Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS3X360WiiANDiOSWWW
Okładka Lara Croft and the Guardian of Light (PC)

Lara Croft and the Guardian of Light

Nietypowy spin-off legendarnej serii Tomb Raider, opracowany przez autorów ostatnich odsłon cyklu – studio Crystal Dynamics. Gra opowiada o przygodach pięknej pani archeolog oraz jej przyjaciela, wojownika Majów o imieniu Totec.

Przygodowe | widok izometryczny | elementy logiczne | na 2 osoby | kooperacja | przygodowe gry akcji

Okładka Lara Croft and the Guardian of Light (PC)

data premiery gry:

anulowana

Wii

18sie2010

X360

28wrz2010

PS3

29wrz2010

PC

15gru2010

iOS

16lip2012

AND

14lis2012

WWW

Lara Croft and the Guardian of Light nie stanowi pełnowymiarowej kontynuacji klasycznej serii Tomb Raider. Zamiast tego jest próbą spojrzenia na przygody pani archeolog z innej strony. Akcja ukazana jest z perspektywy izometrycznej i koncentruje się na kooperacji między dwoma postaciami. Pomimo tych radykalnych zmian, gra wciąż zawiera tradycyjne dla cyklu elementy, takie jak sekcje platformówkowe, strzelanie czy rozwiązywanie zagadek.

Lara Croft and the Guardian of Light opowiada o wspólnych przygodach Lary Croft i wojownika Majów o imieniu Totec. Scenariusz nie sili się na szczególną głębię, zamiast tego oferuje lekkostrawną i pełną humoru opowieść rodem z filmów przygodowych. Fabuła obraca się ma wokół tajemniczego artefaktu znanego jako Mirror of Smoke (Lustro Dymu). Za głównego szwarccharaktera posłużył Xolotl - zmora uwolniona z lustra, która posiada moc kontrolowania innych duchów. W czasie zabawy życie uprzykrzają nam hordy umarłych wojowników, olbrzymie salamandry i inne tego typu potworności.

Rozgrywka ukazana jest z perspektywy izometrycznej i nie mamy żadnej kontroli nad kamerą. Postacie Lary i Toteca różnią się zarówno umiejętnościami, jak i uzbrojeniem. Na wyposażeniu panny Croft są dwa pistolety (z nieograniczoną ilością amunicji), podczas gdy Totec preferuje włócznie. Te ostatnie są zresztą przydatne nie tylko w walce, ale również przy pokonywaniu przeszkód terenowych. Przykładowo, włócznia wbita w ścianę pozwoli Larze dostać się w niedostępne wcześniej miejsce. Panna Croft z kolei wspomaga się podczas wspinaczki linką zakończoną hakiem. Duży nacisk położono na element kooperacyjny. Niejednokrotnie Totec przechadzać się będzie po linie, której koniec trzyma Lara. Zrewanżuje się pozwalając pannie Croft biegać po swojej tarczy.

W grze z Larą Croft w roli głównej nie mogło oczywiście zabraknąć eksplorowania opuszczonych katakumb. Umożliwiają one złapanie oddechu między kolejnymi walkami i wzbogacą rozgrywkę o tradycyjne dla tej serii zagadki. Również przy pokonywaniu kolejnych pułapek nieodzowna okazuje się pomoc towarzysza. Multiplayer możliwy jest zarówno przez internet jak i sieć lokalną. Oczywiście zaimplementowano również tryb solo.

Pomimo staro szkolnego charakteru gry, Lara Croft and the Guardian of Light pochwalić się może nowoczesną grafiką, pełną wszystkich wodotrysków, jakich przywykliśmy oczekiwać od współczesnych produkcji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Ocena czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 724 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: 6,6 / 10 na podstawie 296 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Lara Croft and the Guardian of Light

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Lara Croft and the Guardian of Light

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB RAM (GeForce 6800GT lub lepsza), 7 GB HDD, Windows XP/Vista/7

Microsoft Xbox 360

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Sony PlayStation 3

Sony PlayStation 3

Wykorzystuje: PlayStation Network

Lara Croft and the Guardian of Light - recenzja gry
Lara Croft and the Guardian of Light - recenzja gry

Recenzja 23 sierpnia 2010, 12:54

W grze natrafimy na mnóstwo, by nie powiedzieć na zatrzęsienie, różnych poukrywanych znajdziek. Może poukrywanych to za duże słowo, bo trzy czwarte z nich leży sobie po prostu na widoku, czekając aż po nich przebiegniemy, ale od czasu do czasu trzeba wysilić mózgownicę, by odkryć, jak dostać się do pozostałych, bądź po prostu wypatrzyć je w gęstwinie zarośli. Wśród nich są czerwone czaszki, broń, ikony, po zabraniu których wzrasta nam na stałe poziom zdrowia czy amunicji, a także różne artefakty. Te ostatnie wpływają na kilka podstawowych współczynników postaci, powiększając np. zasięg wybuchającego ładunku kosztem szybkości poruszania się. Coś za coś. Ostatnim typem znajdziek są relikty. Modyfikują one między innymi działanie broni i siłę jej ognia.

PC
X360
PS3
Wii
WWW
iOS
AND