Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Zręcznościowe Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku zręcznościowe na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.

X360
Zręcznościowe
Tematyki
LEGO Marvel Super Heroes
LEGO Marvel Super Heroes

Zręcznościowe 22 października 2013

Gra akcji z bohaterami komiksów wydawnictwa Marvel w rolach głównych. Tytuł stworzony został przez specjalizujące się w „klockowych” produkcjach (m.in. LEGO Władca Pierścieni, LEGO Piraci z Karaibów, LEGO Harry Potter) studio Traveller's Tales. Gracze mogą wcielić się w Spider-Mana, Iron Mana, Hulka, Thora, Kapitana Amerykę i innych herosów, którzy na prośbę Nicka Fury'ego z organizacji S.H.I.E.L.D. ratują zbudowany z klocków świat przed złoczyńcami i rozmaitymi zagrożeniami. Deweloperzy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki łączącej elementy gry akcji, zręcznościowej bijatyki oraz przygodówki. Tradycyjnie w grze nie brakuje akcesoriów do odblokowania, a także możliwości zabawy w kooperacji z drugim graczem na podzielonym ekranie.

LEGO Marvel's Avengers
LEGO Marvel's Avengers

Zręcznościowe 26 stycznia 2016

Kolejna odsłona bestsellerowego cyklu przygodowych gier akcji, bazujących na licencji popularnych duńskich klocków LEGO. Tytuł jest efektem ponownego połączenia sił twórców serii ze studia Traveller’s Tales oraz firmy Marvel i po raz kolejny przenosi graczy ponownie do magicznego świata komiksowych superbohaterów. Fabuła gry bazuje na wydarzeniach ukazanych w filmie Avengers z 2012 roku oraz jego kontynuacji Avengers: Czas Ultrona. W trakcie zabawy mamy więc okazję wcielić się w całą masę postaci znanych z komiksów i filmów Marvela, wliczając w to m.in. Iron Mana, Kapitana Amerykę, Hulka, Czarną Wdowę, Thora, Lokiego czy Sokole Oko. Pod względem rozgrywki tytuł nie odbiega od poprzednich odsłon serii, takich jak LEGO Marvel Super Heroes. Akcja ukazana jest z perspektywy trzecioosobowej i łączy elementy przygodówki ze zręcznościową grą akcji. Zabawa sprowadza się głównie do eksploracji, rozwiązywania zagadek, zbierania rozmaitych „znajdziek” oraz walki z napotykanymi przeciwnikami.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 27 marca 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

Rayman Legends
Rayman Legends

Zręcznościowe 29 sierpnia 2013

Zręcznościowa platformówka 2D z sympatycznym stworkiem w roli głównej. Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montpellier i stanowi piątą, pełnoprawną odsłonę cyklu wykreowanego przez Michela Ancela. Tym razem tytułowy bohater i jego przyjaciel Globox muszą zmierzyć się z sennymi koszmarami, które przez 100 lat stworzyły niesamowite światy w Rozdrożach Marzeń. Na uwolnienie czekają również małaki schwytane przez klon podstępnego Magika. Mechanika rozgrywki w Rayman Legends oraz stylistyka oprawy audiowizualnej nie odbiegają znacząco od rozwiązań znanych z poprzedniej gry z Raymanem (Rayman Origins). Novum stanowią poziomy muzyczne oraz system pozwalający w dowolnej chwili dołączyć do zabawy innym graczom w trybie kooperacji na wspólnym ekranie.

Harry Potter for Kinect
Harry Potter for Kinect

Zręcznościowe 9 października 2012

Gra zręcznościowa stworzona z myślą o kontrolerze ruchu Kinect. Tytuł jest adaptacją filmów oraz książek z serii Harry Potter i pozwala graczom uczestniczyć w ich najważniejszych i najciekawszych momentach.

Kinect Adventures
Kinect Adventures

Zręcznościowe 4 listopada 2010

Zestaw dwunasty gier zręcznościowych robiących użytek z kontrolera Kinect. Wśród nich znajdziemy m.in. spływ pontonowy, bieg przełajowy, popularnego zbijaka oraz przejażdżkę wagonikiem. Dostępne są tryby multiplayer dla maksymalnie czterech osób polegające zarówno na rywalizacji, jak i kooperacji.

