Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 kwietnia 2010, 09:18

autor: Adrian Werner

Nowy Silent Hill będzie grą FPS?

Niedawno pisaliśmy o następnej części cyklu Silent Hill, nad którą pracuje czeskie studio deweloperskie Vatra Games. Najnowsze plotki sugerują, że gra może stanowić radykalne odejście od tradycji serii.

Niedawno pisaliśmy o następnej części cyklu Silent Hill, nad którą pracuje czeskie studio deweloperskie Vatra Games . Najnowsze plotki sugerują, że gra może stanowić radykalne odejście od tradycji serii.

Nowy Silent Hill będzie grą FPS? - ilustracja #1

Całe zamieszanie spowodowało pojawienie się na serwisie GameGrep fragmentu ulotki opisującej Vatra Games. Pochodzi ona z dużego pdfa firmy menadżerskiej dbającej o interesy tego dewelopera. Według tych informacji studio pracuje obecnie nad dwoma projektami. Pierwszym z nich jest gra przeznaczona na XBLA i PSN, która szykowana jest na drugi kwartał tego roku. Wiemy już, że chodzi tu o Rush'N Attack: Ex-Patriot, o czym informowaliśmy już kilka dni temu. Drugim projektem jest korzystający z technologii Unreal tytuł FPS tworzony na Xboksa 360, Playstation 3 oraz PC, którego premiera planowana jest na pierwszy kwartał następnego roku. Te dwa projekty są jedynymi, nad którymi pracować miałoby Vatra Games, więc wszystko wskazuje na to, że to kolejna część Silent Hill jest ową pierwszoosobową strzelanką.

W zeszłym tygodniu gruchnęła wiadomość, że także najnowsza odsłona serii X-Com będzie należała do gatunku FPS. Informacja ta wywołała falę niezadowolenia wśród fanów cyklu. Teraz przy analogicznej sytuacji z Silent Hill możemy spodziewać się podobnych reakcji. Nadzieję daje jedynie to, że Vatra Games składa się z byłych pracowników Illusion Softworks, gdzie pracowali m.in. nad grą Mafia oraz obiema częściami Hidden & Dangerous. Talentu im więc nie brakuje. Powstaje pytanie czy ich FPS będzie w stanie kontynuować tradycję Silent Hill, zamiast być jedynie kolejnym tanim strzelankowym horrorem. Należy oczywiście pamiętać, że wszystkie te rewelacje są jedynie spekulacjami i nie koniecznie muszą okazać się prawdą.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej