Amy Hennig poza EA; jej gra w świecie Gwiezdnych wojen to już historia
Amy Hennig, reżyserka gry Star Wars tworzonej pierwotnie przez Visceral Games, nie pracuje już w Electronic Arts. Nadzorowana przez nią produkcja została przemieniona w coś zupełnie innego. Wciąż nie wiadomo, w jakiej postaci - i czy w ogóle - tytuł o kodowej nazwie Project Ragtag ujrzy światło dzienne.
Konrad Serafiński

W październiku zeszłego roku informowaliśmy Was o zamknięciu Visceral Games. Wśród fanów Gwiezdnych wojen wybuchła niemała panika, gdyż studio pracowało nad niezapowiedzianą oficjalnie grą w uniwersum Star Wars. Tytuł nosił kodową nazwę Project Ragtag i miał być trzecioosobową grą akcji osadzoną po wydarzeniach z filmowej Nowej nadziei, a przed Imperium kontratakuje. Finalnie projekt nie przypadł do gustu szefom Electronic Arts, którzy zdecydowali się zamknąć studio a pracę nad produkcją powierzyć EA Vancouver. Do tej pory nie było do końca wiadomo, jaki los czekał pracowników studia, a przede wszystkim reżyserkę gry, Amy Hennig. Teraz wszystko stało się jasne. Podczas trwającej w Barcelonie konferencji Gamelab Amy udzieliła wywiadu dziennikarzowi Eurogamera, Robowi Purchese’owi. Twórczyni cyklu Uncharted przyznała, że nie pracuje w Electronic Arts od stycznia bieżącego roku, a tytuł, który produkuje obecnie EA Vancouver, nie ma nic wspólnego z jej wizją gry. Hennig stwierdziła, że jej grę odłożono na półkę, a to, co obecnie powstaje, to zupełnie inny tytuł.

Hennig zapytana o to, czy wciąż jest reżyserem gwiezdnowojennego projektu, zaprzeczyła i skomentowała całą sytuację oraz jej obecne stosunki z pracownikami EA:
Nie pracuję w EA od stycznia. To jest spory problem, bo ludzie ciągle pytają o to pracowników firmy. Odpowiedź zawsze była taka sama, że wciąż negocjujemy...Trzeba przyznać, że to było delikatne zbagatelizowanie tematu. Nadal mam dobry kontakt z tamtymi ludźmi, ale cała sytuacja stała się dla nas niewygodna. Do dziś nie miałam okazji oficjalnie ogłosić, że drogi EA i moja się rozeszły. Ale spokojnie, wciąż robię swoje i działam w branży.
Kariera reżyserki może niebawem nabrać niespodziewanego obrotu. Po odejściu z Electronic Arts zdecydowała się na działanie na rynku niezależnym:
Pracuję i pozostaję niezależna. Właśnie otwieram własne niezależne studio i konsultuję to z różnymi ludźmi. Mam nadzieję wciągnąć na pokład sześć, może osiem osób. Maksymalnie piętnaście, chcę mieć mały zespół i stworzyć coś na VR. Obecnie rozmawiam z kilkoma VR-owymi firmami i prowadzę wnikliwe badania rynku.
Na koniec Amy zapytana przez dziennikarza o to, czy ma w planach jakąś inną grę w świecie Gwiezdnych wojen, odparła:
W tym momencie nie tworzę niczego związanego ze Star Wars, ale kto wie co przyniesie przyszłość. Nasz projekt został odłożony na półkę. Studio EA Vancouver robi teraz coś zupełnie innego niż my. Wszyscy kochaliśmy swoją pracę i byłabym szczęśliwa, gdyby kiedyś udało się do tego tytułu wrócić, chociaż to byłoby bardzo trudne.
Przypomnijmy, że tworzony początkowo przez Visceral Games Project Ragtag miał być trzecioosobową grą akcji, stawiającą nacisk na fabułę. Według pogłosek, w grze spotkać mieliśmy bohaterów starej trylogii oraz zupełnie nowych, wprowadzonych do świata na potrzeby tworzonej historii. Po zmianie producenta gra miała oferować otwarty świat pełen aktywności oraz rozbudowane elementy sieciowe. Wszystko to, jak już teraz wiemy, będzie musiało poczekać. Obecnie Electronic Arts skupia się na tworzeniu innego tytułu osadzonego w świecie Gwiezdnych wojen, produkowanego przez Respawn Entertainment, czyli Star Wars Jedi: Fallen Order. Gra zapowiedziana podczas konferencji EA na tegorocznych targach E3 pozwoli użytkownikom wcielić się w młodego padawana upadłego zakonu. Akcja ma toczyć się pomiędzy Zemstą Sithów a Nową nadzieją. Miejmy nadzieję, że ten projekt uda się sfinalizować i nie utknie przykurzony, wśród innych schowanych do szuflady tytułów.
Więcej:„Widzisz krew, ale nie ma obrażeń”. Deweloperzy Battlefield 6 potwierdzają istnienie pocisków-duchów
- Gwiezdne wojny / Star Wars
- EA / Electronic Arts
- afery i kontrowersje
- Visceral Games / EA Redwood Shores
- kulisy produkcji (gry)
- Amy Hennig
- Project Ragtag / Star Wars od EA Canada
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
Salzmore Konsul

Co jest w umowie pomiędzy Disneyem a EA, że Disney nie może zabrać im tych cholerny praw?
Raz, nie wydają dużo gier w uniwersum. Dwa, wydają tylko jakieś idiotyczne strzelanki, które nie wnoszą nic do franczyzy (bo ta pseudo fabuła z Battlefronta 2 to gówno a nie poszerzenie uniwersum) i w zasadzie tylko psują odbiór uniwersum GW (afera z PayToWin).
not2pun Senator

trza było zostać w Naughty Dog
z nimi by zrobiła chociaż coś fajnego,
tak poszła do ea, a tam jej podejście do gier się nie sprawdza
djgromo Pretorianin
Może Microsoft mógłby ją wciągnąć do tego nowego studia w Santa Monica. Gallagher buduje team, dobry scenarzysta by się tam przydał. Najbardziej bym chciał od nich coś w klimacie Mass Effecta.
Ogame_fan Legend

Amy niech wraca do ND bo w EA to przyszłości żadne studio nie ma ;)