Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka Metal Gear Rising: Revengeance (X360)

Metal Gear Rising: Revengeance

Trzecioosobowa gra akcji, stanowiąca spin-off popularnej serii skradanek Metal Gear Solid, wykreowanej przez Hideo Kojimę. W grze wcielamy się w postać Raidena, bohatera znanego m.in. z drugiej odsłony cyklu.

Akcji | TPP | science fiction | hack'and'slash

Hideo Kojima w spin-offie swojej flagowej serii postanowił po raz kolejny skupić się na postaci Raidena. Bohater ten był już głównym bohaterem Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, jednak wówczas sterowaliśmy rekrutem, który dopiero uczył się swojego fachu, a nie maszyną do zabijania, jaką postać ta ukazana została w MGS4: Guns of the Patriots.

Ponieważ gra nie jest częścią kanonu skradanki Metal Gear Solid, a spin-offem z gatunku hack'n'slash, jej tytuł zmieniono na Metal Gear Rising. Sam Kojima jest tu zresztą jedynie producentem wykonawczym, zajmującym się głównie opowieścią oraz kreacją postaci.

Metal Gear Rising: Revengeance rozgrywa się dziewięć lat po zakończeniu Guns of the Patriots i przedstawia historię Raidena walczącego z cyborgami i robotami Desperado Enforcement LLC w bliżej nieokreślonym państwie afrykańskim, wyniszczonym niedawno zakończoną wojna domową. Gra odchodzi jednak od schematów właściwych głównemu trzonowi serii i oferuje przede wszystkim szybką i dynamiczną akcję, typową dla produkcji studia Platinum Games.

Twórcy, pamiętając o korzeniach serii, umożliwiają miłośnikom poprzednich części atakowanie oponentów z ukrycia, choć to przeciwnicy zazwyczaj chowają się przed nami, a nie odwrotnie. Naelektryzowana katana Raidena sieje spustoszenie w szeregach wrogów, a przygotowana przez autorów technologia umożliwia na przedstawienie odcinania kończyn i szlachtowanie w dosyć brutalny, ale i widowiskowy sposób. Zaimplementowano tu również tryb Blade Mode, dzięki któremu czas spowalnia, a gracz może obrać strategiczne punkty cięcia japońskim mieczem, szatkując nie tylko przeciwników, ale także i niektóre elementy otoczenia.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 8,3 / 10 na podstawie 2108 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8,3 / 10 na podstawie 1135 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 209,90 PLN

Gry podobne do Metal Gear Rising: Revengeance

Klasyfikacja PEGI Metal Gear Rising: Revengeance

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Metal Gear Rising: Revengeance

PC Windows

Rekomendowane: Core i7 3 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (Geforce GTX 650 lub lepsza), 25 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista/7/8

Metal Gear Rising: Revengeance - Kojima i twórcy Bayonetty idą na miecze z DMC

Przed premierą 25 czerwca 2012, 12:43

Twórcy zaimplementowali dwie metody ataków białą bronią – szybkie, brutalne cięcia typowe dla gier pokroju God of War czy Ninja Gaiden oraz strategiczne krojenie przeciwnika w zwolnionym tempie. Blade Mode, bo tak nazywa się owa opcja, to chyba najciekawsza i najbardziej promowana alternatywa walki w Revengeance, a zarazem powód dla którego warto wpisać ten tytuł na listę zakupów. Przytrzymując odpowiedni przycisk, wejdziemy w fazę spowolnienia czasu, precyzyjnie ustawiając kierunek cięć i ich ilość. W ten sposób nasz oponent zostanie po chwili w mgnieniu oka przerobiony na krwiste puzzle (zabijamy tu jedynie cyborgi oraz roboty, żeby była jasność). Krojenie w Blade Mode pozwoli przecinać wrogów przez osłony, zwalać na nich konstrukcje, a także szukać słabych punktów w ich pancerzu. Ponadto Raiden będzie mógł wyrwać pokonanemu w odpowiedni sposób rywalowi jego cybernetyczny kręgosłup, absorbując z niego energię. Cięcie ma być dynamiczne, przyjemne, efektowne i satysfakcjonujące, a pod ostrze trafić może praktycznie wszystko – od przeciwników przez elementy otoczenia aż po arbuzy (miłośnicy Fruit Ninja powinni być wniebowzięci). Szkoda tylko, że obiekty, które poćwiartujemy, po chwili rozpłyną się w eterze. Podziwianie urządzonej masakry okaże się więc praktycznie niemożliwe.

X360
PS3
PC