Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 czerwca 2010, 02:12

autor: Szymon Liebert

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion

Za nami kolejna duża konferencja z tegorocznych targów E3 – tym razem swoje produkcje przedstawiła firma Konami, która postawiła na skromniejszy pokaz. Japoński wydawca i deweloper przybliżył kolejne odsłony takich serii jak Silent Hill, Metal Gear Solid, czy Castlevania. Oprócz tego poznaliśmy między innymi nowy projekt studia Rebellion i kilka gier muzycznych.

Za nami kolejna duża konferencja z tegorocznych targów E3 – tym razem swoje produkcje przedstawiła firma Konami, która postawiła na skromniejszy pokaz. Japoński wydawca i deweloper przybliżył kolejne odsłony takich serii jak Silent Hill, Metal Gear Solid, czy Castlevania. Oprócz tego poznaliśmy między innymi nowy projekt studia Rebellion i kilka gier muzycznych.

Powyższy line-up w teorii mógłby złożyć się na całkiem widowiskowy pokaz. Niestety stało się wręcz przeciwnie, bo konferencja firmy była pełna wpadek, problemów technicznych, niezrozumiałych żartów i kiepsko prezentujących się zwiastunów. W konsekwencji całość wyglądała wręcz amatorsko i momentami osiągała żenująco niski poziom artystyczny.

Równie mieszane uczucia można mieć odnośnie niektórych produkcji, które w dużej mierze stanowiły „powtórkę z rozrywki”. Mimo tego warto zapoznać się z nowymi propozycjami firmy oraz przypomnieć sobie znane już produkcje.

Def Jam Rapstar

Po krótkim wstępie Shinji Hirano, szefa amerykańskiego oddziału Konami, na scenie pojawił się Nick Perrett ze studia 4MM Games, który musiał zabawić publiczność wobec problemów technicznych ze zwiastunem gry Def Jam Rapstar. Producent powiedział, że jednym z głównych elementów tytułu będzie system społecznościowy i dzielenie się własną twórczością.

Gra pozwoli nam rapować najbardziej znane kawałki hip-hopowe, ale i nagrywać własne wolne style, a później publikować je w sieci. Perrett przekonywał, że zgromadzenie „miliona odwiedzin na naszym profilu defjamrapstar.com uczyni z nas prawdziwych raperów ”. Oczywiście twórczość będzie można oceniać, komentować, a nawet organizować beefy (pojedynki).

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #1

Po tym wprowadzeniu na scenie pojawił się Russell Simons, współzałożyciel wytwórni Def Jam oraz jeden z członków grupy Run-DMC. Simons przekazał, że wspiera projekt w stu procentach, bo sam rap, mający wymiar społeczny, edukacyjny i polityczny, do tej pory był niedoceniany w branży rozrywki. W zwiastunie gry przewinęli się: Redman, Method Man, Kanye West, czy El-P.

Lucha Libre AAA: Héroes del Ring

Drugą zaprezentowaną produkcją był symulator hiszpańskich zapasów lucha libre, który ma w godny sposób zaprezentować ten sport. Produkcja zostanie wydana na konsolach (Xbox 360, PlayStation 3, Wii, DS, PSP), a jej zapowiedź była naprawdę dziwaczna.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #2

Na scenie pojawiło się trzech zapaśników w swoich „wyjściowych” strojach. Zawodnicy zmierzą się w specjalnej walce, której zwycięzca pojawi się na okładce gry. Po tej zapowiedzi panowie zaczęli się bezwładnie okładać, a ostatecznie wynieśli producenta za kulisy.

Saw 2: Flesh and Blood

Piła powraca w kolejnej szaroburej grze. Jak zwykle wcielimy się w osoby zmagające się z pułapkami Jigsawa – większość z nich zostanie oparta na pomysłach z filmu, chociaż pojawią się też niespodzianki. W jednej z nich kobieta zostanie uwięziona w windzie i będzie musiała rozwiązać szereg mini-gierek logiczno-zręcznościowych.

John Williamson z Zombie Studios wyjaśnił, że dla twórców pułapki są jak walki z bossami. Konstrukcja każdej z nich jest dość podobna – łączymy przedmiot codziennego użytku z wadami, przewinieniami lub lękami ofiar.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #3

Głównym bohaterem produkcji będzie potomek postaci z pierwszej części serii. Oczywiście można spodziewać się psychodelicznej muzyki i mrocznego klimatu. Sam Jigsaw otrzyma nie tylko głos, ale i wygląd Tobina Bella. Gra Saw 2: Flesh and Blood pojawi się na Xboksie 360 i PlayStation 3 na Halloween.

N3II: Ninety-Nine Nights

Na scenę wkroczył dziwaczny Fujii June, producent N3II: Ninety-Nine Nights, który zapewnił, że w grze pojawi się sporo poprawek względem poprzedniej odsłony serii. Autor wspomniał o „milionie” dodatków, chociaż skupił się tylko na najważniejszych, czyli trybie kooperacji online, poprawionej oprawie wizualnej i rozbudowanej rozgrywce.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #4

Dzięki powyższym zmianom na ekranie będziemy oglądać znacznie więcej przeciwników niż w innych grach tego typu. Sam June stwierdził, że gra jest „ekstremalna ” i zmierzymy się w niej z milionem żołnierzy. Zwiastun tytułu wydawał się to potwierdzać i jednocześnie zaprezentował wszystkich bohaterów następnej przygody (Maggni. Zazi. Levv. Sephia, Galen).

Otomedius Excellent

Niais Taylor zapowiedział ekskluzywną grę na Xboksa 360, która ma być klasyczną strzelanką 2D od Konami. Podobno produkcja trafi zarówno do hardcorowych fanów gatunku jak i mniej zaangażowanych graczy. Tytuł ma oferować 9 postaci, mangową stylistykę, tryb co-op dla 4 osób, grafikę HD. Pokazany zwiastun skupiał się na dziewczynach w krótkich spódniczkach.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #5

Adrenalin Misfits

Jeden z projektów Konami dla Kinecta, czyli kontrolera Microsoftu pod Xboksa 360. Gra utrzymana jest w bajkowej i lekkiej stylistyce, a skupia się na surfowaniu i jeżdżeniu na snowboardzie. Oczywiście wszelkie akrobacje będziemy wykonywać skacząc przed ekranem, więc całość jest skierowana do rodzin i odbiorców casualowych.

Trzy główne elementy produkcji to: intuicyjna rozgrywka, wrażenie prędkości i kontrolowania postaci oraz różnorodność. Ostatnią cechę zapewni 8 odmiennych fantastycznych światów (od pustyni, aż po ośnieżone zbocza), mnogość trybów rozgrywki (slalom, zbieranie/eksploracja, walka o punkty) oraz możliwość kolekcjonowania dodatków i rozwijania zawodników.

DanceMasters (tytuł roboczy)

Nad DanceMasters pracuje Naoki Maeda, producent kultowego w pewnych kręgach Dance Dance Revolution. W samej produkcji oczywiście nauczymy się tańczyć i wykonamy mnóstwo ewolucji na parkiecie (w stylach tanecznych: Latin, African, Hip-hop, Jazz, itd.). Krótka prezentacja pokazała, że tytuł kojarzy się z grami z EyeToy’a oraz zapowiadanym Dance Central.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #6

Twórcy gry pokazali fragment rozgrywki co okrasili tańcem przed ekranem (ten niesamowity występ można zobaczyć w drugiej połowie tego filmu na YouTubie). Był to kolejny dziwny punkt programu, bo autorzy najwyraźniej tańczyli do zwiastuna, a nie rzeczywistej gry. Mimo wszystko produkcja zapowiada się ciekawie i zapewne zainteresuje fanów tematu.

Karaoke Revolution Glee

Karaoke Revolution Glee to produkcja stworzona na podstawie programu telewizyjnego. Gra, będąca jednocześnie 10 odsłoną Karaoke Revolution, zostanie wydana w tym roku na Wii. Znajdziemy w niej największe hity – w sumie otrzymamy 45 piosenek i dużo trybów. Jednym z utworów będzie Somebody to Love zespołu Queen, który na scenie wykonał chór.

Hudson

Studio Hudson na konferencji reprezentował Mike Pepe, który zapowiedział cztery tytuły:

  • Beyblade Metal Fusion – gra w bączki na podstawie popularnego serialu animowanego. Zostanie wydana na Wii/DS – obie wersje będą ze sobą powiązane.
  • Deca Sports 3 – duża marka dla firmy. W założeniach jest skierowana do rodzin, które będą mogły pograć w koszykówkę, czy pływać kajakami. Każda z mini-gierek obsługuje Wii Motion Plus. Gra trafi na Wii.
  • Deca Sports Freedom – kolejny tytuł wspierający Kinect (Xbox 360). Zestaw sportowych mini-gierek – wśród nich pojawiają się: tenis, łucznictwo, paintball. W sumie dostaniemy 10 konkurencji, oprawę HD i możliwość wykorzystania awatarów.
  • Lost in Shadow – najciekawiej prezentująca się gra studia. Wcielamy się w niej w cień oddzielony od swojego właściciela przez złe moce. Całość rozgrywa się więc w sferze cieni rzucanych przez przedmioty z pierwszego planu. Produkcja jest utrzymana w stylistyce niezależnej platformówki, a jej główną cechą jest zabawa ze światłem. Tytuł zostanie wydany na Wii. Zwiastun gry (YouTube).
Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #7

