Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma

RPG 22 maja 2012

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

Dying Light
Dying Light

Akcji prace wstrzymane

Utrzymana w konwencji survival horroru gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), za której powstanie odpowiada ekipa deweloperska firmy Techland, znanej chociażby z Dead Island oraz serii Call of Juarez. Gracz wciela się w rolę bohatera, który próbuje przetrwać w ogarniętej epidemią zombie metropolii. Sandboksowa rozgrywka w Dying Light podzielona jest na dwie fazy. Za dnia zabawa polega głównie na eksplorowaniu lokacji oraz poszukiwaniu surowców i broni, podczas gdy w nocy należy stawić czoła hordom żywych trupów. Twórcy położyli nacisk na takie elementy jak emocjonująca walka z użyciem rozmaitych rodzajów broni (w tym także produkowanej samodzielnie) oraz pokonywanie przeszkód terenowych w parkurowym stylu. Poza kampanią fabularną trybu jednoosobowego Dying Light oferuje również czteroosobową kooperację za pośrednictwem sieci Internet.

Dark Souls
Dark Souls

RPG 4 października 2011

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn
The Elder Scrolls V: Skyrim - Dragonborn

RPG 4 grudnia 2012

Kolejny fabularny dodatek DLC do wydanego pod koniec 2011 roku gry RPG The Elder Scrolls V: Skyrim firmy Bethesda Softworks. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Dragonborn rozgrywa się na mroźnej wyspie Solstheim, położonej na północny wschód od prowincji Skyrim i stanowiącej arenę zdarzeń z drugiego dodatku do gry The Elder Scrolls III: Morrowind. Fabuła DLC koncentruje się na postaci tajemniczego Miraaka – obdarzonego podobnymi umiejętnościami co główny bohater pierwszego Dragonborna, który setki lat temu popadł w obłęd i zaginął w odmętach czasu. Nowy wątek fabularny stawia przed nami zadanie powstrzymanie wspomnianego szaleńca przed ponownym objęciem władzy nad wyspą. Jedną z najważniejszych nowości na gruncie mechaniki stanowi wprowadzenie możliwości dosiadania smoków i wznoszenia się wraz z nimi w przestworza. Prócz tego, dodatek oferuje masę nowych zadań i nowe rodzaje przeciwników, broni, pancerzy oraz mocy.

Risen
Risen

RPG 1 października 2009

Gra z gatunku RPG akcji, wyprodukowana przez twórców serii Gothic – niemieckie studio Piranha Bytes. Fabuła Risen przenosi graczy na wyspę Faranga, pełną cennych artefaktów, ale także niebezpiecznych potworów. Gracz kieruje poczynaniami Bezimiennego, którego statek rozbija się u brzegu. Bohater wikła się w skomplikowaną intrygę, w którą zamieszane są trzy rywalizujące ze sobą frakcje: inkwizycja, buntownicy oraz magowie. Rozgrywka opiera się głównie o eksplorowanie terenu, wykonywanie zadań zlecanych przez postaci niezależne oraz walkę z przeciwnikami. Doświadczenie i pieniądze zdobywane w trakcie gry pozwalają zwiększyć posiadane umiejętności oraz nabyć przydatną broń i ekwipunek. Atrakcyjna oprawa wizualna Risen to efekt zastosowania wydajnego silnika Ageia Physx.

Halo 4
Halo 4

Akcji 6 listopada 2012

Czwarta pełnoprawna odsłona kultowej serii strzelanin FPS, otwierająca zupełnie nową trylogię i nowy rozdział w historii cyklu. Po 10 latach od premiery pierwszej części pałeczkę dewelopera przejęło studio 343 Industries, które wcześniej udanie zadebiutowało jubileuszową odsłoną Halo: Combat Evolved. W grze wcielamy się ponownie w postać Master Chiefa, który tym razem musi zmierzyć się z własnym przeznaczeniem i stawić czoła starożytnemu złu. Na jego drodze staje zupełnie nowy wróg – tajemnicza rasa Prekursorów. Mechanika rozgrywki nie odbiega w znacznym stopniu od standardów cyklu i w wielu aspektach nawiązuje do wcześniejszych produkcji Bungie Software. Tym razem nieco większą rolę w całej historii odgrywa sztuczna inteligencja Cortana, a główny bohater, prócz zestawu starych i nowych broni, dysponuje także wieloma przydatnymi ulepszeniami. Tradycyjnie ważną rolę w grze dzierży tryb wieloosobowy, wzbogacony systemem rozwoju postaci wzorowanym na typowych grach sieciowych.

Gears of War 2
Gears of War 2

Akcji 7 listopada 2008

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.

