„Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy nieomylni”, były projektant Bethesdy o powodach kiepskiego stanu Fallout 76 na premierę

Były pracownik Bethesdy, Bruce Nesmith, twierdzi, że to pycha deweloperów była przyczyną fatalnej jakości Fallouta 76 na premierę. Jej obecny stan możecie sprawdzić dzięki darmowym testom na Steam.

Kamil Kleszyk

„Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy nieomylni”, były projektant Bethesdy o powodach kiepskiego stanu Fallout 76 na premierę, źródło grafiki: Bethesda Softworks.
„Wmawialiśmy sobie, że jesteśmy nieomylni”, były projektant Bethesdy o powodach kiepskiego stanu Fallout 76 na premierę Źródło: Bethesda Softworks.

Każdy, kto pamięta premierę Fallouta 76, wie, że była ona daleka od idealnej. Sieciowa odsłona kultowej serii została wypuszczona na rynek z masą niedoróbek i błędów, co zaowocowało fatalnymi opiniami zarówno recenzentów, jak i graczy.

Były projektant Bethesdy, Bruce Nesmith (pracował w firmie do 2021 roku), poruszył niedawno kwestię katastrofalnego debiutu produkcji, stwierdzając, że główną przyczyną takiego stanu rzeczy była pycha zespołu. Według twórcy, który brał udział w produkcji takich gier jak The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Elder Scrolls V: Skyrim, Fallout 3 i Fallout 4, ego deweloperów po wcześniejszych sukcesach urosło do tego stopnia, że czuli się wręcz nieomylni.

Fallout 76 był grą, do której zdecydowanie trudno było mi się przekonać. Myślę, że cel firmy nie był tak jasny, jak powinien, a rezultaty tego można zobaczyć w sposobie, w jaki gra weszła na rynek.

W pewnym stopniu dopadła nas pycha. Mieliśmy tak wiele, nie tylko sukcesów, ale dosłownie gier roku, gier roku chwalonych przez całą branżę; to były gry roku nie tylko według nas lub według dwóch małych gazet, ale według wszystkich. Zaczęliśmy wmawiać sobie, że jesteśmy nieomylni. Nie było niczego, czego nie moglibyśmy zrobić. I najwyraźniej się myliliśmy – tłumaczył Nesmith w wywiadzie dla kanału MinnMax (via IGN).

Co ciekawe, dyrektor Bethesdy, Todd Howard początkowo nie miał w ogóle w planach stworzenia gry wieloosobowej. Jednakże prośby fanów przekonały deweloperów do rozpoczęcia prac nad projektem, który dzisiaj znamy pod nazwą Fallout 76.

Tak naprawdę problemem nie była presja zarządu. Bardzo długo próbowali przeforsować stworzenie gry multiplayer, ale Todd za każdym razem im mówił: „to zły pomysł”, na co zarząd wycofywał się, mówiąc: „dobrze, ufamy twojej opinii”. […] Ale w pewnym momencie nacisk ze strony graczy na produkcję wieloosobową był tak duży, że Todd sam zapragnął stworzyć taki tytuł – dodał.

Mimo niezwykle trudnego startu, Bethesdzie udało się dopracować Fallouta 76 do tego stopnia, że obecnie gra ma spore grono oddanych fanów. Chociaż od premiery sieciowego RPG-a minęło już 5 lat, twórcy w dalszym ciągu rozwijają swoją produkcję o nową zawartość. Kolejnym dodatkiem, który zawędruje do gry, będzie Atlantic City. Premiera DLC odbędzie się 5 grudnia tego roku. Do 30 października możecie testować grę za darmo na Steam.

  1. Fallout – oficjalna strona
  2. Fallout 76 – recenzje
  3. Fallout 76 na Steam
Fallout 76

Fallout 76

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 listopada 2018

Informacje o Grze
4.5

GRYOnline

3.2

Gracze

7.3

Steam

5.4

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

7

Kamil Kleszyk

Autor: Kamil Kleszyk

Na łamach GRYOnline.pl ima się różnorodnych tematyk. Możecie się zatem spodziewać od niego zarówno newsa o symulatorze rolnictwa, jak i tekstu o wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów. Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Gdy po latach nauki przyszedł czas stagnacji, wolał nazywać to „szukaniem życiowego celu”. W końcu postanowił zawalczyć o lepszą przyszłość, co zaprowadziło go do miejsca, w którym jest dzisiaj.

Reżyser Deadpoola o podejściu do swojego filmu Star Wars. „Czuję się bardzo zmotywowany, żeby ufać swoim instynktom”

Następny
Reżyser Deadpoola o podejściu do swojego filmu Star Wars. „Czuję się bardzo zmotywowany, żeby ufać swoim instynktom”

The Elder Scrolls 6 wykorzysta system rozwoju i progresji ze Skyrima, twierdzi były deweloper Bethesdy

Poprzedni
The Elder Scrolls 6 wykorzysta system rozwoju i progresji ze Skyrima, twierdzi były deweloper Bethesdy

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl