Planety w Starfieldzie zostały „osłabione”, Todd Howard wyjaśnia dlaczego

Według wstępnej wizji twórców Starfielda eksploracja planet w grze miała być znacznie bardziej wymagająca. Todd Howard zdradził, dlaczego z tego zrezygnowano.

Kamil Kleszyk

Planety w Starfieldzie zostały „osłabione”, Todd Howard wyjaśnia dlaczego, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
Planety w Starfieldzie zostały „osłabione”, Todd Howard wyjaśnia dlaczego Źródło: Bethesda Softworks.

Nie trzeba być astronomem, aby wiedzieć, że każda z miliardów planet we Wszechświecie ma swoje charakterystyczne warunki, które w różnym stopniu mogłyby wpływać na ludzki organizm, gdyby kiedykolwiek dane nam było postawić na nich stopę. W przypadku Starfielda, który również oferuje pokaźną liczbę światów do zwiedzenia, eksploracja ciał niebieskich nie sprawia jednak niemal żadnych problemów.

Co ciekawe, w pierwotnych planach Bethesdy odwiedziny każdej z planet miały stanowić dla gracza prawdziwe wyzwanie. O koncepcji, która finalnie nie doszła do skutku, opowiedział w trakcie podcastu The AIAS Game Maker's Notebook (via PCGamesN) szef studia, Todd Howard.

Obrażenia od środowiska na planetach działają w taki sposób, że twój kombinezon ma odporności na pewne rodzaje oddziaływań atmosferycznych lub promieniowanie. Na początku był to bardziej skomplikowany system. Właściwie to był on mocno karzący – wyjaśnił deweloper.

Plany deweloperów zakładały m.in. obecność specjalnych skafandrów, które musiałaby przyodziać nasza postać przed wizytą na konkretnej planecie. Howard wspomniał, że z obawy o to, iż cała ta mechanika okaże się zbyt skomplikowana i uciążliwa dla graczy, celowo „osłabiono” wpływ planet na ich postacie. Zamiast tego twórcy postanowili skupić się na innych elementach rozgrywki, takich jak broń.

Ostatecznie uznaliśmy to za zbyt skomplikowany system, więc po prostu go osłabiliśmy. To kwestia smaku. Świadomość, że cierpisz, jest bardziej dokuczliwa, niż sam efekt w grze – dodał.

Czego jednak nie zrobiła Bethesda, najprawdopodobniej nadrobią pomysłowi moderzy. Kwestią czasu jest, kiedy dodadzą oni modyfikacje znacznie utrudniające eksploracje planet. Oficjalne wsparcie dla modów zapowiadane jest na 2024 rok.

Na koniec przypomnijmy, że Starfield otrzymał niedawno aktualizację, która poprawia optymalizację gry, a także usuwa kilka trapiących ją usterek.

  1. Starfield – recenzja
  2. Starfield – poradnik
  3. Starfield – oficjalna strona
Starfield

Starfield

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 6 września 2023

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

5.9

Gracze

5.7

Steam

8.5

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

11

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Horizon Forbidden West jest bliskie wydania na PC, twierdzi zaufany informator [Aktualizacja]

Następny
Horizon Forbidden West jest bliskie wydania na PC, twierdzi zaufany informator [Aktualizacja]

Fani KOTOR 2 pozwali twórców za anulowanie darmowego DLC, poczuli się oszukani

Poprzedni
Fani KOTOR 2 pozwali twórców za anulowanie darmowego DLC, poczuli się oszukani

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl