Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 sierpnia 2015, 11:50

autor: Meehow

Szef Larian Studios o powodach powrotu Divinity na Kickstartera

Swen Vincke, szef studia Larian, we wpisie na swoim blogu wyjaśnił powody, dla którego zapowiedziane kilka dni temu Divinity: Original Sin II wyląduje za niecałe dwa tygodnie na Kickstarterze.

Divinity: Original Sin II - Szef Larian Studios o powodach powrotu Divinity na Kickstartera - wiadomość - 2015-08-14
Divinity: Original Sin II

Dwa dni temu informowaliśmy o zapowiedzi gry Divinity: Original Sin II, kontynuacji zeszłorocznego Divinity: Grzech Pierworodny – bardzo ciepło przyjętego cRPG autorstwa Larian Studios. Od tamtej pory wśród społeczności pojawiały się głosy zdziwienia dotyczące decyzji o powrocie Divinity na Kickstartera. Swen Vincke, szef studia Larian, postanowił wyjaśnić sprawę we wpisie na swoim blogu. Przede wszystkim podkreślił, jak ważnym elementem produkcji Grzechu Pierworodnego był kontakt z graczami i udostępnianie im testowych buildów gry, co pozwoliło na wiele eksperymentów i obranie nowych kierunków w czasie dewelopingu. Przesłanie jest zatem dość jasne: Original Sin II zapewne prędzej czy później trafi do programu wczesnego dostępu Steam Early Access. To jednak nie wszystko. Vincke przyznał, że Larian Studios posiada wystarczająco duży budżet, aby stworzyć „coś fajnego”, aczkolwiek pozyskanie dodatkowych funduszy na drodze zbiórki mogłoby pozwolić projektowi jeszcze bardziej rozwinąć skrzydła (dla przypomnienia: produkcja Grzechu Pierworodnego także była tylko częściowo sfinansowana przez graczy). Vincke ponadto stwierdził, że Original Sin II jest dla Larian Studios tym, czym Baldur’s Gate II był niegdyś dla BioWare.

Według ogólników, jakimi uraczył nas Swen Vincke, Divinity: Original Sin II wykorzysta w dużej mierze to, co już zostało opracowane na potrzeby Grzechu Pierworodnego, a także elementy, jakie wprowadzi do niego nadchodzące Enhanced Edition. Vincke podkreślił też, że tworzenie rozszerzonej edycji Grzechu Pierworodnego to nie tylko doskonalenie już udanego tytułu, ale również przygotowywanie technologii potrzebnej do produkcji Original Sin II. Nie ma zatem mowy o żadnym marnowaniu czasu i pieniędzy – kontynuacja Grzechu Pierworodnego budowana będzie na fundamentach położnych przez poprzednika.

Na konkrety i pierwsze materiały, w tym grywalny prototyp Original Sin II, będziemy niestety musieli poczekać do rozpoczęcia zbiórki na Kickstarterze, co nastąpi 26 sierpnia, oraz imprezy PAX Prime w Seattle, która odbędzie się miedzy 26 a 30 sierpnia.