FIFA 18
FIFA 18

Sportowe 29 września 2017

Kolejna odsłona serii gier FIFA. Firma Electronic Arts zatroszczyła się o wiele ważnych zmian, które powinny zadowolić każdego fana piłki nożnej. Na pierwszy plan wysuwa się technologia Real Players Motion odpowiadająca za wygląd, animacje i zachowanie się piłkarzy. Najbardziej skorzystali na niej światowej klasy zawodnicy, ale też mniej znani zachowują się bardziej realistycznie, gdyż nowy system bierze pod uwagę różne czynniki, w tym np. wzrost sportowców. W produkcji pojawił się tryb Droga do sławy: Powrót Huntera, czyli kontynuacja zapoczątkowanej w grze FIFA 17 kampanii fabularnej. FIFA 18 oferuje również zmieniony system transferowy w karierze. Gracze mają teraz możliwość samodzielnego przeprowadzania transakcji, podczas których muszą negocjować warunki z klubem i zawodnikiem. W trybie FIFA Ultimate Team pojawiły się karty z legendarnymi piłkarzami (Ikony). Wszystko to uzupełnia technologia Frostbite, napędzająca m.in. scenki przerywnikowe, wyświetlane nie tylko w nowej Drodze do sławy, ale także w normalnej karierze.

Dragon Age II
Dragon Age II

RPG 8 marca 2011

Zrealizowana w perspektywie trzecioosobowej gra RPG, będąca kontynuacją znakomicie przyjętej poprzedniczki z 2009 roku. Kolejna odsłona cyklu, postrzeganego jako duchowy następca Baldur’s Gate, została stworzona ponownie przez autorów obu serii - studio BioWare. Fabuła przenosi nas do znanego już, mrocznego świata fantasy i koncentruje się na postaci zupełnie nowego bohatera – uchodźcy imieniem Hawke, który przechodzi do legendy i staje się bohaterem Kirkwall. Co ciekawe, cała historia ukazana jest w czasie przeszłym jako zlepek opowieści, przytaczanych przez różnych ludowych bajarzy. W przeciwieństwie do pierwowzoru, w Dragon Age II możemy wcielić się jedynie w postać człowieka. Brak możliwości wyboru rekompensuje nam jednak bardziej rozbudowany system rozwoju postaci. W grze usprawniono też system walki i znacznie przemodelowano sposób prowadzenia dialogów. Oprawa graficzna tytułu, reprezentuje nie tylko znacznie wyższą jakość niż w poprzedniej odsłonie serii, lecz także nieco inną, bardziej komiksową stylistykę.

LEGO Star Wars III: The Clone Wars
LEGO Star Wars III: The Clone Wars

Akcji 22 marca 2011

Gra akcji z elementami platformówki 3D, stanowiąca kolejną odsłonę „klockowej” sub-serii LEGO Star Wars. Fabuła LEGO Star Wars III: Clone Wars bazuje na motywach popularnego serialu animowanego Star Wars: Wojny Klonów. Gracze mają okazję wziąć udział w międzygalaktycznym konflikcie pomiędzy Republiką o Separatystami. Twórcy przygotowali 3 kampanie, z których każda składa się z 6 misji odpowiadających kolejnym odcinkom kreskówkowego pierwowzoru. Podstawę rozgrywki stanowią pojedynki z przeciwnikami, pokonywanie rozmaitych przeszkód oraz rozwiązywanie łamigłówek. W grze pojawiają się także specjalne etapy pozwalające pilotować kosmiczny myśliwiec lub kierować potężnym transporterem bojowym AT-TE. Deweloperzy ze studia Traveller's Tales pokusili się także o kilka zmian w oprawie wizualnej, w tym zupełnie nowy system oświetlenia.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

Spider-Man: Edge of Time
Spider-Man: Edge of Time

Akcji 4 października 2011

Kolejna gra akcji z popularnym Człowiekiem-Pająkiem w roli głównej, opracowana przez studio Beenox – autorów kilku ostatnich odsłon cyklu, rozwijanego przez firmę Activision. Scenariusz do gry napisał Peter David – współtwórca komiksowej serii Spider-Man 2099, a jej fabuła koncentruje się na podróżach w czasie i związanych z nimi konsekwencjach. Kiedy zły naukowiec postanawia przenieść się w czasie, aby zniszczyć Spider-Mana, jego odpowiednik z przyszłości, Miguel O’Hara (znany jako Spider-Man 2099), musi zaangażować się w ratowanie swego przodka. Losy obu bohaterów zostają ze sobą ściśle połączone, gdyż ewentualna śmierć Petera Parkera mogłaby oznaczać zagładę świata Miguela. Rozgrywka ma dynamiczny i widowiskowy charakter, typowy dla wcześniejszych odsłon serii. Nowością jest specjalny system „cause-and-effect”, dzięki któremu konsekwencje działań jednego Spider-Mana widoczne są natychmiast w świecie drugiego. Do sukcesu potrzebna jest więc ścisła współpraca obu bohaterów.

