Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry RPG Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku rpg na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

RPG. Gatunek gier, w skład którego wchodzą wszelkie produkcje z przeważającą liczbą elementów rozwoju prowadzonego bohatera (bądź grupy bohaterów) i rozbudowanych statystykach postaci, a także cechujące się wielowątkową fabułą i wielowątkowymi questami. Zaliczmy do niej zarówno klasyczne gry RPG bazujące na walce turowej i zasadach rodem z "papierowych gier RPG" (Baldur's Gate, Fallout), jak i RPG akcji z dynamiczną walką toczoną w czasie rzeczywistym (seria Gothic) oraz jRPG, czyli bardzo charakterystyczne tytuły bazujące na stylistyce i kulturze państw dalekiego wschodu, w tym anime i mandze (cykle Final Fantasy i Kingdom Hearts).

X360
RPG
Tematyki
Czas
The Elder Scrolls IV: Oblivion
The Elder Scrolls IV: Oblivion

RPG 20 marca 2006

Czwarta odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier RPG akcji, za której powstaniem stoi studio Bethesda Softworks. Jej akcja toczy się w prowincji Cyrodill, należącej do dobrze znanego graczom cesarstwa Tamriel. Po przedwczesnej śmierci z rąk skrytobójców dotychczasowego władcy krainy, Uriela Septima VII, zadaniem głównego bohatera jest odnalezienie prawowitego następcy tronu i skłonienie go do objęcia władzy nad Tamriel. Podobnie jak w poprzednich częściach cyklu, twórcy postawili na sporą swobodę – zarówno w kreowaniu postaci, jak i kolejności realizacji zadań, z których spora część generowana jest losowo. Podczas gry stawimy czoła ponad 40 rodzajom potworów i odwiedzimy wiele szczegółowo przedstawionych krain, cechujących się nie tylko odmiennym wyglądem, ale i własną społecznością, historią oraz kulturą. O jeszcze lepsze wrażenia wizualne zadbał ulepszony engine, wsparty możliwościami silnika fizycznego Havok. Integralną częścią gry jest także rozbudowany edytor.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona

RPG 17 kwietnia 2012

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Risen 2: Mroczne wody
Risen 2: Mroczne wody

RPG 31 lipca 2012

Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry z gatunku RPG akcji. Risen 2: Dark Waters jest dziełem niemieckiego studia Piranha Bytes, które sławę zyskało dzięki serii Gothic. Akcja gry toczy się 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Do Bezimiennego zwraca się córka Stalowobrodego – Patty z prośbą o pomoc w poszukiwaniu potężnego artefaktu. Bohater otrzymuje również od Inkwizycji zadanie zinfiltrowania pirackiej bandy na wyspie Puerto Sacarico. Jak przystało na typową produkcję action-RPG, zabawa w Risen 2: Dark Waters polega głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu rozmaitych zadań i toczeniu pojedynków z licznymi przeciwnikami. W porównaniu z pierwowzorem twórcy wprowadzili znaczne modyfikacje w mechanice walki, a także zadbali o bardziej atrakcyjną oprawę audiowizualną.

Fable II
Fable II

RPG 21 października 2008

Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

Wiedźmin: Powrót Białego Wilka
Wiedźmin: Powrót Białego Wilka

RPG prace wstrzymane

Jedna z najbardziej oczekiwanych rodzimych produkcji, która jednak nigdy się nie ukazała. Powrót Białego Wilka miał być konsolową adaptacją przygód Wiedźmina, tworzoną przez zachęconą sukcesem wersji pecetowej firmę CD Projekt RED, we współpracy z francuskim studiem WideScreen Games. W zamyśle twórców gra miała łączyć fabułę pecetowego pierwowzoru z zupełnie nową mechaniką, dostosowaną do specyfiki i możliwości konsol siódmej generacji. Na potrzeby produkcji zmodyfikowano możliwości tworzenia mikstur i przygotowano zupełnie nowy model walki, składający się z 6 różnych styli oraz 5 wiedźmińskich znaków. Gra tworzona była od podstaw na bazie autorskiego silnika WideScreen Games o nazwie DaVinci, który oferował m.in. dynamiczne oświetlenie i cienie oraz bardziej szczegółowe modele postaci. Pojawiła się także masa nowych animacji, tworzonych w technologii motion capture. Wiele elementów, które miały znaleźć się w Powrocie Białego Wilka, wykorzystano w drugiej pełnoprawnej części cyklu.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Arcania: Gothic 4
Arcania: Gothic 4

