Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki (8)

Wywiad z Amy Hennig - o Gwiezdnych wojnach od Visceral Games i nie tylko
Wywiad z Amy Hennig - o Gwiezdnych wojnach od Visceral Games i nie tylko

Jakub Błażewicz, 15 listopada 2016, 12:45

Serwis Glixel przeprowadził wywiad z Amy Hennig, pracującą nad grą w uniwersum Gwiezdnych wojen od studia Visceral Games. Scenarzystka serii Uncharted wypowiedziała się na temat swojej roli w tym projekcie i pokrótce wspomniała o odejściu z Naughty Dog. Wróciła też do tematu wyniszczającego wpływu metod prac nad grami AAA na twórców.

Dlaczego tak długo czekamy na Beyond Good & Evil 2? Michel Ancel wyjaśnia
Dlaczego tak długo czekamy na Beyond Good & Evil 2? Michel Ancel wyjaśnia

Łukasz Szliselman, 19 października 2016, 13:33

Ostatnio zrobiło się głośno na temat postępów prac nad Beyond Good & Evil 2. Co się jednak działo z grą od pierwszej zapowiedzi w 2008 roku? Ojciec serii, Michel Ancel, postanowił odpowiedzieć na to pytanie.

Amy Hennig krytycznie o procesie produkcyjnym gier AAA
Amy Hennig krytycznie o procesie produkcyjnym gier AAA

Jakub Błażewicz, 7 października 2016, 13:50

Amy Hennig w trakcie rozmowy ze stroną Idle Thumbs podzieliła się swoimi wrażeniami z tworzenia wysokobudżetowych gier. Zdradziła, że w Naughty Dog pracowała około 80 godzin tygodniowo, a końcówka procesu produkcyjnego ma bardzo negatywny wpływ nie tylko na głównych twórców, lecz także na szeregowych pracowników.

Cyberpunk 2077 - nad grą pracuje projektant Quantum Break i deweloper z Rockstar North
Cyberpunk 2077 - nad grą pracuje projektant Quantum Break i deweloper z Rockstar North

Kamil Zwijacz, 29 września 2016, 14:31

Kyle Rowley, główny projektant Quantum Break, pochwalił się na Twitterze, że dołączył do ekipy CD Projekt RED i pracuje obecnie nad Cyberpunkiem 2077 wraz z producentem rozgrywki z Rockstar North.

Szef skautów EA Sports ujawnia, jak powstaje baza danych serii FIFA
Szef skautów EA Sports ujawnia, jak powstaje baza danych serii FIFA

Jakub Mirowski, 28 września 2016, 11:26

Michael Mueller-Mohering, nadzorujący grupę profesjonalnych oraz amatorskich skautów dla firmy EA Sports, ujawnił, jak przebiega proces przyznawania ocen poszczególnym piłkarzom w serii FIFA.

DayZ - sprzedano 3,7 mln egzemplarzy; wersja konsolowa cały czas powstaje
DayZ - sprzedano 3,7 mln egzemplarzy; wersja konsolowa cały czas powstaje

Kamil Zwijacz, 23 września 2016, 11:52

Brian Hicks, dyrektor kreatywny gry DayZ, wyjawił podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu Eurogamer, że tytuł rozszedł się w nakładzie około 3,7 milionów egzemplarzy. Zapewnił też, że wersja konsolowa cały czas powstaje.

Tylko trzy osoby pracują nad wsparciem Days Gone i inFamous dla PlayStation 4 Pro
Tylko trzy osoby pracują nad wsparciem Days Gone i inFamous dla PlayStation 4 Pro

Nowak Jakub, 14 września 2016, 20:20

Serwis Digital Foundry opublikował wczoraj na YouTube film, w którym omawiana jest kwestia Uncharted 4 działającego w 60 klatkach na sekundę. Przy okazji rozmowy na temat wsparcia gier z PS4 dla nowej konsoli Sony pojawiła się ciekawa informacja o Days Gone i inFamous: Second Son na "ProStation".