Battlefield 3
Battlefield 3

Akcji 25 października 2011

Trzecia pełnoprawna odsłona popularnego cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Produkcją Battlefield 3 kolejny raz zajęło się należące do koncernu Electronic Arts szwedzkie studio DICE. Akcja gry osadzona została we współczesności, a wydarzenia prezentowane są w formie retrospekcji Henry'ego Blackburna, amerykańskiego żołnierza, który usiłuje powstrzymać islamskich terrorystów przed zdetonowaniem ładunków atomowych. Do dyspozycji graczy oddano trzech grywalnych bohaterów, a także zróżnicowany asortyment uzbrojenia i pojazdów. Kampania trybu jednoosobowego składa się z kilku misji i zgodnie tradycją serii Battlefield stanowi jedynie uzupełnienie dla rozbudowanego, sieciowego multiplayera. Od strony technicznej Battlefield 3 bazuje na możliwościach silnika Frostibite 2, oferującego wysokiej jakości oprawę audiowizualną i realistyczny system fizyki.

L.A. Noire
L.A. Noire

Przygodowe 17 maja 2011

Utrzymana w stylistyce noir detektywistyczna przygodówka akcji, będąca efektem współpracy debiutującego australijskiego studia Team Bondi z doświadczoną ekipą Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do opanowanego przez korupcję i handel narkotykami Los Angeles lat 40-tych. Wcielamy się w postać Cole’a Phelpsa, który po powrocie z wojny wstępuje w szeregi policji. Podczas zabawy śledzimy poszczególne etapy kariery bohatera, począwszy od pracy w drogówce, aż do wydziału zabójstw czy narkotyków. Rozgrywka sprowadza się do przeczesywania miejsc zbrodni w poszukiwaniu istotnych dla sprawy tropów oraz przepytywania świadków i podejrzanych. W grze nie zabrakło jednak również typowych sekwencji akcji, takich jak pościgi (piesze i samochodowe), bójki na pięści czy efektowne strzelaniny. W oprawie graficznej zwraca uwagę realistyczna mimika twarzy, dzięki której możemy oceniać reakcje przesłuchiwanych osób. Całość nawiązuje zaś klimatem do czarnych kryminałów z lat 40-tych i 50-tych XX wieku.

Persona 5
Persona 5

RPG prace wstrzymane

Kolejna odsłona popularnego cyklu jRPG, stanowiącego spin-off marki Shin Megami Tensei. Za produkcję tytułu odpowiada studio Atlus oraz sprawdzony zespół deweloperski, mający na koncie Personę 3 oraz Personę 4. Akcja gry rozgrywa się w całości we współczesnym Tokio. Wcielamy się w nastoletniego protagonistę niesprawiedliwie skazanego za pobicie i napaść. W ramach kary musi on spędzić rok w nieznanym sobie mieście pod opieką kuratora. Na miejscu bohater poznaje przyjaciół, zmagających się z podobnymi co on problemami. Wraz z nimi odkrywa, że potrafi przenosić się do tajemniczych i surrealistycznych wymiarów, rodzących się z niezdrowych ludzkich pragnień i ambicji. Pod względem mechaniki gra rozwija pomysły z poprzednich gier spod szyldu Persona. Rozgrywka łączy cechy klasycznego jRPG z turowym systemem walki z symulatorem szkolnego życia. Gracze na co dzień prowadzą życie przeciętnego ucznia, unikając kłopotów, dbając o dobre oceny na egzaminach, zarabiając na kieszonkowe oraz spotykając się ze znajomymi. Wieczorami eksplorują natomiast inne wymiary i walczą ze znajdującymi się w nich zagrożeniami, korzystając z pomocy person, potężnych awatarów odzwierciedlających różne aspekty osobowości ich użytkowników. Oprawa graficzna gry stworzona została na nowym, autorskim silniku i odznacza się pełnym detali otoczeniem, a także unikalnym i wyjątkowo stylowym interfejsem.

Risen 2: Mroczne wody
Risen 2: Mroczne wody

RPG 31 lipca 2012

Kontynuacja wydanej w 2009 roku gry z gatunku RPG akcji. Risen 2: Dark Waters jest dziełem niemieckiego studia Piranha Bytes, które sławę zyskało dzięki serii Gothic. Akcja gry toczy się 10 lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Do Bezimiennego zwraca się córka Stalowobrodego – Patty z prośbą o pomoc w poszukiwaniu potężnego artefaktu. Bohater otrzymuje również od Inkwizycji zadanie zinfiltrowania pirackiej bandy na wyspie Puerto Sacarico. Jak przystało na typową produkcję action-RPG, zabawa w Risen 2: Dark Waters polega głównie na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu rozmaitych zadań i toczeniu pojedynków z licznymi przeciwnikami. W porównaniu z pierwowzorem twórcy wprowadzili znaczne modyfikacje w mechanice walki, a także zadbali o bardziej atrakcyjną oprawę audiowizualną.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

Forza Motorsport 4
Forza Motorsport 4

Wyścigi 11 października 2011

Kolejna część znanego z konsol Xbox cyklu symulacyjnych gier wyścigowych, rozwijanego od 2005 roku we współpracy firmy Microsoft z ekipą Turn 10 Studios. Forza Motorsport 4 niesie ze sobą sporo nowości, zarówno w warstwie mechaniki, jak i w kwestiach technicznych. W grze znalazło się ponad 500 wiernie odwzorowanych samochodów, którymi możemy się ścigać na 26 różnych trasach – po raz pierwszy w historii serii o różnych porach dnia. W trybie kariery pojawił się tzw. World Tour, czyli seria zawodów rozgrywanych na całym świecie. Rozszerzono zakres możliwości tuningu, a także znane z poprzedniczki opcje społecznościowe (np. możliwość założenia klubu samochodowego). Jedną z głównych nowości jest zaś wykorzystujący możliwości sensora Kinect moduł Autovista, pozwalający na szczegółowe obejrzenie zarówno bryły, jak i wnętrza oraz komory silnika wybranych pojazdów. Całość uzupełnia nowa wersja systemu matchmaking, służącego do wyszukiwania konkurentów w trybie online.

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

Assassin's Creed: Rogue
Assassin's Creed: Rogue

Akcji 11 listopada 2014

Następna odsłona popularnego cyklu Assassin’s Creed, wykreowanego i rozwijanego przez francuską firmę Ubisoft. W odróżnieniu od powstałego równocześnie na PC i konsole ósmej generacji Assassin’s Creed: Unity, Rogue jest ukłonem w stronę posiadaczy starszych platform sprzętowych. Pod względem fabularnym produkcja stanowi swego rodzaju zwieńczenie historii, opowiedzianej w trzeciej i czwartej części cyklu. Akcja toczy się w połowie XVIII wieku, a my – po raz pierwszy w historii serii – wcielamy się w postać templariusza, Shaya Patricka Cormacka. Należał on niegdyś do zakonu asasynów, ale został zdradzony i od tego czasu poluje na swoich byłych „braci”. Pod względem mechaniki gra nie wnosi rewolucyjnych zmian w stosunku do poprzedniej odsłony cyklu, choć warto odnotować znaczne poszerzenie wachlarza umiejętności naszych przeciwników. Po raz pierwszy od czasów Assassin’s Creed: Brotherhood w grze zrezygnowano z trybu multiplayer, koncentrując się wyłącznie na rozgrywce jednoosobowej.

Śródziemie: Cień Mordoru
Śródziemie: Cień Mordoru

Akcji 18 listopada 2014

Osadzona w tolkienowskim Śródziemiu gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Środziemie: Cień Mordoru jest dziełem studia deweloperskiego Monolith Productions, które w swoim dorobku ma również takie produkcje jak Aliens vs Predator 2 i F.E.A.R. Akcja gry toczy się pomiędzy wydarzeniami przedstawionymi we Hobbicie i Władcy Pierścieni. Gracze kierują poczynaniami Taliona, zwiadowcy Gondoru, który za sprawą prastarego elfiego upiora powstaje z martwych, by wziąć krwawy odwet na sługach Saurona za śmierć swoich bliskich. Sedno rozgrywki stanowią widowiskowe starcia z hordami przeciwników, w trakcie których korzystać można z bogatego zestawu ataków i zdolności specjalnych. Jednocześnie główną atrakcję produkcji stanowi system Nemezis, śledzący nasze postępy w walce z armią Saurona i proceduralnie generujący spersonalizowanych przeciwników, którzy mają własne imię, wygląd, atuty i słabości, a także pamiętają wcześniejsze starcia z nami i potrafią uczyć się naszych taktyk. Oprawa audiowizualna gry nawiązuje do kinowej sagi Petera Jacksona, a głosu postaciom użyczają profesjonalni aktorzy głosowi, na czele ze znanym z serii Uncharted Nolanem Northem.

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.