Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 stycznia 2004, 13:44

autor: Maciej Myrcha

Nowy projekt Shrapnel Games - Wojna o Falklandy

Temat wojen jest dość intensywnie eksploatowany w grach komputerowych, dziwi więc fakt, że do tej pory nie widzieliśmy żadnego elektronicznego reprezentanta Wojny o Falklandy. Wojna ta wybuchła w 1982 roku, kiedy to Argentyna 2 kwietnia rozpoczęła inwazję na Falklandy. Konflikt zakończył się 13 czerwca tego samego roku zwycięstwem Brytyjczyków i odzyskaniem utraconych terenów. Firma Shrapnel Games postanowiła przybliżyć nam nieco te zmagania i stworzyć grę komputerową, której akcja umieszczona została właśnie na Falklandach. Gra powstaje w studio ProSIM a robocza data wydania ustalona została na wiosnę 2005 roku.

Temat wojen jest dość intensywnie eksploatowany w grach komputerowych, dziwi więc fakt, że do tej pory nie widzieliśmy żadnego elektronicznego reprezentanta Wojny o Falklandy. Wojna ta wybuchła w 1982 roku, kiedy to Argentyna 2 kwietnia rozpoczęła inwazję na Falklandy. Konflikt zakończył się 13 czerwca tego samego roku zwycięstwem Brytyjczyków i odzyskaniem utraconych terenów. Firma Shrapnel Games postanowiła przybliżyć nam nieco te zmagania i stworzyć grę komputerową, której akcja umieszczona została właśnie na Falklandach. Gra powstaje w studio ProSIM a robocza data wydania ustalona została na wiosnę 2005 roku.

Firma Shrapnel Games stara się dostarczać tytuły strategiczno wojskowe na wysokim poziomie. Tak też prawdopodobnie będzie i w przypadku najnowszego projektu, szczególnie, że jego głównym projektantem jest pan Gary Bezant, który ma za sobą ponad 23 letnią karierę jako oficer wojsk artyleryjskich. Dzięki jego doświadczeniu i znajomości brytyjskiej wojskowości produkt ProSIM ma szansę stać się wiernym odzwierciedleniem wydarzeń na Falklandach.

W grze będziemy mogli stać się uczestnikami wszystkich aspektów konfliktu - od desantów ziemnowodnych począwszy po ataki sił specjalnych i marynarki wojennej:

  1. Prawdziwe operacje wojenne na niewielką skalę, dowodzenie oddziałami począwszy od szczebla brygady po kompanię;
  2. Pełna integracja operacji morskich - wsparcie ogniowe marynarki wojennej, amfibie, lotniskowce;
  3. Bardzo precyzyjne mapy będące znakiem rozpoznawczym gier ProSIM - przy tworzeniu zastosowano cyfrowe wersje brytyjskich map Wschodnich i Zachodnich Falklandów;
  4. Możliwość sprawdzenia hipotetycznych sytuacji - przykładowo, jak potoczyłyby się losy wojny, gdyby obie strony posiadały ciężki sprzęt bojowy.