
Data wydania: 6 sierpnia 2013
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np.
GRYOnline
Gracze
Steam
Divinity: Dragon Commander to oryginalna mieszanka RTS-a, strategii turowej i gry akcji, stworzona przez studio Larian. Deweloper był do tej pory kojarzony przede wszystkim z produkcją gier cRPG (cykl Divinity), chociaż ma również pewne doświadczenie ze strategiami czasu rzeczywistego - stworzył RTS-a o nazwie The L.E.D. Wars.
Akcja Divinity: Dragon Commander rozgrywa się w uniwersum stworzonym przez studio na potrzeby serii Divinity i opowiada o wydarzeniach mających miejsce na długo przed tymi, które twórcy ukazali w Divinity II. Gracz wciela się w młodego smoczego rycerza, potężnego wojownika zdolnego do zamiany w smoka, który walczy o przetrwanie Rivellonu po tym, jak jego ojciec, król, zostaje zamordowany. Świat, który przyjdzie nam poznać w czasie rozgrywki, jest niekonwencjonalnym mariażem znanych schematów fantasy z zaawansowaną technologią. Jego twórcy czerpali inspiracje ze steampunkowej oraz dieselpunkowej stylistyki.
Rozgrywka składa się z trzech głównych części. W pierwszej z nich wcielamy się w naczelnego dowódcę, rezydującego w jednej z latających fortec Imperium. To tutaj możemy zasięgać rady doradców i podejmować różnej wagi decyzje polityczne, które wpływają na dalszy rozwój całej kampanii.
Druga część gry to mapa strategiczna, spełniająca taką sama rolę jak jej odpowiednik w serii Total War lub w planszowym Ryzyku. Korzystając z mapy możemy spojrzeć na cały świat z góry, zaplanować kolejne akcje oraz rozbudować i rozmieścić wojsko. W trybie turowym przesuwamy nasze siły z prowincji do prowincji, a także decydujemy o kierunku kolejnej ofensywy i ziemiach, jakie chcemy zagarnąć.
Trzecią częścią gry jest ekran bitwy. W potyczkach toczonych na morzu, lądzie i w powietrzu uczestniczą różnego rodzaju maszyny bojowe oraz tytułowe smoki. W czasie starć możemy bezpośrednio kierować pojedynczą jednostką z perspektywy trzeciej osoby lub też zająć się dowodzeniem całą armią. W pierwszym przypadku, jako naczelny dowódca pod postacią zionącej ogniem bestii, latamy swobodnie po trójwymiarowym polu bitwy, korzystając z naszych wyjątkowych umiejętności. Co ważne, naszą postać wraz z postępami w grze możemy rozwijać tak jak w tradycyjnych grach RPG. W drugim trybie, sposób wydawania rozkazów i poruszania się po polu walki, przypomina tradycyjne RTS-y w stylu StarCrafta.
Poza kampanią singleplayer i pojedynczymi misjami, swoje siły możemy sprawdzić także w potyczkach sieciowych przeznaczonych dla maksymalnie czterech osób.
Autor opisu gry: Michał Kułakowski
Platformy:
Xbox 360 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
PC Windows 6 sierpnia 2013Polskie napisy
PlayStation 3 AnulowanaPolskie napisy i dialogi
Producent: Larian Studios



9GIER
Seria osadzonych w świecie fantasy gier RPG. Cykl stanowi najważniejszą autorską markę w portfolio belgijskiego Larian Studios. Niemniej, w jego rozwoju wzięły udział również inne zespoły, na czele z Logic Artists, które współtworzyło jego niewydany spin-off.
Recenzja GRYOnline
Divinity: Dragon Commander to nietuzinkowa gra – autorzy wielokrotnie zmieniali koncepcję i końcowy rezultat dość mocno odbiega od początkowych założeń. Od razu rzuca się w oczy fakt, że „erpegowa” warstwa gry została okrojona na rzecz strategicznej, która jest teraz zdecydowanie dominująca. Fani poprzednich tytułów z serii mogą więc być zawiedzeni, ale stratedzy mogą dać temu tytułowi kredyt zaufania. Niezaprzeczalnym plusem Dragon Commandera jest bowiem to, że sprawdza się on świetnie w trybie turowym i w czasie rzeczywistym.
Aktualizacja: 16 sierpnia 2013
Poradnik do gry Divinity: Dragon Commander to opracowanie zawierające opis przejścia gry, objaśnienia trybów rozgrywki i wątków fabularnych oraz konsekwencji decyzji. Poradnik zawiera również listy umiejętności, budynków i jednostek.
21 października 2017
Ponownie poruszamy temat nietypowych hybryd różnych rodzajów gier komputerowych – prezentujemy kolejną jedenastkę dziwnych mieszanek tego typu.
19 lipca 2013
Najnowsze dzieło Belgów z niezależnego studia Larian łączy w sobie różne gatunki gier, co może być jednak gwoździem do jego trumny. Testy wersji beta wzbudziły nasze zainteresowanie, ale nie rozwiały dotychczasowych wątpliwości.
23 marca 2013
Divinity: Dragon Commander gra, w której smok, posiłkując się w locie jetpackiem, prowadzi do boju zaawansowaną technologicznie armię, a w wolnych chwilach włada cesarstwem.
29 maja 2012
Dragon Commander to jedna z najbardziej oryginalnych produkcji, w jakie będzie nam dane zagrać w przyszłym roku. Czy ambitna hybryda Larian Studios przetrze szlak nowemu gatunkowi?
28 września 2011
Dragon Commander zapowiada się na jedną z oryginalniejszych premier 2012 roku. Miłośnicy świata Divine Divinity otrzymają niebanalną hybrydę RPG, gry akcji i strategii.
W serwisie Steam udostępniono pełne wymagania sprzętowe gry Divinity: Dragon Commander. Produkcja Larian Studios zadebiutuje 6 sierpnia 2013 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3.
gry
Bartosz Woldański
2 lipca 2013 11:15
Wyczekiwana w niektórych kręgach gra Divinity: Dragon Commander zaliczy mały poślizg. Tytuł, wcześniej planowany na lipiec bieżącego roku, ukaże się na rynku 6 sierpnia.
gry
Kamil Zwijacz
13 czerwca 2013 09:18
Divinity: Dragon Commander to zapowiadana na maj tego roku hybryda gier z gatunku RTS, strategii turowej i akcji. Studio Larian, producent tego rozgrywającego się w realiach znanych z cyklu RPG Divinity tytułu, wypuściło do sieci film przybliżający graczom czym jest ich najnowszy projekt.
gry
Marcin Pietruszewski
28 lutego 2013 14:34
Ze stoiska studia Larian na targach gamescom w Kolonii skradziono dwa komputery zawierające wczesne wersje gier Divinity: Dragon Commander oraz Divinity: Original Sin. Deweloper oferuje nagrodę dla osoby, która pomoże znaleźć złodziei.
pozostałe
Marcin Skierski
16 sierpnia 2012 10:45
Kilkanaście dni temu studio Larian zapowiedziało osadzoną w świecie serii Divinity grę strategiczną Dragon Commander. Teraz poznaliśmy wreszcie pierwsze konkrety dotyczące tego projektu.
gry
Adrian Werner
22 sierpnia 2011 11:15
Studio Larian poinformowało, że ich najnowszą produkcją będzie osadzona w uniwersum Divinity gra pod tytułem Dragon Commander. Połączy ona elementy turowej strategii oraz gry fabularnej. Kluczową rolę mają w niej odegrać pojedynki smoków.
gry
Marek Oramus
12 sierpnia 2011 11:00
Popularne pliki do pobrania do gry Divinity: Dragon Commander.
Wymagania sprzętowe gry Divinity: Dragon Commander:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 30 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 207 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 1846 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Maciej Kozłowski
Recenzent GRYOnline.pl
2013.08.05
Deweloperzy z Larian Studios mieli spore ambicje, ale musieli poskromić je ze względu na ograniczone możliwości. Stworzyli więc przyjemną strategię, która nie jest tak rewolucyjna, jak zapowiadano.
gutosaw
Ekspert
2020.06.03
Tej grze bardzo niewiele brakowało do bycia bardzo dobrą. Ma wiele dobrych pomysłów, ale żadnego z nich nie rozbudowuje wystarczająco:Zarządzanie statkiem, reformy, technologie - bez żadnego wpływu na rozgrywkę. Tak naprawdę ciężko się wczuć. Gdyby wpływało to na otrzymywanie nowych jednostek, bohaterów, zmianę nastawienia podbitej ludności. A tak... wystarczy wszystkie reformy negować i tyle. Za mało interakcji między postaciami.Bitwy - polegają w dużej mierze na jak najszybszym tworzeniu jednostek i zalaniu przeciwnika. Mało taktyki w nich. Poza tym niektóre starcia mogą skończyć się nierozstrzygnięte np. flota vs samoloty, co prowadzi do tego, że gracz musi się poddać i sprawić, że "magicznie" cała armia przeciwnika przetrwała bitwę.Strategia - skończone zasoby gracza vs nieskończone AI. To musi się skończyć żmudną klikaniną. Prowadzi to do horrendalnej liczby bitew, które lepiej kończyć automatycznie. No i są tylko 3 mapy, które jednak wymagają zaangażowania tylko na starcie. Później to czyszczenie jej z przegrywającego przeciwnika.Gdyby któraś z tych mechanik została wykonana lepiej, to pewnie brak rozbudowania innych warstw nie wpłynąłby tak mocno na odbiór.Mimo wszystko gra może się spodobać. No i ma fenomenalny soundtrack.
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
Ocena STEAM
W większości pozytywne (1 846)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,