Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS2
Okładka Silent Hill 3 (PC)

Silent Hill 3

Silent Hill 3 jest trzecią odsłoną serii survial-horrorów produkowanych przez firmę Konami. Główna bohaterka to 17-letnia Heather, która niespodziewanie trafia do alternatywnej, koszmarnej rzeczywistości.

Przygodowe | TPP | survival horror | przygodowe gry akcji

Trzecia, i jak twierdzą autorzy, najbardziej ambitna część uznanego cyklu horrorów Silent Hill. Pod wieloma względami różni się ona od poprzedniczek, zarówno, jeżeli chodzi o jakość wykonania jak i złożoność fabuły. Podstawową rzeczą odróżniającą trzeciego Silent Hilla od dwójki i jedynki, jest postać głównego bohatera. Poprzednio gracz kierował poczynaniami mężczyzn w wieku około 30 lat, tym razem ma okazję pokierować ruchami 17-letniej dziewczyny o imieniu Heather.

Akcja rozpoczyna się w momencie, gdy nasza bohaterka nagle uwięziona zostaje w mrocznym i nieprzyjaznym świecie – w jednej chwili znajdowała się w zwyczajnym centrum handlowym, a w następnej w alternatywnej i niezwykle niebezpiecznej rzeczywistości, pełnej śmiercionośnych kreatur rodem z najstraszniejszego horroru. W czasie gry poruszamy się po dwóch głównych obszarach, na początku w mieście, w którym mieszka Heather wraz z ojcem, a następnie w tytułowym miasteczku Silent Hill, naturalnie zgodnie z tradycją serii wszystko w dwóch wersjach, tej normalnej, rzeczywistej i tej potwornej, wyimaginowanej. Stopniowo krok po kroku rozwiązujemy zagadkę kryjącą się za owym potwornym światem oraz tajemniczym kultem i jego dążeniem do wskrzeszenia dawnego, okrutnego boga.

Na początku rozgrywki użytkownik może ustawić 3 stopnie trudności zagadek i 3 stopnie trudności akcji, przy czym globalnie Silent Hill 3 zorientowany jest bardziej na wartka akcję, niż to miało miejsce w dotychczasowych edycjach serii. Pociągnęło to za sobą dość istotną zmianę, jaką niewątpliwie jest sporych rozmiarów arsenał broni (oczywiście biorąc pod uwagę to, z czym mieliśmy do czynienia w SH1 i 2). Tym razem w walce w obronie własnego życia wykorzystujemy takie bronie jak: pistolet, shotgun, Uzi, czy katana i stalowa rurka. Zwiększyła się również ilość i różnorodność przeciwników, jakich spotykamy w swej przygodzie.

Tym, co w głównej mierze przyczyniło się do sukcesu wszystkich części Silent Hill był niezwykły klimat, który doskonale budowała znakomita konstrukcja lokacji, sposób wykonania modeli, trójwymiarowa grafika, dobra praca kamery oraz niezwykle sugestywny dźwięk i oprawa muzyczna. W trójce nie pominięto tych newralgicznych aspektów świadczących o atrakcyjności gry i starano się je jeszcze bardziej dopracować (poprawiono animacje i modele postaci, itd.). Interfejs i system sterowania nie zmienił się szczególnie od czasów Silent Hill 2 i nadal odznacza się prostotą obsługi i dużą wszechstronnością.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,6 / 10 na podstawie 1714 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 159,90 PLN

Gry podobne do Silent Hill 3

Klasyfikacja PEGI Silent Hill 3

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze pojawiają się nagość i/lub zachowania seksualne lub nawiązania do zachowań o charakterze seksualnym. Gra zawiera elementy przemocy.
Silent Hill 3 - recenzja gry

Recenzja 7 stycznia 2004, 12:25

Okazuje się bowiem, że trudni przeciwnicy i nieustanny strach przed śmiercią naszej postaci nie jest wcale kluczem do osiągnięcia idealnego nastroju grozy. Ale do tego jednak wrócimy nieco później. Na tym etapie recenzji warto wspomnieć o możliwości zapisywania stanu gry w dowolnym jej momencie (z może dwoma małymi wyjątkiem pod koniec zabawy), co jest nie tylko rzeczą odróżniającą wersję PC od PSXowej, ale także ich częścią wspólną. Otóż, miejsca w których w wersji konsolowej można zapisywać stan gry, nie zostały usunięte z wersji na komputery osobiste, co jest niezaprzeczalnym dowodem (jeżeli ktoś by nie wierzył ;-)), że SH3 to gra przeniesiona z konsoli na PieCe, a nie inaczej. Na siłę, można się jeszcze przyczepić do sposobu sterowania (który mimo wszystko jest nader wygodny, zarówno w wersji klawiatura-mysz, jak i przy użyciu pada) i systemu pracy kamer. Na szczęście, na tym kończą się konsolowe akcenty. Perspektywa, z jakiej oglądamy wydarzenia ukazywane na ociekającym krwią ekranie, jest często bezładnie ruchoma i można się po niej spodziewać dosłownie wszystkiego. Podczas rozgrywki kamera potrafi zawisnąć w miejscu z góry określonym przez autorów programu, co nie tyle przeszkadza, ale raczej pokazuje dane pomieszczenie z takiego punktu widzenia jaki wydawał się najlepszy (czyt. najbardziej przerażający) dla twórców gry. Podczas pieszych podróży i walk z napotykanymi potworami, kamera często gwałtownie się obraca i przyjmuje przeróżne pozycje. Oczywiście, można ją wówczas nieco uspokoić odpowiednim przyciskiem, ale fakt ten mimo wszystko wprowadza dodatkowy chaos. Tyle „narzekam” na sposób przedstawienia widoku, nie mogę jednak uznać tego aspektu SH3 za jakąś wielką niekorzyść. Nieskoordynowana praca kamery nad którą musimy bacznie czuwać dodaje grze nerwowości i pozornego zamętu, który wspaniale współgra z atmosferą rozgrywki. Utrudnienia w postrzeganiu świata rekompensują możliwości jego oswajania. Wszelkie napotkane zło możemy (i najczęściej musimy, gdyż nie zawsze da się bowiem ominąć sprintem jakieś monstrum) unicestwić na różnorakie sposoby. Nasza bohaterka będzie się bronić za pomocą takiego oprzyrządowania jak nóż, katana, rura, maczuga, pistolet, shotgun, stun gun; nie zabraknie także kamizelki kuloodpornej, apteczek poprawiających stan zdrowia Heather i niezastąpionej, rozpraszającej wszechobecny mrok latarki.

PC
PS2