Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Strategiczne Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

X360
Strategiczne
Tematyki
Czas
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II

Strategiczne 5 lipca 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

Halo Wars
Halo Wars

Strategiczne 26 lutego 2009

Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios. Akcja Halo Wars umiejscowiona została jeszcze przed wydarzeniami ukazanymi w pierwszym Halo i skupia się na pierwszej wielkiej bitwie, jaką na planecie Harvest stoczyły ze sobą siły ludzi oraz obcych, znanych jako Covenanci. W grze przejmujemy kontrolę nad kosmicznym niszczycielem Spirit of Fire oraz oddziałem UNSC, stając w szranki z przeważającymi siłami wroga. Potyczki toczą się zarówno na lądzie, jak i w powietrzu, a podczas walki korzystamy z całego arsenału broni i pojazdów, dobrze znanych fanom serii Halo.

Tropico 3
Tropico 3

Strategiczne 12 listopada 2009

Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strategii ekonomicznych. Mimo przejęcia serii przez nowego dewelopera, bułgarskie studio Haemimont Games, fundamenty rozgrywki pozostały niezmienione. W grze obejmujemy funkcję przywódcy małego wyspiarskiego państewka, przekształcając je w demokratyczny raj bądź bezwzględną dyktaturę. Do naszych obowiązków należy pozyskiwanie zasobów oraz dbanie o dobro obywateli i kontakty dyplomatyczne naszego państwa. Po raz pierwszy w historii cyklu możemy wcielić się w rolę samego dyktatora, decydując zarówno o jego wyglądzie, jak i zdolnościach. Pod postacią wodza możemy swobodnie przemieszczać się po terenie wyspy, wywierając bezpośredni nacisk na funkcjonowanie poszczególnych aspektów państwa. Sam teren da się też dowolnie kształtować pod względem geograficznym oraz demograficznym. Doskonałe wrażenia wizualne zapewnia zaś w pełni trójwymiarowy silnik gry.

Prison Architect
Prison Architect

Strategiczne 28 czerwca 2016

Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych. W wirtualnym zakładzie karnym trzeba więc zmierzyć się z takimi problemami jak agresja wśród skazanych, działalność gangów, przemyt i kontrabanda, a nawet bunty osadzonych. Prison Architect cechuje się wyjątkowo prostą, dwuwymiarową oprawą wizualną z akcją ukazaną w widoku top-down (z perspektywy lotu ptaka).

Supreme Commander
Supreme Commander

Strategiczne 23 czerwca 2008

Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.

XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown

Strategiczne 9 października 2012

Osadzona w realiach science-fiction turowa gra strategiczna, będąca wznowieniem kultowej serii, zapoczątkowanej w 1994 roku grą UFO: Enemy Unknown. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Firaxis Games, założone przez Sida Meiera. Fabuła gry nie kontynuuje wątków swych poprzedniczek, opowiadając nową historię rywalizacji ludzkiej rasy z agresywną cywilizacją obcych. Celem ochrony naszej planety stworzona zostaje specjalna organizacja X-COM, której poczynaniami pokierujemy w trakcie gry. Rozgrywka toczy się na dwóch płaszczyznach. W trybie strategicznym, pozwalającym na planowanie ruchów, prowadzenie badań i rozwój technologii oraz produkcję sprzętu i uzbrojenia zabawa toczy się w czasie rzeczywistym. Właściwe starcia z oddziałami obcych rozgrywane są zaś w klasycznym systemie turowym. Znaczna część misji generowana jest losowo, co pozwala uniknąć powtarzalności rozgrywki. Akcja ukazana jest w pełnym trójwymiarze, zaś silnik gry pozwala m.in. na pełną destrukcję otoczenia.

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

Strategiczne prace wstrzymane

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim to długo oczekiwany sequel innowacyjnej gry strategicznej, stworzonej przez grupę Cyberlore Studios w 2000 roku. Tym razem obowiązki deweloperskie wzięło na siebie rosyjskie studio Ino-Co. Cechą wyróżniającą jest brak bezpośredniej kontroli nad bohaterami. Zamiast tego - wyznaczamy jedynie cele i nagrody za ich osiągnięcie.

Zoo Tycoon
Zoo Tycoon

Strategiczne 22 listopada 2013

Nowa wersja klasycznej strategii ekonomicznej Microsoftu, opracowana w pełnym trójwymiarze i adresowana głównie do graczy konsolowych. W grze przejmujemy kontrolę nad niewielkim wirtualnym zoo, a naszym celem jest rozwinięcie go do rangi potężnego ogrodu zoologicznego, który zapewni nam odpowiednią renomę i wysokie zyski. Aby to osiągnąć, musimy zadbać nie tylko o zaplecze finansowe, ale przede wszystkim o odpowiednie warunki bytowe oraz pożywienie dla różnych gatunków zwierząt, a także atrakcyjny wygląd naszego zoo, który przyciągnie potencjalnych klientów. Atutem gry jest kolorowa grafika i realistyczne modele zwierząt, przygotowane na podstawie autentycznych wzorców wyglądu i zachowań poszczególnych gatunków. Niewątpliwą atrakcję stanowi też możliwość zwiedzania naszego ogrodu z perspektywy pierwszoosobowej, jak również karmienia i zabawy z jego wirtualnymi mieszkańcami.

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3

Strategiczne 11 listopada 2008

Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa. Przeszkodzić im w tym spróbują tym razem nie tylko Alianci, ale również powstałe na wschodzie nowe supermocarstwo - zwane Imperium Wschodzącego Słońca. Każda z trzech stron konfliktu otrzymała własną, złożoną z 9 misji kampanię fabularną, którą rozegrać możemy samotnie bądź w trybie kooperacji. W zależności od wybranej frakcji pod nasze dowództwo dostaną się zróżnicowane, a czasem dość nietypowe jednostki bojowe: lądowe, powietrzne i morskie. Wśród nich znajdziemy m.in. pływające wyspy, transformujące się czołgi, a nawet uzbrojone delfiny i niedźwiedzie. Za wysokiej jakości oprawę graficzną odpowiada ponownie silnik SaGE.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Strategiczne 8 maja 2007

Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod. Tym razem ich bezwzględny przywódca Kane spróbuje podbić świat, wykorzystując do tego celu rozprzestrzeniające się zasoby pochodzącej z kosmosu substancji zwanej tyberium. Rozgrywka toczy się w starym, dobrym stylu i skupia na wydobyciu surowca, rozbudowie bazy oraz toczonych w czasie rzeczywistym dynamicznych potyczkach. W grze zobaczymy w akcji jednostki znane z pierwszych odsłon serii, takie jak czołgi Mamut czy samoloty Orka. Jednocześnie znacznej poprawie uległa oprawa graficzna gry korzystająca z ulepszonej wersji silnika SaGE.

Port Royale 3: Pirates & Merchants
Port Royale 3: Pirates & Merchants

Strategiczne 7 września 2012

Trzecia odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, nad którym pieczę sprawuje firma Kalypso Media. Produkcja zabiera nas w podróż na XVII-wieczne Karaiby, gdzie walkę o wpływy toczą monarchie Hiszpanii, Anglii, Holandii i Francji. W toku przygody wcielamy się w młodego kapitana, którego ambicją jest zbicie fortuny i stworzenie własnego imperium. Przebieg kariery naszego podopiecznego zależy od podejmowanych przez nas decyzji – w trakcie rozgrywki możemy zarówno zająć się niebezpiecznymi wyprawami, piractwem i plądrowaniem miast, jak i skoncentrować się na handlu i rozwoju osad. Oczywiście nie brakuje tutaj również bitew morskich i oblężeń, a ważnym elementem zabawy jest także interakcja z miejscowymi potęgami – to od nas zależy, z kim nawiążemy współpracę, a kto stanie się naszym wrogiem. Oprócz trybów dla pojedynczego gracza Port Royale 3: Pirates & Merchants oferuje rozbudowany wariant rozgrywki wieloosobowej. Mocną stroną opisywanej pozycji jest atrakcyjna, trójwymiarowa oprawa graficzna.

Battlestations: Pacific
Battlestations: Pacific

Strategiczne 12 maja 2009

Druga odsłona gry strategicznej połączonej z symulatorem, w której przenosimy się do czasów II wojny światowej. W produkcji prowadzimy do boju wojska dwóch stron konfliktu – Stanów Zjednoczonych oraz Japonii. Kampania składa się z 28 zróżnicowanych misji. Twórcy przygotowali ponad dwadzieścia nowych jednostek i sporo innych usprawnień. Tryb multiplayer wzbogacono o pięć map i tryby rozgrywki.

