Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Akcji Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku akcji na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Gry Akcji. Szeroko rozumiany gatunek gier wymagających refleksu, celności oraz zręczności, w skład którego wchodzą m.in. strzelaniny (np. seria Call of Duty czy Battlefield) oraz przygodowe gry akcji (Tomb Raider), a wydarzenia obserwujemy zarówno z perspektywy pierwszej (FPP), jak i trzeciej osoby (TPP). Najczęściej w produkcjach tego typu gracz kontroluje bohatera, którego zadaniem jest pokonanie wrogów i dotarcie do z góry określonego celu. Grający dysponuje bogatym arsenałem broni, w tym pistoletów, wyrzutni rakiet, mieczy, noży itp. Szczególnym przypadkiem w tej kategorii gier są przygodowe gry akcji. Cechują się one mniejszym naciskiem położonym na akcję i walkę, a za to większym znaczeniem fabuły, eksploracji otoczenia i rozwiązywania zagadek logicznych.

X360
Akcji
Tematyki
Czas
Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 17 września 2013

Piąta, pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos (wzorowane na Los Angeles), a fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji 10 listopada 2015

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 29 kwietnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Destiny
Destiny

Akcji 9 września 2014

Futurystyczna, pierwszoosobowa gra akcji wyprodukowana przez ekipę studia Bungie Software – twórców kultowej serii Halo. Tytuł przenosi nas w odległą przyszłość, do XXVIII wieku, kiedy ludzkość po niemal totalnej zagładzie próbuje odbudować swoją potęgę i stawić czoła przedstawicielom obcych cywilizacji. Gracze wcielają się w role tzw. Strażników, którzy dzięki niezwykłym zdolnościom uzyskanym dzięki zawieszonemu nad Ziemią obiektowi z kosmosu, są zdolni przeciwstawić się niszczycielskiej sile wrogich armii. W grze występuje podział na trzy klasy, specjalizujące się w walce otwartej, działaniu z ukrycia bądź używaniu mocy. Rozgrywka koncentruje się na zabawie wieloosobowej, premiując współpracę graczy w niewielkich grupach. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie by rozpocząć grę w pojedynkę i w trakcie zabawy dołączyć do już stworzonej ekipy. Produkcja tworzona była od początku z myślą o nowej generacji konsol, dzięki czemu reprezentuje ona bardzo wysoki poziom oprawy graficznej i dźwiękowej.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 26 października 2014

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

Gears of War 3
Gears of War 3

Akcji 20 września 2011

Trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanin studia Epic Games, stanowiących prawdziwą chlubę konsoli Xbox 360. Po zniszczeniu ostatniego bastionu ludzi – miasta Jacinto, koalicja COG w dalszym ciągu prowadzi nierówną walkę z przeważającymi siłami Szarańczy. Marcus Fenix wraz z towarzyszami broni wyrusza zaś na poszukiwanie ojca bohatera. Posiadana przez niego wiedza jest najprawdopodobniej ostatnią szansą ludzkości, aby znaleźć sposób na ostateczne pozbycie się wroga. Rozgrywka w trzeciej części gry korzysta ze sprawdzonych rozwiązań swoich poprzedniczek, oferując graczom oczywiście całkiem nową zawartość w postaci niedostępnych wcześniej narzędzi zagłady, ale także i wrogów. W trakcie kampanii jednoosobowej na graczy czeka również blisko 60 różnego rodzaju „znajdziek”. W grze pojawił się nowy wariant rozgrywki wieloosobowej o nazwie Beast Mode, a istotnej modyfikacji uległ także tryb kooperacyjny, pozwalający obecnie na zabawę nawet 4 osób przy jednej konsoli.

Batman: Arkham Origins
Batman: Arkham Origins

Akcji 25 października 2013

Trzecia z cyklu widowiskowych gier akcji, których bohaterem jest Człowiek-Nietoperz. Produkcji tytułu podjęło się studio WB Games Montreal (wcześniej przygotowało ono konwersję gry Batman: Arkham City na konsolę Wii U) przy wydawniczym wsparciu ze strony firmy Warner Bros. Interactive Entertainment. Fabuła Batman: Arkham Origins ukazuje początki kariery Batmana, a źródłem inspiracji dla scenarzystów stały się komiksy Batman: Year One oraz Legends of the Dark Knight. Kierując poczynaniami protagonisty, gracze muszą stawić czoła Czarnej Masce i wynajętym przez niego złoczyńcom. Podobnie jak we wcześniejszych grach z serii Batman: Arkham, rozgrywka łączy elementy bijatyki, strzelaniny i skradanki. Twórcy pokusili się również o kilka nowości, takich jak wbudowany system wyzwań The Dark Knight.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Śródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień Mordoru

