BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem

Jeden z byłych pracowników studia BioWare zdradza, że Electronic Arts nigdy nie naciskał twórców w pracach nad Anthem.

Michał Ostiak

Jak dużą swobodę daje EA studiom tworzącym gry? - BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem - wiadomość - 2018-07-25
Jak dużą swobodę daje EA studiom tworzącym gry?

Czy pracownicy BioWare nie mają pełnej kontroli podczas prac nad nową grą? Czy też Anthem jest tytułem, jaki sami chcieli stworzyć od samego początku? Głos w sprawie zabrał James Ohlen, który w wywiadzie dla Game Informera odsłania kulisy powstawania produkcji.

Po niezbyt ciepłym (delikatnie mówiąc) przyjęciu Mass Effect: Andromeda przez graczy i krytyków, nad studiem BioWare zawisły ciemne chmury. Twórcy bardzo chcą odzyskać zaufanie oraz silną pozycję w branży, a do tego potrzebny jest oczywiście sukces ich kolejnej gry: Anthem. Wokół nowej produkcji narosło jednak sporo plotek mówiących, że wiele decyzji związanych z jej powstaniem podejmuje sam wydawca, czyli Electronic Arts.

Pogłoski te dementuje James Ohlen, który odszedł z BioWare po 22 latach współpracy. Był on jedną z wiodących postaci studia podczas tworzenia Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Dragon Age: Początek czy Star Wars: The Old Republic. Zdaniem Ohlena BioWare zawsze dążyło do stworzenia czegoś nowego w każdym kolejnym tytule.

Dlatego Anthem, choć na pierwszy rzut oka nie przypomina poprzednich gier studia, od początku było dokładnie tym, czego chcieli twórcy. Zgodnie z tym, co mówi były pracownik BioWare, Electronic Arts nie miało nic wspólnego z podjęciem takich decyzji jak np. silny nacisk na rozgrywkę kooperacyjną przez sieć. Nieprawdą jest też, że wydawca zmusił kanadyjskie studio do prac właśnie nad tym tytułem. Anthem jest zatem inne, gdyż właśnie tworzenie różnorodnych produkcji zapewniło BioWare taką silną pozycję w branży.

Choć nastawione na multiplayer, Anthem ma opowiedzieć także ciekawą historię. - BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem - wiadomość - 2018-07-25
Choć nastawione na multiplayer, Anthem ma opowiedzieć także ciekawą historię.

James Ohlen ustosunkował się także do plotek, jakoby EA zmuszało podległe sobie studia do korzystania z silnika Frostbite, którego BioWare użyło po raz pierwszy podczas pracy nad Dragon Age: Inkwizycja. Jego zdaniem każda nowa technologia na początku powoduje pewne problemy, jednak studio posiada już duże doświadczenie w tworzeniu gier na tym silniku.

Przypomnijmy, że Anthem to osadzone w konwencji science fiction RPG akcji z elementami MMO. Premiera gry na PC oraz PlayStation 4 i Xboksie One zaplanowana została na 22 lutego 2019 r.

Anthem

Anthem

PC PlayStation Xbox
eol

Gra przestała działać: 22 lutego 2019

Informacje o Grze
6.8

GRYOnline

5.4

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Michał Ostiak

Autor: Michał Ostiak

Poznańska Pyra, z wykształcenia Administratywista (nie mylić z Administrator). Po kilku latach pracy w kinie filmy stały się jego zboczeniem zawodowym. Oprócz tego interesuje się szeroko rozumianą technologią. Gra we wszystko i na wszystkim. Uwielbia Gwiezdne wojny, Tarantino i Tolkiena – ale jeśli chodzi o książki, to wyżej ceni literaturę faktu od fantastyki.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2018-07-25
19:25

zanonimizowany581957 Generał

Można gdybać i się mądrzyć, ale po prostu już za kilka miesięcy wszystko zostanie zweryfikowane. Po premierze zobaczymy, ile w tym prawdy, ile w tym obecnym oddziale EA zostało z legendarnego BioWare. Nadziei sobie nie robię, ale nie spisuję też Anthem z marszu na straty. Jestem otwarty na miłe zaskoczenie, acz się go nie spodziewam.

Komentarz: zanonimizowany581957
2018-07-25
23:45

zanonimizowany768165 Legend

Nawet gdyby była to prawda to i tak patrząc po ich ostatnich produkcjach to nie ma sensu oczekiwać dobrej gry.
O ile ME2 i może DA2 (zrobione po przejęciu przez rzeźników od EA) jeszcze były dobre tak następne, nawet bez toporka na karku, nie zmieniają tego, że w studiu nie ma kompetentnych ludzi od... właściwie wszystkiego. Animacji, scenariusza, pomysłu na gameplay...

Komentarz: zanonimizowany768165
2018-07-26
10:50

MadMaxPL Konsul

Nie widzę przyszłości Anthem ...

Komentarz: MadMaxPL
2018-07-26
11:35

kaitso Generał

kaitso

Ta gra w ogóle mi się nie widzi i coś nie sądzę, że po premierze nagle się to zmieni...

Komentarz: kaitso
2018-07-26
12:08

lordpilot Legend

lordpilot
👍

Swoją drogą sam (zalinkowany w tekście) wywiad jest ciekawy. Ohlen najlepiej wspomina czasy kiedy BioWare było małym studiem (40 osób podczas prac nad Baldur's Gate), łatwiej było wtedy (co dość oczywiste) wszystkim zarządzać i nad wszystkim panować, co przy obecnym molochu jest po prostu niemożliwe.

A już patrząc na to, w co James lubi sobie (najbardziej) pograć i na co czeka, no to już lubię tego gościa ;-).

Komentarz: lordpilot

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl