Rise of the Tomb Raider – znamy nowe szczegóły dotyczące rozgrywki
Rise of the Tomb Raider - nadchodząca odsłona przygód Lary Croft - wciąż owiane jest mgiełką tajemnicy, jednak im bliżej do premiery, tym twórcy chętniej dzielą się informacjami i faktami na ten temat. Właśnie zdradzili kilka kolejnych.
Luc

Po udanym reboocie marki w roku 2013, zapowiedź następnej odsłony serii Tomb Raider nikogo nie zaskoczyła. W chwili, w której ogłoszono, że nowa część będzie jednak tytułem ekskluzywnym na konsole Microsoftu, zszokowani byli absolutnie wszyscy. Choć po pewnym czasie Phil Spencer, stojący na czele dywizji odpowiedzialnej za Xboksa przyznał, że jest to wyłączność jedynie czasowa, wciąż wielu z niedowierzaniem kręciło głowami. Kiedy emocje już opadły, gracze zaczęli skupiać się na zawartości Rise of the Tomb Raider oraz tym, na jakie zmiany w stosunku do poprzedniej odsłony zdecyduje się studio Crystal Dynamics. Twórcy przez długi czas bardzo oszczędnie wypowiadali się o swoim tytule, jednak po premierze marcowego numeru Game Informera, stopniowo ujawniają coraz więcej. W najnowszym wywiadzie, Brian Horton – kierujący pracami zespołu nad tym tytułem – ujawnił kilka niezwykle interesujących i nieznanych do tej pory faktów na temat rozgrywki:
- Część z napotykanych grobów będzie silnie strzeżona,
- „Strażnikiem” jednej z krypt będzie wielki, syberyjski niedźwiedź,
- Aby pokonać niektórych „strażników” potrzebne będzie ulepszanie ekwipunku,
- Lara będzie miała do dyspozycji mnóstwo nowej broni – m.in. różne rodzaje łuków,
- Zwierzęta oraz ich ekosystem odegrają kluczową rolę w rozgrywce,
- Wszystkie postacie (ludzkie i zwierzęce) będą zostawiały ślady na śniegu, po których da się je wytropić. Po obfitych opadach, ślady mogą się jednak zatrzeć,
- Natrafimy na różne zwierzęta w zależności od pory dnia oraz pogody,
- Twórcy spędzili ponad sześć miesięcy nad dopracowywaniem technologii odpowiedzialnej za pogodę.
Całość zapowiada się więc na niezwykle złożoną produkcję, w której Crystal Dynamics dodatkowo zaimplementowało mnóstwo technologicznych nowinek, upiększających i urealistyczniających przeżywane przygody. W najbliższym czasie można spodziewać się kolejnych rewelacji, o których będziemy Was regularnie informowali. Data premiery oraz konkretne platformy, na których Rise of the Tomb Raider się pojawi wciąż pozostają nieznane.
Seria Tomb Raider rozpoczęła się w roku 1996. Nastawiona na akcję oraz liczne zagadki produkcja szybko odniosła ogromny sukces i dała początek kolejnym odsłonom, w których główną rolę odgrywała Lara Croft. Piękna pani archeolog niedługo po swoim debiucie stała się zresztą jedną z ikon elektronicznej rozrywki. Choć trzonem serii od początku była zręcznościowa forma rozgrywki, fanów na całym świecie nieustannie przyciągała nie tylko charyzmatyczna bohaterka, ale i zmieniająca się sceneria. Podczas swoich przygód, Lara zwiedziła już m.in. kilkanaście krajów Europy, Afrykę, Antarktykę, a także mitologiczne lokacje takie jak Atlandyda czy Valhalla. Po wydaniu Tomb Raider: Underworld w 2008 roku, marka odrobinę jednak wyhamowała. Nie licząc wydanego dwa lata później spin-offu w postaci Lara Croft and the Guardian of Light, na horyzoncie nie było widać kolejnej, pełnoprawnej odsłony. Crystal Dynamics wydało takową dopiero w roku 2013, okazała się ona jednak ogromnym sukcesem.
- Oficjalna strona gry Rise of the Tomb Raider
- Czego oczekujemy od Rise of the Tomb Raider? Marzymy o nowych przygodach Lary Croft
- Rise of the Tomb Raider – kompendium wiedzy
Więcej:Jest szansa na remastery kolejnych Tomb Raiderów, ale deweloper serii zwalnia kolejne osoby
Rise of the Tomb Raider: 20. rocznica serii
Rise of the Tomb Raider
Data wydania: 10 listopada 2015
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Mówca Umarłych Generał
kaszanka9
Ciesz się, że to m$, jak sony zabulił za bloodborne to nikt bez ps4 nie zagra, a Lara wyjdzie na inne maszynki.
Widzę, że niektórzy nadal mają problem z odróżnieniem gry z "historią" multiplatformową od tytułu wydawanego na całkowitą wyłączność, w dodatku tytułu startowego. Równie dobrze możesz marudzić, że Gears of War nie ma na konsoli Sony, albo Uncharted na konsoli Microsoftu.
Ogame_fan Legend
Bloodborne nalezy do Sony wiec porownanie tych dwoch wypadkow nie jest na miejscu. Sony Japan robi Bloodborne przy wspolpracy z Miyazakim i FS.
Poza ty MS od zawsze tak robi, pamietam jak zabulili za to zeby Tales of Vesperia wyszlo na zachodzie tylko na X360.
zanonimizowany805622 Legend
Dajce spokój. W życiu nie kupię kolejnej części po tym, co otrzymałem w Tomb Raider (2013) - kiepski scenariusz, nudne lokacje, irytujący wrogowie i nieciekawa walka. Męczyłem się przez blisko 10h, aby przebrnąć przez tą katorgę, a ile głupot po drodze się znalazło - nie sposób zliczyć. Biedna kopia serii Uncharted, która mogła pochwalić się świetnymi bohaterami, bardzo dobrym klimatem i humorem, który sprawiał, że miło było brnąć Drake'em przez kolejne lokacje, a co mamy w TR? Marudzącą bohaterkę, postacie poboczne są, ale jakby ich nie było, w ogóle nie wciągający klimat i szaro-burą lokację bez polotu. Jeśli Rise of the Tomb Raider ma wyglądać podobnie, to ja już podziękuję.
dawidfranek Pretorianin
up: no to wypad mi stąd, TR2013 to jedna z najlepszych gier 2013 roku i jak każda ma wady ale jak mało która gra potrafi pochłonąć bez reszty
kaszanka9 Legend
Ogame_fan [8]
Sony Japan robi Bloodborne przy wspolpracy z Miyazakim i FS.
A no to w takim razie mój błąd, wiedziałem, że robi from software, ale tych szczegółów nie znałem.