Pecetowy Stormrise wymaga Visty i DirectX 10

Stormrise, najnowszy RTS twórców serii Total War (w tym ostatniej odsłony, świetnie prezentującej się Empire: Total War), ma być produkcją w pełni zasługującą na miano gry strategicznej nowego typu. Okazuje się, że dokona tego nie tylko w temacie oprawy graficznej, czy też systemu rozgrywki, ale również pecetowych wymagań sprzętowych.

Piotr Doroń

Stormrise, najnowszy RTS twórców serii Total War (w tym ostatniej odsłony, świetnie prezentującej się Empire: Total War), ma być produkcją w pełni zasługującą na miano gry strategicznej nowego typu. Okazuje się, że dokona tego nie tylko w temacie systemu rozgrywki, ale przede wszystkim oprawy graficznej. Dzieło Creative Assembly ruszy bowiem jedynie na komputerach wyposażonych w biblioteki DirectX 10 oraz system Windows Vista.

Pecetowy Stormrise wymaga Visty i DirectX 10 - ilustracja #1

Dowiedzieliśmy się tego za sprawą wywiadu, jakiego Artem Kulakov, główny projektant Stormrise, udzielił serwisowi PCGamesHardware.com. W jego trakcie oznajmił on m.in., że najnowsza propozycja Creative Assembly w wersji PC „od samego początku projektowana była wyłącznie pod kątem DirectX 10 oraz Visty ”. Dodatkowo wspierać będzie ona biblioteki DirectX 10.1, dzięki czemu możliwe stało się wdrożenie kilku dodatkowych rozwiązań graficznych oraz pozytywne wpłynięcie na stabilność programu.

Stormrise będzie więc jedną z pierwszych pecetowych produkcji, których nie uruchomią osoby nie posiadające Visty oraz sprzętu wspierającego obsługę DirectX 10. Do tej pory występowały co prawda sytuacje, w których gry umożliwiały uzyskanie na takowej konfiguracji niedostępnych w innym wypadku efektów (choćby Crysis), lecz oferowały one również rozgrywkę dla właścicieli starszego sprzętu oraz oprogramowania. Zdarzyło się również, że na rynek trafiały tytuły wymagające Visty lub DirectX 10 (np. Halo 2), lecz były to pojedyncze przypadki.

Oczekuje się, że Stormrise trafi na światowe półki sklepowe jeszcze w tym miesiącu. Produkcja zostanie wydana w wersjach na wspomniane już pecety, a także konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3, które stanowiły bazę produkcyjną od samego początku dewelopingu. W ramach gry ukazany zostanie futurystyczny konflikt pomiędzy dwoma ludzkimi nacjami (Echelon i Sai) osadzony w postapokaliptycznym świecie. Jedną z najważniejszych cech produkcji ma być niesamowicie wysoki poziom immersji, który powinna zapewnić przede wszystkim bezpośrednia prezentacja rozgrywki oraz wysokiej jakości oprawa graficzna.

Stormrise

Stormrise

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 24 marca 2009

Informacje o Grze
3.5

GRYOnline

5.0

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Piotr Doroń

Autor: Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

Hellgate: London nie dla Amerykanów i Europejczyków

Następny
Hellgate: London nie dla Amerykanów i Europejczyków

Konsolowy Sacred 2: Fallen Angel w polskiej wersji językowej

Poprzedni
Konsolowy Sacred 2: Fallen Angel w polskiej wersji językowej

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl