Nad Star Citizen pracuje już 475 osób
Szef produkcji w Cloud Imperium Games w wywiadzie udzielonym dla Dual Shockers zdradza, że liczba pracujących nad Star Citizen deweloperów powoli zbliża się do pięciuset głów. Najnowszym członkiem „rodziny CIG” jest grupka animatorów z Derby w Wielkiej Brytanii.
Krzysztof Sobiepan
- Producent i wydawca: Cloud Imperium Games;
- Gatunek: kosmiczny symulator;
- Platforma docelowa: PC;
- Fundusze zebrane na produkcje: 178 mln dolarów.
Moloch, jakim w ostatnich latach stał się kosmicznie wielki projekt Star Citizen, wydaje się w dalszym ciągu rosnąć w wielu aspektach produkcyjnych i jak się okazuje… cały czas tworzy nowe miejsca pracy. Dziennikarzowi z serwisu dualshockers.com udało się przeprowadzić krótki wywiad z Erinem Robertsem – szefem produkcji światowej w Cloud Imperium Games i dyrektorem podstudia zajmującego się kampanią dla pojedynczego gracza, czyli Squadron 42.

Wedle obliczeń Robertsa, po niedawnym dodaniu do rodziny kolejnych piętnastu ludzi i filii CIG w miejscowości Derby, całkowita liczba zatrudnionych do pracy nad kosmicznym symulatorem sięgnęła 475 osób. Tworzą oni grę w pięciu lokacjach, rozsianych po Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych. Jak twierdzi designer, spora część personelu zajmuje się właśnie modułem fabularnym dla samotników, który ma mieć „ambicję wielkiego tytułu AAA”. Aktualnie rozkład siły roboczej wygląda w ten sposób:
- 234 osoby – Manchester, główne studio zajmujące się Squadron 42;
- 80 osób – Frankfurt, niemieckie studio pomagające przy produkcji kampanii SP;
- 75 osób – Los Angeles, produkcja statków, praca nad technologią, budowanie społeczności;
- 71 osób – Austin (Texas), odpowiedzialni za serwery i inną infrastrukturę oraz tworzenie uniwersum;
- 15 osób – Derby (Wielka Brytania), grupka mająca pomóc z animacjami postaci.
Powodem nagromadzenia znacznego odsetka załogi na Wyspach Brytyjskich są podobno korzystne ulgi podatkowe dla twórców gier. Nowy narybek z Derby został zaś zatrudniony ze względu na swoją ekspercką wiedzę o animacjach twarzy. Co ciekawe, Cloud Imperium postanowiło otworzyć nowe biuro na miejscu, zamiast przenosić grupkę lokalnych specjalistów do swojej głównej lokacji. Wedle wywiadu, duża liczba pracowników ma sprawić, że w 2018 roku zobaczymy znacznie więcej zawartości oraz gameplayu. Nie za bardzo przybliża nas to jednak do odpowiedzi na odwieczne pytanie o planowaną datę wypuszczenia pełnego produktu. Aktualizacji Alfa 3.1 można się jednak spodziewać pod koniec marca.

- space-sim / symulatory kosmiczne
- zwolnienia / zatrudnienia
- kulisy produkcji (gry)
- Cloud Imperium Games
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany1226085 Generał
Ciekawe skąd wzięli na to pieniążki?
piokos Legend

Gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść.
a tu jest dużo za dużo
DeltiX Centurion
mamy 475 osób. Załóżmy, że każdy pracownik to średni koszt dla pracodawcy na poziomie 5000 $. Daje nam to miesięcznie wydatki na pensje na poziomie 2 375 000 $. Rocznie to 28 500 000 $. Zebrali od 2012 roku 178 mln. Ciekawe ile wynoszą miesięczne koszta utrzymania tych 5 biur. Szczególnie głównej siedziby na 234 osoby w Manchesterze.
Ktoś ma jakieś lepsze dane? Może pokusimy się o oszacowanie tego ile wynosiły ich wydatki w każdym roku i uda się ustalić przybliżoną ilość pieniędzy jaka im jeszcze została ze zbiórki i czy są szansę, że się wyrobią z kasą?
Ezrael Senator

Ambitny ten projekt i kibicuję mu, ale zarazem nie wierzę w jego powodzenie.
Zabrali się do tego od d... strony, bo próbują zrobić wszystko na raz i skończy się tym, że po przejedzeniu wszystkich pieniędzy wszystko będzie zrobione w 50%, czyli totalnie w proszku.
Powinni robić tę grę modułowo. Zrobić kompletny, niewielki, grywalny fragment z ograniczonymi możliwościami, ale na tyle ciekawy, żeby na siebie zarabiał. I stopniowo dodawać kolejne możliwości.
Mają na wzór świetną serię X. Gdyby zrobili na początek coś takiego w świecie MMO i odpowiednio zbalansowaną ekonomią, byłaby świetna podstawa do dalszej rozbudowy gry.
Niestety mam coraz większe wrażenie, że ostatecznie nie o jej stworzenie tu jednak chodzi.