Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 22 czerwca 2009, 14:14

autor: Piotr Doroń

PEGI zmienia ikony kategorii wiekowych i oznaczenia pomocnicze

Organizacja Pan European Game Information przechodzi kolejne zmiany. Tym razem dotyczą one spraw technicznych – metamorfozie poddany został system ikon z ograniczeniami wiekowymi oraz oznaczeń określających i przestrzegających przed zawartością danej gry.

Organizacja Pan European Game Information przechodzi kolejne zmiany. Po uczynieniu z PEGI jedynego obowiązującego systemu klasyfikacji gier w Wielkiej Brytanii oraz informacji o chęci nadania możliwości nakładania kar za nadużycia i manipulacje, przyszła pora na kolejny ruch. Tym razem dotyczy on spraw technicznych – metamorfozie poddany został system ikon z ograniczeniami wiekowymi oraz oznaczeń określających i przestrzegających przed zawartością danej gry.

PEGI zmienia ikony kategorii wiekowych i oznaczenia pomocnicze - ilustracja #1

Kwestią najistotniejszą jest oczywiście wprowadzenie do ikon kolorów dostosowanych do określonego wieku. I tak – najniższe kategorie (od lat 3 i 7) otrzymały zielone tło, kolejne (12 i 16) pomarańczowe, a najwyższe oznaczenie – od 18 lat – ostrzega czerwienią. Organizacja zdecydowała się również na rezygnację z plusów przy cyfrach, które bywały czasami źródłem nieporozumień.

PEGI zmienia ikony kategorii wiekowych i oznaczenia pomocnicze - ilustracja #2

Do symboli określających zawartość gry dołączył nowy wariant oznaczenia sugerującego, ze dana produkcja umożliwia zabawę przez Internet. Jednocześnie PEGI zdecydowało się na uzupełnienie tychże piktogramów o podpisy. Dzięki temu każdy obrazek nie będzie już mógł być odczytany inaczej, aniżeli sugeruje to organizacja. Wyjaśnienia będą oczywiście zamieszczone w różnych językach – w zależności od tego, w jakim kraju będziemy chcieli nabyć daną grę.

Nowy system kategorii wiekowych i piktogramów zacznie faktycznie obowiązywać od 1 września bieżącego roku. Od tej daty jego stosowanie będzie wymagane w przypadku gier zupełnie nowych oraz reedycji posiadających pudełka o zmienionym w stosunku do pierwotnego wyglądzie (tj. rozmaite serie spod znaku „classic”, „platinum” etc.).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej