Divinity Dragon Commander: Podstawowe informacje
Aktualizacja:
Dragon Commander to specyficzny tytuł, którego zakwalifikowanie do konkretnej grupy gier może sprawiać trochę trudności. W większym lub mniejszym stopniu przeplata się tu gra RPG (Faza Kruka), strategia turowa (Faza Ryzyka), RTS (Faza Bitwy) i gra zręcznościowa (Faza Smoka). Poszczególne tryby są ze sobą związane i reakcją łańcuchową wynikają jeden z drugiego. Faza Kruka to główne centrum dowodzenia, w którym odbywasz rozmowy ze swoimi poplecznikami i podejmujesz decyzje polityczne. Bezpośrednio z Kruka przenosisz się do fazy Ryzyka, czyli strategicznej mapy świata. W tej fazie wykonujesz ruchy wojsk, które naturalnie prędzej czy później doprowadzą do bitwy z wrogiem i rozpoczęcia trzeciej fazy, w której już bezpośrednio kierujesz poczynaniami bitewnymi w czasie rzeczywistym. Dodatkowo w czasie walki, po upływie odpowiedniego czasu, możesz zmaterializować swoją główną postać - smoka - i przejąć nad nim kontrolę, rozpoczynając część zręcznościową. Pierwsze dwa tryby są kluczowe i nieodzowne, natomiast dwa ostatnie można, a czasem trzeba pomijać, oddając wynik poszczególnych potyczek w ręce losu i matematyki.
Szczegółowe informacje o poszczególnych trybach znajdziesz w rozdziałach ich poświęconym. Warto jeszcze wiedzieć o podstawowych surowcach występujących w grze. Są to:
![]() | Złoto - Podstawowy zasób, zbierany z każdego posiadanego regionu. W poszczególnych krajach można wybudować kopalnię złota, by podwoić zdobywane zasoby. Złoto wydawane jest na żołd dla generałów (ale tylko, gdy poślesz któregoś do boju), tworzenie nowych jednostek, stawianie budynków i zakupu kart. Przychód złota na turę danej prowincji jest także równy liczbie żołnierzy, które można w niej wyprodukować. |
![]() | Punkty badań - Podobnie jak złoto, otrzymywane w każdej turze z każdej kontrolowanej prowincji. Zużywa się je do odblokowywania nowych smoczych umiejętności, nowych jednostek oraz ulepszeń. |
![]() | Ludność - łączna liczba rekrutów danego kraju gotowa do walki, którą można wykorzystać w czasie fazy Bitwy. Produkcja każdej jednostki w tej fazie będzie zużywać część rekrutów ze swojej puli. Gdy wykorzystasz maksimum nie będziesz mógł wytworzyć więcej jednostek w czasie bitwy. By powiększyć ludność przejmij kontrolę nad całym placem budowy (wliczając w to wieżyczki) oraz wybuduj cytadele. |
![]() | Wsparcie - Podobnie jak ludność, jest to zasób używany w czasie trybu walki do produkcji jednostek, ale także do budowy budynków i aktywowania smoka. Wsparcie zależy od popularności wśród rasy, która zamieszkuje dany teren. W czasie walki można je również zwiększać budując nowe cytadele. |
![]() | Umocnienia - Umocnienia decydują o ilości gotowych fortyfikacji obronnych na starcie bitwy w trybie rzeczywistym. Poziom umocnień zwiększa się z każdą turą, w której sprawujesz kontrolę, ale zależy również od stanu pobliskich krajów. Kraj otoczony sojuszniczymi regionami będzie maksymalnie rozbudowywał swoje umocnienia. Z kolei sąsiadując z wrogimi krajami, lub wojskami poziom umocnień będzie sukcesywnie malał. Na przykład: jeden region graniczący z dwoma, w tym jednym wrogim może mieć maksymalnie 50% umocnień. A region graniczący z trzema, spośród których kontrolujesz tylko jeden, będzie miał maksymalnie 30%. |
Komentarze czytelników
znalazłem błąd w poradniku - przebieg zdarzeń w zadaniach księżniczki nieumarłych nie przebiega tak jak opisują w poradniku oraz drugie zadanie generał Catherina pojawia się tylko jeśli nie daliśmy jej podwyżki.
Znalazł ktoś jakieś inne różnice?
Jakim cudem w poradniku już jest spolszczenie a reszta wciąż czeka ( a przynajmniej mi nie pobrało się do tej pory spolszczenie)?
Większość poradników to poradniki na zamówienie - działają jako reklama. Poradnik powstał dlatego, że wydawca za to zapłacił, prosta sprawa ;) Inaczej nigdy by takie coś nie powstało, gra jest zbyt niszowa.
Czy nikt nie chcę w nią grać?No nie powiedziałbym, ale każdy ma swój gust i niektórym ( mi także) nie pasuję takie połączenie jak myśleli że nawalą wszystkiego dobrego po trochu to dobra grę bd mieli...jak chleb z bułką.
wszedzie o tej grze trąbią, a nikt w nią nie chce grać.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.