RPG 19 października 2010

Kontynuacja zapoczątkowanego w 2001 roku legendarnego cyklu Gothic. Podczas gdy oryginalni twórcy serii ze studia Piranha Bytes zajęli się rozwijaniem zupełnie nowej marki Risen, stworzenie nowego Gothica powierzono ekipie Spellbound Entertainment, znanej m.in. z trylogii RPG Realms of Arkania i cyklu taktycznych strategii Desperados. W grze wcielamy się w postać zupełnie nowego bohatera – młodego chłopaka, szukającego zemsty na nowo obwołanym królu Robharze III, który najechał jego rodzinną wioskę i wymordował jej mieszkańców. Fabuła jest nieco bardziej liniowa niż w poprzedniej części gry, choć koncentruje się ponownie na eksploracji, wykonywaniu szeregu zadań oraz licznych walkach z rozmaitymi potworami. W zależności od wybranej klasy i ścieżki rozwoju, nasz bohater może specjalizować się w walce w zwarciu, łucznictwie bądź magii. Akcję obserwujemy tradycyjnie z perspektywy trzeciej osoby, choć podczas walki kamera automatycznie oddala się, umożliwiając lepszą orientację w terenie.

Diablo III
Diablo III

RPG 3 września 2013

Trzecia część cieszącej się ogromną popularnością serii gier RPG akcji, wykreowanej i rozwijanej przez firmę Blizzard Entertainment. Fabuła Diablo III ponownie zabiera graczy do świata Sanktuarium, gdzie muszą stawić czoła siłom zła. Akcja osadzona została 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej odsłonie cyklu. Na katedrę w Tristram spada tajemnicza kometa, za sprawą której budzą się piekielne zastępy... Diablo III wprowadza m.in. nowe klasy postaci oraz zmieniony system rozwoju umiejętności herosów. Deweloperzy z Blizzarda pokusili się także o jeszcze bardziej dynamiczną mechanikę walki, rozbudowane funkcje społecznościowe (w tym sklepik pozwalający sprzedawać znajdywane przedmioty innym graczom), a także niezwykle klimatyczną oprawę audiowizualną.

Fallout 3
Fallout 3

RPG 28 października 2008

Trzecia odsłona popularnego cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Produkcją gry Fallout 3 zajęła się ekipa deweloperska Bethesda Softworks, znana przede wszystkim z serii The Elder Scrolls. Osią fabuły gry są poszukiwania ojca. W trakcie wyprawy główny bohater, Samotny Wędrowiec, dowiaduje się o Projekcie Oczyszczenie, który mógłby zapewnić wodę mieszkańcom Pustkowi. Twórcy przygotowali kilka wariantów zakończenia kampanii głównej, zależnie od wyborów podejmowanych przez gracza. Deweloperzy pozostali wierni rozbudowanemu systemowi atrybutów postaci, S.P.E.C.I.A.L., znanemu z wcześniejszych gier z serii Fallout. Rozgrywka utrzymana jest jednak w stylu gier akcji, z dynamicznymi sekwencjami walki. Trójwymiarowa oprawa wizualna Fallout 3 generowana jest w oparciu o silnik Gamebryo.

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

Mass Effect
Mass Effect

RPG 20 listopada 2007

Osadzony w konwencji science fiction RPG akcji, opracowany przez ekipę studia BioWare – autorów tak kultowych tytułów, jak Baldur’s Gate czy Neverwinter Nights. Akcja gry toczy się pod koniec XXII wieku, a gracze wcielają się w rolę komandora Sheparda - pierwszego ludzkiego członka Widm, sił specjalnych strzegących porządku w galaktyce. Podczas jednej z misji, której celem jest powstrzymanie zbuntowanego agenta Sarena, nasz bohater odkrywa, iż przeciwnik sprzymierzył się ze znacznie silniejszym wrogiem – pradawną rasą inteligentnych maszyn zwanych Żniwiarzami. Rozgrywka w umiejętny sposób łączy elementy klasycznych produkcji RPG ze współczesnymi grami akcji, zaś prócz eksploracji, licznych dialogów, zróżnicowanych zadań i moralnych wyborów, czekają nas także strzelaniny, w których przejmujemy kontrolę nad 3-osobową drużyną. Podczas zabawy gromadzimy punkty doświadczenia, przeznaczając je na rozwijanie cech postaci oraz ulepszanie posiadanego ekwipunku futurystycznych broni i gadżetów.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Risen 3: Władcy Tytanów
Risen 3: Władcy Tytanów

RPG 12 sierpnia 2014

Wyprodukowana przez niemieckie studio Piranha Bytes gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca trzecią odsłonę serii Risen. W Risen 3: Titan Lords twórcy zdecydowali się porzucić pirackie klimaty na rzecz świata fantasy w stylu umagicznionego Średniowiecza. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, którego dusza została pożarta przez Lorda Cieni. Zależnie od wyborów dokonywanych w trakcie zabawy, heros może pozostać przy człowieczeństwie lub podążać demoniczną ścieżką. Wzorem wcześniejszych gier z cyklu Risen, wydarzenia prezentowane są z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Twórcy sięgnęli również po sprawdzoną mechanikę walki bronią białą, którą wzbogacono o możliwość blokowania ciosów przeciwnika. Od strony technicznej Risen 3: Titan Lords bazuje na zmodyfikowanej wersji silnika zastosowanego uprzednio w Risen 2: Dark Waters.

Mass Effect 3
Mass Effect 3

RPG 6 marca 2012

Trzecia odsłona osadzonej w konwencji science fiction gry studia BioWare, stanowiącej połączenie RPG-a akcji z trzecioosobową strzelaniną. Tytuł jest zwieńczeniem epickiej trylogii, opowiadającej o losach komandora Sheparda i konflikcie z prastarą rasą Żniwiarzy. Akcja rozpoczyna się w chwili, gdy nasz bohater jest przesłuchiwany w związku z jego ostatnią misją. Proces zostaje przerwany przez inwazję Żniwiarzy, którzy tym razem rozpoczynają pełnoprawną inwazję zagrażającą całej galaktyce. Zaprawiony w walce z nimi Shepard wydaje się jedyną osobą zdolną zapobiec nieuchronnej katastrofie. Podobnie jak w Mass Effect 2, rozgrywkę możemy kontynuować postacią z poprzedniej gry, zachowując uzyskane przez nią doświadczenie i reputację. Mechanika zabawy nie uległa gruntownym zmianom, choć rozgrywka stała się jeszcze bardziej dynamiczna. Zupełną nowością w serii jest za to wprowadzenie trybu multiplayer i połączenie go z główną kampanią fabularną.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn

RPG 4 grudnia 2012

Kolejny fabularny dodatek DLC do wydanego pod koniec 2011 roku gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim firmy Bethesda Softworks. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Dragonborn rozgrywa się na mroźnej wyspie Solstheim, położonej na północny wschód od prowincji Skyrim i stanowiącej arenę zdarzeń z drugiego dodatku do gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Fabuła DLC koncentruje się na postaci tajemniczego Miraaka – obdarzonego podobnymi umiejętnościami co główny bohater pierwszego Dragonborna, który setki lat temu popadł w obłęd i zaginął w odmętach czasu. Nowy wątek fabularny stawia przed nami zadanie powstrzymanie wspomnianego szaleńca przed ponownym objęciem władzy nad wyspą. Jedną z najważniejszych nowości na gruncie mechaniki stanowi wprowadzenie możliwości dosiadania smoków i wznoszenia się wraz z nimi w przestworza. Prócz tego, dodatek oferuje masę nowych zadań i nowe rodzaje przeciwników, broni, pancerzy oraz mocy.

South Park: Kijek Prawdy
South Park: Kijek Prawdy

RPG 4 marca 2014

Oparta na motywach popularnej kreskówki Miasteczko South Park gra cRPG. Dewelopingiem South Park: The Stick of Truth zajęło się studio Obsidian Entertainment przy wsparciu ze strony twórców telewizyjnego pierwowzoru – Matta Stone'a i Trey'a Parkera. Gracz wciela się w rolę dzieciaka, który wraz z rodzicami właśnie przeprowadził się do tytułowego miasteczka i próbuje zaskarbić sobie sympatię rówieśników. Okazją do tego jest wspólny LARP (Live Action Role Playing), w którym uczestniczą Cartman i jego koledzy. Fabuła South Park: The Stick of Truth obfituje w absurdalny humor i odniesienia do zjawisk kultury masowej. Twórcy gry sięgnęli także po klasyczne elementy mechaniki cRPG jak klasy postaci, walka w systemie turowym oraz możliwość zdobywania doświadczenia i awansowania na kolejne poziomy rozwoju. Produkcja zwraca uwagę kreskówkową oprawą graficzną.

Mass Effect 2
Mass Effect 2

RPG 26 stycznia 2010

Kontynuacja bestsellerowej gry RPG akcji studia BioWare, opowiadająca o dalszych losach komandora Sheparda. Po tym, jak Normandia pada ofiarą ataku insektoidalnej rasy Zbieraczy, jej załoga zostaje rozproszona, zaś sam komandor ginie. Przywrócony do życia przez tajemniczą korporację Cerberus, lecz uznany za buntownika – nasz protoplasta kompletuje drużynę śmiałków zdolnych stawić czoła nowemu niebezpieczeństwu: Zbieraczom pustoszącym ludzkie kolonie. W grze spotykamy zarówno postaci znane z pierwszej odsłony serii, jak i zupełnie nowych bohaterów o unikalnych zdolnościach fizycznych i biotycznych. W grze położono znacznie większy nacisk na elementy akcji, rozwijając m.in. system walki i mechanizm zadawania obrażeń. Nieznacznemu uproszczeniu uległy aspekty związane z rozwijaniem postaci oraz dostosowywaniem ekwipunku. Co ciekawe, do rozgrywki możemy przystąpić, importując postać z pierwszej części gry, a wszystkie dokonane przez nas wybory moralne znajdą odzwierciedlenie w kontynuacji.

Fable III
Fable III

RPG 26 października 2010

Trzecia odsłona przebojowej serii gier RPG, rozwijanej od 2004 roku przez Petera Molyneux i jego studio Lionhead. W grze wcielamy się w postać młodszego potomka zmarłego króla Albionu (bohatera Fable II), który sprzeciwia się autorytarnym rządom swojego brata i sprzymierza się z lokalną społecznością celem obalenia tyrana i objęcia korony. Tylko w ten sposób może uratować krainę przed całkowitym upadkiem i ochronić ją przed atakiem tajemniczego zła. Mechanika rozgrywki w Fable III czerpie z rozwiązań poprzednich części cyklu, takich jak system rozwoju postaci, gesty czy konieczność dokonywania ciągłych wyborów moralnych, jednocześnie wzbogacając ją o całkiem nowe elementy. Po dojściu do władzy, na naszych barkach spoczywa cały szereg trudnych decyzji dotyczących gospodarki i spraw wewnętrznych królestwa, a podjęte przez nas w tej części gry działania w istotny sposób wpłyną na ostateczny wynik konfrontacji ze zbliżającym się niebezpieczeństwem.

Deus Ex: Bunt Ludzkości
Deus Ex: Bunt Ludzkości

RPG 23 sierpnia 2011

Trzecia odsłona osadzonej w cyberpunkowym klimacie gry akcji z elementami RPG. Seria zapoczątkowana została w 2000 roku przez studio Ion Storm pod wodzą Warrena Spectora, zaś za jej reaktywację odpowiada ekipa Eidos Montreal. Pod względem fabularnym gra stanowi prequel wcześniejszych części cyklu i przenosi nas do roku 2027, w którym korporacja Sarif Indutries prowadzi badania nad biomechanicznymi modyfikacjami ciała. Gracz wciela się w postać Adama Jensena – szefa ochrony owej firmy, który zostaje ranny w wyniku ataku sił specjalnych na jej siedzibę. Uratowany dzięki licznym operacjom i wszczepom, postanawia wyjaśnić skomplikowaną intrygę, kryjącą się za wspomnianymi wydarzeniami. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji, interakcji z otoczeniem oraz walki, z zachowaniem charakterystycznych cech cyklu, jak skradanie się czy hakowanie urządzeń. W zależności od posiadanych wszczepów i związanych z nimi umiejętności, każdą z sytuacji rozwiązać możemy na kilka różnych sposobów.

