Silent Hill 2 Remake zapowiedziany na PC i PS5; tworzy go polski Bloober Team
Konami oficjalnie zapowiedziało remake Silent Hill 2 i opublikowało pierwszy trailer. Grę tworzy polskie studio Bloober Team. Tytuł ukaże się w pierwszej kolejności na PC i PS5.

Plotki się potwierdziły – rodzime studio Bloober Team, twórcy znani z tak gier, jak The Medium, Blair Witch czy Layers of Fear, rzeczywiście pracuje nad remakiem Silent Hill 2. Po miesiącach spekulacji informację tę ujawniła dziś firma Konami na swojej prezentacji.
Silent Hill 2 Remake na PC i PS5, XSX/S poczeka
Ogłoszono, że remake Silent Hill 2 – kultowej odsłony popularnej serii pierwotnie wydanej wyłącznie na PlayStation 2 (w 2001 roku) i PC (w 2003 roku) – powstaje na Unreal Engine 5 i trafi w pierwszej kolejności na PS5 oraz komputery osobiste (Steam). Jako że potwierdzono, iż tytuł będzie czasowym konsolowym „ekskluzywem” Sony, należy się spodziewać wersji na XSX/S w późniejszym terminie.
Niestety nie wyjawiono, kiedy nastąpi premiera. Najbardziej optymistycznym założeniem wydaje się 2023 rok, jednak niewykluczone, że poczekamy dłużej – do 2024, a może nawet do 2025 r. Na razie musi nam wystarczyć poniższy trailer.
Jednocześnie poznaliśmy wymagania sprzętowe Silent Hill 2 Remake na PC. Możecie się z nimi zapoznać w osobnej wiadomości.
Twórcy oryginału wesprą Bloober Team
Choć grę tworzy polskie studio, to fani oryginału powinni ucieszyć się na wieść, że – zgodnie z przeciekami – w pracach nad remakiem Silent Hill 2 bierze udział co najmniej dwóch autorów oryginału. Pierwszym z nich jest Masahiro Ito, czyli reżyser artystyczny, a drugim Akira Yamaoka – kompozytor odpowiadający za ścieżkę dźwiękową SH2. Ten ostatni ma zadbać o to, byśmy usłyszeli w grze nowe utwory i dźwięki otoczenia.
Nie będzie to jedyna zmiana. Gameplay ma bowiem zostać dostosowany do współczesnych standardów, np. kamera zostanie zawieszona nad ramieniem bohatera. Gra zaoferuje również nowe wyzwania. Co ciekawe, ma być także całkowicie pozbawiona ekranów ładowania, dzięki czemu zaoferuje ciągły gameplay (i cutscenki, wiadomo).
Reżyser kreatywny remake’u Silent Hill 2, Mateusz Lenart ze studia Bloober Team – wcześniej pełniący tę samą funkcję przy The Medium – opisał przyświecający zespołowi cel następującymi słowy:
Ujmując rzecz w prosty sposób, naszym celem jest odtworzenie wszystkiego, co uczyniło grę ponadczasową klasyką, jednocześnie bardziej zagłębiając się w mgliste ulice miasteczka Silent Hill.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
- Konami
- zapowiedź (gry)
- Bloober Team
- survival horror
- remake / remaster
- Silent Hill (marka)
- Find Your Next Game
- PC
- PS5
Komentarze czytelników
taipan Centurion
Eh i rakowe sony aka for the players, zabiera znowu na 12 miesiecy gre posiadaczom innej platformy.
Widać, że maja u siebie potezny kryzys gier ekskluzywnych, nie mowiac juz o grach ktore wychodza wylacznie na PS5, bo takich to bylo chyba tylko 2 ?
- Ratchet
- Demons Souls Remake
Jako że konami wspiera takie praktyki, to pokazuje środkowy palec i rok po premierze na PS5 i PC, to na Xboxie za tę produkcję będę mógł dać maks 80zł na promocji.
Chyba że do tego czasu kupię PS5, ale póki co nie mam po co, bo Horizon i GoW w formule akcyjniaka mi kompletnie nie podeszły.
Dawidv Konsul

Jak jedynka ma się fabularnie do dwójki? Nigdy nie grałem w te starsze części a dwójkę nową na pewno kupię. Czy będzie wymagana znajomość jedynki? Po tym, że zrobili Remake 2 a nie 1 to sądzę, że chyba nie wymagane/powiązane? Naprowadzi mnie ktoś pod tym kątem?
Juliana Centurion

Wow! Rewelacyjna wiadomość. Nie mogli wybrać lepszego studia do tej roboty! Po Medium wiem, że to będzie kawał mega solidnej gry.
Ange Ushiromiya Konsul

Wyciekł już gameplay
https://webmshare.com/play/47va0