Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 8 stycznia 2003, 13:04

Nadspodziewana popularność Xbox Live

Sprzedaż zestawu startowego płatnej usługi Xbox Live (umożliwiającej prowadzenie rozgrywki za pośrednictwem Internetu) przekracza nasze oczekiwania – tak w skrócie brzmi nowa informacja prasowa firmy Microsoft. Według najnowszych danych, w ciągu niespełna 60 dni od dnia premiery usługi w Ameryce Północnej zestaw startowy zakupiło ponad 250 tysięcy osób, czyli blisko dwa razy więcej niż pierwotnie zakładano.

Sprzedaż zestawu startowego płatnej usługi Xbox Live (umożliwiającej prowadzenie rozgrywki za pośrednictwem Internetu) przekracza nasze oczekiwania – tak w skrócie brzmi nowa informacja prasowa firmy Microsoft. Według najnowszych danych, w ciągu niespełna 60 dni od dnia premiery usługi w Ameryce Północnej zestaw startowy zakupiło ponad 250 tysięcy osób, czyli blisko dwa razy więcej niż pierwotnie zakładano.

Według NPD Group Inc., w pierwszym miesiącu dostępności na rynku, ilość sprzedanych zestawów startowych Xbox Live przewyższyła o 86% ilość sprzedanych sieciowych przystawek (Network Adapters) do konsoli PlayStation 2 w okresie analogicznym, tj. w pierwszym miesiącu sprzedaży owej przystawki. Średni czas jaki gracze spędzają na grze w Internecie za pośrednictwem Xbox Live wynosi 2,5 godziny dziennie. Grupa NPD Group Inc. donosi też, że znacznie wzrosło zainteresowanie klientów samą konsolą Xbox i listopad był najlepszym miesiącem roku 2002 jeżeli chodzi ilość sprzedanych egzemplarzy. Wygląda na to, że po długich miesiącach starań i kosztownych inwestycji, konsola Microsoftu zaczyna podbijać gusta graczy...

Usługa Xbox Live wystartuje w Japonii już 16 stycznia, a na terenie 8 krajów Europy Zachodniej 14 marca.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej