Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 września 2023, 19:26

Starfield ukraca złodziejski błąd w nowej aktualizacji

Aktualizacja gry Starfield do wersji 1.7.33 jest już dostępna na PC i XSX/S. Patch usuwa błąd ułatwiający złodziejski proceder oraz garść innych usterek.

Źródło fot. Bethesda Softoworks / Xbox Game Studios.
i

Bethesda skromnie rozpoczyna łatanie swojej nowej gry. Starfield otrzymał drugi popremierowy patch z zaledwie dziesięcioma poprawkami. Przynajmniej tyle zawiera lista zmian w aktualizacji 1.7.33 dostępna na oficjalnej stronie gry oraz Steamie.

Wypada zauważyć, że poprawki wydajności i stabilności dotyczące przymusowego zamykania gry zostały podsumowane w jednym punkcie. Wyjątkiem jest usterka związana ze skanerem ręcznym, który mógł zmniejszyć płynność wyświetlania animacji.

Patch na pewno nie ucieszy osób lubujących się w łatwym zdobywaniu ekwipunku kosztem NPC. Na liście znalazł się punkt dotyczący błędu pozwalającego zdobyć całe wyposażenie sprzedawców bez wydawania wirtualnych funduszy. Poza tym gracze nie będą się już dziwić, gdy nagle znikną im przedmioty (w tym przypadku chodzi o ich dematerializację po odłożeniu m.in. na manekiny i uchwyty na broń) lub postacie ze swoich „posterunków”.

Pełną listę zmian zamieściliśmy poniżej. Miejmy nadzieję, że kolejna aktualizacja będzie znacznie większa, najlepiej na miarę dużych łatek do Baldur’s Gate 3.

  1. Recenzja Starfield - ten kosmos pozytywnie przytłacza
  2. Starfield – poradnik do gry

Starfield 1.7.33 – lista zmian

Ogólne

  1. Usunięto błąd, który mógł powodować, że niektóre postacie nie znajdowały się we właściwych miejscach.
  2. Usunięto błąd, przez który stacje gwiezdne mogły być oznaczane jako statki należące do gracza.
  3. Rozwiązano problem, przez który gracz mógł uzyskać dostęp do całego ekwipunku sprzedawcy.

Grafika

  1. PC: Usunięto błąd, przez który efekt flary związany z gwiazdami nie był wyświetlany prawidłowo na maszynach z kartami z procesorami firmy AMD.
  2. Rozwiązano problem ze skalowaniem obrazu, który mógł powodować rozmazywanie tekstur.
  3. Usunięto błąd, który mógł powodować problemy ze światłoczułością podczas przewijania menu ekwipunku.

Wydajność i stabilność

  1. Rozwiązano problem, przez który skaner ręczny powodował przycinanie się gry.
  2. Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność, aby wyeliminować problem nagłego wyłączania się gry.

Statki

  1. Usunięto błąd, który powodował, że przedmioty umieszczane na manekinach znajdujących się wewnątrz statku znikały.
  2. Usunięto błąd, który powodował, że przedmioty umieszczane w pojemnikach magazynowych Razorleafa i w uchwytach na broń znikały po przejęciu innego statku.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej