Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
Tematyki
Czas
Assassin's Creed
Assassin's Creed

Akcji 13 listopada 2007

Przygodowa gra akcji z elementami skradanki, wyprodukowana przez studio Ubisoft Montreal. Osią fabuły Assassin's Creed są trwające od stuleci zmagania pomiędzy Bractwem Asasynów, a Zakonem Templariuszy. Gracz wciela się w rolę żyjącego w czasach współczesnych Desmonda Milesa, jednak za sprawą maszyny zwanej Animusem może również kontrolować poczynania jego przodka – XII-wiecznego syryjskiego zabójcy, Altaïra ibn La-Ahada. Sandboksowy model rozgrywki pozwala na dużą swobodę w eksplorowaniu otoczenia oraz wykonywaniu zlecanych zadań. Sednem zabawy jest pokonywanie przeszkód w parkourowym stylu oraz widowiskowa walka z przeciwnikami. Assassin's Creed oferuje wyłącznie tryb zabawy jednoosobowej. Wersja reżyserska gry wzbogacona została m.in. o kilka dodatkowych rodzajów misji do wykonania.

Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 17 września 2013

GTA 5 to piąta pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos wzorowane na Los Angeles. Fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion

RPG 20 marca 2006

Czwarta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG akcji, za której powstaniem stoi studio Bethesda Softworks. Jej akcja toczy się w prowincji Cyrodill, należącej do dobrze znanego graczom cesarstwa Tamriel. Po przedwczesnej śmierci z rąk skrytobójców dotychczasowego władcy krainy, Uriela Septima VII, zadaniem głównego bohatera jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i skłonienie go do objęcia władzy nad Tamriel. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, twórcy postawili na sporą swobodę – zarówno w kreowaniu postaci, jak i kolejności realizacji zadań, z których spora część generowana jest losowo. Podczas gry stawimy czoła ponad 40 rodzajom potworów i odwiedzimy wiele szczegółowo przedstawionych krain, cechujących się nie tylko odmiennym wyglądem, ale i własną społecznością, historią oraz kulturą. O jeszcze lepsze wrażenia wizualne zadbał ulepszony engine, wsparty możliwościami silnika fizycznego Havok. Integralną częścią gry jest także rozbudowany edytor.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona

RPG 17 kwietnia 2012

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

Minecraft
Minecraft

Przygodowe 9 maja 2012

Wymykająca się próbom ścisłej klasyfikacji gatunkowej sandboksowa gra niezależnego studia Mojang AB. Minecraft zaprojektowano z myślą o kreatywności graczy, którzy mogą niemal dowolnie zmieniać zbudowany z voxeli (sześciennych bloków) wirtualny świat. Zabawa polega głównie na transformowaniu terenu, wznoszeniu budynków, produkcji przedmiotów i samodzielnym tworzeniu przygód. Gra zawiera standardowo dwa tryby rozgrywki – klasyczny, pozwalający na swobodną zabawę oraz survival, w którym za dnia trzeba przygotować się do odparcia nocnego ataku potworów. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Minecraft oferuje również możliwość zabawy z udziałem innych graczy za pośrednictwem sieci Internet. Dzieło deweloperów z Mojang AB wyróżnia się nieszablonową oprawą wizualną w stylistyce retro.

Borderlands: The Pre-Sequel!
Borderlands: The Pre-Sequel!

Akcji 14 października 2014

Trzecia odsłona serii Borderlands, stanowiąca pod względem fabularnym pomost pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w Borderlands i Borderlands 2. Produkcją Borderlands: The Pre-Sequel! zajęło się studio 2K Australia przy współpracy z Gearbox Software. Akcja gry toczy się na księżycu planety Pandora, a gracze kierują poczynaniami bohaterów pracujących na rzecz kierowanej przez Handsome Jacka korporacji Hyperion. Podobnie jak we wcześniejszych grach z cyklu, twórcy przygotowali cztery grywalne postaci (Athena the Gladiator, Wilhelm the Enforcer, Nisha the Lawbringer i Fragtrap), z których każda przynależy do innej klasy i posiada unikalne umiejętności. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu trybowi kooperacji dla maksymalnie czterech graczy oraz komiksowej stylistyce oprawy wizualnej. Zmiany objęły natomiast silnik fizyki, który uwzględnia zmniejszoną siłę grawitacji.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Grand Theft Auto Online
Grand Theft Auto Online

Akcji 1 października 2013

Przygotowany przez studio Rockstar North bezpłatny dodatek do bestsellerowej gry akcji Grand Theft Auto V. Rozszerzenie wprowadza oparty na sieci Internet tryb rozgrywki wieloosobowej. Gracze mogą wykreować własne awatary bohaterów i wraz ze znajomymi eksplorować miasto Los Santos. Jednocześnie w zabawie może brać udział maksymalnie 16 uczestników, dla których twórcy Grand Theft Auto Online przygotowali sporą ilość atrakcji. Poza standardowymi trybami sieciowymi (np. deathmatch) istnieje możliwość wykonywania zadań w kooperacji, a także oddawania się takim aktywnościom, jak wyścigi uliczne, gra w golfa, czy skoki spadochronowe. Zarabiane podczas zabawy wirtualne pieniądze pozwalają zmieniać wygląd bohatera, a także kupować broń, pojazdy oraz apartamenty.

