Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

2. Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 2. Gry na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
Tematyki
Czas
LEGO Harry Potter: Lata 5-7
LEGO Harry Potter: Lata 5-7

Akcji 15 listopada 2011

Kontynuacja wydanej w 2010 roku przygodowej gry akcji studia Traveller’s Tales, łączącej w sobie charakterystyczny świat klocków LEGO z uniwersum popularnego cyklu książek i filmów dla młodzieży, opowiadających o przygodach tytułowego czarodzieja. Fabuła LEGO Harry Potter: Years 5-7 bazuje na trzech ostatnich częściach książkowej serii, a cała historia skupia się wokół walki z potężnym Lordem Voldemortem, który, zdobywając kolejnych zwolenników, staje się coraz większym zagrożeniem dla świata magii. Podczas zabawy możemy ponownie wcielić się w wiele różnych postaci wykreowanych przez J.K. Rowling i odwiedzić szereg lokacji – doskonale znanych, a jednocześnie całkiem nowych, bo stworzonych w całości z klocków LEGO. Rozgrywka wypełniona jest elementami przygodowymi i zręcznościowymi, lecz nie zabrakło także tradycyjnej porcji prostych zagadek logicznych. W porównaniu z poprzedniczką, gra oferuje jednak nieco mroczniejszy i poważniejszy klimat.

Arcania: Gothic 4
Arcania: Gothic 4

RPG 19 października 2010

Kontynuacja zapoczątkowanego w 2001 roku legendarnego cyklu Gothic. Podczas gdy oryginalni twórcy serii ze studia Piranha Bytes zajęli się rozwijaniem zupełnie nowej marki Risen, stworzenie nowego Gothica powierzono ekipie Spellbound Entertainment, znanej m.in. z trylogii RPG Realms of Arkania i cyklu taktycznych strategii Desperados. W grze wcielamy się w postać zupełnie nowego bohatera – młodego chłopaka, szukającego zemsty na nowo obwołanym królu Robharze III, który najechał jego rodzinną wioskę i wymordował jej mieszkańców. Fabuła jest nieco bardziej liniowa niż w poprzedniej części gry, choć koncentruje się ponownie na eksploracji, wykonywaniu szeregu zadań oraz licznych walkach z rozmaitymi potworami. W zależności od wybranej klasy i ścieżki rozwoju, nasz bohater może specjalizować się w walce w zwarciu, łucznictwie bądź magii. Akcję obserwujemy tradycyjnie z perspektywy trzeciej osoby, choć podczas walki kamera automatycznie oddala się, umożliwiając lepszą orientację w terenie.

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma

RPG 22 maja 2012

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni
LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni

Akcji 13 listopada 2012

Oparta na motywach powieści J.R.R. Tolkiena oraz filmowej trylogii Petera Jacksona gra akcji z elementami platformówki 3D. LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni jest kolejną klockową produkcją w dorobku studia Traveller's Tales. Gra pozwala wcielić się w wybranego członka Drużyny Pierścienia i wyruszyć na pełną niebezpieczeństw wyprawę, której celem jest powstrzymanie Saurona i jego sług. Kampania fabularna w grze składa się z szeregu etapów inspirowanych pamiętnymi scenami z filmów. Rozgrywka stanowi miks elementów gry akcji i zręcznościówki oraz zagadek logicznych. Podobnie jak we wcześniejszych „klockowych” produkcjach studia Traveller's Tales, poza trybem jednoosobowym LEGO The Lord of the Rings: Władca Pierścieni pozwala na zabawę w kooperacji z drugim graczem.

Saints Row: The Third
Saints Row: The Third

Akcji 15 listopada 2011

Trzecia odsłona rozwijanego przez koncern THQ cyklu gier akcji, łączących mechanikę serii Grand Theft Auto z mocno absurdalnym poczuciem humoru. W grze wcielamy się w znanego z poprzednich części bohatera, który wraz z grupką gangsterów stara się utrzymać pozycję tytułowego gangu Saints. Do władzy w mieście Steelport aspiruje jednak zupełnie nowa siła – specjalizujący się w haraczach i wymuszeniach międzynarodowy syndykat Jutrzenka. Na domiar złego współpracuje z nim szereg lokalnych gangów, takich jak Luchadores czy The Deckers. Kwitnącą w mieście przestępczość stara się zaś powstrzymać finansowana przez rząd grupa STAG. Rozgrywka oferuje szereg zróżnicowanych misji, polegających na wzajemnej rywalizacji wymienionych frakcji, a zabawę możemy toczyć w pojedynkę lub w trybie kooperacji. W porównaniu z poprzednimi odsłonami serii, autorzy poszli o krok dalej w kwestii specyficznego poczucia humoru, co przejawia się w sporej liczbie wyjątkowo komicznych strojów, broni czy pojazdów.

Saints Row
Saints Row

Akcji 28 sierpnia 2006

Opracowana przez studio Volition trzecioosobowa gra akcji, stanowiąca alternatywę dla niezwykle popularnej serii Grand Theft Auto. Akcja Saints Row osadzona została w fikcyjnym mieście Stilwater, w którym o wpływy rywalizują cztery gangi. Gracze wcielają się w postać członka grupy zwanej Third Street Saints, a ich zadaniem jest wykonywanie kolejnych misji i budowanie swojej pozycji w szeregach gangu. Podczas zabawy czeka na nas szereg zróżnicowanych zadań, począwszy od nielegalnych wyścigów czy ucieczki przed tłumem paparazzich, po tradycyjne strzelaniny, których celem może być np. odbicie prostytutki. W trakcie zabawy czynimy użytek z szerokiego arsenału broni palnej, a w razie potrzeby możemy również liczyć na pomoc kolegów z gangu. Kluczową rolę w rozgrywce odgrywa współczynnik szacunku, który budujemy zarówno poprzez zaliczanie zadań, jak i ubieranie się w markowe ciuchy czy jeżdżenie odpowiednim modelem samochodu.

Metro: Last Light
Metro: Last Light

Akcji 14 maja 2013

Utrzymana w konwencji postapokaliptycznego survival-horroru pierwszoosobowa strzelanka ukraińskiego studia 4A Games. Fabuła stanowi kontynuację gry Metro 2033 i luźno nawiązuje do motywów z twórczości literackiej Dimitrija Głuchowskiego. Akcja toczy się w świecie przyszłości zniszczonym przez nuklearną zagładę. Wybuch udało się przeżyć nielicznym mieszkańcom Moskwy, którzy znajdowali się w tamtejszym metrze. Podzieleni na kilka skonfliktowanych frakcji ludzie próbują odpierać ataki zmutowanych zwierząt. Gracz wciela się w rolę Artyoma, który usiłuje powstrzymać zbliżającą się wojnę pomiędzy ocalałymi. Rozgrywka łączy elementy dynamicznej, pierwszoosobowej strzelanki oraz skradanki. W stosunku do pierwszej części twórcy zadbali o znacznie większe lokacje i poprawili sztuczną inteligencję przeciwników. Zmiany objęły również autorski silnik 4A Engine, co przełożyło się na lepszej jakości oprawę wizualną.

Dark Souls II
Dark Souls II

RPG 11 marca 2014

Kontynuacja przebojowej gry RPG akcji Dark Souls, która zasłynęła niezwykle wysokim poziomem trudności. Dewelopingiem Dark Souls II ponownie zajęło się japońskie studio From Software we współpracy z firmą Namco Bandai. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który przemierza mroczną krainę fantasy w poszukiwaniu remedium na klątwę, która na nim ciąży. Cała historia prezentowana jest w sposób niechronologiczny i poszatkowany, a wyjaśnienia często są ukryte w dialogach lub opisach przedmiotów. Podobnie jak w pierwowzorze z 2011 roku, rozgrywka opiera się głównie na eksplorowaniu lokacji, widowiskowych potyczkach z przeciwnikami oraz rozwijaniu atrybutów postaci. Twórcy znacząco zmodyfikowali tryb zabawy wieloosobowej, zachowując jednak znak rozpoznawczy serii, czyli podpowiedzi pozostawiane w świecie gry przez graczy.

Gears of War 2
Gears of War 2

Akcji 7 listopada 2008

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Far Cry 3
Far Cry 3

Akcji 29 listopada 2012

Trzecia część popularnego wśród graczy cyklu pierwszoosobowych strzelanin (FPS). Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montreal, któremu pomagały zespoły deweloperskie Ubisoft Shanghai, Ubisoft Reflections i Massive Entertainment. Głównym bohaterem Far Cry 3 jest Jason Brody, którego wakacje zmieniają się w walkę o przeżycie. Na skutek nieszczęśliwego skoku spadochronowego bohater i jego przyjaciele trafiają na wyspę opanowaną przez psychopatycznych piratów. Protagonista musi oswobodzić swoich bliskich z rąk szaleńców i znaleźć sposób powrotu do cywilizacji. Jak przystało na rasowy FPS, rozgrywka obfituje w sekwencje strzeleckie, w trakcie których można posługiwać się różnymi rodzajami broni. Gra pozwala przy tym na dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji, eliminowaniu kolejnych wrogów i wykonywaniu zlecanych zadań.

