Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

kulisy produkcji (gry) - newsy i ciekawostki (3)

I Am Jesus Christ na materiale podsumowującym dwuletni postęp produkcji
I Am Jesus Christ na materiale podsumowującym dwuletni postęp produkcji

Miriam Moszczyńska, 6 stycznia 2022, 09:25

Studio SimulaM podzieliło się materiałem, w którym możemy prześledzić dwuletni progres, jaki poczyniła produkcja gry I Am Jesus Christ. Premiery tego nietypowego tytułu możemy spodziewać się w tym roku.

Twórca BioShocka od 7 lat nie może skończyć jednej gry - oto dlaczego
Twórca BioShocka od 7 lat nie może skończyć jednej gry - oto dlaczego

Jakub Błażewicz, 3 stycznia 2022, 22:26

Co może mieć gra po siedmiu latach produkcji? Najwyraźniej nie tytuł i datę premiery. Ken Levine, ojciec BioShocka, nie śpieszy się z kończeniem nowego projektu.

Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami
Produkcja Bully 2 była problematyczna - pracownicy Rockstara dzielą się szczegółami

Miriam Moszczyńska, 31 grudnia 2021, 10:05

Plotki na temat Bully 2 co jakiś czas pojawiają się w mediach. Jednak według pracowników Rockstar Games gra od 2009 roku znajduje się w martwym punkcie.

Paweł Sasko wyjaśnia, dlaczego w Cyberpunku 2077 brakuje policyjnych pościgów
Paweł Sasko wyjaśnia, dlaczego w Cyberpunku 2077 brakuje policyjnych pościgów

Przemysław Dygas, 20 grudnia 2021, 12:41

Jeden z deweloperów Cyberpunka 2077 wytłumaczył powody braku policyjnych pościgów w grze. Odpowiedź szybko wzbudziła kontrowersje wśród graczy.

12 godzin nagrań tygodniowo - Tomasz Smokowski o pracy przy FIFA 22
12 godzin nagrań tygodniowo - Tomasz Smokowski o pracy przy FIFA 22

Mikołaj Łaszkiewicz, 17 grudnia 2021, 10:59

Zmiana polskiego komentarza w FIF-ie 22 była bardzo rozbudowanym przedsięwzięciem. Tomasz Smokowski zdradza, że pracował nad grą 12 godzin tygodniowo.

Premiera Star Wars Eclipse dopiero za kilka lat - plotka o problemach Quantic Dream
Premiera Star Wars Eclipse dopiero za kilka lat - plotka o problemach Quantic Dream

Paweł Musiolik, 13 grudnia 2021, 11:38

W Star Wars Eclipse możemy zagrać dopiero za kilka lat. Studio Quantic Dream ma problemy z silnikiem gry oraz ze znalezieniem odpowiednich pracowników.

GTA 6 może rozczarować wielu graczy; prace nad grą mają być bardzo chaotyczne
GTA 6 może rozczarować wielu graczy; prace nad grą mają być bardzo chaotyczne

Adrian Werner, 13 grudnia 2021, 11:26

Według najnowszych doniesień, prace nad GTA 6 przebiegają tak chaotycznie, że gotowa gra może roczarować wiele osób.

Halo Infinite powstawało w bólach; kryzysy i bankructwo techniczne
Halo Infinite powstawało w bólach; kryzysy i bankructwo techniczne

Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2021, 19:33

Wojna o koncepcję, „bankructwo techniczne” i problemy kadrowe – tak wyglądały prace nad Halo Infinite, nim Microsoft przesunął premierę gry o rok, według Jasona Schreiera.

Tom Henderson o chaosie produkcji Battlefield 2042
Tom Henderson o chaosie produkcji Battlefield 2042

Adrian Werner, 8 grudnia 2021, 11:21

Znany insider Tom Henderson opisał chaos, jaki panował podczas produkcji Battlefielda 2042. Wskazał także przyczyny porażki gry.

Halo Infinite niczym Anthem; produkcję dotknęły podobne problemy
Halo Infinite niczym Anthem; produkcję dotknęły podobne problemy

Przemysław Dygas, 7 grudnia 2021, 09:34

Halo Infinite okazało się świetnym tytułem, lecz było bliskie porażki niczym Anthem. Wszystko przez zakulisowy chaos i ciągłe zmiany na stołku reżysera.

Reżyser Cyberpunk 2077 wyjaśnia - z prologu nie wycięto misji
Reżyser Cyberpunk 2077 wyjaśnia - z prologu nie wycięto misji

Miriam Moszczyńska, 5 grudnia 2021, 10:35

Montaż scen obecny w prologu Cyberpunka 2077 był zamierzony. Igor Sarzyński oraz Paweł Ochocki z CD Projekt RED wyjaśnili motywację za taką decyzją.

Nieliniowa rozgrywka w Cyberpunk 2077 - twórcy komentują, co poszło nie tak
Nieliniowa rozgrywka w Cyberpunk 2077 - twórcy komentują, co poszło nie tak

Przemysław Dygas, 23 listopada 2021, 10:02

Deweloperzy Cyberpunka 2077 wypowiedzieli się na temat nieliniowości w grze. Według nich poświęcenie tak dużej ilości czasu na tworzenie rozmaitych ścieżek mogło być błędem.

Twórcy Battlefielda borykają się z problemami; EA DICE w ogniu krytyki pracowników
Twórcy Battlefielda borykają się z problemami; EA DICE w ogniu krytyki pracowników

Hubert Śledziewski, 19 listopada 2021, 22:03

Byli i obecni pracownicy EA DICE regularnie opisują warunki panujące w firmie. Ich świadectwa poniekąd wyjaśniają kiepski stan techniczny i wady w mechanice gry Battlefield 2042, która dziś zadebiutowała na rynku.

Produkcja nowego Fable ruszyła tuż po zamknięciu Lionhead? Ma trwać już od lat
Produkcja nowego Fable ruszyła tuż po zamknięciu Lionhead? Ma trwać już od lat

Michał Zegar, 7 listopada 2021, 11:55

Wpis pracownika Playground Games sugeruje, że produkcja rebootu Fable ruszyła niedługo po zamknięciu Lionhead Studios. Może ona trwać już od nawet czterech lat.

Marvel's Spider-Man - Insomniac zmieniło finałową walkę, by uniknąć crunchu
Marvel's Spider-Man - Insomniac zmieniło finałową walkę, by uniknąć crunchu

Miłosz Szubert, 4 listopada 2021, 15:20

W trakcie niedawnej konferencji Develop:Brighton Ted Price, prezes studia Insomniac, opowiedział między innymi, jak pierwotnie miała wyglądać finałowa walka w grze Marvel's Spider-Man. Zmieniono ją ostatecznie, by uniknąć crunchu.

Jade Empire 2 powstawało; problemy w BioWare zabiły grę
Jade Empire 2 powstawało; problemy w BioWare zabiły grę

Miłosz Szubert, 22 października 2021, 15:00

Na kanale Old Game Dev Advice prowadzonym przez byłego pracownika studia BioWare pojawił się interesujący materiał dotyczący kontynuacji Jade Empire. Opowiedział on w nim, jak wyglądał proces przygotowywania sequela, w jaki sposób wyewoluował i dlaczego projekt ostatecznie upadł.

Mass Effect 3 - pozbawiono nas epickiego finału z królową Żniwiarzy
Mass Effect 3 - pozbawiono nas epickiego finału z królową Żniwiarzy

Adrian Werner, 22 października 2021, 14:27

Jeden z byłych pracowników studia BioWare zdradził, jak początkowo miało wyglądać zakończenie Mass Effect 3. W wielu szczegółach mocno różniło się one od ostatecznej wersji. Mieliśmy m.in. spotkać królową Żniwiarzy.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 prawie zostało skasowane
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 prawie zostało skasowane

Michał Zegar, 14 października 2021, 21:45

Prezes Paradox Interactive wypowiedział się na temat plotek o skasowaniu Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2. Rzucił również nieco światła na nowe studio odpowiedzialne za grę.

FIFA kontra EA; w grę mają wchodzić ogromne pieniądze za licencję
FIFA kontra EA; w grę mają wchodzić ogromne pieniądze za licencję

Jakub Błażewicz, 13 października 2021, 20:55

EA Sports poważnie rozważa zmianę nazwy serii FIFA. Wydawca nie może się dogadać z tytułową organizacją, która życzy sobie dwukrotnie więcej pieniędzy za znacznie mniejsze korzyści.

4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal
4-dniowy tydzień pracy bez obniżenia pensji - tak będzie pracował teraz Eidos Montreal

Adrian Werner, 8 października 2021, 08:59

Studia Eidos Montreal i Eidos-Sherbrooke zmieniają model pracy. Od teraz deweloperzy będą pracowali tylko cztery dni w tygodniu.

Cyberpunk 2077 okazał się cenną lekcją; Adam Kiciński o organizacji pracy w CD Projekt
Cyberpunk 2077 okazał się cenną lekcją; Adam Kiciński o organizacji pracy w CD Projekt

Miriam Moszczyńska, 30 września 2021, 18:31

Prezes CD Projektu, Adam Kiciński, w rozmowie z agencją Bloomberg zapowiedział spore zmiany w firmie. Ich przyczyną jest głównie porażka, jaką okazał się w dniu premiery Cyberpunk 2077.

Aktor odgrywający Kratosa o opóźnieniu God of War: Ragnarok - „to z mojego powodu”
Aktor odgrywający Kratosa o opóźnieniu God of War: Ragnarok - „to z mojego powodu”

Miłosz Szubert, 30 września 2021, 13:15

Christopher Judge, czyli aktor, który w najnowszej odsłonie cyklu God of War wcielił się w Kratosa, umieścił na Twitterze kilka interesujących wpisów. Zdradził on między innymi, że prace nad najnowszą odsłoną słynnej serii od studia Santa Monica, Ragnarok, opóźniły się przez jego problemy ze zdrowiem.

„Budżety exclusive'ów na PS5 wyniosą 200 mln dolarów”,  przewiduje weteran Sony
„Budżety exclusive'ów na PS5 wyniosą 200 mln dolarów”, przewiduje weteran Sony

Adrian Werner, 6 września 2021, 12:49

Były szef Sony Worldwide Studios przewiduje, że budżety tytułów ekskluzywnych na PlayStation 5 będą rzędu 200 mln dolarów dla największych gier.

Czasowa ekskluzywność Rise of the Tomb Raider kosztowała Microsoft 100 milionów dolarow
Czasowa ekskluzywność Rise of the Tomb Raider kosztowała Microsoft 100 milionów dolarow

Przemysław Dygas, 1 września 2021, 09:47

Po latach dowiedzieliśmy się, ile kosztowała czasowa ekskluzywność Rise of the Tomb Raider. Wszystko dzięki profilowi Fabiena Rossiniego na LinkedInie.

Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników
Szefowie Naughty Dog przeciwni związkom zawodowym; crunch ma być korzystny dla pracowników

Przemysław Dygas, 31 sierpnia 2021, 09:36

Szefowie studia Naughty Dog nie są przekonani do idei zrzeszania się deweloperów w związki zawodowe. Według nich pracownicy sami chętnie zostają po godzinach.

Blizzard stopniowo zabijany przez Activision - Jason Schreier wyjawia kulisy produkcji Warcraft 3: Reforged
Blizzard stopniowo zabijany przez Activision - Jason Schreier wyjawia kulisy produkcji Warcraft 3: Reforged

Hubert Śledziewski, 22 lipca 2021, 20:56

Jason Schreier z serwisu Bloomberg przeprowadził małe dochodzenie w sprawie powstawania gry Warcraft 3: Reforged. Według jego ustaleń fatalny stan produkcji Blizzard Entertainment spowodowały cięcia budżetowe i złe zarządzanie ze strony Activision, które przez lata pozbawiało firmę niezależności.

Sony trzeba słono zapłacić za promowanie gry w PS Store
Sony trzeba słono zapłacić za promowanie gry w PS Store

Adrian Werner, 1 lipca 2021, 14:08

Współzałożyciel firmy Neon Doctrine mocno skrytykował sposób działania usługi PlayStation Store. Procedury są wolne i mało przejrzyste, a za promocję trzeba słono zapłacić.

Język z The Sims to bełkot; aktor zdradził, jak powstał simlish
Język z The Sims to bełkot; aktor zdradził, jak powstał simlish

Przemysław Dygas, 29 czerwca 2021, 09:41

Język simów zawsze wydawał się dość zabawny, lecz część graczy uważała, że pewnie posiada on jakiś sens lub strukturę. Jeden z aktorów głosowych związanych z grą przyznał jednak, że jest to pozbawiony znaczenia bełkot.

Pies z Fallouta 4 nie żyje; jeden z twórców oddał hołd Ochłapowi
Pies z Fallouta 4 nie żyje; jeden z twórców oddał hołd Ochłapowi

Przemysław Dygas, 28 czerwca 2021, 11:41

Społeczność graczy straciła właśnie jednego ważnego członka. Mowa tu o River, czyli psie, który posłużył za model dla Ochłapa z Fallouta 4. Jeden z twórców gry pożegnał ją wspominając o jej wyjątkowo przyjaznym charakterze i wpływie, jaki miała na produkcję.

A Plague Tale - twórcy o szczurach i nowej generacji
A Plague Tale - twórcy o szczurach i nowej generacji

Adrian Werner, 27 czerwca 2021, 08:45

Projektant A Plague Tale: Innocence wytłumaczył, ile wysiłku studio Asobo włożyło w stworzenie realistycznych chmar szczurów w grze. Opowiedział również o swoich prognozach względem nowej generacji gier.

Twórcy Among Us opowiadają o wypaleniu zawodowym
Twórcy Among Us opowiadają o wypaleniu zawodowym

Angelika Kałdus, 21 czerwca 2021, 09:49

Deweloperzy pracujący nad Among Us opowiedzieli w wywiadzie o swoim wypaleniu zawodowym - szybkie rozwijanie gry zebrało swoje żniwa.

Elden Ring: George R.R. Martin zakończył pracę nad „kontynuacją Dark Souls” kilka lat temu
Elden Ring: George R.R. Martin zakończył pracę nad „kontynuacją Dark Souls” kilka lat temu

Hubert Śledziewski, 19 czerwca 2021, 12:25

Elden Ring jest sygnowane dwoma nazwiskami: Hidetaki Miyazakiego i George’a R.R. Martina. Ten ostatni twierdzi, że wykonał swoją pracę przy tworzeniu świata „kontynuacji Dark Souls” kilka lat temu i od tamtej pory ma tylko sporadyczny kontakt z From Software.

Wariat z Apex Legends; zobacz, jak nagrywano jego śmieszne animacje
Wariat z Apex Legends; zobacz, jak nagrywano jego śmieszne animacje

Michał Ciężadlik, 28 maja 2021, 15:34

W sieci pojawiło się zakulisowe nagranie przedstawiające proces motion capture Octane’a - postaci z Apex Legends. Jak sami możecie zobaczyć, nagrywanie animacji tego bohatera było niesamowicie zabawne.

Watch Dogs miało być rebootem serii Driver
Watch Dogs miało być rebootem serii Driver

Przemysław Dygas, 25 maja 2021, 11:35

Okazuje się, że Watch Dogs miało być całkowicie inną grą. Ubisoft chciał, by nowa produkcja była rebootem serii Driver.

Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier
Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier

Hubert Śledziewski, 20 maja 2021, 22:01

Grupa Embracer, do której należą m.in. Deep Silver i Gearbox Software, wykazała w raporcie finansowym za 2021 rok, że wydaje dwa razy więcej pieniędzy na prowizje za sprzedaż swoich gier niż na nie same.

Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077
Paweł Sasko o głupocie sztucznej inteligencji w Cyberpunku 2077

Michał Ciężadlik, 18 maja 2021, 14:24

Podczas niedawnego streama Paweł Sasko, główny projektant questów w Cyberpunku 2077, zdradził szczegóły zachowania sztucznej inteligencji w grze CD Projekt RED.

GameDevPaidMe - deweloperzy ujawniają swoje zarobki na Twitterze
GameDevPaidMe - deweloperzy ujawniają swoje zarobki na Twitterze

Adrian Piotrowski, 12 maja 2021, 13:52

Hashtag #GameDevPaidMe ponownie stał się trendem na Twitterze i tak jak przed rokiem deweloperzy ujawniają swoje zarobki oraz zachęcają kolegów po fachu do przełamania zmowy milczenia.

Valve wyjaśnia, czemu nie rozmawia ze społecznością CS:GO
Valve wyjaśnia, czemu nie rozmawia ze społecznością CS:GO

Bartosz Świątek, 7 maja 2021, 10:50

Deweloper z firmy Valve Software – Gautam Babbar – odniósł się w niedawnej rozmowie do kwestii kontaktu ze społecznością CS:GO i podejścia twórców do aktualizowania gier.

„Nasze cele były bardzo ambitne”; Paweł Sasko ze wzruszeniem opowiada o Cyberpunku 2077
„Nasze cele były bardzo ambitne”; Paweł Sasko ze wzruszeniem opowiada o Cyberpunku 2077

Przemysław Dygas, 26 kwietnia 2021, 14:34

Paweł Sasko, główny projektant zadań w Cyberpunku 2077, wypowiedział się na temat gry. Podczas streama na Twitchu opowiedział o ambicjach i ciężkiej pracy nad produkcją.

EA chciało usunąć wypróżnianie z The Sims, a Simlish to bełkot - kulisy produkcji The Sims 2
EA chciało usunąć wypróżnianie z The Sims, a Simlish to bełkot - kulisy produkcji The Sims 2

Agnieszka Adamus, 2 kwietnia 2021, 13:37

Jake Simpson, będący jedną z osób pracujących nad The Sims 2, podzielił się ciekawostkami na temat kulisów produkcji. Dzięki nim dowiedzieliśmy się między innymi, że w grze mogły znaleźć się trójkąty miłosne, język Simlish to bełkot, a EA nie chciało implementować mechaniki oddawania moczu.

„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA
„Nie wierzę w kontrolowanie zespołów odpowiedzialnych za gry” - szefowa studiów EA

Bartosz Świątek, 25 lutego 2021, 12:12

Laura Miele, która obecnie przewodzi studiom deweloperskim posiadanym przez firmę Electronic Arts, opowiedziała w niedawnym wywiadzie o swoim podejściu do zespołów i ich swobodzie w kształtowaniu kolejnych projektów. Posłużyła się przykładami Apex Legends i Skate 4.

Dying Light 2 może nie wyjść w 2021 roku; TheGamer donosi o wewnętrznych problemach Techlandu [Aktualizacja]
Dying Light 2 może nie wyjść w 2021 roku; TheGamer donosi o wewnętrznych problemach Techlandu [Aktualizacja]

Adrian Piotrowski, 24 lutego 2021, 13:57

Portal TheGamer donosi o wewnętrznych problemach studia Techland pracującego obecnie nad Dying Light 2. Artykuł autorstwa Kirka McKeanda opisuje, między innymi, przypadki złego zarządzania, negatywnej atmosfery oraz nieefektywnej pracy.

Slayer była kobietą... no, prawie. Reżyser Doom Eternal zdradza tajemnice gry
Slayer była kobietą... no, prawie. Reżyser Doom Eternal zdradza tajemnice gry

Jakub Błażewicz, 22 lutego 2021, 19:49

Czy Doom Eternal mógł mieć żeńską bohaterkę? Hugo Martin ze studia id Software twierdzi, że poważnie rozważano taką opcję.

Valheim - manekiny zamiast wikingów. Tak wyglądała wczesna wersja gry
Valheim - manekiny zamiast wikingów. Tak wyglądała wczesna wersja gry

Bartosz Świątek, 18 lutego 2021, 13:53

W sieci można znaleźć sporo obrazków oraz filmów prezentujących rozgrywkę z wczesnej wersji survivala Valheim. Pod pewnymi względami tytuł mocno się zmienił przez ostatnie lata.

Resident Evil Village - twórcy o tym, co zainspirowało Lady Dimitrescu
Resident Evil Village - twórcy o tym, co zainspirowało Lady Dimitrescu

Adrian Werner, 11 lutego 2021, 11:45

Dyrektor artystyczny Resident Evil Village opowiedział o tym, co zainspirowało kreację Lady Dimitrescu, czyli wampirzycy, która już podbiła serca fanów serii.

XCOM: Enemy Unknown miał być grą RTS z pojazdami
XCOM: Enemy Unknown miał być grą RTS z pojazdami

Adrian Werner, 8 lutego 2021, 13:02

Wyszły na jaw ciekawe informacje dotyczące XCOM: Enemy Unknown. Okazuje się, że początkowo planowano walkę w czasie rzeczywistym zamiast tur. Autorzy chcieli również wprowadzić na pola bitewne pojazdy.

Mass Effect: Andromeda miała zawierać 10 nowych ras obcych; plany pokrzyżował niski budżet
Mass Effect: Andromeda miała zawierać 10 nowych ras obcych; plany pokrzyżował niski budżet

Adrian Piotrowski, 7 lutego 2021, 14:23

Twórcy Mass Effect: Andromeda przyznali, że w planach było dodanie 10 nowych ras obcych, jednak na przeszkodzie stanął niski budżet. Ponadto projekty miały spełniać jeden warunek - musiały być proste do cosplayowania.

Seria Mass Effect miała otrzymać spin-off inspirowany Hanem Solo
Seria Mass Effect miała otrzymać spin-off inspirowany Hanem Solo

Damian Gacek, 3 lutego 2021, 12:28

Jak możemy się dowiedzieć z wywiadu z jednym z twórców serii Mass Effect, deweloperzy mieli w planach spin-off serii inspirowany postacią Hana Solo. Ponadto w Mass Effect: Andromeda miał się pojawić model lotu.

Twórcy Among Us tłumaczą się z powolnego rozwoju gry
Twórcy Among Us tłumaczą się z powolnego rozwoju gry

Miłosz Szubert, 20 stycznia 2021, 13:30

Na oficjalnej stronie studia InnerSloth pojawił się wpis, w którym twórcy opisują, jakich nowości w temacie Among Us możemy spodziewać się w najbliższych tygodniach. Znajduje się w nim także wytłumaczenie, dlaczego rozwój gry idzie dość wolno.

Katastrofa Cyberpunk 2077; nierealne ambicje i fatalne zarządzanie
Katastrofa Cyberpunk 2077; nierealne ambicje i fatalne zarządzanie

Paweł Musiolik, 16 stycznia 2021, 09:46

Cyberpunk 2077 z jednej strony jest grą niezwykle chwaloną, z drugiej ganioną za stan techniczny i niedopracowanie. Jeśli zastanawialiście się, jak wyglądały kulisy pracy nad tym tytułem, to po artykule Jasona Schreiera sprawa nabierze jasności.