
Data wydania: 28 października 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.
GRYOnline
Gracze
Steam
Command & Conquer: Red Alert 3, to kolejna, trzecia już odsłona doskonałej serii strategii czasu rzeczywistego, przez wielu fanów tego gatunku uważanej za jego czołowego reprezentanta. Premiera poprzedniej części gry miała miejsce ponad 7 lat temu, nic więc dziwnego, iż „trójka” oprócz wielu nowości, również pod względem oprawy wizualnej dotrzymuje kroku najnowszym produkcjom na rynku.
Fabuła Red Alert 3 koncentruje się wokół alternatywnej wersji historii – zdesperowani przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przeszłość aby zmienić bieg wydarzeń i przywrócić świetność Mateczce Rosji. Niestety, nie wszystko idzie zgodnie z planem – została stworzona nowa oś czasu, w której technologia wyewoluowała w zupełnie inną stronę niż w naszej rzeczywistości. Co więcej, na wschodzie powstało nowe supermocarstwo – Imperium Wschodzącego Słońca, które obok Sowietów i Aliantów stanowi jedną ze stron potężnego konfliktu zbrojnego – kolejnej wojny światowej.
Skoro mamy 3 strony konfliktu, mamy również tyle samo kampanii do rozegrania, a każda z nich zamyka się w 9 misjach. Co ciekawe, kampanie można ukończyć samotnie, bądź też zaprosić do współpracy kolegę i rozegrać walki w trybie kooperacji. Jeśli zdecydujemy się na grę w pojedynkę, nasze działania wesprą algorytmy sztucznej inteligencji sterujące dowódcami o różnych osobowościach. Poszczególne armie różnią się jednostkami bojowymi, a te czasami prezentują się dość oryginalnie, żeby nie powiedzieć dziwacznie – o ile bowiem delfiny wykorzystywane były już podczas znanych nam wojen, o tyle uzbrojone niedźwiedzie nie trafiają sie zbyt często. Ale to przecież historia alternatywna – nie dziwi więc wykorzystanie technologii Tesli w sztuce wojennej, transformujące się czołgi czy pływające wyspy – twierdze. Dodatkowo każda jednostka posiada zdolności specjalne – przykładowo zamrożenie wrogich oddziałów czy „rzucenie” niewidzialności na sojuszników może być bardzo przydatne podczas walk. Bitwy toczą się na lądzie, w powietrzu i na wodzie, nie można więc narzekać na jednostajność terenów oddanych do naszej dyspozycji.
Jak widać autorzy gry postawili w swojej produkcji sporo pytań z gatunku „co by było, gdyby...?”. Co by było, gdyby wszelkie najdziwniejsze projekty naukowe i eksperymenty przeprowadzane na przestrzeni ostatnich 70 lat dałyby oczekiwane rezultaty? Gdyby udało się podróżować w czasie czy teleportować się? Właśnie na wszelkie tego rodzaju pytania odpowiedzieć możemy sami, dowolnie kształtując kierunek rozwoju konfliktu w Command & Conquer: Red Alert 3.
Red Alert 3 korzysta z dobrodziejstw silnika SAGE, napędzającego m.in. Command & Conquer: Generals.
Autor opisu gry: Wojciech Antonowicz
Platformy:
PC Windows 28 października 2008Polskie napisy
Xbox 360 11 listopada 2008Polskie napisy
PlayStation 3 24 marca 2009Polskie napisy
Producent: Electronic Arts Inc.
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Polski wydawca: Electronic Arts Polska



18GIER
Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).
Recenzja GRYOnline
Seria Red Alert od zawsze zachwycała świetnie opracowanym trybem gry wieloosobowej. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej, trzeciej części tego cyklu.
Recenzja GRYOnline
Rzuć w kąt uprzedzenia, przestań patrzeć na nowe RTS-y przez pryzmat starych gier studia Westwood i daj się wciągnąć w trzecią już część kultowej wojny między Aliantami i Sowietami. Naprawdę warto.
Aktualizacja: 28 października 2008
Poradnik do gry „Command & Conquer: Red Alert 3” zawiera opisy wszystkich misji tworzących kampanię dla pojedynczego gracza. Oprócz porad ogólnych, w poradniku znajdziesz szczególnie ważne informacje dotyczące poszczególnych frakcji.
10 października 2008
Prezentujemy 20 najgorętszych tytułów, które ukażą się do końca tego roku. Będzie w czym wybierać!
11 sierpnia 2008
Red Alert 3 zafunduje w tym roku fanom RTS-ów prawdziwy Czerwony Październik. Testujemy wersję beta gry, by ocenić, czy faktycznie warto na ten tytuł czekać.
25 czerwca 2008
Red Alert 3 zapowiada się ciekawie, choć w dużej mierze jest zlepkiem pomysłów z różnych gier. Oby Electronic Arts zdołało umiejętnie połączyć je z nowatorskim dla serii przeniesieniem akcji na wodę.
21 maja 2008
Przedstawiamy Wam zdjęcia z dwudniowej imprezy, która towarzyszyła prezentacji Red Alert 3 w Moskwie. Była to bowiem jedna z najlepiej przygotowanych branżowych imprez przedpremierowych, na jakiej mieliśmy przyjemność być.
19 maja 2008
Pierwsza prezentacja nowego Red Alerta odbyła się w ostatnich dniach kwietnia bieżącego roku w Moskwie. Byliśmy tam i zaświadczamy, że szykuje się nam kolejny dobry produkt z serii Command & Conquer.
Przy ciszy ze strony firmy Electronic Arts, fani szykują własne obchody 30-lecia serii Command & Conquer.
gry
Adrian Werner
5 września 2025 14:45
Na Steam trafiło niedawno kilkanaście odsłon Command and Conquer (w tym Red Alert), Sim City 3000 Unlimited, wszystkie części Populous i Dungeon Keeper. Co stało się, że trzydzieści lat później EA przypomina sobie o swoich wielkich klasykach?
opinie
Maciej Pawlikowski
17 marca 2024 14:02
Firma Electronic Arts na stałe obniżyła ceny gier Command & Conquer 3: Tiberium Wars oraz Command & Conquer: Red Alert 3 do raptem 10 zł.
gry
Adrian Werner
5 marca 2024 14:33
Firma Electronic Arts ujawniła listę gier, których funkcjonalność sieciowa zostanie wyłączona 30 czerwca bieżącego roku. Wśród tytułów znajdują się takie produkcje jak Battlefield 2, Battlefield 1942, Medal of Honor: Allied Assault czy też Crysis. Sytuacja związana jest z zaplanowanym na 31 maja zaprzestaniem świadczenia usług przez GameSpy Technology.
gry
Kamil Zwijacz
12 maja 2014 08:35
Krążące od dłuższego czasu plotki okazały się prawdziwe. Podczas tegorocznej gali Spike Video Game Awards ujawniono kolejną odsłonę serii Command & Conquer.
gry
Adrian Werner
11 grudnia 2011 10:31
Z początkiem grudnia firma Electronic Arts zarejestrowała kilkanaście domen związanych z marką Command & Conquer. Wszystkie zawierają w nazwie słowo Alliances.
gry
Marek Oramus
5 grudnia 2011 08:18
Serwis Gamereplays.org przeprowadził ciekawy wywiad z byłym pracownikiem Electronic Arts Los Angeles na temat serii Command & Conquer. Padło w nim sporo gorzkich słów, a my dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy na temat wewnętrznych spraw EA.
gry
Adrian Werner
1 lipca 2010 08:55
Na platformie dystrybucji cyfrowej Steam trwa tygodniowa promocja obejmująca każdego dnia inne tytuły z portfolio Electronic Arts. Po wczorajszej ofercie przygotowanej dla fanów marki Battlefield oraz Medal of Honor, dziś firma oferuje szereg zniżek na gry z serii Command & Conquer.
gry
Marcin Skierski
17 czerwca 2010 11:37
Każda osoba, która złoży zamówienie przedpremierowe na ten tytuł otrzyma garść gratisów. Poza ogłoszonymi wcześniej dodatkami każdy klient Sklepu GRY-OnLine wraz z C&C 4 otrzyma w prezencie Command & Conquer: Red Alert 3.
pozostałe
Katarzyna Grysiewicz
11 grudnia 2009 14:40
Od dziś w sklepach można zdobyć nowe propozycje z serii Electronic Arts Classics. Tym samym do poziomu zaledwie 49 złotych zostały obcięte ceny pecetowych, a do 99 złotych konsolowych wersji miedzy innymi takich tytułów jak: Dead Space, Mirror’s Edge czy Crysis Warhead.
gry
Grzegorz Bobrek
23 października 2009 10:22
Popularne pliki do pobrania do gry Command & Conquer: Red Alert 3.
trainer Command & Conquer: Red Alert 3 - v1.12 +8 TRAINER - 4 kwietnia 2014
patch Command & Conquer: Red Alert 3 - v.1.12 ENG - 17 lipca 2009
trainer Command & Conquer: Red Alert 3 - +10 Trainer - 5 stycznia 2009
trainer Command & Conquer: Red Alert 3 - +12 Trainer - 27 listopada 2008
demo Command & Conquer: Red Alert 3 - - 25 listopada 2008
patch Command & Conquer: Red Alert 3 - v.1.12 PL - 17 lipca 2009
trainer Command & Conquer: Red Alert 3 - v1.09 +13 Trainer - 13 lipca 2009
mod Command & Conquer: Red Alert 3 - Red Alert 3: Advanced v.1.2 - 11 września 2019
mod Command & Conquer: Red Alert 3 - Red Alert 3 Mod Loader v.115021 - 9 września 2019
trainer Command & Conquer: Red Alert 3 - v1.12 +4 Trainer - 10 sierpnia 2009
Wymagania sprzętowe gry Command & Conquer: Red Alert 3:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Lista dodatków do gry Command & Conquer: Red Alert 3:

Dodatek
12 marca 2009
Strategiczne
Dodatek do gry Command & Conquer: Red Alert 3 wydanej przez koncern Electronic Arts w 2008 roku. Rozszerza on fabułę gry podstawowej o kolejne wątki rozgrywające się po wydarzeniach ukazanych w grze podstawowej. W toku 3 nowych kampanii możemy wspomóc wycofujących się Sowietów, wesprzeć Imperium Wschodzącego Słońca w odzyskaniu należnej mu pozycji bądź zmierzyć się z korupcją, jaka zapanowała w szeregach zwycięskiej frakcji Aliantów. Czwarta mini-kampania opowiada zaś o losach jednej z przywódczyń frakcji wschodniego Imperium - znanej jako Yuriko. Twórcy gry nie zapomnieli o zaimplementowaniu nowych, nieobecnych wcześniej jednostek, świeżej porcji przerywników FMV z udziałem żywych aktorów oraz szeregu drobnych poprawek w mechanice rozgrywki. Listę trybów zabawy uzupełnia znany z C&C Generals: Zero Hour tryb wyzwań. W trakcie 50 kolejnych misji o rosnącym stopniu trudności walczymy z dziewięcioma sterowanymi przez komputer dowódcami.
GRYOnline
Steam
Gracze
Lista małych dodatków do gry Command & Conquer: Red Alert 3:
DLC Decimation Map Pack 15 maja 2009
DLC Isles of Conflict 2 kwietnia 2009
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1840 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 13940 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Jałowiec
Recenzent GRYOnline.pl
2008.11.05
Seria Red Alert od zawsze zachwycała świetnie opracowanym trybem gry wieloosobowej. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej, trzeciej części tego cyklu.
arkadius2
Ekspert
2017.02.26
Raczej nie twierdze że kiedyś gry były lepsze, słońce jaśniejsze i dziewczyny ładniejsze, ale w przypadku RA3 to stwierdzenie jest prawdziwe w 100%. Niestety czegoś tu zabrakło, i nie mówię o grafice bo tę można przeżyć, czy wstawkach filmowych bo i te są w porządku, również oprawa dźwiękowa się broni, ale zabrakło najważniejszego --- tzw. funu z gry. Niestety rozgrywka jest miałka, utrzymuje co prawda wysokie tempo, lecz nie daje satysfakcji, nie przykuwa do monitora tak jak w poprzednich odsłonach, zwłaszcza w RA2. Mógłbym jeszcze bardziej skopać leżącego i napisać kilka słów o Japończykach którzy są po prostu nijacy, czy popsioczyć na kampanie, a zwłaszcza na głupotę komputerowych partnerów, słabe SI jednostek i komputerowego przeciwnika czy na wciskanie przerywników filmowych w krytycznych momentach bitwy - bo nie ma to jak wyłączyć graczowi radar i zarzucić go ścianą tekstu w krytycznej chwili (np. eskortowanie transporterów w kampanii Imperium) X_X - ale już mi się nie chce.
Tal_Rascha
Ekspert
2022.11.10
Mateusz Araszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.21
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (13 940)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Red_Alert_Fan Junior
Gra nie umywa się do oryginalnego Red Alert 1, a szczególnie mojego ulubionego Red Alert 2 i dodatku Juri's Revenge.
Jednostki się blokują, czasami nie jesteś w stanie zapanować nad wszystkimi jednostkami naraz. Pomocnicze bronie lub ataki zaczerpnięte z C&C Generals. Mamy je w dodatkowym pasku bocznym, które pojawiają się wraz z postępem w trakcie rozgrywki. Słabo.
Scenariusz zupełnie oderwany od rzeczywistości (no dobra, w Red Alert 2 był Juri i jego kontrola umysłu ale to nie raziło tak w oczy). Jest do wyboru nowa nacja, która ma superjednostkę posiadająca zdolności paranormalne, w tym telekinezę. Miota ona naszymi jednostkami o ziemię.
