Shadowrun - pierwsze oceny

29 maja bieżącego roku miała miejsce premiera shootera Shadowrun, pierwszego tytułu międzyplatformowego w trybie multiplayer. Pośród zgiełku i hałasu, jaki dobiega z pola bitwy pomiędzy graczami PC i graczami Xbox360 pojawiły się pierwsze recenzje gry.

Michał Markocki

29 maja bieżącego roku miała miejsce premiera shootera Shadowrun, pierwszego tytułu międzyplatformowego w trybie multiplayer. Pośród zgiełku i hałasu, jaki dobiega z pola bitwy pomiędzy graczami PC i graczami Xbox360 pojawiły się pierwsze recenzje gry.

Oceny podjęły się 4 portale: CVG, Eurogamer, TeamXbox i Gamespot. Za główną zaletę Shadowrun uznano zrównoważenie rozgrywki: nie stwierdzono, aby różnice wynikające ze specyfiki platform skutkowały jakąś przewagą jednych, czy drugich. Rozwiązania dotyczące celowania (tzw. auto-aim) uznano za słuszne, choć mogą się one wydawać dziwne lub irytujące, zwłaszcza dla graczy PC. Próby zbalansowania walki na dystans oraz dodanie elementów magii spowodowały, że najbardziej efektownym orężem wydają się być... shotgun i katana.

Shadowrun - pierwsze oceny - ilustracja #1

Z drugiej strony wytknięto, że gra jest jak na multiplayerowy FPS uboga. Jest za mało dostępnych map, za mało graczy może uczestniczyć w bitwie. W efekcie Shadowrun szybko się znudzi. Ratunkiem mogą być rozszerzenia i udoskonalenia, którymi powinno się zająć czym prędzej.

Zatem główny cel Microsoftu, aby stworzyć strzelankę, w której mogą się zmierzyć w równej walce gracze dwóch różnych systemów został osiągnięty. Niestety potencjał gry pozostał w znacznej mierze niewykorzystany, co może mieć fatalne konsekwencje, zwłaszcza w perspektywie wyjścia oczekiwanych hitów, jak np. Halo 3.

Shadowrun - pierwsze oceny - ilustracja #2

 

Jak widać powyżej odczucia graczy są dość zróżnicowane. Świadczą o tym wystawione przez wymienione portale oceny, które nie wyglądają imponująco: Eurogamer 6/10, CVG 6/10, Gamespot 6.9/10, TeamXbox 7.4/10. Jednakże trzeba pamiętać, że Shadowrun jest pionierskim projektem, więc niedociągnięcia i braki nie powinny zdumiewać. Poza tym to dopiero początek obecności tej gry na rynku i warto wstrzymać się z definitywnymi osądami.

Więcej o Shadowrun można znaleźć w naszej encyklopedii i na oficjalnej stronie.

Shadowrun

Shadowrun

PC Xbox
po premierze

Data wydania: 29 maja 2007

Informacje o Grze
6.3

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2007-06-04
11:33

U.V. Impaler Legend

U.V. Impaler

Wiesz, pad to nie klawiatura + mysz, rozgrywka na obu platformach mimo wszystko się różni.

Komentarz: U.V. Impaler
2007-06-04
11:40

Piotr44 Generał

Piotr44
😃

U.V. Impaler--->Doskonale wiem że pad to nie klawiatura + mysz, ale chyba mogę nie lubić auto-aim'a?

Komentarz: Piotr44
2007-06-04
11:44

marcing805 Legend

marcing805

No ale ten drugi screen wygląda fajnie.Proponuje zaczekać na ET:Quake wars.

Komentarz: marcing805
2007-06-04
12:28

zanonimizowany169157 Generał

piotr44-> chopek juz chodzil sam - w virtua cop'ach

Komentarz: zanonimizowany169157
2007-06-04
17:24

Diobeuek Generał

Diobeuek
😈

A co mnie obchodzi zbalansowanie rozgrywki. Ponoć na padzie da się wymiatać jak na PC - tak słyszałem od tych grających na iksie.

Komentarz: Diobeuek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl