BioWare nie jest naciskane przez EA podczas tworzenia Anthem
Jeden z byłych pracowników studia BioWare zdradza, że Electronic Arts nigdy nie naciskał twórców w pracach nad Anthem.

Czy pracownicy BioWare nie mają pełnej kontroli podczas prac nad nową grą? Czy też Anthem jest tytułem, jaki sami chcieli stworzyć od samego początku? Głos w sprawie zabrał James Ohlen, który w wywiadzie dla Game Informera odsłania kulisy powstawania produkcji.
Po niezbyt ciepłym (delikatnie mówiąc) przyjęciu Mass Effect: Andromeda przez graczy i krytyków, nad studiem BioWare zawisły ciemne chmury. Twórcy bardzo chcą odzyskać zaufanie oraz silną pozycję w branży, a do tego potrzebny jest oczywiście sukces ich kolejnej gry: Anthem. Wokół nowej produkcji narosło jednak sporo plotek mówiących, że wiele decyzji związanych z jej powstaniem podejmuje sam wydawca, czyli Electronic Arts.
Pogłoski te dementuje James Ohlen, który odszedł z BioWare po 22 latach współpracy. Był on jedną z wiodących postaci studia podczas tworzenia Baldur’s Gate II, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, Dragon Age: Początek czy Star Wars: The Old Republic. Zdaniem Ohlena BioWare zawsze dążyło do stworzenia czegoś nowego w każdym kolejnym tytule.
Dlatego Anthem, choć na pierwszy rzut oka nie przypomina poprzednich gier studia, od początku było dokładnie tym, czego chcieli twórcy. Zgodnie z tym, co mówi były pracownik BioWare, Electronic Arts nie miało nic wspólnego z podjęciem takich decyzji jak np. silny nacisk na rozgrywkę kooperacyjną przez sieć. Nieprawdą jest też, że wydawca zmusił kanadyjskie studio do prac właśnie nad tym tytułem. Anthem jest zatem inne, gdyż właśnie tworzenie różnorodnych produkcji zapewniło BioWare taką silną pozycję w branży.

James Ohlen ustosunkował się także do plotek, jakoby EA zmuszało podległe sobie studia do korzystania z silnika Frostbite, którego BioWare użyło po raz pierwszy podczas pracy nad Dragon Age: Inkwizycja. Jego zdaniem każda nowa technologia na początku powoduje pewne problemy, jednak studio posiada już duże doświadczenie w tworzeniu gier na tym silniku.
Przypomnijmy, że Anthem to osadzone w konwencji science fiction RPG akcji z elementami MMO. Premiera gry na PC oraz PlayStation 4 i Xboksie One zaplanowana została na 22 lutego 2019 r.
- Oficjalna strona internetowa firmy Electronic Arts
- Oficjalna strona internetowa gry Anthem
- Oficjalna strona internetowa studia BioWare

GRYOnline
Gracze
- BioWare
- EA / Electronic Arts
- action RPG
- looter shooter / strzelanki MMO
- kulisy produkcji (gry)
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany581957 Generał
Można gdybać i się mądrzyć, ale po prostu już za kilka miesięcy wszystko zostanie zweryfikowane. Po premierze zobaczymy, ile w tym prawdy, ile w tym obecnym oddziale EA zostało z legendarnego BioWare. Nadziei sobie nie robię, ale nie spisuję też Anthem z marszu na straty. Jestem otwarty na miłe zaskoczenie, acz się go nie spodziewam.
zanonimizowany768165 Legend
Nawet gdyby była to prawda to i tak patrząc po ich ostatnich produkcjach to nie ma sensu oczekiwać dobrej gry.
O ile ME2 i może DA2 (zrobione po przejęciu przez rzeźników od EA) jeszcze były dobre tak następne, nawet bez toporka na karku, nie zmieniają tego, że w studiu nie ma kompetentnych ludzi od... właściwie wszystkiego. Animacji, scenariusza, pomysłu na gameplay...
kaitso Generał

Ta gra w ogóle mi się nie widzi i coś nie sądzę, że po premierze nagle się to zmieni...
lordpilot Legend

Swoją drogą sam (zalinkowany w tekście) wywiad jest ciekawy. Ohlen najlepiej wspomina czasy kiedy BioWare było małym studiem (40 osób podczas prac nad Baldur's Gate), łatwiej było wtedy (co dość oczywiste) wszystkim zarządzać i nad wszystkim panować, co przy obecnym molochu jest po prostu niemożliwe.
A już patrząc na to, w co James lubi sobie (najbardziej) pograć i na co czeka, no to już lubię tego gościa ;-).