Divinity II: Ego Draconis
Divinity II: Ego Draconis

RPG 2 października 2009

Kolejna odsłona cyklu gier cRPG zespołu Larian Studios, stanowiąca kontynuację powstałych w latach 2002-2004 Divine Divinity oraz Beyond Divinity. Akcja Divinity II: Ego Draconis rozgrywa się w fantastycznej krainie Rivellon, ok. 50-100 lat po wydarzeniach znanych z poprzedniczki. W grze wcielamy się w postać pogromcy smoków, który wraz z biegiem wydarzeń sam jest w stanie przemienić się w smoka, a dzięki temu latać i wykorzystywać całą gamę smoczych umiejętności. W przeciwieństwie do swoich poprzedniczek opisywany tytuł zrealizowany został w formie trzecioosobowego RPG-a akcji, w którym kluczem do postępów w grze jest walka za pomocą szerokiej gamy broni białej oraz zaklęć. Jak na RPG przystało, spora część rozgrywki opiera się jednak na dialogach z napotkanymi postaciami oraz wykonywaniu kolejnych misji głównych i pobocznych. Dokonywane przez gracza wybory wpływają zaś na kształt fabuły i definiują sposób, w jaki postrzegają nas inni mieszkańcy świata Rivellon.

Risen
Risen

RPG 1 października 2009

Gra z gatunku RPG akcji, wyprodukowana przez twórców serii Gothic – niemieckie studio Piranha Bytes. Fabuła Risen przenosi graczy na wyspę Faranga, pełną cennych artefaktów, ale także niebezpiecznych potworów. Gracz kieruje poczynaniami Bezimiennego, którego statek rozbija się u brzegu. Bohater wikła się w skomplikowaną intrygę, w którą zamieszane są trzy rywalizujące ze sobą frakcje: inkwizycja, buntownicy oraz magowie. Rozgrywka opiera się głównie o eksplorowanie terenu, wykonywanie zadań zlecanych przez postaci niezależne oraz walkę z przeciwnikami. Doświadczenie i pieniądze zdobywane w trakcie gry pozwalają zwiększyć posiadane umiejętności oraz nabyć przydatną broń i ekwipunek. Atrakcyjna oprawa wizualna Risen to efekt zastosowania wydajnego silnika Ageia Physx.

Two Worlds
Two Worlds

RPG 23 sierpnia 2007

Osadzone w realiach fantasy trzecioosobowe RPG akcji, za którego powstaniem stoją twórcy z krakowskiego studia Reality Pump, znanego głównie z cyklu strategii RTS Earth. Akcja gry toczy się w krainie Antaloor, gdzie po wielu latach pokoju odnaleziono tajemniczą świątynię, będącą prawdopodobnie miejscem pochówku boga wojny Aziraala. Na wieść o tym hordy Orków rozpoczynają krwawą krucjatę, nie godząc się na bezczeszczenie grobu swego dawnego przywódcy. W grze wcielamy się w postać najemnika, który, by ratować swą porwaną siostrę, musi odszukać 5 części tajemniczego artefaktu, będącego w rzeczywistości kluczem do grobowca demona. Rozgrywka jest w dużym stopniu nieliniowa, a wirtualny świat zmienia się w zależności od poczynań gracza. Twórcy postarali się też o unikalny system magii oraz możliwość nieograniczonego rozwoju bohatera. Pod względem rozmachu i jakości oprawy Two Worlds nie odstaje w znacznym stopniu od ostatnich odsłon legendarnych serii Gothic czy The Elder Scrolls.