Najlepsze gamepady wszechczasów według serwisu CNET

Wraz z rozwojem konsol obserwować mogliśmy zmianę kontrolerów do nich. Począwszy od banalnych przeznaczonych do grania w Ponga, a na najnowszych, bezprzewodowych, wyposażonych w czujniki wychylenia kończąc. Jedne były mniej, inne bardziej udane. Serwis CNET.co.uk pokusił się o sporządzenie subiektywnej listy 5 najlepszych kontrolerów wszechczasów. Zapraszamy do zapoznania się z nią.

futurebeat.pl

Artur Falkowski

Wraz z rozwojem konsol obserwować mogliśmy zmianę kontrolerów do nich. Począwszy od banalnych przeznaczonych do grania w Ponga, a na najnowszych, bezprzewodowych, wyposażonych w czujniki wychylenia kończąc. Jedne były mniej, inne bardziej udane. Serwis CNET.co.uk pokusił się o sporządzenie subiektywnej listy 5 najlepszych kontrolerów wszechczasów. Zapraszamy do zapoznania się z nią.

Jak sami autorzy tekstu podkreślają, lista powstała tylko na podstawie wieloletniego doświadczenia. Nie przeprowadzono żadnych testów ani porównań. Po prostu wybrano te produkty, które zdaniem redaktorów zasłużyły na wyróżnienie. Zestawienie nie ma charakteru rankingu.

Najlepsze gamepady wszechczasów według serwisu CNET - ilustracja #1

Na początek autorzy postanowili powrócić do starych, dobrych czasów Atari 2600. Wspomnianą konsolę obsługiwało się za pomocą charakterystycznego joysticka, którego nie można określić mianem gamepada, jednak ze względu na to, że dzięki niemu gracze mogli zakosztować w domu rozrywki znanej dotąd jedynie z salonów arcade, uznano, że grzechem byłoby go pominąć. Joystick składał się z drążka (oczywiście nie analogowego) oraz jednego przycisku.

Najlepsze gamepady wszechczasów według serwisu CNET - ilustracja #2

Kolejnym padem, który znalazł się w zestawieniu, został ten dołączany do konsoli Super Nintendo Entertainment System (SNES). Autorzy pochwalili w nim elegancję wykonania, prostotę, a także wprowadzone po raz pierwszy tylne przyciski, które znacznie udoskonaliły zabawę z takimi produkcjami jak Street Fighter II.

Najlepsze gamepady wszechczasów według serwisu CNET - ilustracja #3

„To jeden z najważniejszych joypadów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano” – tymi słowami autorzy rozpoczęli opis kontrolera do Nintendo 64. Był to pierwszy pad przystosowany do grania w produkcje osadzone w trójwymiarowym środowisku. Dużą zaletą było wprowadzenie gałki analogowej, a także umieszczonego pod spodem spustu. Dzięki tym rozwiązaniom granie w produkcje pokroju GoldenEye było prawdziwą przyjemnością.

Najlepsze gamepady wszechczasów według serwisu CNET - ilustracja #4

W zestawieniu nie mogło oczywiście zabraknąć poczciwego DualShocka, pada pierwotnie opracowanego z myślą o PSX, a wprowadzonego jako standard do PS2. Sony rozwinęło idee zastosowane przez Nintendo, wzbogacając kontroler w dwie gałki analogowe (druga w większości gier służy do kontroli kamery) oraz świetnie rozwiązane wibracje. Do tego dodać należy idealnie wykształconą linię pada, dzięki czemu jest on bardzo wygodny w obsłudze. Wielu graczy nie wyobraża sobie lepszego kontrolera.

Najlepsze gamepady wszechczasów według serwisu CNET - ilustracja #5

Na zakończenie autorzy wymienili pada do Xboxa 360. Przede wszystkim był to pierwszy bezprzewodowy kontroler dodawany standardowo do konsoli, ponadto odznaczający się starannością wykonania i komfortem używania. We wspomnianym artykule podkreślono jeszcze świetnie spisujące się dwa analogowe spusty oraz możliwość podłączenia do kontrolera zastawu słuchawkowego.

Autorzy uznali, że na liście nie ma miejsca dla SixAxisa oraz Wii-mote’a. Tego pierwszego zdyskwalifikował brak wibracji. W przypadku konsoli Nintendo uznano natomiast, że do tej pory powstało za mało gier w pełni wykorzystujących ten rodzaj sterowania, by móc jednoznacznie określić, na ile ciekawym rozwiązaniem jest nowa zabawka japońskiego producenta.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2007-05-28
15:47

zanonimizowany47980 Generał

😍

Tego pierwszego zdyskwalifikował brak wibracji.
To może reszta powinna być zdyskwalifikowana za brak czujnika ruchu :/

Komentarz: zanonimizowany47980
2007-05-28
15:53

zanonimizowany408075 Generał

😉

pawcyk3-> Nie bądź śmieszny. Czujnik ruchu to zbędny bajer, a wibracje to już naprawdę istotna sprawa. Nawet Kojima się złościł, że ich nie ma. Gdyby nie ta afera z kradzieżą przez Sony patentu, to możesz być pewny, że byłby wibracje w padzie od PS3.

Komentarz: zanonimizowany408075
2007-05-28
16:38

CWSerek Pretorianin

Niektórzy są po prostu żałośni, np. Pan o ksywce psonly. "S" Microsoftu to jeden z najlepiej wykonanych i najwygodniejszych padów, a że krzyżak został spartolony (zawsze muszą być jakieś rysy na diamencie), ciężko jest nim grać w bijatyki (DoA4 i moje zdenerwowanie - krzyczałem na pada). Gdybym jednak miał być obiektywny i wybrać lepszy kontroler (DS lub "S"), zdecydowanie postawiłbym na produkt MS. Ideał został osiągnięty, no prawie...

Komentarz: CWSerek
2007-05-28
17:50

Reavek Legend

Reavek

pawcyk3-> Nie bądź śmieszny. Czujnik ruchu to zbędny bajer, a wibracje to już naprawdę istotna sprawa.

e... myślę że znacznie bardziej określenie 'zbędny bajer' pasuje do wibracji.

Nawet Kojima się złościł

bo MGS'y to jedne z niewielu gier w których tak genialnie są wykorzystane wibracje do budowy klimatu, wiec trudno mu się dziwić, ale myślę że czujnik ruchu w wielu grach się świetnie sprawi.

Z resztą pewnie za jakiś czas w padach do ps3 pojawia sie wibracje :)

Komentarz: Reavek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl