12 zwieszek w 5 godzin. Fallout 76 zadebiutował w opłakanym stanie
Gracze, którzy zdecydowali się na zakup Fallout 76, narzekają na liczne – mniejsze i większe – bugi i problemy techniczne, na które natrafić można w czasie grania. Największym kłopotem zdaje się być (nie)stabilność gry.
Bartosz Świątek

Część graczy, którzy zdecydowali się już na zakup najnowszej produkcji firmy Bethesda Softworks – Fallout 76 – narzeka na opłakany stan techniczny premierowej wersji. Jeden z użytkowników forum Reddit wypunktował swoje zastrzeżenia w wątku poświęconym temu tematowi.
Fallout 76 – na jakie problemy możemy natrafić?
- słaba stabilność wersji na PlayStation 4 – konsola jednego z graczy zawiesiła się co najmniej 12 razy w ciągu zaledwie 5 godzin zabawy;
- zbugowane zadania – dla przykładu, jeden z przedmiotów potrzebnych do ukończenia pewnego questa nie ma modelu, a samą teksturę;
- problemy z systemem drużyny – w przypadku kilku zadań przedmioty wymagane do ich ukończenia były widoczne wyłącznie dla przywódcy zespołu;
- wrogowie pojawiają się losowo, czasem na oczach graczy;
- bywa, że modele przedmiotów nie są ładowane;
- dźwięk nie działa tak jak powinien – strzelanina oddalona od nas o parę kilometrów może brzmieć tak, jakby miała miejsce za rogiem;
- problemy z odnajdywaniem drogi przez potwory – typowo dla produkcji Bethesda Game Studios i silnika Creation Engine, postacie sterowane przez komputer często się gubią i blokują na fragmentach architektury – umożliwia to na przykład zabijanie znacznie silniejszych od nas wrogów.
Szczególnie kłopotliwa jest pierwsza kwestia – niestabilność. Warto pamiętać, że mamy do czynienia z produkcją sieciową, w której znacząca część postępów (niepowiązanych bezpośrednio z rozwojem naszego bohatera, czyli zdobywaniem sprzętu i kart umiejętności) nie jest zapisywana i dotyczy wyłącznie obecnej rozgrywki. Dla przykładu, budynki wznoszone przez danego gracza znikają w momencie, w którym wyloguje się on z serwera (albo zmusi go do tego wieszająca się konsola). Wygląda to na przepis na gigantyczną frustrację.
Powyższa lista z pewnością nie jest kompletna – nie obejmuje m.in. znanego już problemu „speed-hackingu” (powiązania szybkości ataku z liczbą klatek animacji), o którym wiemy od jakiegoś czasu. Zaistniała sytuacja nie powinna też stanowić dla nikogo wielkiej niespodzianki – uczestnicy beta-testów donosili o licznych błędach napotkanych w omawianej produkcji. Dobrze, że gra przynajmniej nie kasuje się już sama z dysku.
Fallout 76 miał swoją oficjalną premierę wczoraj. Produkcja jest dostępna na PC (wyłącznie na platformie Bethesda.net), a także konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Twórcy zadbali o przygotowanie polskiej wersji językowej (w formie napisów).
- Fallout 76 – strona oficjalna
- Fallout 76 niepokoi – karty z perkami, kulawy V.A.T.S. i... emotki-wymioty
Więcej:GOG ma specjalny prezent dla kupujących Bloodlines 2. Oferta kończy się za tydzień

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1191507 Legend
W summer sale pewnie już będzie śmigało za 45 zł a przed czarnym piątkiem za rok będą rozdawać za darmo albo przejdą na f2p zupełnie. Rzekłem.
Ta gra nie ma szansy się sprzedać.
zanonimizowany283992 Legend
Niesamowite że jeszcze 2 miesiące temu realnie rozważałem zakup na premierę, jako że bardzo brakuje mi dobrego postapo (a do STALKER2 jeszcze ho hooo).
Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, za rok gra będzie srogo połatana, z większą ilością contentu i za 1/4 ceny.
Do tego czasu FO76 nie dotykam nawet kijem.
zanonimizowany1254545 Konsul
"dobrego postapo"
W grach Bethesdy jest tyle 'dobrego postapo', co trucizny w zapalce.
elathir Legend

Widać wszyscy czekają z recenzjami, aż becia choć trochę to połata by móc wystawić oceny nie mieszające tej produkcji z błotem.