Tropico 4
Tropico 4

Strategiczne 18 października 2011

Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr. Istotnym elementem jest także zadowolenie obywateli, o które dbamy, wznosząc rozmaite budynki użyteczności publicznej. Aby zapanować nad chaosem politycznym, wykorzystać możemy wojsko, łapówki, zastraszenia a nawet publiczne egzekucje. W razie kryzysu możemy jednak wziąć pod uwagę postulaty opozycji, a w przypadku rozmaitych klęsk żywiołowych skorzystać z pomocy Czerwonego Krzyża. W czwartej odsłonie gry do naszej dyspozycji oddano jeszcze większą gamę wyspecjalizowanych budynków oraz system wymiany i handlu z sąsiednimi mocarstwami.

Tropico 5
Tropico 5

Strategiczne 24 lipca 2014

Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię. Trzeba także na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację, niwelując skutki klęsk żywiołowych, spełniając żądania społeczeństwa oraz prowadząc szeroko zakrojone działania dyplomatyczne. Nowa odsłona gry niesie ze sobą możliwość stworzenia własnej dynastii i obsadzanie najważniejszych stanowisk państwowych członkami własnej rodziny. Po raz pierwszy w historii serii udostępniono przeznaczony dla czterech graczy tryb wieloosobowy.

Guardians of Middle-Earth
Guardians of Middle-Earth

Strategiczne 4 grudnia 2012

Guardians of Middle-Earth to osadzona w stworzonym przez Tolkiena Śródziemiu gra typu MOBA, powiązaną z filmem Hobbit: Niezwykła Podróż. Podobnie jak inne produkcje z tego gatunku, Guardians of Middle-Earth łączy elementy RTS-a i zręcznościówki. Za stworzenie tytułu odpowiada studio Monolith, a wydawcą jest firma Warner Bros. Interactive Entertainment.

Worms: Revolution
Worms: Revolution

Strategiczne 10 października 2012

Kolejna odsłona popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, nawiązująca do starszych odsłon cyklu, zapoczątkowanego przez studio Team 17 jeszcze w 1995 roku. Wzorem poprzednich części serii, walka odbywa się w ograniczonych czasowo turach, a celem zabawy jest eksterminacja drużyny przeciwnika za pomocą całego arsenału wymyślnych broni i gadżetów. Mimo wykorzystania klasycznej mechaniki, twórcy wprowadzili do rozgrywki kilka całkiem nowych rozwiązań. Należy do nich obecność rozmaitych obiektów, które możemy przesuwać bądź niszczyć. Zwiększono także rolę wody, którą możemy wykorzystać do zmycia lub podtopienia przeciwnika. Po raz pierwszy w historii serii robaki podzielono na klasy - naukowca, żołnierza, strażnika oraz zwiadowcę - posiadające swoje mocne i słabe strony. Gra wykorzystuje trójwymiarowy silnik graficzny, lecz ukazana została w klasycznej perspektywie 2,5D. Zrezygnowano przy tym jednak z typowo komiksowego stylu, wyróżniającego ostatnie odsłony cyklu.

R.U.S.E.
R.U.S.E.

Strategiczne 7 września 2010

Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

Omerta: Miasto Gangsterów
Omerta: Miasto Gangsterów

Strategiczne 1 lutego 2013

Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta. Zabawa polega na rozwijaniu przestępczego imperium, w tym zarządzaniu gangiem, zdobywaniu nowych terytoriów oraz poszerzeniu wpływów. W aspekcie strategicznym rozgrywka prowadzona jest w czasie rzeczywistym. Misje toczą się natomiast w systemie turowym. Poza jednoosobową kampanią główną gra oferuje również tryb multiplayer z opcją rywalizacji lub kooperacji przeciw komputerowej sztucznej inteligencji.

XCOM: Enemy Within
XCOM: Enemy Within

Strategiczne 12 listopada 2013

Pierwszy duży dodatek do wydanej w 2012 roku taktycznej strategii science-fiction XCOM: Enemy Unknown. Stworzone przez ekipę deweloperską studia Firaxis Games rozszerzenie XCOM: Enemy Within wzbogaca bazową wersję gry o szereg nowości. Jedną z najważniejszych jest nowy typ surowca – meld, czyli rodzaj roju mikroskopijnych robotów-organizmów, które potrafią zmodyfikować ludzki genotyp. Pozwala to na ulepszanie ludzkiego ciała oraz bezproblemowe korzystanie z elementów mechanicznych. Rozszerzenie wprowadza również nową klasę żołnierza – Mec Trooper wraz ze specjalnym budynkiem do jego „produkcji”, dwa nowe rodzaje obcych – poszukiwacz i mechtoid, a także ludzką organizację EXALT, która z pomocą technologii kosmitów zamierza przejąć kontrolę nad światem. Nie zabrakło także nowych rodzajów uzbrojenia, umiejętności i map do potyczek wieloosobowych.

Catan
Catan

Strategiczne 2 maja 2007

Udana adaptacja popularnej gry planszowej, gdzie gracz wciela się w rolę kolonizatora zasiedlającego nowy nieznany ląd. Zajmujemy się zakładaniem osad i miast oraz gromadzeniem surowców. Autorzy przygotowali długą na 12 misji kampanię dla pojedynczego gracza i tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób.

Divinity: Dragon Commander
Divinity: Dragon Commander

Strategiczne prace wstrzymane

Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew. Te ostatnie toczone są w czasie rzeczywistym, a gracz może zająć się kierowaniem poszczególnymi jednostkami lub, wcielając się w głównego bohatera, ruszyć do walki jako ziejący ogniem smok. Poza kampanią trybu jednoosobowego gra studia Larian posiada również tryb wieloosobowy, przeznaczony dla maksymalnie czterech osób.

Worms Collection
Worms Collection

Strategiczne 31 sierpnia 2012

Worms Collection jest kompilacją trzech części serii strategicznych gier turowych, naładowanych specyficznym poczuciem humoru, w których walczą ze sobą drużyny zabójczych robaków. W zestawie znajdziemy: Worms, Worms 2: Armageddon i Worms Ultimate Mayhem oraz sześć dodatków DLC.

Worms 2: Armageddon
Worms 2: Armageddon

Strategiczne 1 lipca 2009

Specjalna edycja kultowej serii strategiczno-zręcznościowej studia Team 17, stanowiąca kompilację dwóch starszych odsłon cyklu: Worms 2 oraz Worms Armageddon, wydawanych w latach 1997-1999. Gra pod nazwą Worms 2: Armageddon trafiła pierwotnie w ręce graczy konsolowych, skąd w nieco poszerzonej wersji jako Worms: Reloaded została przeniesiona także na popularne pecety. Po umiarkowanym przyjęciu trójwymiarowych odsłon serii, twórcy zdecydowali się powrócić do klasycznej perspektywy 2.5D oraz starej, sprawdzonej mechaniki rozgrywki. W grze znajdziemy pełen arsenał gadżetów, znanych z pierwszych odsłon cyklu. Nie zabrakło również nowości w postaci zupełnie nowej kampanii single player, sześciu nieobecnych wcześniej broni oraz nowych trybów rozgrywki wieloosobowej: Fort Mode oraz Rope Racing. W niektórych etapach pojawia się ogień, z wolna wypalający teren. Dodano także 5 nowych motywów graficznych, nowe odgłosy robaków oraz znacznie większe możliwości personalizacji.

Sid Meier's Civilization Revolution
Sid Meier's Civilization Revolution

Strategiczne 13 czerwca 2008

Konsolowa odsłona jednej z najpopularniejszych pecetowych serii gier strategicznych, zapoczątkowanej we wczesnych latach 90-tych przez firmę MicroProse, a kontynuowanej przez nowe studio Sida Meiera – Firaxis Games. Podobnie jak w dotychczasowe odsłony cyklu, Sid Meier's Civilization Revolution jest turową strategią, w której kierujemy rozwojem wybranej cywilizacji na przestrzeni całych tysiącleci. Do każdej z szesnastu grywalnych nacji przyporządkowano słynnego przywódcę (np. Napoleona czy Kleopatrę). Do zadań gracza należy nie tylko eksploracja i ekspansja, lecz także dbanie o stały rozwój miast i technologii, ustanawianie szlaków handlowych, nawiązywanie stosunków dyplomatycznych, nadzorowanie polityki wewnętrznej oraz prowadzenie wojen. Sid Meier's Civilization Revolution oferuje kilka warunków zwycięstwa: podbój militarny, dominacja ekonomiczna i kulturalna lub wyścig kosmiczny. Oprócz rozgrywki solowej gra umożliwia rywalizację z innymi graczami. Wersja konsolowa może poszczycić się kolorową, trójwymiarową grafiką.