Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCX360PS3
Okładka Divinity: Dragon Commander (PC)

Divinity: Dragon Commander

Dragon Commander

Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity.

Strategiczne | fantasy | RTS | turowe | elementy zręcznościowe | multiplayer

Divinity: Dragon Commander to oryginalna mieszanka RTS-a, strategii turowej i gry akcji, stworzona przez studio Larian. Deweloper był do tej pory kojarzony przede wszystkim z produkcją gier cRPG (cykl Divinity), chociaż ma również pewne doświadczenie ze strategiami czasu rzeczywistego - stworzył RTS-a o nazwie The L.E.D. Wars.

Akcja Divinity: Dragon Commander rozgrywa się w uniwersum stworzonym przez studio na potrzeby serii Divinity i opowiada o wydarzeniach mających miejsce na długo przed tymi, które twórcy ukazali w Divinity II. Gracz wciela się w młodego smoczego rycerza, potężnego wojownika zdolnego do zamiany w smoka, który walczy o przetrwanie Rivellonu po tym, jak jego ojciec, król, zostaje zamordowany. Świat, który przyjdzie nam poznać w czasie rozgrywki, jest niekonwencjonalnym mariażem znanych schematów fantasy z zaawansowaną technologią. Jego twórcy czerpali inspiracje ze steampunkowej oraz dieselpunkowej stylistyki.

Rozgrywka składa się z trzech głównych części. W pierwszej z nich wcielamy się w naczelnego dowódcę, rezydującego w jednej z latających fortec Imperium. To tutaj możemy zasięgać rady doradców i podejmować różnej wagi decyzje polityczne, które wpływają na dalszy rozwój całej kampanii.

Druga część gry to mapa strategiczna, spełniająca taką sama rolę jak jej odpowiednik w serii Total War lub w planszowym Ryzyku. Korzystając z mapy możemy spojrzeć na cały świat z góry, zaplanować kolejne akcje oraz rozbudować i rozmieścić wojsko. W trybie turowym przesuwamy nasze siły z prowincji do prowincji, a także decydujemy o kierunku kolejnej ofensywy i ziemiach, jakie chcemy zagarnąć.

Trzecią częścią gry jest ekran bitwy. W potyczkach toczonych na morzu, lądzie i w powietrzu uczestniczą różnego rodzaju maszyny bojowe oraz tytułowe smoki. W czasie starć możemy bezpośrednio kierować pojedynczą jednostką z perspektywy trzeciej osoby lub też zająć się dowodzeniem całą armią. W pierwszym przypadku, jako naczelny dowódca pod postacią zionącej ogniem bestii, latamy swobodnie po trójwymiarowym polu bitwy, korzystając z naszych wyjątkowych umiejętności. Co ważne, naszą postać wraz z postępami w grze możemy rozwijać tak jak w tradycyjnych grach RPG. W drugim trybie, sposób wydawania rozkazów i poruszania się po polu walki, przypomina tradycyjne RTS-y w stylu StarCrafta.

Poza kampanią singleplayer i pojedynczymi misjami, swoje siły możemy sprawdzić także w potyczkach sieciowych przeznaczonych dla maksymalnie czterech osób.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-4  

Ocena gry 7,6 / 10 na podstawie 188 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8 / 10 na podstawie 207 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Gry podobne do Divinity: Dragon Commander

Klasyfikacja PEGI Divinity: Dragon Commander

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Divinity: Dragon Commander

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 30 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7

Recenzja Divinity: Dragon Commander - strategii z elementami gry akcji i RPG

Recenzja 5 sierpnia 2013, 15:00

Podczas starcia da się na chwilę porzucić dowództwo nad wojskami i osobiście wkroczyć do walki, zmieniając się w wielkiego smoka. W tej postaci otrzymujemy szereg unikatowych umiejętności, dzięki którym spopielamy pomniejszych wrogów lub wspieramy własnych żołnierzy. W trybie wieloosobowym każdy z graczy posiada własną bestię, toteż bitwy nieraz przeradzają się w istne polowania, w trakcie których potwory ścigają się i wzajemnie tratują. Sterowanie jaszczurem jest przy tym bardzo zręcznościowe i sprawia sporą frajdę. Natomiast graczy nieprzepadających za tego typu zabawą szybko uspokajam: jeśli nie odpowiada im latanie i zianie ogniem, to mogą zignorować ten element gry i skupić się na dowodzeniu. Smok jest bowiem przydatny, ale nie decyduje o wyniku potyczki.

PC
X360
PS3