Dragon Age: Początek
Dragon Age: Początek

RPG 3 listopada 2009

Klasyczna produkcja cRPG, opracowana przez legendarne kanadyjskie studio BioWare – twórców tak ikonicznych serii fabularnych, jak Baldur’s Gate, Neverwinter Nights czy Mass Effect. Akcja gry toczy się w typowym uniwersum fantasy, zamieszkałym przez charakterystyczne dla gatunku rasy. W odpowiedzi na atak dowodzonej przez potężnego demona Plagi, powołane zostaje specjalne bractwo Szarych Strażników, których zadaniem jest walka z szerzącym się złem. Podczas gry kontrolujemy drużynę złożoną z maksymalnie 4 postaci, zaś rozgrywka skupia się na wykonywaniu kolejnych questów fabularnych oraz walce, toczonej w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem aktywnej pauzy. Istotnym elementem rozgrywki są liczne dialogi oraz konieczność częstego dokonywania rozmaitych wyborów moralnych, mających swe konsekwencje w dalszej części gry. Gra oferuje nam wybór pomiędzy klasycznym rzutem izometrycznym – typowym dla wcześniejszych produkcji BioWare - oraz nowoczesnym widokiem z perspektywy trzecioosobowej.

LEGO Marvel Super Heroes
LEGO Marvel Super Heroes

Zręcznościowe 22 października 2013

Gra akcji z bohaterami komiksów wydawnictwa Marvel w rolach głównych. Tytuł stworzony został przez specjalizujące się w „klockowych” produkcjach (m.in. LEGO Władca Pierścieni, LEGO Piraci z Karaibów, LEGO Harry Potter) studio Traveller's Tales. Gracze mogą wcielić się w Spider-Mana, Iron Mana, Hulka, Thora, Kapitana Amerykę i innych herosów, którzy na prośbę Nicka Fury'ego z organizacji S.H.I.E.L.D. ratują zbudowany z klocków świat przed złoczyńcami i rozmaitymi zagrożeniami. Deweloperzy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki łączącej elementy gry akcji, zręcznościowej bijatyki oraz przygodówki. Tradycyjnie w grze nie brakuje akcesoriów do odblokowania, a także możliwości zabawy w kooperacji z drugim graczem na podzielonym ekranie.

Darksiders II
Darksiders II

Akcji 14 sierpnia 2012

Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość. W stosunku do pierwszej części, twórcy Darksiders II przygotowali znacznie większy i bardziej różnorodny świat, po którym bohater podróżuje w towarzystwie rumaka (Rozpacz) i wrony (Proch). Zabawa skupia się na widowiskowych potyczkach z przeciwnikami, choć w niektórych lokacjach gracz musi również wykazać się umiejętnością rozwiązywania łamigłówek. Zmiany wprowadzone w Darksiders II objęły także oprawę wizualną, która zyskała na widowiskowości.

Mortal Kombat
Mortal Kombat

Bijatyki 19 kwietnia 2011

Brutalna bijatyka, która stanowi swoisty restart jednej z najpopularniejszych serii mordobić, zapoczątkowanej w 1992 roku. Za powstanie gry odpowiada ekipa studia NetherRealm, na czele której stanął pomysłodawca marki, Ed Boon. Nowa odsłona cyklu czerpie ze sprawdzonych pomysłów najlepszych części serii, stanowiąc udoskonaloną i uwspółcześnioną wersję klasycznych bijatyk spod znaku Mortal Kombat. Sednem rozgrywki pozostały więc brutalne walki, wypełnione spektakularnymi ciosami specjalnymi i efektownymi sposobami dobicia przeciwnika. Do naszej dyspozycji oddano ogromny wachlarz zarówno znanych, jak i zupełnie nowych postaci. W grze wprowadzono nowy system X-Ray, służący do wyprowadzania specjalnych, kilkuczęściowych sekwencji ataków. Wśród nowości wymienić też warto nowe tryby zabawy: tryb wyzwań, fabularny Story Mode oraz pozwalający na pojedynki dwuosobowych zespołów Tag Team. Mariaż klasyki z nowoczesnością widać także w oprawie graficznej tytułu, która łączy w sobie elementy dwu- i trójwymiarowe.

Far Cry 4
Far Cry 4

Akcji 18 listopada 2014

Czwarta odsłona niezwykle popularnego cyklu sandboksowych gier akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Zgodnie z polityką koncernu Ubisoft, deweloping tytułu powierzony został kilku wewnętrznym studiom deweloperskim na czele z Ubisoft Montreal i Ubisoft Shanghai. Gracze ponownie mają okazję wcielić się w rolę bohatera, który samotnie musi stawić czoła licznym przeciwnikom i przeszkodom. Z pomocą przychodzi jednak spory arsenał broni palnej i białej. Twórcy pozostali wierni sprawdzonym schematom rozgrywki, pozwalając na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji oraz wykonywaniu zadań. Od strony technicznej Far Cry 4 wykorzystuje potencjał stale rozwijanego silnika Dunia Engine, zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną oraz realistyczną fizykę.

Metro 2033
Metro 2033

Akcji 16 marca 2010

Osadzona w postapokaliptycznej rzeczywistości strzelanka FPS z elementami RPG i survival horroru, oparta na motywach bestsellerowej powieści Dmitrija Głuchowskiego. Za powstanie Metro 2033 odpowiada debiutujące studio 4A Games. Akcja toczy się po katastrofie nuklearnej, w wyniku której zginęło niemal całe życie na ziemi. Jedyną ocalałą grupą ludzi jest kilkutysięczna społeczność, która znalazła schronienie w tunelach moskiewskiego metra. Gracz wciela się w jednego z młodych mieszkańców tuneli – Artema, którego zadaniem jest przedostać się do centralnej części metra, aby powiadomić mieszkańców o zagrożeniu ze strony zmutowanych potworów i poprosić ich o pomoc w walce. Podczas swej podróży stawi on czoła licznym niebezpieczeństwom, wykorzystując dostępny arsenał broni i preferowany przez siebie styl walki - otwarty bądź cichy.

Halo 3
Halo 3

Akcji 25 września 2007

Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strzelanin FPS Halo, stanowiąca zarazem debiut serii na konsolach siódmej generacji. Pod względem fabularnym tytuł stanowi swoiste zwieńczenie trylogii, opowiadającej o toczonej w futurystycznym świecie walce ludzkiej rasy z obcą cywilizacją Covenantów. Akcja gry rozpoczyna się we wschodniej części kontynentu afrykańskiego, gdzie rozbija się statek naszego bohatera. Z pomocą starych znajomych Master Chief ponownie rusza do walki, aby ostatecznie powstrzymać inwazję obcych. Kolejna część serii niesie ze sobą oczywiście nowe rodzaje broni i pojazdów, a walki toczą się już nie tylko na ziemi, ale także w powietrzu. Zupełną nowością jest zaś możliwość używania przedmiotów, takich jak flary, tarcze, pola siłowe czy też czasowa niewidzialność. Kampanię solową możemy rozegrać samotnie lub w kooperacji z 3 innymi graczami.

Halo 4
Halo 4

Akcji 6 listopada 2012

Czwarta pełnoprawna odsłona kultowej serii strzelanin FPS, otwierająca zupełnie nową trylogię i nowy rozdział w historii cyklu. Po 10 latach od premiery pierwszej części pałeczkę dewelopera przejęło studio 343 Industries, które wcześniej udanie zadebiutowało jubileuszową odsłoną Halo: Combat Evolved. W grze wcielamy się ponownie w postać Master Chiefa, który tym razem musi zmierzyć się z własnym przeznaczeniem i stawić czoła starożytnemu złu. Na jego drodze staje zupełnie nowy wróg – tajemnicza rasa Prekursorów. Mechanika rozgrywki nie odbiega w znacznym stopniu od standardów cyklu i w wielu aspektach nawiązuje do wcześniejszych produkcji Bungie Software. Tym razem nieco większą rolę w całej historii odgrywa sztuczna inteligencja Cortana, a główny bohater, prócz zestawu starych i nowych broni, dysponuje także wieloma przydatnymi ulepszeniami. Tradycyjnie ważną rolę w grze dzierży tryb wieloosobowy, wzbogacony systemem rozwoju postaci wzorowanym na typowych grach sieciowych.