Dziś piszemy o ciągu dalszym konfliktu między Oculusem VR a firmą ZeniMax, odpowiedzi Warner Bros. na zarzuty Bethesdy o użycie kodu źródłowego Fallout Shelter w Westworld oraz popularności H1Z1 na PlayStation 4. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Konflikt między firmami ZeniMax i Oculus VR toczy się już od przeszło czterech lat. Doszło do niego o naruszenie praw autorskich tej pierwszej korporacji przez tę drugą podczas produkcji gogli do wirtualnej rzeczywistości Oculus Rift. W lutym ubiegłego roku ława przysięgłych przyznała rację gigantowi z Rockville i nakazała włodarzom Facebooka, który jest właścicielem Oculus VR, spłatę odszkodowania w wysokości 500 milionów dolarów. Ze strony ZeniMax pojawiło się również żądanie zaprzestania sprzedaży urządzenia. Jak nietrudno się domyślić, Facebook nie pogodził się z tym wyrokiem i złożył odwołanie. Sędzia, po rozpatrzeniu wniosku, zmniejszył wielkość odszkodowania do 250 milionów dolarów i odrzucił postulat o wycofanie Oculus Rift ze sklepów. Mimo konieczności zapłaty, właściciele popularnego portalu społecznościowego nie kryją zadowolenia, gdyż przyznano rację ich twierdzeniom, że większość zarzutów wysnutych przez ZeniMax była bezpodstawna. Wiele wskazuje jednak na to, że to nie koniec historii, gdyż obie strony konfliktu wciąż mają pewne uwagi do werdyktu.

Zostajemy w temacie pozwów. Niedawno firma Bethesda (której notabene właścicielem jest ZeniMax, czyli bohater poprzedniej wiadomości) oskarżyła Warner Bros., że w wydawanej przez nich grze, opartej na popularnym serialu HBO, mobilnym Westworld, znajdują się elementy kodu źródłowego Fallout Shelter. Kopia jest ponoć tak leniwa, że powiela te same błędy, które trapiły pierwotną wersję produkcji osadzonej w kultowym uniwersum postapo. Pikanterii całej sprawie dodaje fakt, że studio Behaviour Interactive, odpowiedzialne za stworzenie Westworld, pracowało również przy Fallout Shelter. Jak nietrudno się domyślić, firma Warner Bros. oficjalnie zaprzeczyła wszelkim oskarżeniom. Oto, co napisali jej przedstawiciele w oświadczeniu dla portalu Gamesindustry.biz:
Jako jeden z czołowych twórców własności intelektualnej na świecie, wliczając to przebojowy serial Westworld, Warner Bros. szanuje wszystkie przepisy dotyczące praw autorskich. W tym świetle wszelkie oskarżenia firmy Bethesda dotyczące użycia kodu źródłowego Fallout Shelter w grze Westworld są zarówno zaskakujące, jak i całkowicie bezpodstawne. Studio Behaviour Interactive zapewniło nas, że w żadnym momencie prac nad tytułem nie korzystało z własności Bethesdy. Ponadto, wbrew zarzutom, Warner Bros. nigdy nie „nakłaniało” twórców do użycia kodu źródłowego Fallout Shelter w mobilnym Westworld.
Na razie przedstawiciele firmy Bethesda nie odpowiedzieli w żaden sposób na to oświadczenie.
Gdy pod koniec lutego informowaliśmy, że oparte na zasadach battle royale H1Z1 przez pół roku straciło 90% graczy, wszyscy byli przekonani, że żywot gry powoli dobiega końca. Dość niespodziewanie jednak tytuł pojawił się w maju na PlayStation 4 w modelu free-to-play i zaczął przeżywać na tej konsoli swoją drugą młodość. Wczoraj studio Daybreak Game Company poinformowało, że na platformie Sony w produkcję zagrało już 10 milionów osób. Z tej okazji twórcy podzielili się kilkoma interesującymi statystykami (dostępne na grafice tutaj) oraz dodali możliwość zgarnięcia za darmo specjalnych przedmiotów kosmetycznych. Otrzymają je wszystkie osoby, które zalogują się w H1Z1 w ten weekend.
Ponadto w H1Z1 pojawiła się nowa aktualizacja. Najważniejszą dodaną przez nią funkcją jest możliwość wskrzeszania swoich towarzyszy w rozgrywkach drużynowych. Prócz tego poprawia ona między innymi sterowanie na padzie oraz wprowadza nową broń - sygnalizator bombardowania, który pozwala na wezwanie nalotu na wybrane miejsce.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
Gracze
Steam
3

Autor: Miłosz Szubert
Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.