Blizzard pracuje nad grą Warcraft w stylu Pokemon GO?

W artykule na Kotaku pojawiły się doniesienia, że jednym z mobilnych projektów, nad którymi obecnie pracuje Blizzard, jest gra AR osadzona w uniwersum serii Warcraft, zainspirowana popularnym Pokemon GO. Dowiedzieliśmy się również, co właściwie oznacza oddelegowanie "najlepszych programistów" do robienia mobilnych konwersji znanych marek firmy.

Adrian Werner

Słynny posąg orka, zlokalizowany w centrum kampusu studia, w grze Pokemon GO pełni rolę gyma. - Blizzard pracuje nad grą Warcraft w stylu Pokemon GO? - wiadomość - 2018-11-22
Słynny posąg orka, zlokalizowany w centrum kampusu studia, w grze Pokemon GO pełni rolę gyma.

Niewiele rzeczy zdenerwowało ostatnio graczy tak mocno, jak zapowiedź Diablo Immortal. Sytuację podgrzało ujawnienie informacji, że nie jest to jedyny mobilny projekt, nad jakim pracuje studio Blizzard Entertainment. Stwierdzono, że deweloper chce przenieść na smartfony i tablety wszystkie swoje marki i oddelegowało do tego zadania „najlepszych programistów". Teraz, dzięki artykułowi serwisu Kotaku, dowiedzieliśmy się więcej na ten temat.

Materiał koncentruje się głównie na przeszłości i przyszłości marki Diablo, ale znalazły się w nim informacje na temat innych mobilnych projektów studia. Okazuje się, że wśród nich jest gra AR w stylu Pokemon GO, osadzona w uniwersum marki Warcraft. Deweloperzy nie chcą jednak ograniczyć się tylko do skopiowania sprawdzonych rozwiązań pierwowzoru, ale zaoferować również bardziej skomplikowane mechanizmy rozgrywki oraz bogatą zawartość dla pojedynczego gracza.

Taki projekt ma potencjał okazać się wielkim przebojem kasowym, ale głównym powodem, dla którego rozpoczęto nad nim pracę jest fakt, że w studiu jest wielu fanów Pokemon GO. Co ciekawe, w tej grze słynny posąg orka w centrum siedziby Blizzarda oznaczony jest jako sala treningowa.

Gdy pojawiły się informacje o tym, że studio pracuje nad wieloma projektami mobilnymi, sporo emocji wywołało stwierdzenie, że oddelegowano do nich najlepszych programistów. Teraz wiemy jak to wygląda w rzeczywistości. Po sukcesie Hearthstone, Blizzard utworzył nowy zespół inkubacyjny, gdzie rodzą się pomysły na mniejsze gry. Zespół zajmuje się mocno eksperymentalnymi projektami i dlatego stał się atrakcyjnym miejscem dla części weteranów firmy, którzy chcieli odpocząć od wielkich superprodukcji.

Tego rodzaju małe gry świetnie pasują do realiów rynku mobilnego, dlatego na tym koncentruje się obecnie ta grupa. Nie jest więc tak, że Blizzard odciąga wielu najlepszych deweloperów od projektów pecetowych i konsolowych. Zespół inkubacyjny jest stosunkowo mały i pracujący tam ludzie sami zdecydowali się do niego przenieść.

  1. Oficjalna strona studia Blizzard Entertainment
Podobało się?

5

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2018-11-22
20:20

Rabbitss Generał

😒

Boże........ nad czym oni nie pracują, Blizz proszę weź się w końcu za siebie.

Komentarz: Rabbitss
2018-11-22
20:29

Parkicz Legionista

Parkicz

Jak znowu będą same wypadki... To mi napiszcie o tym w niedalekiej przyszłości

Komentarz: Parkicz
2018-11-22
21:44

zanonimizowany1172107 Konsul

Hmmm gra stworzona na podstawie marki której hasłem było "złap je wszystkie" znana niemal przez wszystkich, jeden z symboli Japońskiej popkultury, kontra jakaś nowa gra fantasy na podstawie gry MMO i karcianki, kojarzona głównie w środowisku graczy, nie kojarząca się w żaden sposób z fizyczną aktywnością.
Ciekawe kto wpadł na pomysł w Blizzardzie że coś takiego ma sens zarobić...

Komentarz: zanonimizowany1172107
2018-11-22
22:17

xand Konsul

xand

Nie mam nic przeciwko tworzeniu produkcji mobilnych bo i z braku opcji (np na wyjeździe) to i dobra mobilka może zająć czas, a w połączeniu z AR i naprawdę dobrym pomysłem może wyjść coś ciekawego.

Jest jednak w tym wszystkim wielkie ALE, takie gry powinny być prezentowane jako dodatek, który umili oczekiwanie na zapowiedzianą pełnoprawną produkcję na PC/konsole, a nie jako gwóźdź programu. Gdyby tak właśnie zaprezentowali Diablo Immortal, dając choćby luźny teaser zapewne nie było by aż takiej afery, ale jakiś PR'owiec chyba za dużo pił ostatnimi czasy skoro podrzucił taki pomysł.

Komentarz: xand
2018-11-23
00:06

Fear87 Generał

Fear87

Blizzard, nie idźcie tą drogą!

Komentarz: Fear87

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl