Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCX360PS3
Okładka Silent Hill: Homecoming (PS3)

Silent Hill: Homecoming

Piąta część cieszącej się ogromną popularnością serii. Tym razem głównym bohaterem jest Alex Shepherd. Wyrusza on na poszukiwania swojego brata, odwiedzając między innymi tytułowe miasteczko Silent Hill.

Przygodowe | TPP | survival horror | przygodowe gry akcji

Silent Hill 5 jest kolejną odsłoną cieszącej się ogromną popularnością serii produktów. Po raz kolejny mamy do czynienia z przygodową grą akcji, utrzymaną w konwencji horroru. Oczywistym wydaje się też być to, że tytuł ten powstał wyłącznie z myślą o pełnoletnich sympatykach gier komputerowych. Piąta odsłona sagi nie wprowadza żadnych rewolucyjnych zmian do mechaniki rozgrywki. W dalszym ciągu zajmujemy się odwiedzaniem nowej lokacji. Rozwiązujemy mniej lub bardziej złożone zagadki oraz walczymy z przerażającymi stworami, próbując jednocześnie poznać wszystkie szczegóły fabuły. Element ten praktycznie od samego początku istnienia tej serii odgrywał bardzo istotną rolę i nie inaczej jest w tym przypadku. Silent Hill 5 powstał z myślą o posiadaczach dwóch modeli konsol. Mowa tu o Xboxie 360 oraz PlayStation 3. Warto też dodać, iż w międzyczasie saga Silent Hill doczekała się kilku pobocznych produkcji, między innymi arcade’owej strzelanki oraz gry Silent Hill Origins (PSP), pełniącej rolę swoistego prequela.

Bohaterem piątej części Silent Hill jest Alex Shepherd. Mężczyzna ten jest weteranem wojennym. Alex powraca po dłuższej nieobecności w rodzinne strony w celu rozwikłania tajemniczego zniknięcia swojego brata – Joshuy. Główny bohater w trakcie rozgrywki odwiedza dwa różne miasteczka – pojawiające się po raz pierwszy Shepherd’s Glen oraz tytułowe Silent Hill.

Podstawowe założenia zabawy pozostawiono w niezmienionej postaci. Na uwagę zasługuje jednak rozszerzony wachlarz zachowań głównej postaci. Sterowany przez gracza bohater gry dysponuje rozszerzonym system odpalania combosów, czyli sekwencji następujących po sobie uderzeń. Alex potrafi także wykonać nieznane do tej pory ruchy, zarówno o charakterze ofensywnym, jak i defensywnym. Wszystkie te opcje niezbędne są do pokonania stworów pałętających się po uliczkach obu wymienionych wyżej miasteczek. W grze nie zabrakło także znanych z poprzednich odsłon serii zagadek, zmuszających zazwyczaj gracza do wysilenia szarych komórek. Oprawa graficzna Silent Hill 5 doczekała się oczywiście wielu istotnych usprawnień, co nie powinno szczególnie dziwić. Za przygotowanie oficjalnego soundtracku do gry ponownie odpowiedzialny jest Akira Yamaoka.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 BD

Ocena gry 7 / 10 na podstawie 1640 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7,6 / 10 na podstawie 135 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 259,90 PLN

Gry podobne do Silent Hill: Homecoming

Klasyfikacja PEGI Silent Hill: Homecoming

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Silent Hill: Homecoming

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3.2 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP/Vista

Silent Hill: Homecoming - recenzja gry

Recenzja 5 marca 2009, 10:08

Grając w Homecoming na PC, możemy wybierać pomiędzy padem lub kombinacją myszy i klawiatury. Ta druga opcja ujawnia swoje zalety szczególnie przy strzelaniu z broni palnej, gdy włącza się tryb pierwszej osoby. Jeśli zdecydujemy się na opcję pierwszą, to musimy być przygotowani na niemiłą niespodziankę. Double Helix postanowiło zrobić na przekór posiadaczom padów od Xboksa 360 i wszystkie przyciski oznaczyło w sposób kompletnie inny niż standardowe A, B, X, Y. Nie wiadomo, o co tutaj chodzi, bo na pewno nie o pieniądze. W efekcie, gdy jakiś potwór dusi naszego bohatera, a na ekranie pojawia się informacja z pulsującym czerwonym przyciskiem – intuicyjnie naciskamy na padzie czerwone B, co oczywiście kończy się zejściem Alexa. Trudno się do tego przyzwyczaić, gdyż oznaczanie przycisków wg ich rozmieszczenia na padzie do Xboksa 360 jest wygodnym standardem w grach na PC.

PS3
X360
PC