Akcji 18 listopada 2014

Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni. Gracze kierują poczynaniami Taliona, zwiadowcy Gondoru, który za sprawą prastarego elfiego upiora powstaje z martwych, by wziąć krwawy odwet na sługach Saurona za śmierć swoich bliskich. Sedno rozgrywki stanowią widowiskowe starcia z hordami przeciwników, w trakcie których korzystać można z bogatego zestawu ataków i zdolności specjalnych. Jednocześnie główną atrakcję produkcji stanowi system Nemezis, śledzący nasze postępy w walce z armią Saurona i proceduralnie generujący spersonalizowanych przeciwników, którzy mają własne imię, wygląd, atuty i słabości, a także pamiętają wcześniejsze starcia z nami i potrafią uczyć się naszych taktyk. Oprawa audiowizualna gry nawiązuje do kinowej sagi Petera Jacksona, a głosu postaciom użyczają profesjonalni aktorzy głosowi, na czele ze znanym z serii Uncharted Nolanem Northem.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Halo 4
Halo 4

Akcji 6 listopada 2012

Czwarta pełnoprawna odsłona kultowej serii strzelanin FPS, otwierająca zupełnie nową trylogię i nowy rozdział w historii cyklu. Po 10 latach od premiery pierwszej części pałeczkę dewelopera przejęło studio 343 Industries, które wcześniej udanie zadebiutowało jubileuszową odsłoną Halo: Combat Evolved. W grze wcielamy się ponownie w postać Master Chiefa, który tym razem musi zmierzyć się z własnym przeznaczeniem i stawić czoła starożytnemu złu. Na jego drodze staje zupełnie nowy wróg – tajemnicza rasa Prekursorów. Mechanika rozgrywki nie odbiega w znacznym stopniu od standardów cyklu i w wielu aspektach nawiązuje do wcześniejszych produkcji Bungie Software. Tym razem nieco większą rolę w całej historii odgrywa sztuczna inteligencja Cortana, a główny bohater, prócz zestawu starych i nowych broni, dysponuje także wieloma przydatnymi ulepszeniami. Tradycyjnie ważną rolę w grze dzierży tryb wieloosobowy, wzbogacony systemem rozwoju postaci wzorowanym na typowych grach sieciowych.

Counter-Strike: Global Offensive
Counter-Strike: Global Offensive

Akcji 21 sierpnia 2012

Nowa odsłona legendarnej sieciowej strzelaniny, która zadebiutowała blisko dekadę wcześniej jako modyfikacja pierwszej części FPS-a Half-Life. Za jej powstanie odpowiada sama firma Valve Corporation, która, korzystając z popularności moda, wykupiła prawa do jego rozwijania. Rozgrywka skupia się na rywalizacji dwóch drużyn graczy, złożonych z terrorystów oraz próbujących ich powstrzymać jednostek specjalnych. Dzięki eliminacji przeciwników gracze zyskują gotówkę, którą mogą spożytkować na zakup nowego uzbrojenia. Do naszej dyspozycji oddano cztery główne tryby zabawy: Wyścig Zbrojeń, Demolka oraz dwa warianty trybu turniejowego. Autorzy postanowi nie eksperymentować z klasyczną filozofią rozgrywki, skupiając się przede wszystkim na odświeżeniu oprawy graficznej i dostosowaniu jej do najnowszych standardów. Większość dostępnych w grze map została stworzona na bazie tych oryginalnych, zaś skromna lista zmian dotyczy głównie dostępnego uzbrojenia.

Call of Duty: Black Ops II
Call of Duty: Black Ops II

Akcji 13 listopada 2012

Kontynuacja przebojowej strzelaniny (FPS) z 2010 roku. Call of Duty: Black Ops II jest dziewiątą odsłoną cyklu Call of Duty i jednocześnie czwartą wyprodukowaną przez studio deweloperskie Treyarch. Fabuła gry osadzona została w niedalekiej przyszłości. Rywalizacja o dostęp do surowców pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Chinami prowadzi do wybuchu nowej Zimnej Wojny. Głównym bohaterem gry jest David Mason, potomek znanego z pierwszej części Alexa Masona. W kampanii głównej twórcy gry ponownie sięgnęli po widowiskową akcję, jednocześnie pozwalając graczom na nieco więcej swobody w wykonywaniu poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki solowej Call of Duty: Black Ops II oferuje również szereg wariantów zabawy wieloosobowej.

Spider-Man: Edge of Time
Spider-Man: Edge of Time

Akcji 4 października 2011

Kolejna gra akcji z popularnym Człowiekiem-Pająkiem w roli głównej, opracowana przez studio Beenox – autorów kilku ostatnich odsłon cyklu, rozwijanego przez firmę Activision. Scenariusz do gry napisał Peter David – współtwórca komiksowej serii Spider-Man 2099, a jej fabuła koncentruje się na podróżach w czasie i związanych z nimi konsekwencjach. Kiedy zły naukowiec postanawia przenieść się w czasie, aby zniszczyć Spider-Mana, jego odpowiednik z przyszłości, Miguel O’Hara (znany jako Spider-Man 2099), musi zaangażować się w ratowanie swego przodka. Losy obu bohaterów zostają ze sobą ściśle połączone, gdyż ewentualna śmierć Petera Parkera mogłaby oznaczać zagładę świata Miguela. Rozgrywka ma dynamiczny i widowiskowy charakter, typowy dla wcześniejszych odsłon serii. Nowością jest specjalny system „cause-and-effect”, dzięki któremu konsekwencje działań jednego Spider-Mana widoczne są natychmiast w świecie drugiego. Do sukcesu potrzebna jest więc ścisła współpraca obu bohaterów.

Battlefield 4
Battlefield 4

Akcji 29 października 2013

Czwarta odsłona bestsellerowego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS), stworzonego i rozwijanego przez ekipę deweloperską EA DICE. Kampania główna w Battlefield 4 przedstawia wizję zbrojnego konfliktu, w którym uczestniczą Stany Zjednoczone, Rosja i Chiny. Akcja osadzona została w roku 2020 i rozgrywa się głównie na terenie Chińskiej Republiki Ludowej. Gracz wciela się w rolę członka amerykańskiej jednostki specjalnej Tombstone, której wyznaczono zadanie wydostania kilkorga wysoko postawionych ludzi z targanego niepokojami Szanghaju. Głównym atutem gry jest rozbudowany tryb potyczek wieloosobowych, w których za pośrednictwem Internetu uczestniczyć może maksymalnie 64 graczy. Deweloperzy zadbali też o spory wybór wariantów zabawy oraz mapy, zróżnicowane pod względem wielkości i charakterystyki terenu.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Akcji 1 września 2015

Utrzymana w konwencji „skradanki” gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), stanowiąca kolejną odsłonę popularnego cyklu Metal Gear Solid. Za stworzenie Metal Gear Solid V: The Phantom Pain odpowiada japońskie studio Kojima Productions kierowane przez Hideo Kojimę. Akcja gry toczy się po wydarzeniach przedstawionych w prologu – Metal Gear Solid V: Ground Zeroes. Główny bohater – Punished Snake budzi się po ośmiu latach śpiączki. Niespodziewanie szpital zostaje zaatakowany przez uzbrojonych napastników i protagonista zmuszony zostaje do ucieczki, w której pomaga mu tajemniczy Ishmael. W porównaniu z wcześniejszymi odsłonami cyklu, gra oferuje bardziej otwartą strukturę świata i pozwala graczom na znacznie większą swobodę działań. Deweloperzy zastosowali również całkowicie nowy silnik – FOX Engine, zapewniający fotorealistyczną oprawę wizualną oraz zaawansowane możliwości odzwierciedlenia praw fizyki.

BioShock Infinite
BioShock Infinite

Akcji 26 marca 2013

Gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), będąca spin-offem serii BioShock. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Irrational Games przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja BioShock: Infinite toczy się w alternatywnym świecie z początków XX wieku. Główny bohater, prywatny detektyw Booker DeWitt, trafia do podniebnego miasta Columbia, gdzie musi odnaleźć i wydostać stamtąd kobietę imieniem Elizabeth. Okazuje się, że jest ona niezwykle cenna dla dwóch rywalizujących o władzę frakcji. W trakcie zabawy gracz może korzystać z rozmaitych rodzajów broni palnej, a także specjalnych mocy (np. przywołanie kruków i telekineza). Niezwykle klimatyczna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Unreal Engine 3.

Gears of War: Judgment
Gears of War: Judgment

Akcji 19 marca 2013

Czwarta część cyklu widowiskowych gier akcji przedstawiających zmagania ludzi z groźną rasą Locustów. Tytuł wyprodukowany został przez należące do firmy Epic Games polskie studio deweloperskie People Can Fly (Painkiller, Bulletstorm i inne). Pod względem fabularnym Gears of War: Judgement stanowi prequel historii przedstawionej w Gears of War. Głównym bohaterem jest Damon Baird, który wraz z towarzyszami broni - Augustusem Colem, Garronem oraz Sophią - niesłusznie oskarżony zostaje o zdradę. Wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji towarzyszących zeznaniom składanym przez kolejnych członków oddziału Kilo. Rozgrywka nie odbiega znacząco od schematów wytyczonych przez wcześniejsze odsłony serii Gears of War, jednak deweloperzy pokusili się o kilka ciekawych innowacji, jak chociażby Smart Spawn System.