Przebudzenie Mocy - efekty specjalne od kuchni
Przebudzenie Mocy - efekty specjalne od kuchni

News Gameplay, 8 września 2016, 14:07

Firma Industrial Light and Magic przygotował materiał wideo, na którym przybliża proces produkcji efektów specjalnych do ubiegłorocznego filmu Gwiezdne wojny: Przebudzenie Mocy.

Nad Cyberpunkiem 2077 już pracuje więcej deweloperów niż nad Wiedźminem 3; nowe informacje o Gwincie
Nad Cyberpunkiem 2077 już pracuje więcej deweloperów niż nad Wiedźminem 3; nowe informacje o Gwincie

Jakub Mirowski, 6 września 2016, 09:42

Studio CD Projekt RED ujawniło na swoim forum, że w prace nad największym obecnie projektem firmy, grą RPG Cyberpunk 2077, zaangażowanych jest więcej deweloperów niż w najintensywniejszym okresie produkcji Wiedźmina 3. Ponadto ujawniono nowe informacje na temat samodzielnej wersji Gwinta, związane m.in. z funkcjami cross-platform.

System Shock 3 - ujawniono garść informacji o grze i zespół deweloperski
System Shock 3 - ujawniono garść informacji o grze i zespół deweloperski

Jakub Błażewicz, 31 sierpnia 2016, 10:59

Studio OtherSide Entertainment podało sławne nazwiska zaangażowane w prace nad grą System Shock 3 (m.in. Warren Spector i Paul Neurath). W dodatku serwis Polygon przeprowadził wywiad ze Spectorem, który podzielił się ciekawymi informacjami na temat różnych aspektów tej pozycji, takich jak realia czy rola i charakter starej-nowej Shodan.

Zobacz panel o Wiedźminie 3 ze studiem CD Projekt RED z GRYOffline 2016
Zobacz panel o Wiedźminie 3 ze studiem CD Projekt RED z GRYOffline 2016

Krzysztof Mysiak, 19 lipca 2016, 11:24

Jedną z głównych atrakcji imprezy GRYOffline 2016 był panel, podczas którego przedstawiciele studia CD Projekt RED opowiadali o kulisach powstawania gry Wiedźmin 3: Dziki Gon (a zwłaszcza dodatku Krew i wino). Żałujecie, że nie widzieliście tego na własne oczy? Teraz możecie to nadrobić.

Wieści ze świata (Doom, Godus Wars, Nintendo NX, Uncharted 4) 29/6/2016
Wieści ze świata (Doom, Godus Wars, Nintendo NX, Uncharted 4) 29/6/2016

Krzysztof Mysiak, 29 czerwca 2016, 13:55

Dziś piszemy o pierwszej dużej aktualizacji do Dooma, zapewnieniach ze strony zespołu Petera Molyneuxa o trwającej produkcji gry Godus (Wars), potwierdzonych badaniach Nintendo nad wirtualną rzeczywistością oraz o wczesnym etapie prac nad singleplayerowym dodatkiem do Uncharted 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (No Man’s Sky, Rocket League) 20/6/2016
Wieści ze świata (No Man’s Sky, Rocket League) 20/6/2016

Krzysztof Mysiak, 20 czerwca 2016, 14:40

Dziś piszemy o sporze sądowoym między studiem Hello Games a telewizją Sky o nazwę No Man’s Sky oraz o związku między grą Rocket League a firmą Electronic Arts. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Problemów Godusa ciąg dalszy - zwolniono głównego projektanta
Problemów Godusa ciąg dalszy - zwolniono głównego projektanta

Kamil Zwijacz, 20 czerwca 2016, 11:23

Powstająca od dobrych kilku lat gra Godus nie ma łatwego życia i nie wiadomo, czy obecna od dłuższego czasu wczesna wersja zostanie kiedykolwiek dokończona. Według ostatnich doniesień, studio 22cans zwolniło głównego projektanta, a lwią cześć zespołu przeniesiono do prac nad The Trail.

Wieści ze świata (SW Battlefront, Chris Avellone, Battlefield 4, CoD Black Ops, Forza Motorsport 6) 18/5/2016
Wieści ze świata (SW Battlefront, Chris Avellone, Battlefield 4, CoD Black Ops, Forza Motorsport 6) 18/5/2016

Krzysztof Mysiak, 18 maja 2016, 14:20

Dziś piszemy o przyczynach braku kampanii w Star Wars: Battlefront, zapowiedzi kolejnej gry Chrisa Avellone’a, darmowym DLC Ostateczna rozgrywka do Battlefielda 4, udostępnieniu Call of Duty: Black Ops i innych gier na XOne (wsteczna kompatybilność) i o premierze dodatku NASCAR Expansion do Forzy Motorsport 6. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Za kulisami studia Piranha Bytes - twórców Gothica, Risen i Elex
Za kulisami studia Piranha Bytes - twórców Gothica, Risen i Elex

Michał Kułakowski, 13 maja 2016, 19:44

Niemieckie studio deweloperskie Piranha Bytes, znane dzięki serii Gothic i Risen, opublikowało trwający ponad 20 minut film dokumentalny, pokazujący pracę twórców na przykładzie nadchodzącego RPG pod tytułem Elex.

Nowa gra Hideo Kojimy powinna zadowolić fanów Uncharted i The Division
Nowa gra Hideo Kojimy powinna zadowolić fanów Uncharted i The Division

Michał Kułakowski, 10 maja 2016, 18:04

W wywiadzie udzielonym japońskiemu magazynowi Famitsu Hideo Kojima zdradził parę szczegółów dotyczących jego nowego projektu, przygotowywanego przez studio Kojima Productions we współpracy z firmą Sony. Będzie to gra akcji, która powinna zadowolić fanów Uncharted oraz The Division.

Wieści ze świata (Crash Bandicoot, Franko 2, Rainbow Six: Siege, StarCraft II, Fallout 4, GTA Online) 10/5/2016

Krzysztof Mysiak, 10 maja 2016, 14:20

Dziś piszemy o prawach do marki Crash Bandicoot, trwającej nadal produkcji Franko 2, szczegółach DLC Operation Dust Line do Rainbow Six: Siege, patchu 3.3 do StarCraft II: Legacy of the Void, wsparciu dla modów do gry Fallout 4 na XOne oraz o dalszych aktualizacjach do GTA Online. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Star Citizen - deweloperzy uzbierali już ponad 115 milionów dolarów
Star Citizen - deweloperzy uzbierali już ponad 115 milionów dolarów

Maciej Kowalczyk, 9 maja 2016, 11:36

Produkcji gry Star Citizen od 2012 roku towarzyszy niezwykle owocna kampania crowdfundingowa. Uzbierana kwota wynosi już ponad 115,5 miliona dolarów, dzięki czemu dzieło Cloud Imperium Games jest najlepiej opłacanym projektem w historii finansowania społecznego. Z tej okazji twórcy podsumowują ostatni okres produkcji i zdradzają plany na przyszłość.

Cyberpunk 2077 wciąż na wczesnym etapie produkcji - twórcy modyfikują narzędzia deweloperskie
Cyberpunk 2077 wciąż na wczesnym etapie produkcji - twórcy modyfikują narzędzia deweloperskie

Jakub Błażewicz, 25 kwietnia 2016, 11:39

Serwis iDigitalTimes skontaktował się z Josem Teixeirą ze studia CD Projekt RED. Ten poinformował, że obecnie zespół pracujący nad grą Cyberpunk 2077 skupia się na modyfikowaniu narzędzi deweloperskich.

Twórcy Overwatch o Project Titan:
Twórcy Overwatch o Project Titan: "Zawiedliśmy strasznie"

Jakub Błażewicz, 22 kwietnia 2016, 13:50

Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z twórcami Overwatch. W rozmowie skupiono się na losach niedoszłego MMO firmy Blizzard Entertainment pt. Project Titan. Według Jeffa Kaplana, skasowany projekt okazał się całkowitą porażką.

