Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 listopada 2018, 12:10

autor: Konrad Serafiński

Problemów Fallouta 76 ciąg dalszy - szybkość ataków zależy od liczby FPS

Po ostatnich doniesieniach związanych z problemami wersji beta gry Fallout 76 na PC wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak. W nowej produkcji Bethesdy szybkość wykonywania akcji jest zależna od liczby generowanych klatek na sekundę. Fallout 76 to gra dla wielu graczy, dlatego taki błąd może całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.

Nawet Vault Boy nie patrzy na te błędy z aprobatą. - Problemów Fallouta 76 ciąg dalszy - szybkość ataków zależy od liczby FPS - wiadomość - 2018-11-02
Nawet Vault Boy nie patrzy na te błędy z aprobatą.
Fallout 76 W SKRÓCIE:
  1. Deweloper gry: Bethesda Game Studios
  2. Wydawca: Bethesda Softworks
  3. Gatunek: RPG akcji, MMO
  4. Platformy: PS4, XONE, PC
  5. Data premiery: 14 listopada 2018 r.

Posiadacze PlayStation 4, Xboksa One oraz PC mogą od jakiegoś czasu cieszyć się wersją beta gry Fallout 76. I od razu warto nadmienić, że szczególnie w przypadku tych trzecich określenie „cieszyć się” może być uznane za sporą afektację. Niedawno pisaliśmy o tym, że niektórzy gracze byli zmuszeni do ponownego pobrania całego klienta gry, który zajmował 50 GB na dysku twardym. Teraz natomiast doszedł kolejny problem. Jak się okazało, w Falloucie 76 szybkość poruszania się w grze jest ściśle powiązana z liczbą generowanych klatek na sekundę. Naturalnie, ten błąd występuje w grach Bethesdy od dawna, ale tym razem mamy do czynienia z grą sieciową...

Błąd można wykryć, wyłączając synchronizację pionową w pliku konfiguracyjnym. Wystarczy tylko wyobrazić sobie, co może się stać, kiedy na serwerze spotka się kilku graczy, i każdy z nich będzie miał ustawioną inną prędkość poruszania się. W sieci pojawiło się już trochę materiałów pokazujących, jak ten problem wygląda w rzeczywistości. Poniższy zapis z rozgrywki dobitnie obrazuje, jak to ustawienie rzutuje na rozgrywkę w praktyce.

Co więcej, Bethesda zdradziła serwisowi Polygon, że nie zdąży uporać się z problemem do premiery gry (która już 14 listopada). Jeżeli uważacie, że poziom absurdu sięgnął zenitu, mały bonusik na koniec. Na PC nie uwzględniono opcji zmiany szerokości pola widzenia (FOV). Co więcej, Fallout 76 obsługuje wyłącznie monitory z ekranem 16:9. Jeżeli jesteś posiadaczem ekranu panoramicznego, zacznij powoli przyzwyczajać się do czarnych pasów na ekranie. Miejmy nadzieję, że te funkcje pojawią się w aktualizacjach.

Jak wspomniałem wyżej, Fallout 76 trafi na półki sklepowe już za dwa tygodnie. Gra ukaże się na PC, Xboksie One oraz PlayStation 4. A czym Bethesda zaskoczy graczy na premierę?

  1. Oficjalna strona internetowa gry
  2. Wszystko o Fallout 76
  3. Fallout 76 niepokoi...