Misje są jednego razu bardzo łatwe (raz masz do dyspozycji jedną praktycznie niezniszczalną superjednostkę), a zaraz potem misje są bardzo bardzo trudne, mimo, że posiadasz znaczną flotę pojazdów. Niestety nie zrezygnowano z jednostek zwierzęcych jak psy, czy delfiny, a dodano jeszcze niedźwiedzie. Niekiedy te jednostki przeciwnika idą na pewną śmierć. A ja nie mam ochoty słuchać pisków konających zwierząt!
Co więcej można napisać? Jedynie fajna gra aktorska z przerywników trochę ratuje ten tytuł. Tim Curry komicznie zagrał rolę głowy państwa Związku Radzieckiego, jak również George Takei zagrał Cesarza Japonii. Także inni znani aktorzy ciekawie zagrali w grze, jak chociażby:
Andrew Divoff, Ivana Miličević, Peter Stormare, J.K. Simmons, Jonathan Pryce, Gemma Atkinson, Jenny McCarthy, Kelly Hu i wielu innych. Jest też jeden bardzo znany aktor w końcowej scenie, którego byście się w grze nie spodziewali. Zabawne ale niestety nie zmienia to obrazu całości gry. Kobiety z cutscenek gry są bardziej roznegliżowane, co wygląda mało poważnie. W Red Alert 2 lepiej to zrobili. Człowiek niecierpliwie oczekiwał końca gry. :)
Do tej pory ciągle gram w Red Alert 2, a Red Alert 3 to już zupełnie co innego i nie planuję ciągłej gry tego tytułu przez następne 20 lat.
Kupiłem grę w promocji na Steam, więc zamiast 70 zł zapłaciłem tylko 17 zł. Można też kupić taniej klucz do gry przez internet. Gdybym zapłacił pełną cenę za grę, szczególnie gdy wchodziła na rynek, byłbym bardzo rozczarowany.
Podsumowując. Gra nieco irytująca ale dobra dla zabicia nieco czasu, świetne cutscenki. Niestety jednostki i silnik gry nie są super.
Graczom radzę kupować klucze on-line, bo szkoda kasy, (choć są też kolekcjonerskie, pudełkowe wersje, które kosztują nawet kilka tysięcy złotych...). szczególnie, że premiera była w 2008 roku.
Jest jeszcze dodatek Uprising, który zamierzam przetestować, gdyż zakupiłem go razem z Red Alert 3. Jednak nie spodziewam się żadnych zmian.
Danerrr Pretorianin
Kontynuuje moją przygodę z wszystkimi grami c&c po kolei i szczerze ta odsłona wydaje mi się najsłabsza, skończyłem pierwszą misje, odpaliłem na chwilę tryb potyczki i nie mam za bardzo ochoty grać dalej, nie ciągnie do następnej misji jak w innych grach z serii.
Nie ma tego feelingu i fanu co poprzednie gry.
Zbyt kolorowa grafika, do tego mało czytelna, jednostki wyglądają jak zabawki, komputerowy towarzysz w każdej misji jest kiepskim rozwiązaniem, może jeszcze dam szansę ale chyba odpuszczam tą odsłonę.
Zbyt dużo zmian względem poprzednich części, w tym znowu brak złóż surowców których jestem zwolennikiem:)
mages_pl Junior
Fabularnie sam koncept trzeciej części wygląda dużo lepiej niż dwójki (alternatywna historia w sytuacji braku kapitulacji Imperium Japonii przedstawia ciekawe spojrzenie na potencjalny rys historyczny i układ sił na świecie. Nawiązuje to trochę o wątek książki i serialu "człowiek z wysokiego zamku" w przypadku Imperium Japonii ale to już abstrahując). Patrząc jednak na całą grę a nie tylko samą fabułę jest już gorzej. Grałem co prawda na xbox series X (o dziwo gra jest kompatybilna) i irygował mnie tzw command points (limit jednostek na mapie. To absurdalne żeby dawać aż tak wyśróbowane limity 50 command points na gracza. Dodatkowo boli limit samych graczy na mapie (max 4 graczy) gdzie w RA2 było ich 8. No i co również trochę spłyca samą rozgrywkę to 3 główne frakcje (Alianci, ZSRR, Imperium Wschodzącego Słońca) i nic poza tym. W poprzedniej części była możliwość wybrania podfrakcji zarówno dla aliantów jak i ZSRR które miały swoje specjalne jednostki. To rozwiązanie również i w trójce miałoby świetne zastosowanie przy założeniu również że nie byłoby limitu jednostek i zwiększony byłby sam limit graczy na mapach. Do ostatniej z rzeczy do której się muszę przyczepić to multiplayer. Ja rozumiem że na PC już dawno wyłączyli serwery EA do rozgrywki z innymi graczami, ale czy na konsoli nie mógłby łaskawie trzymać microsoft / sony obsługi rozgrywki online dla tej gry zwłaszcza że i tak mają regularny przychód z subskrypcji użytkowników konsolowych?!