kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki (10)

Nowa gra Hideo Kojimy powinna zadowolić fanów Uncharted i The Division
Michał Kułakowski, 10 maja 2016, 18:04
W wywiadzie udzielonym japońskiemu magazynowi Famitsu Hideo Kojima zdradził parę szczegółów dotyczących jego nowego projektu, przygotowywanego przez studio Kojima Productions we współpracy z firmą Sony. Będzie to gra akcji, która powinna zadowolić fanów Uncharted oraz The Division.
Wieści ze świata (Crash Bandicoot, Franko 2, Rainbow Six: Siege, StarCraft II, Fallout 4, GTA Online) 10/5/2016
Krzysztof Mysiak, 10 maja 2016, 14:20
Dziś piszemy o prawach do marki Crash Bandicoot, trwającej nadal produkcji Franko 2, szczegółach DLC Operation Dust Line do Rainbow Six: Siege, patchu 3.3 do StarCraft II: Legacy of the Void, wsparciu dla modów do gry Fallout 4 na XOne oraz o dalszych aktualizacjach do GTA Online. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Star Citizen - deweloperzy uzbierali już ponad 115 milionów dolarów
Maciej Kowalczyk, 9 maja 2016, 11:36
Produkcji gry Star Citizen od 2012 roku towarzyszy niezwykle owocna kampania crowdfundingowa. Uzbierana kwota wynosi już ponad 115,5 miliona dolarów, dzięki czemu dzieło Cloud Imperium Games jest najlepiej opłacanym projektem w historii finansowania społecznego. Z tej okazji twórcy podsumowują ostatni okres produkcji i zdradzają plany na przyszłość.

Cyberpunk 2077 wciąż na wczesnym etapie produkcji - twórcy modyfikują narzędzia deweloperskie
Jakub Błażewicz, 25 kwietnia 2016, 11:39
Serwis iDigitalTimes skontaktował się z Josem Teixeirą ze studia CD Projekt RED. Ten poinformował, że obecnie zespół pracujący nad grą Cyberpunk 2077 skupia się na modyfikowaniu narzędzi deweloperskich.

Twórcy Overwatch o Project Titan: "Zawiedliśmy strasznie"
Jakub Błażewicz, 22 kwietnia 2016, 13:50
Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z twórcami Overwatch. W rozmowie skupiono się na losach niedoszłego MMO firmy Blizzard Entertainment pt. Project Titan. Według Jeffa Kaplana, skasowany projekt okazał się całkowitą porażką.

Nadspodziewany sukces polskiej gry Thea: The Awakening
Janusz Guzowski, 15 kwietnia 2016, 17:18
Studio MuHa Games ujawniło kulisy produkcji gry Thea: The Awakening. Jak dotąd sprzedano 50 tysięcy egzemplarzy, co pięciokrotnie przekroczyło założenia deweloperów. Jednocześnie udostępniono darmowy dodatek Return of the Giants, wprowadzający m.in. nowe wydarzenia fabularne, budynki i przeciwników.

Wojna w Rockstarze ujawnia problemy w produkcji Red Dead Redemption i próby uniezależnienia się od Take-Two
Jakub Błażewicz, 13 kwietnia 2016, 12:35
Leslie Benzies, były prezes firmy Rockstar North, wystosował pozew przeciwko firmom Take-Two oraz Rockstar w sprawie jego rzekomo dobrowolnego zwolnienia. Jednocześnie w tekście pozwu znalazła się garść interesujących informacji dla fanów twórców serii Grand Theft Auto.

Hardcore Henry - film zza kulis w formie wybuchowego teledysku
News Gameplay, 11 kwietnia 2016, 15:00
Twórcy filmu Hardcore Henry, z reżyserem Ilyą Naishullerem na czele, zamieścili w sieci materiał wideo ukazujący jak powstawał jeden z najbardziej niezwykłych filmów w historii kinematografii. Przybrał on postać nowego teledysku zespołu rockowego Biting Elbows.

Final Fantasy XV - informacje o DLC latem; wersja PC nie będzie zwykłym portem
Kamil Zwijacz, 10 kwietnia 2016, 11:15
Hajime Tabata, producent i reżyser gry Final Fantasy XV, wyjawił kilka nowych informacji na temat tego projektu. Deweloper wspomniał m.in., że ewentualna wersja PC-towa nie ma być zwykłym portem i - jeżeli powstanie - będzie bardziej zaawansowana technicznie niż edycje konsolowe. Ponadto zdradził, że latem bieżącego roku poznamy plany związane z dodatkami.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Iwiński wyjaśnia przyczyny sukcesu gry
Kamil Zwijacz, 18 marca 2016, 21:50
Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy CD Projekt, wyjaśnił przyczyny sukcesu gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Według niego produkcja zdobyła dużą popularność, bo była dobra i wartościowa, a samo studio CD Projekt RED traktowało fair swoich fanów.

Kampanie solowe pochłaniają 75% budżetów gier FPS - tako rzecze Cliff Bleszinski
Adrian Werner, 1 lutego 2016, 10:08
Podczas konwentu PAX Prime pracujący nad grą LawBreakers projektant Cliff Bleszinski zdradził, że powodem, dla którego coraz więcej FPS-ów ukazuje się bez kampanii solowych, są olbrzymie koszty opracowania trybów fabularnych - potrafią one pochłonąć 75% całego budżetu.

Wieści ze świata (GTA Online, DriveClub, Xbox One, Pillars of Eternity) 22/12/2015
Krzysztof Mysiak, 22 grudnia 2015, 14:30
Dziś piszemy m.in. o świątecznym evencie w Grand Theft Auto Online, zapowiedzi miejskich tras w DriveClub, wstecznej kompatybilności wielopłytowych gier na Xboksie One oraz rozpowszechnianiu filmu dokumentalnego o tworzeniu Pillars of Eternity. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Kingdom Come: Deliverance z wersją beta w pierwszym kwartale 2016 roku
Kamil Zwijacz, 17 grudnia 2015, 10:06
Deweloperzy gry RPG Kingdom Come: Deliverance poinformowali, że tytuł wejdzie w fazę beta w pierwszym kwartale 2016 roku i otrzyma wtedy kilka ciekawych elementów, w tym znacznie powiększoną mapę świata.

Final Fantasy XV - grę można już przejść od początku do końca
Kamil Zwijacz, 2 grudnia 2015, 16:51
Na forum gry Final Fantasy XV firma Square Enix zdradziła, że produkcję można już przejść od początku do końca i obecnie deweloperzy skupiają się na dopieszczaniu poszczególnych elementów wyczekiwanego tytułu.

Przybliżona data premiery pełnej wersji Grim Dawn
Piotr Bicki, 26 listopada 2015, 12:48
Deweloperzy ze studia Crate Entertainment ujawnili przybliżoną datę premiery gry Grim Dawn. Produkcja powinna ukazać się w lutym przyszłego roku, a od wczoraj nabywcy tytułu w ramach wczesnego dostępu na Steamie mogą pobierać pierwszą część ostatniego aktu kampanii fabularnej.

Powstanie drugi sezon Game of Thrones: A Telltale Games Series
Adrian Werner, 21 listopada 2015, 08:59
Twórcy epizodycznej przygodówki Game of Thrones: A Telltale Games Series poinformowali, że pracują nad drugim sezonem. Projekt stanowić ma kontynuację fabularną poprzednika i zapisane stany gry w istotny sposób wpłyną na przebieg nowych historii.

Wieści ze świata (Skyrim na XOne, CoD: Black Ops III, Konami i Kojima Productions) 4/11/2015
Krzysztof Mysiak, 4 listopada 2015, 14:40
Dziś piszemy m.in. o porcie Skyrima na XOne przygotowanym przez Bethesdę w ramach ćwiczeń przed produkcją Fallouta 4, pre-loadzie Call of Duty: Black Ops III na PC oraz o oficjalnym potwierdzeniu zamknięcia Kojima Productions w Los Angeles przez Konami. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Cyberpunk 2077 zupełnie inną grą niż Wiedźmin 3; prace ruszyły pełną parą
Kamil Zwijacz, 1 listopada 2015, 11:54
Poznaliśmy kolejne ciekawostki związane z następną grą studia CD Projekt RED. Ujawniono, że Cyberpunk 2077 będzie zupełnie inny od trzeciego Wiedźmina, a duża część pracowników dewelopera pracuje już nad tym tytułem.

Yu Suzuki o Shenmue III - nowe informacje
Jakub Błażewicz, 22 października 2015, 15:50
W sieci pojawiły się dwa wywiady z Yu Suzukim, ojcem serii Shenmue, na temat trzeciej odsłony serii. W programie m.in. wersja na PlayStation 4 z 30 klatkami na sekundę, garść szczegółów dotyczących walki i postaci (uwaga na spoilery) oraz wątek romansowy.

ARK: Survival Evolved z 2 milionami sprzedanych egzemplarzy
Kamil Zwijacz, 9 października 2015, 09:31
Studio Wildcard pochwaliło się, że dostępna w ramach Steam Early Access gra ARK: Survival Evolved sprzedała się w ponad 2 milionach egzemplarzy. Dodatkowo twórcy zdradzili kilka nowych informacji związanych z nadchodzącą zawartością.

Wieści ze świata (System Shock, Armored Warfare, Battleborn, Van Helsing: Final Cut, Until Dawn) 23/9/2015
Krzysztof Mysiak, 23 września 2015, 13:43
Dziś piszemy m.in. o wypuszczeniu gry System Shock na GOG.com, publicznych testach Armored Warfare, opóźnieniu premiery The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut, zapisach do testów Battleborn oraz ciekawostkach dotyczących scenariusza Until Dawn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Fallout 4 ma więcej mówionych linii dialogowych niż Fallout 3 i Skyrim razem wzięte
Konrad Bosak, 4 września 2015, 10:10
Listopadowa premiera Fallout 4 zbliża się wielkimi krokami, a tymczasem studio Bethesda oficjalnie potwierdziło, że nagrywanie linii dialogowych do gry, których łączna ilość przekroczyła 111 tysięcy, zostało oficjalnie zakończone.

Wiedźmin 3: Dziki Gon z 6 milionami sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt zanotowało pół miliarda złotych przychodu
Kamil Zwijacz, 26 sierpnia 2015, 18:39
Grupa CD Projekt ujawniła wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy 2015 roku. W tym czasie wypracowano ponad pół miliarda złotych przychodu i ponad 230 milionów złotych zysku netto, a Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się w ponad 6 milionach egzemplarzy.

Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015
Bartłomiej Plewnia, 24 sierpnia 2015, 13:00
Dziś piszemy m.in. o postępach prac nad niezależnym horrorem SOMA, nowym projekcie twórcy Gears of War, narzędziach moderskich do Age of Wonders III oraz kampanii reklamowej Deus Ex: Mankind Divided na ulicach Nowego Jorku. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Batman: Arkham Knight, CoD Black Ops III, Star Citizen) 19/8/2015
Krzysztof Mysiak, 19 sierpnia 2015, 12:50
Dziś piszemy m.in. o sierpniowych i wrześniowych DLC do gry Batman: Arkham Knight, starcie beta testów Call of Duty: Black Ops III na PS4, restrukturyzacji wśród zespołów tworzących Star Citizen i uaktualnieniu aplikacji Xbox APP, które usprawnia streaming z XOne na PC. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Szef Larian Studios o powodach powrotu Divinity na Kickstartera
Michał Jodłowski, 14 sierpnia 2015, 11:50
Swen Vincke, szef studia Larian, we wpisie na swoim blogu wyjaśnił powody, dla którego zapowiedziane kilka dni temu Divinity: Original Sin II wyląduje za niecałe dwa tygodnie na Kickstarterze.

Wieści ze świata (Forza Motorsport 6, Neverwinter, Blizzard, Riot Games) 6/8/2015
Krzysztof Mysiak, 6 sierpnia 2015, 15:05
Dziś piszemy m.in. o nowych samochodach w grze Forza Motorsport 6, liczbie graczy w Neverwinter na XOne oraz zarejestrowanym przez firmę Blizzard Entertainment znaku handlowym Compete, który ma związek z e-sportem. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Final Fantasy XV - nowe wieści z gamescomu, gra gotowa "w 65%"
Jakub Błażewicz, 6 sierpnia 2015, 13:25
Reżyser Hajime Tabata zdradził na targach gamescom garść informacji na temat Final Fantasy XV. Nowe szczegóły dotyczą fabuły produkcji oraz pomysłów związanych z rozgrywką w nowej "Ostatecznej fantazji".

Red Ash - porażka zbiórki na Kickstarterze
Jakub Błażewicz, 4 sierpnia 2015, 10:43
Wczoraj zakończyła się zbiórka pieniędzy na Red Ash - duchowego następcę Mega Man Legends. Studiu Comcept nie udało się zebrać ustalonej kwoty, ale dzięki funduszom od Fuze Entertainment gra i tak powstanie.

Raport o Konami - firma traktuje pracowników jak więźniów
Jakub Błażewicz, 3 sierpnia 2015, 12:23
Serwis Nikkei opublikował artykuł poświęcony firmie Konami, który rysuje niezbyt ciekawy obraz sytuacji wewnątrz firmy. Z tekstu wynika, że pracownicy są traktowani skandalicznie, a uznani twórcy są zwalniani albo zmuszani pracować jako ochroniarze lub woźni.

