Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2011, 09:55

autor: Marcin Skierski

Prace nad Saints Row: Drive-By anulowane?

O grze Saints Row: Drive-By, będącej spin-offem znanej serii gangsterskiej, pisaliśmy Wam ostatnio niemal rok temu. Od tamtego czasu zapanowała spora cisza w temacie i być może właśnie poznaliśmy jej przyczynę. Dowiedzieliśmy się bowiem, że prace nad tym tytułem najprawdopodobniej zostały anulowane.

O grze Saints Row: Drive-By, będącej spin-offem znanej serii gangsterskiej, pisaliśmy Wam ostatnio niemal rok temu. Od tamtego czasu zapanowała spora cisza w temacie i być może właśnie poznaliśmy jej przyczynę. Dowiedzieliśmy się bowiem, że prace nad tym tytułem najprawdopodobniej zostały anulowane.

Taka informacja pojawiła się w wirtualnym CV Scotta Rogersa, jednego z menadżerów firmy THQ. Zarejestrowani użytkownicy LinkedIn mogą przeczytać, że Saints Row: Drive-By nie jest już tworzone w wersjach na PlayStation Network oraz Xbox Live (dotychczas nie wspominano nawet o premierze na konsoli Sony).

Prace nad Saints Row: Drive-By anulowane? - ilustracja #1

Dziwny wydaje się być brak wzmianki o edycji na 3DS-a, która została zapowiedziana jako pierwsza. Być może autorzy zdecydowali się zrezygnować tylko z cyfrowej dystrybucji swojego dzieła, podczas gdy na przenośną platformę Nintendo pojawi się ono zgodnie z planem. Na razie musimy czekać na oficjalne stanowisko THQ w tej sprawie.

Dzisiejszą wiadomość można by powiązać z ostatnimi zwolnieniami w studiu Volition należącym do amerykańskiego wydawcy. Oficjalnie mówiło się jednak o zaledwie szesnastu pracownikach (z ponad 220 osób), którym podziękowano za współpracę. Trudno oczekiwać, by ta decyzja storpedowała deweloping omawianej gry.

Saints Row: Drive-By miał stanowić swego rodzaju przystawkę przed pełnoprawną, trzecią częścią serii. Choć na temat mniejszej produkcji nie wiadomo było zbyt wiele, to pewna była współpraca obu tytułów premiująca ich posiadaczy ekskluzywną, odblokowywaną zawartością. Być może domniemana decyzja o anulowaniu produkcji miała związek z przeciętnymi ocenami Red Faction: Battlegrounds, stanowiącym przedsmak Red Faction: Armageddon.