Cyberpunk 2077 wciąż na wczesnym etapie produkcji - twórcy modyfikują narzędzia deweloperskie
Serwis iDigitalTimes skontaktował się z Josem Teixeirą ze studia CD Projekt RED. Ten poinformował, że obecnie zespół pracujący nad grą Cyberpunk 2077 skupia się na modyfikowaniu narzędzi deweloperskich.

Czytając liczne informacje na temat trzeciego Wiedźmina, kolejnego dodatku do niego czy ewentualnej samodzielnej wersji gwinta (gry karcianej z tego uniwersum), łatwo zapomnieć, że studio CD Projekt RED nie samym Wiedźminem stoi. Trudno się dziwić, bo choć od ogłoszenia Cyberpunk 2077 – kolejnej gry RPG polskich twórców – minęły już 4 lata, to nie licząc informacji z papierowego oryginału (gra zostanie osadzona w uniwersum gry fabularnej Cyberpunk 2020), o produkcji wciąż wiemy tyle, co nic. Co prawda, na początku listopada poinformowano o oddelegowaniu wielu pracowników do prac nad tym futurystycznym tytułem, lecz nadal nie podano żadnych konkretów. Również niedawna wypowiedź pracownika CD Projekt RED nie ujawniła nic nowego na temat tej produkcji, ale za to poznaliśmy przyczynę takiego stanu rzeczy. W trakcie targów PAX East 2016 serwis iDigitalTimes skontaktował się Jose Teixeirą, specjalistą od efektów wizualnych zatrudnionym przez polskiego dewelopera. Według niego w trakcie prac nad wiedźmińską serią twórcy zebrali mnóstwo notatek dotyczących technicznych aspektów używanego oprogramowania. Dlatego też postanowili najpierw znacząco zmodyfikować dostępne narzędzia deweloperskie:
”W tej chwili najważniejsze jest otrzymanie przez programistów opinii zebranych przez nas w trakcie prac nad Wiedźminem. Zabrzmi to banalnie, ale to [tworzenie Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu – przyp. autora] było dla nas ogromnie pouczającym doświadczeniem. Zmiany wprowadzane przez naszych programistów są dość drastyczne”.
Nie wiadomo, jakie dokładnie są te „drastyczne” zmiany, aczkolwiek Teixeira wspomniał, że spośród nowości ma się wyróżniać nowy edytor efektów wizualnych. Tak czy inaczej, prace nad Cyberpunk 2077 najwyraźniej nadal są na bardzo wczesnym etapie. Jedyne, co wiemy na pewno o produkcji, to że będzie ona znacząco różnić się od Wiedźmina, a muzykę skomponuje Marcin Przybyłowicz – autor ścieżki dźwiękowej do trzeciej odsłony przygód Geralta. Premiera ma nastąpić między 2017 a 2021 rokiem, choć w świetle powyższych doniesień, na przyszłoroczny debiut raczej nie ma co liczyć.
- Oficjalna strona gry Cyberpunk 2077
- Oficjalna strona studia CD Projekt RED
- Zapowiedź Cyberpunk 2077 – poznaj uniwersum nowej gry RPG CD Projekt RED

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- CD Projekt RED
- kulisy produkcji (gry)
- PAX East 2016
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Bezi2598 Legend
A po co nowy Wiedźmin? Niech zrobią więcej dodatków do trójki. Zawsze uważałem, że opowiadania Sapkowskiego są dużo lepsze niż cała saga. Serca z Kamienia pokazały, że z grą jest podobnie. Niech robią więcej "opowiadań" skoro mają już gotowy silnik, świat i wszystko. A tak to w następnym Wiedźminie pewnie nawet nie zobaczymy Geralta, więc co to będzie za Wiedźmin.
kotonikk Generał

Też chciałbym jeszcze jeden duży (a co tam, ogromny!) po Krwi i Winie dodatek do Wiedźmina. Bo dlaczego nie? CDP jest na fali, uniwersum jest szalenie bogate i masa ludzi z zamkniętymi oczami to weźmie. CyberPunk przed 2020 raczej nie wyjdzie, i dobrze, bo szkoda by było gdyby po genialności Wiedźmina zrobili "tylko" dobrą grę. A te parę lat do premiery jednak zatrze trochę reputację studia, które tak w tamtym roku pozamiatało.
A.l.e.X Legend

Nie muszę się śpieszyć w 2016 zgarną pieniądze z rynku przy pomocy drugiego dodatku, w 2017 przyjdzie czas na myślenie co dalej, a premiera stawiam 2018 końcówka, lub 2019 początek.
Felipesku Konsul
Trzeba się skupić na opracowaniu narzędzi do generowania terenu/miast, proceduralnie generowanych budynkach/lokalach z wnętrzem. Czemu warto? Narzędzie zostanie i będzie można je wykorzystywać w kolejnych produkcjach, ale zadanie jest nie lada wyzwaniem.