Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 maja 2009, 11:35

autor: Filip Grabski

Prace nad Quake Live trwają – duże uaktualnienie już niedługo

Szalenie popularna przeglądarkowa wersja jednej z najbardziej znanych sieciowych strzelanin w historii – Quake Live, już wkrótce doczeka się pierwszego poważnego uaktualnienia. O pokaźnym zestawie rzeczy, nad którymi pracują spece z id Software, poinformował za pomocą oficjalnego forum Marty Stratton z id.

Szalenie popularna przeglądarkowa wersja jednej z najbardziej znanych sieciowych strzelanin w historii – Quake Live - już wkrótce doczeka się pierwszego poważnego uaktualnienia. O pokaźnym zestawie rzeczy, nad którymi pracują spece z id Software, poinformował za pomocą oficjalnego forum Marty Stratton z id.

Najważniejszą rzeczą jest to, że gra jest wciąż usprawniana i twórcy z uwagą obserwują poczynania graczy, ich opinie i sugestie, a także jakość samej zabawy. Doskonale zdają sobie więc sprawę, że dużo spraw wymaga dopracowania i udoskonalenia. W ramach majowego (wspomina się o połowie miesiąca) update’u gracze otrzymają, co następuje:

  1. Kompletnie przebudowaną sekcję „practice” – wszystko po to, by ułatwić rozpoczynanie meczy treningowych (nowy interfejs będzie zbliżony do tego, który pojawi się w ramach narzędzi pozwalających zarządzać własnymi meczami) oraz wprowadzić tryb treningu/tutoriali dla nowych graczy (pojawią się opisy, dema i wyzwania związane z daną umiejętnością).
  2. W grze pojawią się nowe mapy. W maju gracze otrzymają pierwszą z wielu paczek zawierających nowe pola bitwy – konkretów dowiemy się, im bliżej będzie do faktycznego momentu debiutu tego uaktualnienia.
  3. Poprawiony zostanie problem balansowania drużyn w trakcie meczu.
Prace nad Quake Live trwają – duże uaktualnienie już niedługo - ilustracja #1

Za brak barw ochronnych się płaci…

To uaktualnienie to jedynie początek całego kontenera nowych elementów, jakie znajdą się w Quake Live w najbliższym czasie. W kolejce czeka m.in. możliwość zakładania prywatnych serwerów/meczów – nie ma jeszcze dokładnej daty debiutu tej opcji, ale na pewno się jej doczekamy. Pojawić się ma także specjalny zestaw narzędzi – Competition Feature Set – pozwalający zarządzać zestawami meczów i różnymi zawodami w świecie QL (będą w nim zawarte m.in. pewne prawa administracyjne dla adminów, sędziów etc.). Naprawione zostaną wszystkie problemy związane z tabelami liderów – zostały one ściągnięte z witryny Quake Live, by poprawić szybkość dołączania się do gry i ogólny komfort rozgrywki. Poprawiony system leaderboardów już działa na wewnętrznej stronie testowej i zostanie udostępniony szerokiemu gronu po ostatecznym przetestowaniu.

Prócz tego, twórcy pracują nad niesprawiedliwie wywalającym graczy Punkbusterem czy wersjami gry na Maca i Linuxa (co okazało się nieco trudniejsze, niż zakładano). Zajęto się także problemami z nowo otwartymi serwerami (w tym polskim) i zapowiedziano, że wkrótce pojawią się oficjalne eventy i zawody w świecie gry (a podczas tegorocznego QuakeCon będzie miał miejsce pierwszy profesjonalny turniej w Quake Live). Podsumowując – wszystkie poprawki i dodatki zostały dokładnie opisane na oficjalnym forum gry, a Wy musicie wiedzieć tylko to, że ta dobra i popularna gra już niedługo stanie się jeszcze lepsza i popularniejsza.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej