Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry Bijatyki Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry z gatunku bijatyki na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Bijatyki. Gatunek gier, w którym kontrolowana przez gracza postać walczy z przeciwnikiem na wydzielonej arenie lub ringu. Gracz ma do dyspozycji gamę podstawowych ciosów, a bardziej skomplikowane kombinacje i ataki specjalne combo wykonywane są po wciśnięciu odpowiedniej sekwencji klawiszy.

X360
Bijatyki
Tematyki
Czas
Street Fighter X Tekken
Street Fighter X Tekken

Bijatyki 6 marca 2012

Kontynuacja słynnego cyklu bijatyk firmy Capcom, wychodząca naprzeciw konkurencyjnej serii Tekken, z którą popularny Street Fighter od lat toczy zaciekłą walkę o palmę pierwszeństwa na rynku. Twórcy obu serii postanowili znaleźć sposób na pogodzenie wspomnianych marek, zapożyczając na zasadzie wzajemności pochodzące z nich postaci wojowników. Pod względem mechaniki Street Fighter X Tekken wykorzystuje rozwiązania znane z czwartej odsłony serii, zaś główną nowość stanowią tu oczywiście bohaterowie cyklu Tekken. Ich trójwymiarowe modele i odmienne style walki w umiejętny sposób zaadaptowano do panujących w Street Fighterze realiów 2.5D, a dzięki technologii cel-shading nadano im nieco bardziej komiksowy charakter. Całość przeznaczona jest zarówno dla weteranów obu serii, jak i całkiem nowych graczy, dla których przygotowano szereg samouczków, tryb treningowy oraz specjalne misje szkoleniowe. Nie zabrakło także trybu wieloosobowego z systemem rankingowym i opcją edycji wyglądu postaci.

Mortal Kombat
Mortal Kombat

Bijatyki 19 kwietnia 2011

Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat. Sednem rozgrywki pozostały więc brutalne walki, wypełnione spektakularnymi ciosami specjalnymi i efektownymi sposobami dobicia przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano ogromny wachlarz zarówno znanych, jak i zupełnie nowych postaci. W grze wprowadzono nowy system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, kilkuczęściowych sekwencji ataków. Wśród nowości wymienić też warto nowe tryby zabawy: tryb wyzwań, fabularny Story Mode oraz pozwalający na pojedynki dwuosobowych zespołów Tag Team. Mariaż klasyki z nowoczesnością widać także w oprawie graficznej tytułu, która łączy w sobie elementy dwu- i trójwymiarowe.

Skullgirls
Skullgirls

Bijatyki 11 kwietnia 2012

Dynamiczna i świetnie animowana bijatyka, w której wcielamy się w tytułowe wojowniczki. Twórcy gry chcieli stworzyć produkcję skierowaną zarówno do weteranów, jak i nowicjuszy. Pierwsza grupa powinna docenić rozbudowany system walki, a druga mnóstwo samouczków.

Injustice: Gods Among Us
Injustice: Gods Among Us

Bijatyki 16 kwietnia 2013

Widowiskowa bijatyka twórców Mortal Kombat. W grze wcielimy się w jednego z superbohaterów lub superłotrów, pojawiających się w filmach i komiksach z uniwersum DC. W czasie walki wszystkie postacie wykorzystują swoje charakterystyczne moce i umiejętności.

Tekken 6
Tekken 6

Bijatyki 27 października 2009

Kolejna odsłona popularnej bijatyki, a zarazem pierwsza, która została wydana nie tylko na konsoli z rodziny PlayStation. Fabuła Tekkena 6 nawiązuje do wydarzeń z części piątej. Nowym antagonistą jest Jin Kazama, prawnuk Jinpachiego Mishimy, który objął dowództwo nad Mishima Zaibatsu. Na jego drodze do osiągnięcia władzy absolutnej stoi jedynie organizacja G Corporation, dowodzona przez jego ojca. Wkrótce ogłoszona zostaje szósta edycja turnieju King of Iron Fist Tournament. W Tekken 6 możemy wcielić się w jednego z ponad czterdziestu wojowników, w tym niemal wszystkich występujących w Tekken 5: Dark Resurrection, a także ośmiu nowych. Każda z postaci ma własny styl, bazujący na prawdziwych sztukach walki, i wymaga stosowania odmiennych taktyk. Do innowacji należą m.in. możliwość parowania ataków z wyskoku, korzystania w walce z przedmiotów oraz Rage System, który pozwala się wybronić przed nieuchronną porażką. Pojedynki toczą się na różnorodnych trójwymiarowych arenach, które mogą ulegać zniszczeniu podczas starć.

Mortal Kombat X
Mortal Kombat X

Bijatyki prace wstrzymane

Kontynuacja wydanej w 2011 r. bijatyki studia NetherRealm, która po latach przerwy przywróciła palmę pierwszeństwa kultowej serii Mortal Kombat, zapoczątkowanej w 1992 r. przez duet Midway/Acclaim. Do naszej dyspozycji oddano ponownie pokaźny zestaw wojowników – zarówno tych znanych z wcześniejszych części cyklu, jak i zupełnie nowych. Dodatkowo każdy z nich występuje w kilku wariantach, różniących się taktyką i stylem walki. Pojedynki toczymy na ukazanych w perspektywie 2,5D arenach, wypełnionych interaktywnymi elementami, które możemy wykorzystać podczas walki. Nie zabrakło oczywiście efektownych ciosów specjalnych oraz spektakularnych wykończeń walk, tzw. fatalities. Osią rozgrywki jest rozbudowany tryb fabularny, którego akcja toczy się 25 lat po wydarzeniach ukazanych w poprzedniczce. Autorzy nie zapomnieli jednak o całej gamie lokalnych i sieciowych trybów wieloosobowych, w których gracze rywalizują ze sobą w ramach globalnej walki o dominację.

Dragon Ball: Xenoverse
Dragon Ball: Xenoverse

Bijatyki 5 lutego 2015

Kolejna gra z bestsellerowej serii bijatyk, osadzonych w uniwersum popularnej mangi Akiry Toriyamy oraz cyklu telewizyjnych anime. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Dimps, które ma już na swoim koncie kilka części gry, wydanych na konsolach stacjonarnych i przenośnych. Nowa odsłona Dragon Balla skupia się na ukazaniu najważniejszych i najbardziej efektownych pojedynków w historii serii, z udziałem Son Goku oraz czołowych czarnych charakterów: Vegety, Nappy, Freezera, Cella czy Bubu. Aby nieco odświeżyć formułę cyklu, twórcy wprowadzili jednak do rozgrywki nową strukturę świata, futurystyczne miasto oraz nowe, tajemnicze postacie. Grafika gry wykonana została w technologii cel shading, co nadało jej charakterystycznego komiksowego stylu. Dragon Ball: Xenoverse stanowi debiut serii na konsolach ósmej generacji, co w sposób oczywisty wpłynęło też na doznania wizualne.

Naruto: The Broken Bond
Naruto: The Broken Bond

Bijatyki 18 listopada 2008

Łącząca elementy trójwymiarowej bijatyki z przygodową grą akcji produkcja firmy Ubisoft, będąca sequelem wydanej w roku 2007 (również wyłącznie na Xboksie 360) gry Naruto: Rise of a Ninja. Fabuła gry stanowi kontynuację wątków znanych z poprzedniczki: kiedy tytułowy bohater zdobywa uznanie jako ninja, wywołuje zazdrość swojego najlepszego przyjaciela Sasuke. Sytuację wykorzystuje zaś wódz ninja-renegatów imieniem Orochimaru, który namawia Sasuke do opuszczenia swych kompanów i dołączenia do niego. Jak łatwo się domyśleć, Naruto wyrusza na poszukiwania swego przyjaciela, mając nadzieję na wyrwanie go z rąk wroga. Pod względem mechaniki ponownie mamy do czynienia z przygodową grą akcji, kładącą szczególny nacisk na uczestnictwo w kolejnych widowiskowych walkach. Podstawową różnicę względem poprzedniej odsłony cyklu stanowi zaś fakt, że w Naruto: The Broken Bond nie działamy samotnie, lecz przejmujemy kontrolę nad trzyosobową grupą wojowników.

Soulcalibur IV
Soulcalibur IV

Bijatyki 29 lipca 2008

Soul Calibur IV to kolejna bijatyka z popularnej serii, traktującej o walkach mistrzów posługiwania się rozmaitymi typami broni białej. W zależności od wydania gry na daną platformę, gracze otrzymywali możliwość zabawy dodatkową postacią z uniwersum Gwiezdnych wojen.

