników.
Luc

Po PR-owej wpadce w chwili premiery wczesnej wersji wyczekiwanego H1Z1, Sony Online Entertaiment znalazło się w poważnych tarapatach. Masowe oburzenie graczy mocno zaszkodziło wizerunkowi twórców, a do tego chwilę później okazało się, że studio odłączyło się od Sony Computer Entertainment i zostało przejęte przez Columbus Nova, przyjmując tym samym nową nazwę. Krok ten wielu zaskoczył, ale dał jednocześnie nadzieję na to, że tytuły takie jak H1Z1, PlanetSide 2 czy EverQuest Next ostatecznie trafią także na inne platformy sprzętowe. Niestety wiele wskazuje na to, że to dopiero początek zmian w Daybreak Games – nowi właściciele studia zaczęli bowiem zwalniać poszczególnych pracowników. Na liście osób, którym wręczono wypowiedzenia znalazły się naprawdę wielkie nazwiska:
- Dave „Smokejumper” Georgeson (Dyrektor ds. Rozwoju marki EverQuest)
- Akil „Lyndro” Hooper (jeden z kluczowych deweloperów przy EverQuest II)
- Douglas „Endymion” VanDerveer (Game Designer przy EverQuest II)
- Jeff Butler (Dyrektor kreatywny marki EverQuest)
- Eric „Felgon" Smith (Associate Producer przy EverQuest Next i EverQuest Next: Landmark)
- Racheal „Afista" McKenny (Menadżer społeczności zgromadzonej wokół EverQuest II)
- Steve „Moorgard" Danuser (główny scenarzysta w różnych produkcjach studia)
- Aaron „Gnobrin” Bisnett (projektant modelów broni oraz pancerza przy różnych produkcjach studia)
- Kelduum Revaan (jeden z kluczowych programistów przy H1Z1)
- Noah Watkins (Graphic Designer dla różnych produkcji studia)
- Linda „Brasse” Carlson (Menadżer społeczności przy różnych produkcjach studia)
- Aimee „Ashlanne” Rekoske (Community Relations Project Manager)
- Tiffany „Amnerys" Spence (zarządzająca relacjami w mediach społecznościowych dla różnych produkcji studia)
- Kyle „Hats" Manchester (Menadżer społeczności przy różnych produkcjach studia)
- Katharine Anderson (jeden z kluczowych deweloperów dla PlanetSide 2)
- Xander Clauss (jeden z kluczowych deweloperów dla PlanetSide 2)
- Taylor Dowell (jeden z kluczowych deweloperów dla PlanetSide 2)
W Sieci pojawiły się także doniesienia o zerwaniu umów ze wszystkimi pracownikami kontraktowymi, którzy byli do tej pory związani z firmą, wciąż jest to jednak informacja niepotwierdzona. W gronie zwolnionych znajdują się kluczowe nazwiska dla wielu najistotniejszych produkcji studia, co stawia pod znakiem zapytania przyszłość wielu z nich. Daybreak Games niedługo po ujawnieniu tych informacji umieściło na forum specjalne oświadczenie, w którym zapewnia, że ruch ten pozwoli zracjonalizować wydatki oraz pomoże studiu w dalszym rozwoju. Zapewniono także, że żaden z obecnych projektów nie zostanie porzucony.
- Oficjalna strona Daybreak Games (wciąż funkcjonująca jako witryna Sony Online Entertaiment)
- Oficjalna strona Columbus Nova
- Sony Online Entertainment
- zwolnienia / zatrudnienia
- Daybreak Game Company
Komentarze czytelników
Meno1986 Senator

I dobrze. Widać, że nie są to osoby powiązane z jednym projektem. Zakładam, że są to znacznie przepłacani pracownicy. Może gdyby SCE wcześniej zdecydowało się na ten ruch, to nie musieliby sprzedawać studia. Ale Sony to obecnie gigant na glinianych nogach. Chwieje się już od dłuższego czasu i trzymają się niemal tylko dzięki marce PS. Jeżeli nic się nie zmieni, a kiedyś powinie im się noga przy którejś z kolei konsoli, to prawdopodobnie upadną.
Velfrig Pretorianin

Podstawowym ruchem po zakupie danej firmy, która nie radziła sobie wcześniej na rynku są zwolnienia i restrukturyzacja. Przecież po to ją ktoś kupuje żeby generowała ona zyski. W większości tego typu przedsiębiorstw kuleje organizacja i "zasiedzenie" pracowników. Liczę na duży rozwój Daybreak Games, co przyczyni się do zadowolenia i graczy, i inwestorów.
Blugkolf Pretorianin
Jak ktoś chce się dowiedzieć czegoś więcej co się naprawdę stało to trochę szczegółów można znaleźć tu: http://babagra.pl/2015/02/darbreak-games-to-wcale-nie-musialo-sie-tak-potoczyc/
AIDIDPl Legend

Może w końcu, jak przetrzebią tych (je)leni to naprawią Planetside, bo ta gra w becie była bardziej grywalna i lepiej zoptymalizowana, miała mniej błędów, Z każdym patchem do gry trafiają coraz nowe błędy, których likwidacja trwa miesiące. Tak reklamowali karty GTX i Physx w tej grze, aż w końcu kiedy nie można było grać, bo sprawiał za dużo problemów po prostu go wyłączyli i powiedzieli że ściśle pracują z ludźmi od Nvidia żeby to przywrócić, i to już trwa ponad rok...