Silent Hill

Nowy Silent Hill został zaprezentowany przez producenta Devina Shatsky. Autor zapewnił, że w grze zobaczymy liczne inspiracje poprzednimi odsłonami serii, więc fani mogą spać spokojnie. Produkcja, która trafi na Xboksa 360 i PlayStation 3 w 2011 roku ma przedefiniować markę, ale jednocześnie być jej wierna. Założenia pomysłu pokazano na krótkim zwiastunie.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #8

Bohater gry najprawdopodobniej będzie skazańcem, który zrządzeniem losu trafi do wiadomego miasteczka. W tajemniczym zwiastunie oglądamy kilka przebitek z gry - przemierzanie mrocznych ulic, posługiwanie się latarką, rozmowy z innymi postaciami. W jednej ze scen otoczenie zmienia się na naszych oczach, a w innej pojawia się charakterystyczny potwór.

Całość wyglądała dość przeciętnie, ale zapewne jest zbyt wcześnie żeby oceniać produkcję. Jak wiadomo, zmiany musiały zostać dokonane w warstwie muzycznej, bo poprzedni kompozytor, Akira Yamaoka, rozstał się z firmą Konami. Twórcy znaleźli godnego ich zdaniem następcę – nową ścieżkę dźwiękową skomponuje Daniel Licht (Dexter, Dzieci kukurydzy).

Neverdead

Ta gra to kooperacja Shinty Nogiri, producenta z Konami, z brytyjskim studiem Rebellion. W przygodzie wcielimy się w bohatera, który jest nieumarłym, więc nie boi się przykładowo tego, że ktoś mógłby odstrzelić mu głowę (czego zresztą jesteśmy świadkami w zwiastunie). Najwyraźniej w grze będziemy przemierzać mroczne miasto w asyście tajemniczej kobiety.

Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #9

Całość wygląda na kolejną grę akcji TPP z dużą ilością walki i strzelania. Stylistycznie kojarzy się to wszystko ze zwariowanym humorem Bayonetty.

Metal Gear Solid: Rising

Prezentacja tej oczekiwanej produkcji przyniosła raczej rozczarowania, bo twórcy pokazali zwiastun znany z konferencji Microsoftu. Na scenie pojawił się Shigenobu Matsuyama, producent tytułu oraz projektant Mineshi Kimura. Autorzy przypomnieli o koncepcji Zan-Datsu i wyjaśnili kilka szczegółów:

  • Raiden będzie zdobywał bronie, przedmioty, energię, a nawet informacje, zabijając cyborgi i mechy, a później absorbując ich energetyczne „wnętrzności”. Podczas gry będziemy musieli podejmować decyzje odnośnie tego, które przedmioty wybierzemy.
  • Cięcie na życzenie – system pozwoli ciąć wszystko i wszystkich dokładnie tak jak chcemy. Zadając cios wpłyniemy więc na jego siłę i kąt, dzięki czemu zdecydujemy, czy chcemy wroga zabić, czy tylko unieszkodliwić. Według założeń, cięcie ludzi i przedmiotów będzie samo w sobie frajdą.
  • Powracają elementy skradankowe, ale w nowym wymiarze. Raiden to zwinny akrobata i bardzo szybki wojownik, więc nie będzie chował się na ziemi, ale raczej nad głowami przeciwników. Akcja ma być więc dynamiczna także w zakresie unikania wrogów.
  • Katana będzie głównym orężem bohatera, ale pojawią się też inne bronie.
  • Fabularnie tytuł ma rozgrywać się między Metal Gear Solid 2 i 4. W grze poznamy wszystkie sekrety Raidena.
Konferencja Konami – Silent Hill, MGS, Castlevania i nowa gra studia Rebellion - ilustracja #10

Castlevania Harmony of Despair

Nowa klasyczna platformówką 2D tworzona przez producenta Koji Igarashi. Jednocześnie będzie to pierwsza multiplayerowa produkcja w historii marki. Autorzy zaprezentowali oprawę wizualną stylizowaną na starsze hity, chociaż zrealizowaną w HD. Dzięki temu mapy będą duże, a potwory będą goniły nas po ich poszczególnych częściach.

W Harmony of Despair pojawi się tryb kooperacji i survival. Gracze otrzymają pięć grywalnych postaci – przynajmniej na początku, bo twórcy rozważają ewentualne DLC (mapy, postacie) jeśli produkcja sprzeda się wystarczająco dobrze.

Castlevania: Lords of Shadow

Ostatnią grą pokazaną na prezentacji była Castlevania: Lords of Shadow, która trafi na PS3 i Xboksa 360 pod koniec tego roku. Niestety autorzy skupili się na przekonywaniu, że jest to godny następna serii. Samej rozgrywki nie pokazano, chociaż wyświetlono nowy fabularny zwiastun tytułu, który prezentował się naprawdę nieźle.

3DS

Konami ma 5 projektów na 3DS-a – w tym Metal Gear Solid 3D – ale informacje o nich zostaną ujawnione w przyszłości.