SUPERHOT - obejrzyj nowy zwiastun
Adrian Werner, 1 sierpnia 2015, 14:29
Produkcja innowacyjnej polskiej strzelanki SUPERHOT weszła w fazę beta. Z tej okazji autorzy opublikowali nowy zwiastun.

Niedoszły producent Dead Island 2, Yager Productions, ogłasza bankructwo
Łukasz Szliselman, 29 lipca 2015, 18:37
Yager Productions, oddział niemieckiego studia Yager Development do niedawna pracujący nad Dead Island 2, ogłosił niewypłacalność. Rozwiązanie ekipy nie oznacza jednak śmierci całej firmy - członkowie zlikwidowanego zespołu zostaną oddelegowani do innych jej projektów.

Fallout 4 był niemal gotowy jeszcze przed oficjalną zapowiedzią
Krzysztof Nieradko, 28 lipca 2015, 18:33
Pete Hines, szef Bethesdy Softworks, przyznał podczas jednego z wywiadów, że Fallout 4 jest praktycznie skończoną grą, a twórcy obecnie starają się po prostu naprawić ewentualne niedoróbki. Co więcej, okazuje się, że omawiana produkcja już w momencie zapowiedzi była dużym, niemal gotowym projektem, stąd autorzy nie są w stanie zaimplementować tego, o co proszą fani postapokaliptycznego cyklu.

Hideo Kojima za mało biznesowy dla Konami?
Jakub Błażewicz, 28 lipca 2015, 12:00
Użytkownicy forum NeoGAF dotarli do nagrania z francuskiego podcastu, w którym kompozytorka Rika Muranka podaje, że powodem zwolnienia Hideo Kojimy z Konami było... niebiznesowe podejście japońskiego dewelopera i związana z tym niechęć do ustępstw przy produkcji Metal Gear Solid V: Phantom Pain.

Fallout 4 – główny bohater ma ponad 13 tysięcy mówionych linii dialogowych
Michał Kułakowski, 17 lipca 2015, 19:50
Twórcy gry Fallout 4 po raz kolejny pochwalili się ogromną skalą tej produkcji. Jak twierdzą, aktorzy udzielający głosów parze głównych bohaterów nagrali w przeciągu ostatnich dwóch lat 13 tysięcy linii dialogowych.

Brothers in Arms – nowa gra z serii nadal we wczesnej fazie produkcji
Krzysztof Mysiak, 17 lipca 2015, 15:45
Podczas konferencji Develop: Brighton 2015 szef studia Gearbox Software, Randy Pitchford, podzielił się nowymi informacjami na temat czwartej głównej odsłony serii Brothers in Arms, która została zapowiedziana wstępnie ponad dwa lata temu. Niestety, nowa drugowojenna strzelanka nadal jest we wczesnej fazie produkcji.

Wieści ze świata (Way of the Samurai 4, Supernova, Crusader Kings II) 15/7/15
Łukasz Szliselman, 15 lipca 2015, 11:48
Dziś piszemy m.in. o dacie premiery Way of the Samurai 4 na PC, beta-testach gry Supernova oraz wydaniu nowego dodatku do Crusader Kings II. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Franko 2 cały czas w produkcji?
Krzysztof Nieradko, 15 lipca 2015, 10:40
Franko 2, sequel kultowej bijatyki z 1994 roku, przez wielu uważany jest za grę martwą. Twórcy z zespołu World Software umieścili jednak na swoim fanpage’u stosowny wpis, w którym przekonują, że prace nad grą cały czas trwają.

Tekken X Street Fighter nadal w produkcji
Krzysztof Nieradko, 14 lipca 2015, 11:00
Katsuhiro Harada z firmy Bandai Namco przyznał podczas jednego z wywiadów, że zapowiedziana w 2010 roku gra Tekken X Street Fighter cały czas znajduje się w produkcji. Jednak i tym razem zabrakło konkretów na temat choćby przypuszczalnej daty premiery kolejnej części wirtualnych bijatyk.

The Last of Us 2 w produkcji, twierdzi Nolan North a.k.a. Nathan Drake
Krzysztof Mysiak, 30 czerwca 2015, 12:30
Podczas konwentu Metrocon aktor Nolan North, znany głównie z roli Nathana Drake’a w serii Uncharted, wyjawił, że studio Naughty Dog tworzy The Last of Us 2. Zdradził także, jaki wpływ na fabułę Uncharted 4: A Thief’s End miało odejście z zespołu Amy Hennig, dotychczasowej scenarzystki i dyrektor kreatywnej tego cyklu przygodowych gier akcji.

Star Wars: Battlefront zostanie opóźniony, jeśli będzie to konieczne
Łukasz Szliselman, 26 czerwca 2015, 10:00
Firma Electronic Arts obiecuje, że jeśli pojawi się taka potrzeba, przesunie datę premiery Star Wars: Battlefront. Elektronicy zapewniają jednak, że jest to mało prawdopodobny scenariusz, gdyż gra już działa jak należy.

Pierwsza wersja Dooma została skasowana, bo za bardzo przypominała Call of Duty
Adrian Werner, 25 czerwca 2015, 10:32
Szef firmy Bethesda zdradził dlaczego po kilku latach prac skasowano pierwszą wersję czwartej odsłony cyklu Doom. Okazuje się, że zbytnio przypominała ona współczesne wojenne FPS-y pokroju Call of Duty i Battlefield, co nie pasowało do tradycji serii.

CD Projekt RED „ostro pracuje” nad Cyberpunkiem 2077
Michał Jodłowski, 19 czerwca 2015, 10:05
Podczas tegorocznych targów E3 Marcin Iwiński, jeden z szefów firmy CD Projekt, zdradził serwisowi IGN, że studio CD Projekt RED „ostro pracuje” nad ujawnionym trzy lata temu Cyberpunkiem 2077.

Studio Daybreak zmienia priorytety – EverQuest Next ważniejszy niż Landmark
Janusz Guzowski, 6 czerwca 2015, 17:26
Studio Daybreak ogłosiło zmianę prowadzonej polityki. Ekipa odpowiedzialna za gry w uniwersum EverQuest ma położyć większy nacisk na pracę nad zapowiadanym EverQuest Next, natomiast druga rozwijana gra MMO w tym świecie, Landmark, zejdzie na plan dalszy. Decyzja nie oznacza, że EverQuest Next ukaże się w tym roku, ani że Landmark przestanie być w ogóle rozwijany.

Hellraid - prace mogą zostać wznowione jeszcze w tym roku
Adrian Werner, 2 czerwca 2015, 12:02
Studio Techland zapewniło, że nie ma zamiaru porzucać projektu Hellraid i prace nad nim mogą zostać wznowione jeszcze w tym roku. Ponadto autorzy mają ochotę na powrót do serii Call of Juarez.

Tom Clancy's The Division - nad grą pracują cztery studia Ubisoftu
Kamil Zwijacz, 10 maja 2015, 13:04
Firma Ubisoft zdradziła, że do grona trzech deweloperów pracujących nad Tom Clancy's The Division dołączyła kolejna ekipa - Ubisoft Annecy. Studio to odpowiedzialne jest m.in. za multiplayer w grach z serii Assassin's Creed.

Hearts of Iron IV – twórcy tłumaczą powody obsuwy
Michał Jodłowski, 8 maja 2015, 11:00
Prace nad Hearts of Iron IV wrą, choć zapowiadany na drugi kwartał bieżącego roku debiut okazał się terminem nierealistycznym, co spowodowało kolejną obsuwę. Deweloperzy z Paradox Development Studio wyjaśnili jej przyczyny błędem w postaci przedwczesnej zapowiedzi.

PC-towe Grand Theft Auto V było planowane od samego początku
Kamil Zwijacz, 12 kwietnia 2015, 10:00
W serwisie PC Gamer ukazał się wywiad z kilkoma deweloperami ze studia Rockstar North, którzy zdradzili, że PC-towa wersja produkcji była w planach od samego początku i zaczęła powstawać mniej więcej w tym samym czasie, co edycja na konsole PlayStation 3 i Xbox 360.

Wieści ze świata (The Elder Scrolls Online, Prey 2, Visceral Games) 9/4/15
Łukasz Szliselman, 9 kwietnia 2015, 13:32
Dziś piszemy m.in. o darmowym weekendzie z The Elder Scrolls Online, stanowisku studia Human Head odnośnie skasowanego Prey 2 oraz zmianach w zarządzie studia Visceral Games. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

DayZ – pojazdy, choroby, DirectX 11 i inne plany na II kwartał 2015
Krzysztof Mysiak, 2 kwietnia 2015, 10:35
Studio Bohemia Interactive opublikowało raport kwartalny, omawiający ostatnie postępy w rozwoju gry DayZ oraz plany na najbliższą przyszłość. Omówiono kwestie takie jak pojazdy, „centralna ekonomia dystrybucji łupów”, sztuczna inteligencja zombie i zwierząt, choroby, wsparcie dla DirectX 11 oraz zabezpieczenia przeciwko oszustwom.