Nad Star Citizen pracuje już 475 osób

Szef produkcji w Cloud Imperium Games w wywiadzie udzielonym dla Dual Shockers zdradza, że liczba pracujących nad Star Citizen deweloperów powoli zbliża się do pięciuset głów. Najnowszym członkiem „rodziny CIG” jest grupka animatorów z Derby w Wielkiej Brytanii.

Krzysztof Sobiepan

Star Citizen w skrócie:
  1. Producent i wydawca: Cloud Imperium Games;
  2. Gatunek: kosmiczny symulator;
  3. Platforma docelowa: PC;
  4. Fundusze zebrane na produkcje: 178 mln dolarów.

Moloch, jakim w ostatnich latach stał się kosmicznie wielki projekt Star Citizen, wydaje się w dalszym ciągu rosnąć w wielu aspektach produkcyjnych i jak się okazuje… cały czas tworzy nowe miejsca pracy. Dziennikarzowi z serwisu dualshockers.com udało się przeprowadzić krótki wywiad z Erinem Robertsem – szefem produkcji światowej w Cloud Imperium Games i dyrektorem podstudia zajmującego się kampanią dla pojedynczego gracza, czyli Squadron 42.

Najwięcej osób zatrudnionych jest w UK. - Nad Star Citizen pracuje już 475 osób - wiadomość - 2018-02-19
Najwięcej osób zatrudnionych jest w UK.

Wedle obliczeń Robertsa, po niedawnym dodaniu do rodziny kolejnych piętnastu ludzi i filii CIG w miejscowości Derby, całkowita liczba zatrudnionych do pracy nad kosmicznym symulatorem sięgnęła 475 osób. Tworzą oni grę w pięciu lokacjach, rozsianych po Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Jak twierdzi designer, spora część personelu zajmuje się właśnie modułem fabularnym dla samotników, który ma mieć „ambicję wielkiego tytułu AAA”. Aktualnie rozkład siły roboczej wygląda w ten sposób:

  1. 234 osoby – Manchester, główne studio zajmujące się Squadron 42;
  2. 80 osób – Frankfurt, niemieckie studio pomagające przy produkcji kampanii SP;
  3. 75 osób – Los Angeles, produkcja statków, praca nad technologią, budowanie społeczności;
  4. 71 osób – Austin (Texas), odpowiedzialni za serwery i inną infrastrukturę oraz tworzenie uniwersum;
  5. 15 osób – Derby (Wielka Brytania), grupka mająca pomóc z animacjami postaci.

Powodem nagromadzenia znacznego odsetka załogi na Wyspach Brytyjskich są podobno korzystne ulgi podatkowe dla twórców gier. Nowy narybek z Derby został zaś zatrudniony ze względu na swoją ekspercką wiedzę o animacjach twarzy. Co ciekawe, Cloud Imperium postanowiło otworzyć nowe biuro na miejscu, zamiast przenosić grupkę lokalnych specjalistów do swojej głównej lokacji. Wedle wywiadu, duża liczba pracowników ma sprawić, że w 2018 roku zobaczymy znacznie więcej zawartości oraz gameplayu. Nie za bardzo przybliża nas to jednak do odpowiedzi na odwieczne pytanie o planowaną datę wypuszczenia pełnego produktu. Aktualizacji Alfa 3.1 można się jednak spodziewać pod koniec marca.

  1. Oficjalna strona gry Star Citizen
  2. Star Citizen – kompendium wiedzy
Star Citizen

Star Citizen

PC
przed premierą

Data wydania: 2028

Informacje o Grze
Przed premierą
1940
graczy czeka na grę.
Czekasz?
Podobało się?

8

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry MMO
2018-02-19
23:38

zanonimizowany1226085 Generał

😂

Ciekawe skąd wzięli na to pieniążki?

Komentarz: zanonimizowany1226085
2018-02-20
00:56

piokos Legend

piokos

Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść.

a tu jest dużo za dużo

Komentarz: piokos
2018-02-20
02:56

DeltiX Centurion

mamy 475 osób. Załóżmy, że każdy pracownik to średni koszt dla pracodawcy na poziomie 5000 $. Daje nam to miesięcznie wydatki na pensje na poziomie 2 375 000 $. Rocznie to 28 500 000 $. Zebrali od 2012 roku 178 mln. Ciekawe ile wynoszą miesięczne koszta utrzymania tych 5 biur. Szczególnie głównej siedziby na 234 osoby w Manchesterze.

Ktoś ma jakieś lepsze dane? Może pokusimy się o oszacowanie tego ile wynosiły ich wydatki w każdym roku i uda się ustalić przybliżoną ilość pieniędzy jaka im jeszcze została ze zbiórki i czy są szansę, że się wyrobią z kasą?

Komentarz: DeltiX
2018-02-20
10:44

Ezrael Senator

Ezrael

Ambitny ten projekt i kibicuję mu, ale zarazem nie wierzę w jego powodzenie.
Zabrali się do tego od d... strony, bo próbują zrobić wszystko na raz i skończy się tym, że po przejedzeniu wszystkich pieniędzy wszystko będzie zrobione w 50%, czyli totalnie w proszku.

Powinni robić tę grę modułowo. Zrobić kompletny, niewielki, grywalny fragment z ograniczonymi możliwościami, ale na tyle ciekawy, żeby na siebie zarabiał. I stopniowo dodawać kolejne możliwości.
Mają na wzór świetną serię X. Gdyby zrobili na początek coś takiego w świecie MMO i odpowiednio zbalansowaną ekonomią, byłaby świetna podstawa do dalszej rozbudowy gry.

Niestety mam coraz większe wrażenie, że ostatecznie nie o jej stworzenie tu jednak chodzi.

Komentarz: Ezrael
2018-02-21
15:47

Cziczaki Legend

Cziczaki

Z tego 400 osób to europejscy biurokraci.

Komentarz: Cziczaki

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl