Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikPrzygodowePCPS2XBOX
Okładka Silent Hill 4: The Room (PC)

Silent Hill 4: The Room

Kolejna odsłona niezwykle popularnej przygodowej gry akcji zrealizowanej w konwencji horroru, pochodzącej z koncernu Konami. Tradycyjnie już tytuł ten przeznaczony jest wyłącznie dla osób o mocnych nerwach.

Przygodowe | TPP | survival horror | horror | przygodowe gry akcji

Okładka Silent Hill 4: The Room (PC)

producent: Konami

wydawca: Konami

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna

data premiery gry:

7wrz2004

PC PS2 XBOX

Silent Hill 4 to kolejna odsłona niezwykle popularnej serii japońskich horrorów, które zyskały już status kultowych wśród posiadaczy konsol.

Gracz wciela się w role dwudziestoletniego mieszkańca małego miasteczka Ashfield. Henry Townshend (TOWN-END?!) – bo tak nazwali ów bohatera ludzie z Konami, wiedzie spokojny żywot w niewielkiej mieścinie, sąsiadującej bezpośrednio ze sławetnym Silient Hill. Spokojny, aż do tej jednej, jedynej nocy. Henry budzi się w pokoju, cały znerwicowany, przerażony... Koszmar, który chciałby przerwać, niestety się nie kończy. Własne mieszkanie nieoczekiwanie „zamyka się”, drzwi związane zostają grubymi łańcuchami, a o otwarciu okien nie ma co marzyć. Telefon? Głuchy... Sekundy, minuty, godziny – mijają jedne po drugich... Piąty dzień domowego aresztu przynosi dla młodego, zdruzgotanego człowieka nowe fakty. W łazience pojawia się tajemniczy portal, po przestąpieniu, którego Henry przemieszcza się w inne, alternatywne światy. Światy, w których strach i groza stoją na porządku dziennym... Rzecz polega na zrozumieniu i odnalezieniu związków pomiędzy przeklętym pokojem, a bestialskimi snami. Co jest łącznikiem w tym wszystkim? Dlaczego pokój wraz z przejściem kolejnego świata, staje się coraz mocniej przeszywający?

Mimo iż głównym placem boju jest małych rozmiarów pokój, to właśnie dynamika stanowi o sile gry. Zrezygnowano ze standardowego inwentarza, który – po ówczesnej aktywacji – zatrzymywał zwykle grę, dając graczowi chwile czasu do namysłu. W SH4 w to miejsce pojawiło się nowe, podręczne, schludnie wykonane menu, z którego trzeba będzie korzystać w trybie rzeczywistym!

W grze nadal głównym trybem będzie tradycyjny TPP, zaś widok z perspektywy pierwszej osoby towarzyszyć ma tylko i wyłącznie podczas pobytu w strasznie mrocznym pokoju.

Poza standardowymi broniami, doskonale znanymi z poprzednich części serii, pojawiają się nowe, bardzo przyjemne i przyjazne w obsłudze maszynki, z którymi ćwiartowanie nawet największych i najbrzydszych stworów znajduje w naszym oczywistym zasięgu. Odkrywczymi brzydalami trudno z pewnością nazwać „zwykle” zombie (bo one też na nowo pojawia się w „czwórce”), ale już przykładowo lewitujący i przekrzywieni do granic możliwości nędznicy - to już coś dużo smaczniejszego. Nie mniej ponętnie zapowiadają się ukryci w ścianach, a raczej w rozpryskanych na ścianach ciałach przedziwnych osobników, umarlacy.

Lokacje: m.in. las, hotel oraz naturalnie domowe wiezienie, zwane inaczej pokojem.

Nowy silnik graficzny, wykorzystywany m.in. przy produkcji Metal Gear Solid 3: Snake Eater, jest najlepszym, jaka cala seria dotychczas widziała.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 7,9 / 10 na podstawie 1538 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 159,90 PLN

Gry podobne do Silent Hill 4: The Room

Klasyfikacja PEGI Silent Hill 4: The Room

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Silent Hill 4: The Room

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 3.7 GB HDD

Silent Hill 4: The Room - recenzja gry
Silent Hill 4: The Room - recenzja gry

Recenzja 8 października 2004, 12:07

Konsekwencją takiego podejścia do sprawy jest pojawienie się w lewym górnym rogu paska reprezentującego stan zdrowia głównego bohatera. Obok niego umieszczono wskaźnik siły uderzenia, co już w ogóle nie pasuje do uprzedniej koncepcji gry. Po każdym celnym trafieniu ze strony Henry’ego, miernik się zapełnia, a gdy dojdzie do końca – bohater zadaje wzmocniony cios. Jak w arcade’owych zręcznościówkach... Przykre, ale prawdziwe.

PC
PS2
XBOX