Nadspodziewany sukces polskiej gry Thea: The Awakening
Nadspodziewany sukces polskiej gry Thea: The Awakening

Janusz Guzowski, 15 kwietnia 2016, 17:18

Studio MuHa Games ujawniło kulisy produkcji gry Thea: The Awakening. Jak dotąd sprzedano 50 tysięcy egzemplarzy, co pięciokrotnie przekroczyło założenia deweloperów. Jednocześnie udostępniono darmowy dodatek Return of the Giants, wprowadzający m.in. nowe wydarzenia fabularne, budynki i przeciwników.

Wojna w Rockstarze ujawnia problemy w produkcji Red Dead Redemption i próby uniezależnienia się od Take-Two
Wojna w Rockstarze ujawnia problemy w produkcji Red Dead Redemption i próby uniezależnienia się od Take-Two

Jakub Błażewicz, 13 kwietnia 2016, 12:35

Leslie Benzies, były prezes firmy Rockstar North, wystosował pozew przeciwko firmom Take-Two oraz Rockstar w sprawie jego rzekomo dobrowolnego zwolnienia. Jednocześnie w tekście pozwu znalazła się garść interesujących informacji dla fanów twórców serii Grand Theft Auto.

Hardcore Henry - film zza kulis w formie wybuchowego teledysku
Hardcore Henry - film zza kulis w formie wybuchowego teledysku

News Gameplay, 11 kwietnia 2016, 15:00

Twórcy filmu Hardcore Henry, z reżyserem Ilyą Naishullerem na czele, zamieścili w sieci materiał wideo ukazujący jak powstawał jeden z najbardziej niezwykłych filmów w historii kinematografii. Przybrał on postać nowego teledysku zespołu rockowego Biting Elbows.

Final Fantasy XV - informacje o DLC latem; wersja PC nie będzie zwykłym portem
Final Fantasy XV - informacje o DLC latem; wersja PC nie będzie zwykłym portem

Kamil Zwijacz, 10 kwietnia 2016, 11:15

Hajime Tabata, producent i reżyser gry Final Fantasy XV, wyjawił kilka nowych informacji na temat tego projektu. Deweloper wspomniał m.in., że ewentualna wersja PC-towa nie ma być zwykłym portem i - jeżeli powstanie - będzie bardziej zaawansowana technicznie niż edycje konsolowe. Ponadto zdradził, że latem bieżącego roku poznamy plany związane z dodatkami.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - Iwiński wyjaśnia przyczyny sukcesu gry
Wiedźmin 3: Dziki Gon - Iwiński wyjaśnia przyczyny sukcesu gry

Kamil Zwijacz, 18 marca 2016, 21:50

Marcin Iwiński, współzałożyciel firmy CD Projekt, wyjaśnił przyczyny sukcesu gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Według niego produkcja zdobyła dużą popularność, bo była dobra i wartościowa, a samo studio CD Projekt RED traktowało fair swoich fanów.

Kampanie solowe pochłaniają 75% budżetów gier FPS - tako rzecze Cliff Bleszinski
Kampanie solowe pochłaniają 75% budżetów gier FPS - tako rzecze Cliff Bleszinski

Adrian Werner, 1 lutego 2016, 10:08

Podczas konwentu PAX Prime pracujący nad grą LawBreakers projektant Cliff Bleszinski zdradził, że powodem, dla którego coraz więcej FPS-ów ukazuje się bez kampanii solowych, są olbrzymie koszty opracowania trybów fabularnych - potrafią one pochłonąć 75% całego budżetu.

Wieści ze świata (GTA Online, DriveClub, Xbox One, Pillars of Eternity) 22/12/2015
Wieści ze świata (GTA Online, DriveClub, Xbox One, Pillars of Eternity) 22/12/2015

Krzysztof Mysiak, 22 grudnia 2015, 14:30

Dziś piszemy m.in. o świątecznym evencie w Grand Theft Auto Online, zapowiedzi miejskich tras w DriveClub, wstecznej kompatybilności wielopłytowych gier na Xboksie One oraz rozpowszechnianiu filmu dokumentalnego o tworzeniu Pillars of Eternity. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Kingdom Come: Deliverance z wersją beta w pierwszym kwartale 2016 roku
Kingdom Come: Deliverance z wersją beta w pierwszym kwartale 2016 roku

Kamil Zwijacz, 17 grudnia 2015, 10:06

Deweloperzy gry RPG Kingdom Come: Deliverance poinformowali, że tytuł wejdzie w fazę beta w pierwszym kwartale 2016 roku i otrzyma wtedy kilka ciekawych elementów, w tym znacznie powiększoną mapę świata.

Final Fantasy XV - grę można już przejść od początku do końca
Final Fantasy XV - grę można już przejść od początku do końca

Kamil Zwijacz, 2 grudnia 2015, 16:51

Na forum gry Final Fantasy XV firma Square Enix zdradziła, że produkcję można już przejść od początku do końca i obecnie deweloperzy skupiają się na dopieszczaniu poszczególnych elementów wyczekiwanego tytułu.

Przybliżona data premiery pełnej wersji Grim Dawn
Przybliżona data premiery pełnej wersji Grim Dawn

Piotr Bicki, 26 listopada 2015, 12:48

Deweloperzy ze studia Crate Entertainment ujawnili przybliżoną datę premiery gry Grim Dawn. Produkcja powinna ukazać się w lutym przyszłego roku, a od wczoraj nabywcy tytułu w ramach wczesnego dostępu na Steamie mogą pobierać pierwszą część ostatniego aktu kampanii fabularnej.

Powstanie drugi sezon Game of Thrones: A Telltale Games Series
Powstanie drugi sezon Game of Thrones: A Telltale Games Series

Adrian Werner, 21 listopada 2015, 08:59

Twórcy epizodycznej przygodówki Game of Thrones: A Telltale Games Series poinformowali, że pracują nad drugim sezonem. Projekt stanowić ma kontynuację fabularną poprzednika i zapisane stany gry w istotny sposób wpłyną na przebieg nowych historii.

Wieści ze świata (Skyrim na XOne, CoD: Black Ops III, Konami i Kojima Productions) 4/11/2015
Wieści ze świata (Skyrim na XOne, CoD: Black Ops III, Konami i Kojima Productions) 4/11/2015

Krzysztof Mysiak, 4 listopada 2015, 14:40

Dziś piszemy m.in. o porcie Skyrima na XOne przygotowanym przez Bethesdę w ramach ćwiczeń przed produkcją Fallouta 4, pre-loadzie Call of Duty: Black Ops III na PC oraz o oficjalnym potwierdzeniu zamknięcia Kojima Productions w Los Angeles przez Konami. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Cyberpunk 2077 zupełnie inną grą niż Wiedźmin 3; prace ruszyły pełną parą
Cyberpunk 2077 zupełnie inną grą niż Wiedźmin 3; prace ruszyły pełną parą

Kamil Zwijacz, 1 listopada 2015, 11:54

Poznaliśmy kolejne ciekawostki związane z następną grą studia CD Projekt RED. Ujawniono, że Cyberpunk 2077 będzie zupełnie inny od trzeciego Wiedźmina, a duża część pracowników dewelopera pracuje już nad tym tytułem.

Yu Suzuki o Shenmue III - nowe informacje
Yu Suzuki o Shenmue III - nowe informacje

Jakub Błażewicz, 22 października 2015, 15:50

W sieci pojawiły się dwa wywiady z Yu Suzukim, ojcem serii Shenmue, na temat trzeciej odsłony serii. W programie m.in. wersja na PlayStation 4 z 30 klatkami na sekundę, garść szczegółów dotyczących walki i postaci (uwaga na spoilery) oraz wątek romansowy.

ARK: Survival Evolved z 2 milionami sprzedanych egzemplarzy
ARK: Survival Evolved z 2 milionami sprzedanych egzemplarzy

Kamil Zwijacz, 9 października 2015, 09:31

Studio Wildcard pochwaliło się, że dostępna w ramach Steam Early Access gra ARK: Survival Evolved sprzedała się w ponad 2 milionach egzemplarzy. Dodatkowo twórcy zdradzili kilka nowych informacji związanych z nadchodzącą zawartością.

Wieści ze świata (System Shock, Armored Warfare, Battleborn, Van Helsing: Final Cut, Until Dawn) 23/9/2015
Wieści ze świata (System Shock, Armored Warfare, Battleborn, Van Helsing: Final Cut, Until Dawn) 23/9/2015

Krzysztof Mysiak, 23 września 2015, 13:43

Dziś piszemy m.in. o wypuszczeniu gry System Shock na GOG.com, publicznych testach Armored Warfare, opóźnieniu premiery The Incredible Adventures of Van Helsing: Final Cut, zapisach do testów Battleborn oraz ciekawostkach dotyczących scenariusza Until Dawn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Fallout 4 ma więcej mówionych linii dialogowych niż Fallout 3 i Skyrim razem wzięte
Fallout 4 ma więcej mówionych linii dialogowych niż Fallout 3 i Skyrim razem wzięte

Konrad Bosak, 4 września 2015, 10:10

Listopadowa premiera Fallout 4 zbliża się wielkimi krokami, a tymczasem studio Bethesda oficjalnie potwierdziło, że nagrywanie linii dialogowych do gry, których łączna ilość przekroczyła 111 tysięcy, zostało oficjalnie zakończone.

Wiedźmin 3: Dziki Gon z 6 milionami sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt zanotowało pół miliarda złotych przychodu
Wiedźmin 3: Dziki Gon z 6 milionami sprzedanych egzemplarzy. CD Projekt zanotowało pół miliarda złotych przychodu

Kamil Zwijacz, 26 sierpnia 2015, 18:39

Grupa CD Projekt ujawniła wyniki finansowe za pierwsze sześć miesięcy 2015 roku. W tym czasie wypracowano ponad pół miliarda złotych przychodu i ponad 230 milionów złotych zysku netto, a Wiedźmin 3: Dziki Gon sprzedał się w ponad 6 milionach egzemplarzy.

Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015
Wieści ze świata (SOMA, Age of Wonders III, Deux Ex: Mankind Divided, The Shattering) 24/8/2015

Bartłomiej Plewnia, 24 sierpnia 2015, 13:00

Dziś piszemy m.in. o postępach prac nad niezależnym horrorem SOMA, nowym projekcie twórcy Gears of War, narzędziach moderskich do Age of Wonders III oraz kampanii reklamowej Deus Ex: Mankind Divided na ulicach Nowego Jorku. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Batman: Arkham Knight, CoD Black Ops III, Star Citizen) 19/8/2015
Wieści ze świata (Batman: Arkham Knight, CoD Black Ops III, Star Citizen) 19/8/2015

Krzysztof Mysiak, 19 sierpnia 2015, 12:50

Dziś piszemy m.in. o sierpniowych i wrześniowych DLC do gry Batman: Arkham Knight, starcie beta testów Call of Duty: Black Ops III na PS4, restrukturyzacji wśród zespołów tworzących Star Citizen i uaktualnieniu aplikacji Xbox APP, które usprawnia streaming z XOne na PC. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Szef Larian Studios o powodach powrotu Divinity na Kickstartera
Szef Larian Studios o powodach powrotu Divinity na Kickstartera

Michał Jodłowski, 14 sierpnia 2015, 11:50

Swen Vincke, szef studia Larian, we wpisie na swoim blogu wyjaśnił powody, dla którego zapowiedziane kilka dni temu Divinity: Original Sin II wyląduje za niecałe dwa tygodnie na Kickstarterze.

Wieści ze świata (Forza Motorsport 6, Neverwinter, Blizzard, Riot Games) 6/8/2015
Wieści ze świata (Forza Motorsport 6, Neverwinter, Blizzard, Riot Games) 6/8/2015

Krzysztof Mysiak, 6 sierpnia 2015, 15:05

Dziś piszemy m.in. o nowych samochodach w grze Forza Motorsport 6, liczbie graczy w Neverwinter na XOne oraz zarejestrowanym przez firmę Blizzard Entertainment znaku handlowym Compete, który ma związek z e-sportem. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Final Fantasy XV - nowe wieści z gamescomu, gra gotowa
Final Fantasy XV - nowe wieści z gamescomu, gra gotowa "w 65%"

Jakub Błażewicz, 6 sierpnia 2015, 13:25

Reżyser Hajime Tabata zdradził na targach gamescom garść informacji na temat Final Fantasy XV. Nowe szczegóły dotyczą fabuły produkcji oraz pomysłów związanych z rozgrywką w nowej "Ostatecznej fantazji".

Red Ash - porażka zbiórki na Kickstarterze
Red Ash - porażka zbiórki na Kickstarterze

Jakub Błażewicz, 4 sierpnia 2015, 10:43

Wczoraj zakończyła się zbiórka pieniędzy na Red Ash - duchowego następcę Mega Man Legends. Studiu Comcept nie udało się zebrać ustalonej kwoty, ale dzięki funduszom od Fuze Entertainment gra i tak powstanie.

Raport o Konami - firma traktuje pracowników jak więźniów
Raport o Konami - firma traktuje pracowników jak więźniów

Jakub Błażewicz, 3 sierpnia 2015, 12:23

Serwis Nikkei opublikował artykuł poświęcony firmie Konami, który rysuje niezbyt ciekawy obraz sytuacji wewnątrz firmy. Z tekstu wynika, że pracownicy są traktowani skandalicznie, a uznani twórcy są zwalniani albo zmuszani pracować jako ochroniarze lub woźni.

SUPERHOT - obejrzyj nowy zwiastun
SUPERHOT - obejrzyj nowy zwiastun

Adrian Werner, 1 sierpnia 2015, 14:29

Produkcja innowacyjnej polskiej strzelanki SUPERHOT weszła w fazę beta. Z tej okazji autorzy opublikowali nowy zwiastun.

Niedoszły producent Dead Island 2, Yager Productions, ogłasza bankructwo
Niedoszły producent Dead Island 2, Yager Productions, ogłasza bankructwo

Łukasz Szliselman, 29 lipca 2015, 18:37

Yager Productions, oddział niemieckiego studia Yager Development do niedawna pracujący nad Dead Island 2, ogłosił niewypłacalność. Rozwiązanie ekipy nie oznacza jednak śmierci całej firmy - członkowie zlikwidowanego zespołu zostaną oddelegowani do innych jej projektów.

Fallout 4 był niemal gotowy jeszcze przed oficjalną zapowiedzią
Fallout 4 był niemal gotowy jeszcze przed oficjalną zapowiedzią

Krzysztof Nieradko, 28 lipca 2015, 18:33

Pete Hines, szef Bethesdy Softworks, przyznał podczas jednego z wywiadów, że Fallout 4 jest praktycznie skończoną grą, a twórcy obecnie starają się po prostu naprawić ewentualne niedoróbki. Co więcej, okazuje się, że omawiana produkcja już w momencie zapowiedzi była dużym, niemal gotowym projektem, stąd autorzy nie są w stanie zaimplementować tego, o co proszą fani postapokaliptycznego cyklu.

Hideo Kojima za mało biznesowy dla Konami?
Hideo Kojima za mało biznesowy dla Konami?

Jakub Błażewicz, 28 lipca 2015, 12:00

Użytkownicy forum NeoGAF dotarli do nagrania z francuskiego podcastu, w którym kompozytorka Rika Muranka podaje, że powodem zwolnienia Hideo Kojimy z Konami było... niebiznesowe podejście japońskiego dewelopera i związana z tym niechęć do ustępstw przy produkcji Metal Gear Solid V: Phantom Pain.