Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Strategiczne Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku strategiczne na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

X360
Strategiczne
Tematyki
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II

Strategiczne 5 lipca 2006

Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu. W drugiej odsłonie gry wykorzystano znaną z pierwowzoru mechanikę zabawy, wprowadzając jednocześnie sporą liczbę usprawnień. Otrzymaliśmy m.in. możliwość stworzenia własnego bohatera i rozwijania jego umiejętności w kolejnych scenariuszach gry. Rozszerzeniu uległ wachlarz dostępnych jednostek, broni oraz czarów, a potyczki toczą się już nie tylko na lądzie, ale także na morzu. Dzięki podrasowanemu silnikowi SAGE, wyraźnej poprawie uległa warstwa wizualna gry oraz wygląd i liczba jednocześnie pojawiających się na ekranie jednostek.

Port Royale 3: Pirates & Merchants
Port Royale 3: Pirates & Merchants

Strategiczne 7 września 2012

Trzecia odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, nad którym pieczę sprawuje firma Kalypso Media. Produkcja zabiera nas w podróż na XVII-wieczne Karaiby, gdzie walkę o wpływy toczą monarchie Hiszpanii, Anglii, Holandii i Francji. W toku przygody wcielamy się w młodego kapitana, którego ambicją jest zbicie fortuny i stworzenie własnego imperium. Przebieg kariery naszego podopiecznego zależy od podejmowanych przez nas decyzji – w trakcie rozgrywki możemy zarówno zająć się niebezpiecznymi wyprawami, piractwem i plądrowaniem miast, jak i skoncentrować się na handlu i rozwoju osad. Oczywiście nie brakuje tutaj również bitew morskich i oblężeń, a ważnym elementem zabawy jest także interakcja z miejscowymi potęgami – to od nas zależy, z kim nawiążemy współpracę, a kto stanie się naszym wrogiem. Oprócz trybów dla pojedynczego gracza Port Royale 3: Pirates & Merchants oferuje rozbudowany wariant rozgrywki wieloosobowej. Mocną stroną opisywanej pozycji jest atrakcyjna, trójwymiarowa oprawa graficzna.

XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown

Strategiczne 9 października 2012

Osadzona w realiach science-fiction turowa gra strategiczna, będąca wznowieniem kultowej serii, zapoczątkowanej w 1994 roku grą UFO: Enemy Unknown. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Firaxis Games, założone przez Sida Meiera. Fabuła gry nie kontynuuje wątków swych poprzedniczek, opowiadając nową historię rywalizacji ludzkiej rasy z agresywną cywilizacją obcych. Celem ochrony naszej planety stworzona zostaje specjalna organizacja X-COM, której poczynaniami pokierujemy w trakcie gry. Rozgrywka toczy się na dwóch płaszczyznach. W trybie strategicznym, pozwalającym na planowanie ruchów, prowadzenie badań i rozwój technologii oraz produkcję sprzętu i uzbrojenia zabawa toczy się w czasie rzeczywistym. Właściwe starcia z oddziałami obcych rozgrywane są zaś w klasycznym systemie turowym. Znaczna część misji generowana jest losowo, co pozwala uniknąć powtarzalności rozgrywki. Akcja ukazana jest w pełnym trójwymiarze, zaś silnik gry pozwala m.in. na pełną destrukcję otoczenia.

Tropico 4
Tropico 4

Strategiczne 18 października 2011

Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr. Istotnym elementem jest także zadowolenie obywateli, o które dbamy, wznosząc rozmaite budynki użyteczności publicznej. Aby zapanować nad chaosem politycznym, wykorzystać możemy wojsko, łapówki, zastraszenia a nawet publiczne egzekucje. W razie kryzysu możemy jednak wziąć pod uwagę postulaty opozycji, a w przypadku rozmaitych klęsk żywiołowych skorzystać z pomocy Czerwonego Krzyża. W czwartej odsłonie gry do naszej dyspozycji oddano jeszcze większą gamę wyspecjalizowanych budynków oraz system wymiany i handlu z sąsiednimi mocarstwami.

Omerta: Miasto Gangsterów
Omerta: Miasto Gangsterów

Strategiczne 1 lutego 2013

Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta. Zabawa polega na rozwijaniu przestępczego imperium, w tym zarządzaniu gangiem, zdobywaniu nowych terytoriów oraz poszerzeniu wpływów. W aspekcie strategicznym rozgrywka prowadzona jest w czasie rzeczywistym. Misje toczą się natomiast w systemie turowym. Poza jednoosobową kampanią główną gra oferuje również tryb multiplayer z opcją rywalizacji lub kooperacji przeciw komputerowej sztucznej inteligencji.

Command & Conquer: Red Alert 3
Command & Conquer: Red Alert 3

Strategiczne 11 listopada 2008

Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa. Przeszkodzić im w tym spróbują tym razem nie tylko Alianci, ale również powstałe na wschodzie nowe supermocarstwo - zwane Imperium Wschodzącego Słońca. Każda z trzech stron konfliktu otrzymała własną, złożoną z 9 misji kampanię fabularną, którą rozegrać możemy samotnie bądź w trybie kooperacji. W zależności od wybranej frakcji pod nasze dowództwo dostaną się zróżnicowane, a czasem dość nietypowe jednostki bojowe: lądowe, powietrzne i morskie. Wśród nich znajdziemy m.in. pływające wyspy, transformujące się czołgi, a nawet uzbrojone delfiny i niedźwiedzie. Za wysokiej jakości oprawę graficzną odpowiada ponownie silnik SaGE.

Halo Wars
Halo Wars

Strategiczne 26 lutego 2009

Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios. Akcja Halo Wars umiejscowiona została jeszcze przed wydarzeniami ukazanymi w pierwszym Halo i skupia się na pierwszej wielkiej bitwie, jaką na planecie Harvest stoczyły ze sobą siły ludzi oraz obcych, znanych jako Covenanci. W grze przejmujemy kontrolę nad kosmicznym niszczycielem Spirit of Fire oraz oddziałem UNSC, stając w szranki z przeważającymi siłami wroga. Potyczki toczą się zarówno na lądzie, jak i w powietrzu, a podczas walki korzystamy z całego arsenału broni i pojazdów, dobrze znanych fanom serii Halo.

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

Strategiczne prace wstrzymane

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim to długo oczekiwany sequel innowacyjnej gry strategicznej, stworzonej przez grupę Cyberlore Studios w 2000 roku. Tym razem obowiązki deweloperskie wzięło na siebie rosyjskie studio Ino-Co. Cechą wyróżniającą jest brak bezpośredniej kontroli nad bohaterami. Zamiast tego - wyznaczamy jedynie cele i nagrody za ich osiągnięcie.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Strategiczne 8 maja 2007

Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod. Tym razem ich bezwzględny przywódca Kane spróbuje podbić świat, wykorzystując do tego celu rozprzestrzeniające się zasoby pochodzącej z kosmosu substancji zwanej tyberium. Rozgrywka toczy się w starym, dobrym stylu i skupia na wydobyciu surowca, rozbudowie bazy oraz toczonych w czasie rzeczywistym dynamicznych potyczkach. W grze zobaczymy w akcji jednostki znane z pierwszych odsłon serii, takie jak czołgi Mamut czy samoloty Orka. Jednocześnie znacznej poprawie uległa oprawa graficzna gry korzystająca z ulepszonej wersji silnika SaGE.

Worms 2: Armageddon
Worms 2: Armageddon

Strategiczne 1 lipca 2009

Specjalna edycja kultowej serii strategiczno-zręcznościowej studia Team 17, stanowiąca kompilację dwóch starszych odsłon cyklu: Worms 2 oraz Worms Armageddon, wydawanych w latach 1997-1999. Gra pod nazwą Worms 2: Armageddon trafiła pierwotnie w ręce graczy konsolowych, skąd w nieco poszerzonej wersji jako Worms: Reloaded została przeniesiona także na popularne pecety. Po umiarkowanym przyjęciu trójwymiarowych odsłon serii, twórcy zdecydowali się powrócić do klasycznej perspektywy 2.5D oraz starej, sprawdzonej mechaniki rozgrywki. W grze znajdziemy pełen arsenał gadżetów, znanych z pierwszych odsłon cyklu. Nie zabrakło również nowości w postaci zupełnie nowej kampanii single player, sześciu nieobecnych wcześniej broni oraz nowych trybów rozgrywki wieloosobowej: Fort Mode oraz Rope Racing. W niektórych etapach pojawia się ogień, z wolna wypalający teren. Dodano także 5 nowych motywów graficznych, nowe odgłosy robaków oraz znacznie większe możliwości personalizacji.

Supreme Commander
Supreme Commander

Strategiczne 23 czerwca 2008

Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.

Zoo Tycoon
Zoo Tycoon

Strategiczne 22 listopada 2013

Nowa wersja klasycznej strategii ekonomicznej Microsoftu, opracowana w pełnym trójwymiarze i adresowana głównie do graczy konsolowych. W grze przejmujemy kontrolę nad niewielkim wirtualnym zoo, a naszym celem jest rozwinięcie go do rangi potężnego ogrodu zoologicznego, który zapewni nam odpowiednią renomę i wysokie zyski. Aby to osiągnąć, musimy zadbać nie tylko o zaplecze finansowe, ale przede wszystkim o odpowiednie warunki bytowe oraz pożywienie dla różnych gatunków zwierząt, a także atrakcyjny wygląd naszego zoo, który przyciągnie potencjalnych klientów. Atutem gry jest kolorowa grafika i realistyczne modele zwierząt, przygotowane na podstawie autentycznych wzorców wyglądu i zachowań poszczególnych gatunków. Niewątpliwą atrakcję stanowi też możliwość zwiedzania naszego ogrodu z perspektywy pierwszoosobowej, jak również karmienia i zabawy z jego wirtualnymi mieszkańcami.

Prison Architect
Prison Architect

Strategiczne 28 czerwca 2016

Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych. W wirtualnym zakładzie karnym trzeba więc zmierzyć się z takimi problemami jak agresja wśród skazanych, działalność gangów, przemyt i kontrabanda, a nawet bunty osadzonych. Prison Architect cechuje się wyjątkowo prostą, dwuwymiarową oprawą wizualną z akcją ukazaną w widoku top-down (z perspektywy lotu ptaka).

Catan
Catan

Strategiczne 2 maja 2007

Kolekcja zawierająca cyfrowe wersje dwóch pozycji - karcianej i planszowej - z uniwersum popularnej gry stołowej Osadnicy z Catanu (Catan). Za stworzenie konwersji odpowiada studio Exozet, a za wydanie - United Soft Media.

Star Trek: Legacy
Star Trek: Legacy

Strategiczne 12 grudnia 2006

Star Trek: Legacy jest grą strategiczną czasu rzeczywistego, przygotowaną z okazji czterdziestej rocznicy powstania słynnego fantastycznonaukowego uniwersum, wymyślonego de facto przez jednego człowieka – Teksańczyka nazwiskiem Gene Roddenberry.

Panzer General: Allied Assault
Panzer General: Allied Assault

Strategiczne 21 października 2009

Karciana wersja znanej z komputerów PC strategicznej gry, której akcja rozgrywała się w trakcie II wojny światowej. . Gracz ma możliwość odtworzenia takich bitew, jak ofensywa Niemców w Ardenach, operacja Market-Garden czy desant morski na plażę Utah. Rozgrywka polega na odpowiednim wykorzystywaniu ponad 60 różnych kart, z których formujemy własne talie.

Might & Magic: Clash of Heroes
Might & Magic: Clash of Heroes

Strategiczne 13 kwietnia 2011

Poboczna odsłona popularnej serii Might & Magic opracowana przez studio Capybara Games. Rozgrywka łączy w sobie elementy gry logicznej, fabularnej oraz strategii turowej i pod względem oprawy przypomina nieco produkcje z gatunku jRPG. Fabuła podzielona została na 5 zazębiających się ze sobą epizodów, podczas których zajmować się będziemy realizacją zlecanych nam zadań poprzez eksplorację, rozmowy z napotkanymi postaciami niezależnymi oraz oczywiście walkę. Spory nacisk położony został na kwestie tworzenia i zarządzania drużyną złożoną m.in. z rycerzy, elfów, czarowników, nekromantów czy poskromionych wcześniej demonów. Dzięki temu podczas walki możemy wykorzystywać rozmaite strategie oraz specjalne umiejętności poszczególnych członków ekipy. Tryb jednoosobowy uzupełnia sieciowy bądź lokalny multiplayer, w którym wystawiamy do boju wykreowane przez siebie drużyny.

Plants vs Zombies
Plants vs Zombies

Strategiczne 8 września 2010

Gra z popularnego gatunku tower defense o dość nietypowej tematyce - sadząc rośliny, bronimy domostwa przez atakiem hord zombie. Grę przygotowała firma PopCap Games, znana z udanych produkcji logiczno-zręcznościowych, np. Peggle Deluxe czy Bejeweled. W Plants vs Zombies poziomy składają się z kilku ścieżek, którymi nadchodzą zombie, a zadaniem gracza jest zabezpieczenie każdej z nich. Naszą linią obrony są rozmaite kwiaty i rośliny, które sadzimy przed atakowanym domem. Różne ich gatunki pełnią odmienne funkcje, takie jak wytwarzanie słoneczek (tutejsza waluta), atak, spowolnienie przeciwników czy wybuchanie pod ich nogami. Podobne urozmaicenie można zaobserwować po drugiej stronie barykady – nadciągający nieumarli różnią się wyglądem, uzbrojeniem i wyposażeniem ochronnym. Produkcja cechuje się dużą przystępnością, gdyż poziom trudności rośnie stopniowo i nie brak podpowiedzi. Dodatkowym atutem jest lekki, żartobliwy klimat, osiągnięty dzięki kolorowej grafice oraz pogodnej ścieżce dźwiękowej.

Tropico 5
Tropico 5

Strategiczne 24 lipca 2014

Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię. Trzeba także na bieżąco reagować na zmieniającą się sytuację, niwelując skutki klęsk żywiołowych, spełniając żądania społeczeństwa oraz prowadząc szeroko zakrojone działania dyplomatyczne. Nowa odsłona gry niesie ze sobą możliwość stworzenia własnej dynastii i obsadzanie najważniejszych stanowisk państwowych członkami własnej rodziny. Po raz pierwszy w historii serii udostępniono przeznaczony dla czterech graczy tryb wieloosobowy.

Worms Collection
Worms Collection

Strategiczne 31 sierpnia 2012

Worms Collection jest kompilacją trzech części serii strategicznych gier turowych, naładowanych specyficznym poczuciem humoru, w których walczą ze sobą drużyny zabójczych robaków. W zestawie znajdziemy: Worms, Worms 2: Armageddon i Worms Ultimate Mayhem oraz sześć dodatków DLC.

The Bluecoats: North vs South
The Bluecoats: North vs South

Strategiczne 13 września 2016

The Bluecoats: North vs South jest nieoficjalnym remakiem klasycznej strategii turowej wydanej pod koniec lat 80 na komputery Amiga. Tytuł został stworzony przez francuskie Appeal Studios i wydany przez Microids.

Worms: Revolution
Worms: Revolution

Strategiczne 10 października 2012

Kolejna odsłona popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, nawiązująca do starszych odsłon cyklu, zapoczątkowanego przez studio Team 17 jeszcze w 1995 roku. Wzorem poprzednich części serii, walka odbywa się w ograniczonych czasowo turach, a celem zabawy jest eksterminacja drużyny przeciwnika za pomocą całego arsenału wymyślnych broni i gadżetów. Mimo wykorzystania klasycznej mechaniki, twórcy wprowadzili do rozgrywki kilka całkiem nowych rozwiązań. Należy do nich obecność rozmaitych obiektów, które możemy przesuwać bądź niszczyć. Zwiększono także rolę wody, którą możemy wykorzystać do zmycia lub podtopienia przeciwnika. Po raz pierwszy w historii serii robaki podzielono na klasy - naukowca, żołnierza, strażnika oraz zwiadowcę - posiadające swoje mocne i słabe strony. Gra wykorzystuje trójwymiarowy silnik graficzny, lecz ukazana została w klasycznej perspektywie 2,5D. Zrezygnowano przy tym jednak z typowo komiksowego stylu, wyróżniającego ostatnie odsłony cyklu.

Ticket to Ride
Ticket to Ride

Strategiczne 25 czerwca 2008

Elektroniczna wersja popularnej gry planszowej. W Ticket to Ride bawimy się na mapie świata, odbywając podróże pomiędzy określonymi metropoliami i przeszkadzając innym graczom w ich wojażach. W rozgrywce może brać udział maksymalnie pięcioro graczy.

Toy Soldiers
Toy Soldiers

Strategiczne 3 marca 2010

Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.