Rayman Origins
Rayman Origins

Zręcznościowe 15 listopada 2011

Dwuwymiarowa platformówka, nawiązująca pod względem schematu rozgrywki do klasycznych odsłon serii. Fabuła gry ma miejsce przed wydarzeniami opowiedzianymi w pierwszej części cyklu, a gracze trafiają tu do baśniowej krainy zwanej Rozdrożem Marzeń. Kiedy świat staje w obliczu zagrożenia w postaci inwazji mrocznych istot — Mroklumów — tytułowy bohater i jego przyjaciele postanawiają ruszyć mu na ratunek. W trakcie rozgrywki w Rayman Origins zwiedzamy kolejne, fantastyczne krainy, zajmując się przeskakiwaniem po platformach (akcja prezentowana jest od boku, a my możemy poruszać się w czterech kierunkach), omijaniem czekających na herosa pułapek, pozyskiwaniem nowych umiejętności oraz walką z napotkanymi po drodze przeciwnikami. Ci występują w kilkunastu wariacjach, a na pokonanie czekają również znacznie potężniejsi bossowie. Oprócz tego, pojawiają się tutaj również etapy, w których protagonista dosiada innych stworzeń (na przykład przerośniętego komara), na których grzbiecie przemierza rozbudowane lokacje. Nowość dla serii stanowi tryb współpracy, dzięki któremu gracz może ukończyć wszystkie poziomy w towarzystwie trójki znajomych. Mocną stronę Rayman Origins stanowi śliczna, kolorowa oprawa graficzna, działająca w oparciu o technologię UbiArt Framework. Barwnym sceneriom towarzyszą świetnie animowane postacie, a obrazu całości dopełnia wpadająca w ucho ścieżka dźwiękowa.

Szalone Króliki: Na żywo i w kolorze
Szalone Króliki: Na żywo i w kolorze

Zręcznościowe 1 listopada 2011

Raving Rabbids: Alive and Kicking to zestaw zręcznościowych minigierek, stworzonych z myślą o technicznych możliwościach xboksowego kontrolera ruchu Kinect. Gra, wyprodukowana przez studia deweloperskie koncernu Ubisoft w Mediolanie i Paryżu, umożliwia wspólną zabawę dla maksymalnie czterech graczy.

Kinect: Disneyland Adventures
Kinect: Disneyland Adventures

Zręcznościowe 15 listopada 2011

Kompilacja minigier zręcznościowych osadzonych w uniwersum Disneya, dzięki której gracze mogą nie tylko przemierzyć wirtualny Disneyland, lecz także wziąć udział w osiemnastu konkurencjach toczonych w lokacjach znanych z kultowych bajek i filmów. Produkcja jest remasterem gry Kinect Disneyland Adventures, a w przeciwieństwie do pierwowzoru nie wymaga do działania sensora ruchu Kinect – bawić się można zarówno przy użyciu tego czujnika, jak i wykorzystując pada.

Contra
Contra

Zręcznościowe 8 listopada 2006

Contra jest odświeżoną wersją klasycznej dwuwymiarowej strzelaniny z gatunku "podążaj nieustannie w jednym kierunku i niszcz wszystko na swojej drodze". Pierwowzór zadebiutował komercyjnie w drugiej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku na szeregu rozmaitych platform sprzętowych, natomiast omawiany remake zadedykowano platformie Xbox 360.

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts
Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts

Zręcznościowe 11 listopada 2008

Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts jest klasyczną, trójwymiarową platformówką, kontynuującą rozwiązania zaprezentowane w dwóch poprzednich odsłonach serii wydanych na konsolę Nintendo 64. Nowością jest bardzo rozbudowany system rzemiosła, pozwalający konstruować nowe pojazdy.

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2
Tom Clancy’s H.A.W.X. 2

Zręcznościowe 3 września 2010

Tom Clancy's H.A.W.X. 2 to druga odsłona zręcznościowej gry lotniczej autorstwa rumuńskiego studia deweloperskiego koncernu Ubisoft. Gracze zasiadają za sterami nowoczesnych myśliwców (m.in. F-22, Su-27, Harrier i Eurofighetr) i uczestniczą w podniebnych bitwach. Twórcy zrezygnowali z realistycznego modelu fizyki lotu na rzecz dynamicznej i widowiskowej akcji.

BattleBlock Theater
BattleBlock Theater

Zręcznościowe 3 kwietnia 2013

BattleBlock Theater to gra zręcznościowa, w której musimy przemierzać poziomy wypełnione platformami, niebezpiecznymi pułapkami oraz morderczymi bestiami. Gra jest trzecią produkcją studia The Behemoth - po Alien Hominid i Castle Crashers, przygotowaną w charakterystycznej dla tej firmy formie audiowizualnej.

Limbo
Limbo

Zręcznościowe 21 lipca 2010

Niezwykle oryginalna, dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego duńskiego studia PlayDead. W grze wcielamy się w postać małego chłopca, który wyrusza w niebezpieczną podróż, aby uratować swą siostrę. Podczas wyprawy nasz bohater przemierza dziwne, surrealistyczne krainy, napotykając na swej drodze całą masę śmiertelnych pułapek oraz uciekając przed monstrualnym pająkiem, niestrudzenie podążającym jego śladem. Mechanika zabawy w grze Limbo czerpie z klasycznych platformówek, wprowadzając jednocześnie szereg świeżych, autorskich pomysłów. Sedno rozgrywki stanowi tu dopracowany system fizyki, który odpowiada za większość zagadek logicznych, a także licznych sekwencji zręcznościowych, podczas których gracze muszą wykazać się nie lada refleksem. Największym wyróżnikiem Limbo jest jednak unikalny, tajemniczy i mroczny klimat, uzyskany dzięki specyficznej oprawie audiowizualnej. Gra operuje bowiem bardzo skąpym udźwiękowieniem oraz grafiką wyłącznie w odcieniach czerni i bieli, przez co przypomina dzieła niemieckiego ekspresjonizmu filmowego z początków XX wieku.

Banjo-Kazooie
Banjo-Kazooie

Zręcznościowe 3 grudnia 2008

Banjo-Kazooie to remake popularnej gry z Nintendo 64 o tym samym tytule. Skierowana jest do wszystkich miłośników sympatycznego misia i jego ptasiej kompanki.

Trine
Trine

Zręcznościowe prace wstrzymane

Osadzona w barwnym świecie fantasy gra przygodowo-platformowa z elementami logicznymi, za której powstanie odpowiada fińskie studio Frozenbyte, znane wcześniej za sprawą serii izometrycznych strzelanek Shadowgrounds. W grze przejmujemy kontrolę nad trójką bohaterów: magiem, złodziejką oraz rycerzem, którzy muszą uratować zagrożone przez nieumarłych królestwo, wykorzystując moc tajemniczego narzędzia o nazwie Trine. Mechanika rozgrywki czerpie z klasycznych platformówek, a podczas zabawy zajmujemy się eksploracją kolejnych poziomów, unikaniem pułapek, rozwiązywaniem zagadek oraz walką z napotkanymi przeciwnikami. Możemy też dowolnie przełączać się między postaciami, z których każda odznacza się swoimi unikalnymi zdolnościami: mag może za pomocą czarów tworzyć rozmaite przedmioty, złodziejka specjalizuje się w działaniu z dystansu, zaś rycerz dysponuje potężną siłą fizyczną. Pod względem wizualnym gra odznacza się mocno bajkowym klimatem oraz niezwykle soczystą paletą kolorów.

Spelunky
Spelunky

Zręcznościowe 4 lipca 2012

Spelunky to stworzona przez Dereka Yu i jego firmę Mossmouth gra logiczna, której głównym bohaterem jest grotołaz. Kierując jego poczynaniami gracze odwiedzają losowo generowane podziemia pełne skarbów, ale także wymyślnych pułapek i niebezpiecznych przeciwników. Rozgrywka polega na zebraniu kosztowności, odkrywaniu sekretów poszczególnych plansz i unikaniu zagrożeń.

Trine 2
Trine 2

Zręcznościowe 21 grudnia 2011

Kontynuacja gry logiczno-platformowej studia Frozenbyte, której akcję osadzono w barwnym, bajkowym świecie fantasy. W Trine 2 ponownie splatają się losy maga Amadeusa, złodziejki Zoyi oraz rycerza Pontiusa, których połączył tajemniczy artefakt o nazwie Trine. Tym razem trójka bohaterów trafia do baśniowej krainy zamieszkanej przez gobliny, a ich zadaniem jest odkrycie skrywanej przez nie tajemnicy i zapobieżenie zagrożeniu ze strony złośliwych stworów. Podobnie jak w wypadku pierwowzoru, rozgrywka zrealizowana została w dwóch wymiarach, a zabawa sprowadza się zarówno do elementów zręcznościowych (jak skakanie po platformach i walka), jak i rozwiązywania zróżnicowanych łamigłówek logicznych. Nasi bohaterowie zyskali jednak kilka zupełnie nowych umiejętności, a dodatkowo podczas rozgrywki mają oni możliwość zbierania specjalnych butelek z doświadczeniem i odnajdywania ukrytych skarbów. Nowością jest też opcja zabawy kooperacyjnej za pośrednictwem sieci.

Guitar Hero Live
Guitar Hero Live

Zręcznościowe 20 października 2015

Kolejna pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii gier muzycznych, zapoczątkowanej w 2005 roku przez studio Harmonix, rozwijające obecnie bliźniaczy cykl Rock Band. Nad powracającą po kilku latach nieobecności serią pieczę przejęło studio FreeStyle Games, mające na swoim koncie m.in. dwie części cyklu DJ Hero. Ogólne założenia rozgrywki nie zmieniły się znacząco, jednak tym razem cała akcja obserwowana jest z oczu gitarzysty, a kreskówkowe postaci muzyków i publiczności zastąpione zostały żywymi muzykami, co daje wrażenie uczestnictwa w prawdziwym koncercie. Guitar Hero Live współpracuje z nową wersją wirtualnej gitary, posiadającej 6 przycisków, umieszczonych dla odmiany w 2 rzędach i dzięki temu lepiej imitującej grę na prawdziwym instrumencie. Tytuł posiada tradycyjnie możliwość dostosowania stopnia trudności do umiejętności graczy. Niestety, w porównaniu do konkurencyjnego Rock Band 4, gra nie jest kompatybilna z utworami zakupionymi na potrzeby poprzednich odsłon serii.

Tom Clancy's H.A.W.X.
Tom Clancy's H.A.W.X.

Zręcznościowe 3 marca 2009

Tom Clancy’s H.A.W.X. to sygnowana nazwiskiem znanego pisarza zręcznościowa symulacja lotnicza, wyprodukowana przez studio deweloperskie koncernu Ubisoft w Bukareszcie. Gracz wciela się w rolę pilota nowoczesnego, wojskowego myśliwca i uczestniczy w wyimaginowanym konflikcie zbrojnym, rozgrywającym się w 2012 roku.

Braid
Braid

Zręcznościowe 6 sierpnia 2008

Innowacyjna dwuwymiarowa platformówka, w której oprócz przeskakiwania na inne półki zajmujemy się także manipulacją upływu czasu. Możliwości podróży w czasie uzależnione są od aktualnie odwiedzanego świata gry.

Skylanders: Spyro's Adventure
Skylanders: Spyro's Adventure

Zręcznościowe 14 października 2011

Zręcznościowa platformówka z fioletowym smokiem Spyro i jego kompanami w rolach głównych. Tym razem nasi bohaterowie zostają przeniesieni do świata ludzi, w wyniku knowań głównego antagonisy, Kaosa. Za grę odpowiada studio Toys for Bob, a przy tworzeniu warstwy muzycznej twórców wspomógł znany kompozytor Hans Zimmer.

Rayman 3: Hoodlum Havoc
Rayman 3: Hoodlum Havoc

Zręcznościowe 21 marca 2012

Trzecia odsłona przygód tytułowego, sympatycznego bohatera. Produkcja w wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne jest trójwymiarową platformówką akcji, w której Rayman i jego wierni przyjaciele, Globox oraz Murfy, muszą stawić czoła armii Hoodlumów. W toku przygody przemierzamy nowe, barwne lokacje – mowa zarówno o pięknych miejscach przepełnionych magią, jak i o zniszczonych obszarach zamieszkałych przez nieprzyjazne stwory. Wizualnie tytuł prezentuje się znacznie lepiej od części drugiej – ulepszono nie tylko tekstury, lecz także system animacji. Rayman 3 w wersji na Game Boya Advance jest natomiast dwuwymiarową platformówką, w której akcję obserwujemy z boku. W tym przypadku zadaniem protagonisty jest znalezienie lekarstwa dla Globoksa, który przypadkowo połknął złego lorda Dark Luma. Warto odnotować, że jest to jedna z najładniejszych tego typu produkcji na przenośnej konsoli Nintendo.

Symulator kozy
Symulator kozy

Zręcznościowe 17 kwietnia 2015

Goat Simulator to humorystyczna gra zręcznościowa, będąca komercyjnym rozwinięciem żartu szwedzkiego studia Coffee Stain (znanego przede wszystkim z serii Sanctum). Gra pozwala pokierować poczynaniami szalonej kozy o imieniu Pilgor, która sieje zniszczenie w wirtualnym świecie. Celem zabawy jest spowodowanie jak największych szkód, przy czym można tego dokonać korzystając z wielu absurdalnych akcesoriów (rakiety, wybuchowe zbiorniki itp.). Ambicją deweloperów było stworzenie pastiszu popularnych, niskobudżetowych gier symulacyjnych. Stąd w Goat Simulator znalazło się wiele celowo wprowadzonych bugów o humorystycznym zabarwieniu. Wbudowany edytor pozwala natomiast tworzyć własne plansze, którymi można dzielić się ze znajomymi za pośrednictwem sieci Internet. Od strony technicznej gra wykorzystuje potencjał popularnego silnika Unreal Engine 3.