Jednostki | Faza Ryzyka | Divinity Dragon Commander
Aktualizacja:
Jednostki
Wojsko, którym się dowodzi. Dzieli się na trzy rodzaje - lądowe, morskie i powietrzne. Ich rodzaj określa także liczbę pól, jaką mogą przemierzyć w czasie jednej tury. Jednostki lądowe generalnie ustępują pola pozostałym, a armia wyposażona tylko w taki zestaw stająca do walki z samolotami i statkami wroga najpewniej przegra, ale z drugiej strony są one niezbędne do przejmowania regionów w fazie Ryzyka i budynków w fazie Bitwy. Nie lekceważ żadnego rodzaju, nawet statki na mapach typowo lądowych mogą stanowić dużą zaletę. Można wykorzystać ich długi zasięg do ostrzeliwania zabudować wroga z daleka, lub do szybkiego przetransportowania jednostek w inny region mapy.
Lądowe

Szturmowiec
Ulepszenia:
Wspomaganie silników - przyspieszenie jednostki o 160%, 5 punktów badań
Łupy wojenne - szturmowcy mogą przejmować budynki wroga, 5pb
Za imperium! - szturmowcy ulegają samozniszczeniu zadając duże obrażenia obszarowe, 5pb
Najbardziej podstawowe jednostki, generalnie bezużyteczne bojowo, wartościowe jedynie w wielkiej liczbie. Wbrew pozorom jednak przydatne, szczególnie przez wzgląd na Łupy wojenne, które dają im możliwość zdobywania wrogich budynków. Mały oddział szturmowców połączonych np. z czarnoksiężnikami, którzy potrafią zasłaniać oddziały może niepostrzeżenie wbić się w boczną bazę wrogą i przejąć nad nią kontrolę. Na mapie strategicznej mają jeden punkt ruchu.

Grenadier
Ulepszenia:
Lornetka impów - zwiększa zasięg ataku o 25%, 5pb
Potężna eksplozja - wyposaża grenadierów w rakiety zadające duże obrażenia obszarowe, 10pb
Broń chemiczna - zaraża wroga trucizną odbierają 3,5% hp na sekundę, która dodatkowo może rozprzestrzenić się na jednostki w pobliżu. Trucizna trwa dopóki jednostki nie zostaną uleczone. 10pb
Solidna piechota, dodatkowo wyposażona w ochronę przeciwlotniczą, dzięki czemu w dużej liczbie jest w stanie pokonać lotnictwo wroga. Przede wszystkim jednak sprawdzają się świetnie przeciwko wozom bojowym oraz smokom. Słabe przeciwko łowcom i jednostkom ciężkim. Na mapie strategicznej mają jeden punkt ruchu.

Łowca
Ulepszenia:
Objawienie - odkrywa jednostki wroga w promieniu 1000 metrów, 10pb
Wróbel w garści - umożliwia walkę z jednostkami lotniczymi, 20pb
Teleportacja - Łowca może przeteleportować się do przyjaznej jednostki, 40pb
Jednostki doskonałe na piechotę wroga. Po ulepszeniu bardzo dobre także przeciwko jednostkom lotniczym i smokowi. Bardzo słabe przeciwko ciężkiemu sprzętowi. Na mapie strategicznej mają dwa punkty ruchu.

Wóz bojowy
Ulepszenia:
Transport publiczny - umożliwia wozom transport szturmowców i grenadierów, 5pb
Krótkie zwarcie - silne obrażenia obszarowe w regionie 400 metrów od wozu, 10pb
Mam cię! - Wozy mogą zrzucać miny na pole bitwy, które wybuchają przy kontakcie z wrogiem, 20pb
Solidna i uniwersalna jednostka. Sprawdzi się przeciw wszystkiemu, prócz grenadierów i atakom z powietrza. Na mapie strategicznej mają dwa punkty ruchu.

Niszczyciel
Ulepszenia:
Wspomaganie silników - porusza się 140% szybciej, 10pb
Obława - Niszczyciel może przejść w tryb ostrzału, traci możliwość ruchu ale zwiększa zasięg strzału, 20pb
Bez ociągania - Niszczyciele oddają naraz dwie salwy, zamiast jednej, ale obie mają tylko 75% siły normalnego strzału, 40pb
Typowa artyleria, potężna wobec wszystkich jednostek lądowych, morskich i przeciw budynkom. Największe zagrożenie grozi jej z rąk smoka i jednostek powietrznych. Na mapie strategicznej ma dwa punkty ruchu.
Wodne

Transportowiec
Ulepszenia:
Saper - Transportowiec sam rozbraja miny morskie pozostawione przez wroga, absolutnie niezbędna umiejętność, 5 punktów badań
Zasłona - Transportowiec znika z pola widzenia przeciwnika na 225 sekund. 10pb
Za imperium! - Transportowiec ulega samozniszczeniu zadając potężne obrażenia pobliskim jednostkom
Jednostka wręcz wymagana do wygranej gry na mapie strategicznej. W czasie bitwy ogólnie bezużyteczna, chyba że mapa jest mocno poprzecinana rzekami umożliwiającymi atak z zaskoczenia od tyłu. W praktyce jednak mnóstwo z tym roboty i niekonieczne musi być to rozsądne posunięcie. Na mapie strategicznej mają dwa punkty ruchu.

Pancernik
Ulepszenia:
Objawienie - odkrywa jednostki w zasięgu 1200 metrów, 5pb
Mina morska - podłożenie miny morskiej, 10pb
W pogotowiu - przez 18 sekund pancernik może niszczyć wszystkie nadlatujące w jego stronę pociski.
Podstawowa jednostka morska. Sprawna przeciwko Taranowcom, jednostkom lotniczym i smokowi. Słaba w starciu z piechotą. Na mapie strategicznej ma dwa punkty ruchu.

Taranowiec
Ulepszenia:
Posiłki - Umożliwia produkcję myśliwców, które mogą bronić statku, 5pb
Lornetka impów - zwiększa zasięg o 25%, 20pb
Bomba burząca - Najmocniejsza umiejętność ze wszystkich jednostek w grze. Potężna bomba spadnie na wybrany punkt mapy niszcząc wszystko na swej drodze. Jednakże pocisk można zniszczyć nim uderzy w ziemię, 40pb
Potężne jednostki, jednakże wrażliwe na pancerniki. Zagrożenie dla nich stanowią również niszczyciele i balony bombowe, które jednakże można kontrować za pomocą posiłków. Na mapie startegicznej mają dwa punkty ruchu.
Powietrzne

Szaman
Ulepszenia:
Odporność - zmniejsza obrażenia przyjaznej jednostki o 50% a także leczy wszystkie stany negatywne, 10 punktów badań
Okaleczenie - Paraliżują jednostki w promieniu 100 metrów na 8 sekund, 20pb
Urok - Wybrana jednostka wroga na 50 sekund przejdzie pod kontrolę gracza, 40pb
Szamani sami w sobie nie mają żadnej wartości bojowej i szybko zginą bez wsparcia. Odpowiednio chronieni mogą jednak przesądzić o wyniku bitwy. Wrodzy szamani zawsze powinni być celem numer jeden do zdjęcia. Na mapie strategicznej mają jeden punkt ruchu.

Czarnoksiężnik
Ulepszenia:
Zasłona - czarnoksiężnik staje się "niemal" niewidzialny na 150 sekund, 5pb
Żuczy żywot - zamiana wrogiej jednostki w żuka na 56 sekund, 10pb
Podniebna śmierć - deszcz meteorytów uderza na zaznaczonym obszarze, 20pb
Jednostka wsparcia. W przeciwieństwie do szamanów, w razie potrzeby może się bronić, ale nie jest przeznaczona do bezpośredniej walki i dość szybko zginie. Z kolei trzymana z boku może wyrządzić dużą krzywdę przeciwnikowi. Na mapie strategicznej mają jeden punkt ruchu.

Myśliwiec
Ulepszenia:
Żelazna powłoka - zwiększa o 50% punkty życia, 10pb
Bomby w dół - myśliwce mogą atakować jednostki morskie i lądowe, 20pb
Wojna na wyczerpanie - Myśliwce spowalniają jednostki wroga na 3 sekundy z każdym strzałem, efekt ten się kumuluje, 40pb
Docelowo jednostka przeciwlotnicza, ale po rozwinięciu bomb sprawdzi się także wobec każdej piechoty, oprócz grenadierów i łowców z wróblem. Zagrożenie dla nich stanowią też ciężkie statki. Na mapie strategicznej mają cztery punkty ruchu.

Balon bombowy
Ulepszenia:
Mina powietrzna - miny w powietrzu, aktywują się, gdy jakaś jednostka zbliży się na 200 metrów, 20pb
Objawienie - odsłania jednostki wroga w zasięgu 1200 metrów, 20pb
Potężna eksplozja - podstawowy atak balonu jest zdecydowanie silniejszy, 40pb
Niezwykle przydatny na duże skupiska wroga. Zagrożenie stanowią dla niego grenadierzy, myśliwce i pancerniki. Na mapie strategicznej ma trzy punkty ruchu.

Sterowiec
Ulepszenia:
"Lećcie, płomienne cuda!" - sterowiec zadaje serię dwunastu, płonących pocisków, 5pb
Gaz musztardowy - sterowiec zrzuca bombę zatruwająca przez 19 sekund wszystkie jednostki w zasięgu 500 metrów, 20pb
Mgła wojny - Sterowiec może zakryć jednostki w promieniu 500 metrów na 225 sekund, 40pb
Jednostka wsparcia, sama w sobie niemal bezbronna. Zwiększa zasięg jednostek w pobliżu, jednak na dłuższą metę mało użyteczna, przynajmniej do czasu rozwinięcia mgły wojny. Wówczas świetnie nada się do niespodziewanych ataków od tyłu. Z drugiej strony, jeśli przeciwnik dysponuje opcją odkrycia mapy, np. z balonu, wówczas taki atak jest bardzo ryzykowany i prawdopodobnie lepiej go nie próbować. Na mapie strategicznej ma 3 punkty ruchu.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany737571 Pretorianin
wszedzie o tej grze trąbią, a nikt w nią nie chce grać.
antoniio Pretorianin
Czy nikt nie chcę w nią grać?No nie powiedziałbym, ale każdy ma swój gust i niektórym ( mi także) nie pasuję takie połączenie jak myśleli że nawalą wszystkiego dobrego po trochu to dobra grę bd mieli...jak chleb z bułką.
Killarun Chorąży
Większość poradników to poradniki na zamówienie - działają jako reklama. Poradnik powstał dlatego, że wydawca za to zapłacił, prosta sprawa ;) Inaczej nigdy by takie coś nie powstało, gra jest zbyt niszowa.
MiszczCzarny Pretorianin
@Killarun
Mogę wiedzieć, skąd czerpiesz takie informacje?
ROGI Chorąży
Jakim cudem w poradniku już jest spolszczenie a reszta wciąż czeka ( a przynajmniej mi nie pobrało się do tej pory spolszczenie)?
ROGI Chorąży
znalazłem błąd w poradniku - przebieg zdarzeń w zadaniach księżniczki nieumarłych nie przebiega tak jak opisują w poradniku oraz drugie zadanie generał Catherina pojawia się tylko jeśli nie daliśmy jej podwyżki.
Znalazł ktoś jakieś inne różnice?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