Pacific Rim
Pacific Rim

Bijatyki 12 lipca 2013

Gra oparta na filmie Guillermo del Toro o tym samym tytule. Akcja Pacific Rim skupia się na walkach pomiędzy ogromnymi robotami sterowanymi przez ludzi oraz gigantycznymi potworami zwanymi Kaiju.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution

Bijatyki 11 września 2014

Kolejna z odsłon słynnego, zręcznościowego cyklu bijatyk Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm, opartego na motywach popularnej mangi Masashiego Kishimoto. Produkcja została opracowana przez studio CyberConnect2, rozwijające markę niemal od samego jej powstania. W kwestii mechaniki gra stanowi w zasadzie rozwinięcie wydanej w 2013 roku trzeciej części cyklu. Koncentruje się na serii dynamicznych pojedynków, rozgrywanych – dzięki unikalnym zdolnościom bohaterów – na specjalnych arenach, zarówno na lądzie, jak i w powietrzu. Autorzy oddali do dyspozycji graczy ponad 100 grywalnych postaci znanych z uniwersum Naruto Shippuden, w tym zupełnie nowego herosa zaprojektowanego przez Kishimoto specjalnie na potrzeby gry. Wśród nowych elementów rozgrywki warto wymienić możliwość wyprowadzania nowych ataków oraz łączenia ich w bardziej zaawansowane techniki. W warstwie audiowizualnej dominuje tradycyjna, bajecznie kolorowa grafika, utrzymana w mangowej stylistyce.

Tekken Tag Tournament 2
Tekken Tag Tournament 2

Bijatyki 11 września 2012

Zręcznościowa bijatyka stworzona przez firmę Namco Bandai. Jest to druga odsłona podserii marki Tekken, koncentrującej się na walkach kilkuosobowych. Fabuła w Tekken Tag Tournament 2 stanowi jedynie tło dla widowiskowych walk. W grze pojawia się ponad 50 postaci, dobrze znanych fanom serii, a ich wygląd i broń możemy dodatkowo dostosować do swoich preferencji. Przed walką wybieramy dwóch wojowników, z których możemy korzystać na przemian podczas starcia. W dwójce poprawiono i rozbudowano mechanikę podmiany zawodników, dzięki czemu da się wykonywać specjalne ataki, takie jak dwuosobowe rzuty, skomplikowane comba itd. W walce można też wykorzystać elementy areny, na przykład uderzając głową oponenta o mur. Tekken Tag Tournament 2 oferuje standardowe formy rozgrywki: samouczki, mecze treningowe, a także tryby Versus i Arcade. Grać można nie tylko samemu, ale również w multiplayerze dla maksymalnie czterech osób.

Ultra Street Fighter IV
Ultra Street Fighter IV

Bijatyki 4 czerwca 2014

Najbardziej kompletna z dotychczasowych edycji popularnej bijatyki Street Fighter IV, która od daty swojej premiery w 2009 roku doczekała się kilku wznowień. Tym razem twórcy ze studia Capcom postanowili podtrzymać zainteresowanie swą grą, oferując m.in. 6 nowych aren oraz 5 dodatkowych wojowników, dzięki czemu ich łączna liczba wynosi teraz 44. Dodatkowo w grze znalazły się zupełnie nowe wyzwania, opracowane specjalnie dla największych miłośników serii, a także zestaw wszystkich wydanych wcześniej dodatkowych kostiumów, dostępnych dotąd w formie płatnych DLC. W odpowiedzi na sugestie graczy, nie obyło się także bez drobnych zmian w mechanice rozgrywki, sprowadzających się głównie do lepszego zbalansowania postaci. Niezmienne pozostały za to dostępne tryby zabawy oraz stworzona w technologii cel-shading grafika gry. Ultra Street Fighter dostępny jest zarówno jako produkcja w pełni samodzielna, jak i dodatek DLC, przeznaczony dla posiadaczy poprzednich edycji gry.

Street Fighter IV
Street Fighter IV

Bijatyki 12 lutego 2009

Street Fighter IV to czwarta odsłona niezwykle popularnej serii bijatyk. Akcja gry osadzona została pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi w drugiej i trzeciej części cyklu. Wśród 25 wojowników, w których gracz może się wcielić, znajdują się zarówno dobrze znani (Ryu, Chun-Li, Ken i inni) jak i zupełnie nowi bohaterowie. Deweloperzy z firmy Capcom postanowili też wrócić do korzeni serii i choć modele postaci oraz scenerie wykonane są w technologii 3D, akcja pokazana została w charakterystycznym dwuwymiarowym rzucie.

Soulcalibur V
Soulcalibur V

Bijatyki 31 stycznia 2012

Soulcalibur V to piąta odsłona popularnego cyklu bijatyk produkowanych przez firmę Namco Bandai i jednocześnie druga adresowana na konsole ósmej generacji. Główną postacią trybu fabularnego jest Patroklos Alexandra, młody wojownik, który wyrusza na poszukiwania swej starszej siostry - Pyrrhy. W grze pojawia się 26 herosów, o zróżnicowanych umiejętnościach i uzbrojeniu, którymi walczyć można na 20 planszach.

Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition
Injustice: Gods Among Us Ultimate Edition

Bijatyki 12 listopada 2013

Widowiskowa bijatyka z superbohaterami uniwersum DC Comics w rolach głównych. Gra wyprodukowana została przez studio NetherRealm, które stworzyło również wydaną w 2011 roku grę Mortal Kombat. Tryb fabularny przedstawia alternatywny świat, w którym opętany żądzą władzy Superman przejął kontrolę nad Ziemią. Przeciwstawia mu się grupa herosów przybyłych z „normalnej” rzeczywistości. Pod względem mechaniki rozgrywki Injustice: Gods Among Us w dużym stopniu bazuje na rozwiązaniach z MK. Każdy z grywalnych bohaterów (m.in. Batman, Flash, Green Lantern i Superman) obdarzony został charakterystycznymi mocami, z których może korzystać w trakcie pojedynków. Edycję Ultimate wzbogacono o wszystkie poprawki i dodatki DLC do bazowej wersji gry.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst

Bijatyki 22 października 2013

Wzbogacona o liczne dodatki, rozszerzona edycja trzeciej części cyklu bijatyk Naruto: Ultimate Ninja Storm opartego na motywach popularnej serii anime i mangi autorstwa Masashiego Kishimoto. Gra stworzona została przez japońskie studio deweloperskie CyberConnect2 we współpracy z koncernem Capcom. W trakcie zabawy gracze mają okazję wcielić się w ulubionych bohaterów z uniwersum Naruto Shippuden (Naruto Uzumaki, Sasuke Uchiha, Sakura Haruno, Kabuto Yakushi i inni) i stanąć do widowiskowych pojedynków z rywalami kontrolowanymi przez komputerową sztuczną inteligencję lub innych graczy. Oprawa wizualna Naruto: Ultimate Ninja Storm 3 przygotowana została z zastosowaniem technologii cel-shading, dzięki czemu gra w dużym stopniu przypomina animowany pierwowzór. Edycja Full Burst zawiera dodatkowe misje, postaci oraz wątki fabularne i jest pierwszą odsłoną serii, która ukazała się także na komputerach PC.

Mortal Kombat vs DC Universe
Mortal Kombat vs DC Universe

Bijatyki 16 listopada 2008

Mortal Kombat vs DC Universe to spin-offowa odsłona legendarnej serii bijatyk, wykreowanej przez Eda Boona i Johna Tobiasa. Gra powstała dzięki współpracy firm Midway Games, Warner Bros. oraz DC Comics. Gracze mogą wziąć udział w widowiskowych walkach postaci ze świata Mortal Kombat oraz komiksowych supebohaterów. Oprawa wizualna gry bazuje na silniku Unreal Engine 3.

Dead or Alive 4
Dead or Alive 4

Bijatyki 29 grudnia 2005

Kolejna odsłona słynnej serii zręcznościowych bijatyk od studia Team Ninja. W Dead or Alive 4 pojawia się troje nowych grywalnych postaci: Eliot, mężczyzna walczący stylem Keii Ken, opartym na szybkich ciosach otwartą dłonią, Kokoro, czarnowłosa piękność używająca stylu Akiry z Virtua Fighter, oraz zapaśniczka z twarzą zasłoniętą maską. Oprócz nich zagrać możemy wojownikami znanymi z poprzednich odsłon, m.in. Ryu Hayabusą czy Kasumi. Pod względem mechaniki rozgrywki jest to bijatyka w starym stylu – naprzeciw siebie staje dwóch zawodników, którzy walczą do upadłego. W Dead or Alive 4 dopracowano zasady kontrataków, by defensywa stała się równie ważna co atak. Pojedynki toczą się na wielopoziomowych arenach, pełnych możliwych do zniszczenia elementów oraz różnych niespodzianek, takich jak przejeżdżające samochody, które da się wykorzystać przeciw oponentowi. Gra zawiera rozbudowane opcje sieciowe, w tym klany i międzynarodowe turnieje, a także poprawioną grafikę i fizykę postaci.