Borderlands 2
Borderlands 2

Akcji 18 września 2012

Pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG, stanowiąca sequel hitu wydanego w 2009 roku. Dewelopingiem Borderlands 2 ponownie zajęło się studio Gearbox Software przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja gry osadzona została niedługo po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części cyklu. Tym razem gracze muszą stawić czoła Handsome Jackowi, który ogłosił się dyktatorem planety Pandora. Twórcy Borderlands 2 przygotowali cztery grywalne postaci: Salvador, Maya, Zero i Axton, z których każda przynależy do innej klasy i reprezentuje odmienny styl walki. Rozgrywka w dalszym ciągu bazuje na emocjonujących sekwencjach strzeleckich, jednak gruntownym zmianom poddano system uzbrojenia. Wizytówką serii pozostał natomiast tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

Mafia II
Mafia II

Akcji 24 sierpnia 2010

Pełnoprawna kontynuacja popularnej gry gangsterskiej Mafia z 2002 roku. Za powstanie Mafia 2 odpowiadają znani także z Hidden & Dangerous czy Vietcong twórcy oryginału, działający obecnie pod skrzydłami koncernu 2K Games. Druga część gry opowiada zupełnie nową historię, choć w warstwie fabularnej znajdziemy mnóstwo nawiązań do poprzedniczki. Jej bohaterem jest niejaki Vito Scarletti, który po zakończeniu wojny powraca do rodzinnego Empire Bay, będącego w istocie wirtualną rekonstrukcją Nowego Jorku. Próbując odnaleźć się w nowej rzeczywistości, Vito podejmuje się realizacji kolejnych zadań dla lokalnych grup przestępczych, z wolna awansując w mafijnej hierarchii. Prócz typowych potyczek z konkurencyjnymi gangami, porwań i ucieczek, czeka nas też spora liczba dodatkowych atrakcji, takich jak sklepy z ubraniami, czy możliwość modyfikacji samochodów. Dzięki nowemu silnikowi gry otrzymaliśmy znacznie lepszą oprawę graficzną, cykl dobowy, oraz nowe umiejętności bohatera.

Assassin's Creed: Revelations
Assassin's Creed: Revelations

Akcji 15 listopada 2011

Sandboksowa gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną część serii Assassin's Creed. Fabularnie Assassin's Creed Revelations stanowi zwieńczenie tzw. trylogii Ezio (w skład której wchodzą również Assassin's Creed II i Assassin's Creed Brotherhood). Akcja toczy się głównie w XVI wieku, choć retrospekcje sięgają również XII wieku. Główny bohater, Ezio Auditore da Firenze, podąża śladami Altaira, swego przodka i zarazem mistrza bractwa asasynów. Trop wiedzie do Konstantynopola, gdzie Zakon Templariuszy buduje potężną armię. Twórcy sięgnęli po sprawdzone mechanizmy rozgrywki, wzbogacając je o takie elementy, jak możliwość konstruowania bomb oraz zmodyfikowany system poszerzania strefy wpływów. Poza trybem zabawy jednoosobowej gra oferuje także w pełni funkcjonalny multiplayer.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 29 kwietnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Borderlands
Borderlands

Akcji 20 października 2009

Utrzymana w konwencji science-fiction pierwszoosobowa strzelanina (FPS) z elementami cRPG. Gra wyprodukowana została przez studio Gearbox Software, znane z takich tytułów jak James Bond 007: NightFire, Duke Nukem Forever czy seria Brothers in Arms. Akcja Borderlands toczy się na skolonizowanej przez ludzi planecie Pandora. Według legend, gdzieś pod jej powierzchnią znajduje się schron, skrywający olbrzymie bogactwa. Grupki łowców skarbów wyruszają na poszukiwania. Gracz wciela się w rolę członka jednej drużyn i próbuje odnaleźć wejście do schronu, a przy okazji pomóc mieszkańcom kolonii. Rozgrywka w Borderlands to unikalne połączenie sekwencji strzeleckich z mechaniką rozwoju postaci rodem z cRPG. Do atutów gry zaliczają się atrakcyjna oprawa wizualna w komiksowej stylistyce oraz tryb kooperacji dla maksymalnie czterech graczy.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 26 października 2014

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Risen 2: Mroczne wody
Risen 2: Mroczne wody

RPG 31 lipca 2012

Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry z gatunku RPG akcji. Risen 2: Dark Waters jest dziełem niemieckiego studia Piranha Bytes, które sławę zyskało dzięki serii Gothic. Akcja gry toczy się 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Do Bezimiennego zwraca się córka Stalowobrodego – Patty z prośbą o pomoc w poszukiwaniu potężnego artefaktu. Bohater otrzymuje również od Inkwizycji zadanie zinfiltrowania pirackiej bandy na wyspie Puerto Sacarico. Jak przystało na typową produkcję action-RPG, zabawa w Risen 2: Dark Waters polega głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu rozmaitych zadań i toczeniu pojedynków z licznymi przeciwnikami. W porównaniu z pierwowzorem twórcy wprowadzili znaczne modyfikacje w mechanice walki, a także zadbali o bardziej atrakcyjną oprawę audiowizualną.

Fable II
Fable II

RPG 21 października 2008

Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

Alan Wake
Alan Wake

Przygodowe 14 maja 2010

Zrealizowana w konwencji horroru psychologicznego trzecioosobowa gra akcji, inspirowana twórczością Stephena Kinga. Za jej powstanie odpowiada znane za sprawą cyklu Max Payne studio Remedy Entertainment. Bohaterem gry jest autor poczytnych powieści, który w nadziei na przełamanie kryzysu twórczego, wyrusza na wakacje do niewielkiego miasteczka Bright Falls. Już po kilku dniach pobytu żona Alana znika w niewyjaśnionych okolicznościach, zaś pisarz wyrusza na jej poszukiwanie. Szybko przekonuje się, że malownicze miasteczko kryje w sobie wiele tajemnic, podobnie jak miejsce akcji jego ostatniej książki. Aby ocalić ukochaną, Alan musi odszukać fragmenty swego własnego dzieła, eksplorując zakamarki Bright Falls, rozmawiając z napotkanymi osobami i stawiając czoła przyczajonym w ciemności złym mocom. W walce pomoże mu nie tylko broń palna, ale także latarka i rozmaite źródła światła, odstraszające i osłabiające moce duchów. Mroczny klimat rozgrywki potęguje nastrojowa ścieżka dźwiękowa.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

LEGO Marvel Super Heroes
LEGO Marvel Super Heroes

Zręcznościowe 22 października 2013

Gra akcji z bohaterami komiksów wydawnictwa Marvel w rolach głównych. Tytuł stworzony został przez specjalizujące się w „klockowych” produkcjach (m.in. LEGO Władca Pierścieni, LEGO Piraci z Karaibów, LEGO Harry Potter) studio Traveller's Tales. Gracze mogą wcielić się w Spider-Mana, Iron Mana, Hulka, Thora, Kapitana Amerykę i innych herosów, którzy na prośbę Nicka Fury'ego z organizacji S.H.I.E.L.D. ratują zbudowany z klocków świat przed złoczyńcami i rozmaitymi zagrożeniami. Deweloperzy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki łączącej elementy gry akcji, zręcznościowej bijatyki oraz przygodówki. Tradycyjnie w grze nie brakuje akcesoriów do odblokowania, a także możliwości zabawy w kooperacji z drugim graczem na podzielonym ekranie.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

Metro 2033
Metro 2033

Akcji 16 marca 2010

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości strzelanka FPS z elementami RPG i survival horroru, oparta na motywach bestsellerowej powieści Dmitrija Głuchowskiego. Za powstanie Metro 2033 odpowiada debiutujące studio 4A Games. Akcja toczy się po katastrofie nuklearnej, w wyniku której zginęło niemal całe życie na ziemi. Jedyną ocalałą grupą ludzi jest kilkutysięczna społeczność, która znalazła schronienie w tunelach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w jednego z młodych mieszkańców tuneli – Artema, którego zadaniem jest przedostać się do centralnej części metra, aby powiadomić mieszkańców o zagrożeniu ze strony zmutowanych potworów i poprosić ich o pomoc w walce. Podczas swej podróży stawi on czoła licznym niebezpieczeństwom, wykorzystując dostępny arsenał broni i preferowany przez siebie styl walki - otwarty bądź cichy.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Arcania: Gothic 4
Arcania: Gothic 4

RPG 19 października 2010

Kontynuacja zapoczątkowanego w 2001 roku legendarnego cyklu Gothic. Podczas gdy oryginalni twórcy serii ze studia Piranha Bytes zajęli się rozwijaniem zupełnie nowej marki Risen, stworzenie nowego Gothica powierzono ekipie Spellbound Entertainment, znanej m.in. z trylogii RPG Realms of Arkania i cyklu taktycznych strategii Desperados. W grze wcielamy się w postać zupełnie nowego bohatera – młodego chłopaka, szukającego zemsty na nowo obwołanym królu Robharze III, który najechał jego rodzinną wioskę i wymordował jej mieszkańców. Fabuła jest nieco bardziej liniowa niż w poprzedniej części gry, choć koncentruje się ponownie na eksploracji, wykonywaniu szeregu zadań oraz licznych walkach z rozmaitymi potworami. W zależności od wybranej klasy i ścieżki rozwoju, nasz bohater może specjalizować się w walce w zwarciu, łucznictwie bądź magii. Akcję obserwujemy tradycyjnie z perspektywy trzeciej osoby, choć podczas walki kamera automatycznie oddala się, umożliwiając lepszą orientację w terenie.