Dead or Alive 5
Dead or Alive 5

Bijatyki 25 września 2012

Piąta część serii zręcznościowych bijatyk Dead or Alive, stworzonej i rozwijanej przez studio Team Ninja. Dead or Alive 5 pozwala wcielić się w ponad dwadzieścia postaci, wśród których mamy zarówno dobrze znanych wojowników, takich jak Ryu Hayabusa i Momiji z cyklu Ninja Gaiden, wojowniczki ninja Kasumi oraz Ayane, zapaśniczkę Tinę, szalonego Zacka, jak i kilkoro nowych bohaterów. Dodatkowo postaci te da się personalizować dzięki wielu strojom do odblokowania. Tradycyjnie gracz bierze udział w dynamicznych pojedynkach, w których kluczem do zwycięstwa jest agresywne przypieranie przeciwnika do ściany oraz przechwytywanie ciosów skierowanych na poszczególne partie ciała. Powraca też flagowy element serii – fizyka biustu wojowniczek. Walki rozgrywają się na wielopoziomowych, trójwymiarowych arenach, których elementy mogą ulec zniszczeniu. Oprócz głównego trybu solowego, wzbogaconego o tło fabularne i końcowego bossa, Dead or Alive 5 oferuje kilkanaście innych wariantów rozgrywki, w tym wieloosobowych.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Generations

Bijatyki 13 marca 2012

Poboczna odsłona rozwijanego przez studio Cyberconnect2 cyklu trójwymiarowych bijatyk, osadzonych w uniwersum popularnej serii animowanej Naruto. Podobnie jak w poprzednich częściach serii, rozgrywka opiera się na dwóch głównych trybach. Pierwszy z nich to klasyczna bijatyka, w której wcielamy się w najpopularniejsze postaci stworzone przez Masashiego Kishimoto. Wśród kilkudziesięciu dostępnych wojowników pojawiają się zarówno postaci z oryginalnego Naruto, jak i te, które poznaliśmy dopiero w sadze Shippuden, a każda z nich odznacza się odmiennym stylem walki oraz własną gamą ataków specjalnych. W Ultimate Ninja Storm Generations znalazł się również tryb fabularny, na który złożyły się historie najważniejszych postaci serii Naruto i umożliwiający udział w najsłynniejszych potyczkach znanych z kart mangi. Całość bazuje na mechanice poprzedniczki, wprowadzając jednocześnie kilka uatrakcyjniających zabawę nowinek.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3

Bijatyki 5 marca 2013

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu bijatyk studia Cyberconnect2, opowiadających o przygodach blondwłosego wojownika ninja imieniem Naruto. Ultimate Ninja Storm 3 opiera się po raz kolejny na dwóch głównych trybach, czyli klasycznych pojedynkach jeden na jednego, rozgrywanych na rozległych, trójwymiarowych arenach, oraz trybie fabularnym, w którym gracze mogą swobodnie eksplorować uniwersum Naruto i brać udział w najsłynniejszych walkach znanych z kart mangi (aż do momentu inwazji Dziewięcioogoniastego Lisa na Wioskę Liścia). W grze znalazła się ponownie większość znanych fanom serii postaci, z których każda odznacza się oczywiście odmiennym stylem walki oraz wachlarzem widowiskowych zdolności specjalnych. Całość okraszona została typową dla serii, stylizowaną na anime oprawą graficzną, wykorzystującą technologię cel shading, dzięki czemu podczas zabawy gracze mogą odnieść wrażenie oglądania kolejnego odcinka swojego ulubionego serialu.

Virtua Fighter 5
Virtua Fighter 5

Bijatyki 26 października 2007

Virtua Fighter 5 jest kolejną odsłoną cyklu wirtualnych gier walki, zapoczątkowanego w 1993 roku przez dalekowschodnią korporację Sega. Zgodnie z tradycją niniejsza pozycja pojawiła się najpierw w wersji, przeznaczonej dla zręcznościowych automatów wrzutowych, aby następnie trafić na domową platformę elektroniczno-rozrywkową.

Dragon Ball: Raging Blast 2
Dragon Ball: Raging Blast 2

Bijatyki 2 listopada 2010

Stworzona przez studio Spike produkcja, oparta na kultowej mandze autorstwa Akiry Toriyamy. Mamy do czynienia z klasyczną bijatyką, w której wydarzenia z animowanej serii Dragon Ball stanowią tło fabularne dla kolejnych pojedynków. W Dragon Ball: Raging Blast 2 twórcy oddają w nasze ręce 90 wojowników, w tym 20 zupełnie nowych. Herosi różnią się między sobą pod względem dostępnych rodzajów ataków i umiejętności specjalnych — prym wiedzie tak zwana „fala uderzeniowa”, znana również jako „kamehameha”. Walki rozgrywają się na zróżnicowanych arenach, a obok doskonale znanych z pierwszej odsłony cyklu pól bitew pojawiają się zupełnie nowe. W porównaniu z pierwowzorem znacznie usprawniono oprawę graficzną (zaawansowana destrukcja otoczenia nie pozostaje bez wpływu na przebieg starcia), a także od podstaw zaprojektowano działanie kamery oraz system sterowania. Obrazu całości dopełnia obecność oryginalnego, japońskiego dubbingu, któremu towarzyszą angielskie napisy.