Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 kwietnia 2005, 09:31

Jagged Alliance 3D – turowe czy w czasie rzeczywistym? Oto jest pytanie?

Powyższy tytuł brzmi może dziwnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę tego tygodniowe oficjalne dane na temat JA3D, przysłane przez producenta i europejskiego wydawcę gry (pojawiły się one również nieco wcześniej w rosyjskim magazynie Igromania), ale okazuje się, że nie wszystko w tym temacie jest jasne. A to dlatego, że firma Strategy First, amerykański wydawca tego tytułu oraz inicjator jego produkcji twierdzi, iż JA3D to strategia rozgrywana w systemie turowym.

Powyższy tytuł brzmi może dziwnie, zwłaszcza biorąc pod uwagę tego tygodniowe oficjalne dane na temat JA3D, przysłane przez producenta i europejskiego wydawcę gry (pojawiły się one również nieco wcześniej w rosyjskim magazynie Igromania), ale okazuje się, że nie wszystko w tym temacie jest jasne. A to dlatego, że firma Strategy First, amerykański wydawca tego tytułu oraz inicjator jego produkcji twierdzi, iż JA3D to strategia rozgrywana w systemie turowym.

Sprawa wygląda następująco. Po pojawianiu się informacji związanych z Jagged Alliance 3D, rzesze fanów wyraziło swoją dezaprobatę w związku z systemem rozgrywki w czasie rzeczywistym. Niedługo potem Richard Therrien ze Strategy First na forum tejże firmy uspokajał, że zarówno Jagged Alliance 3D jak i produkowany równolegle Jagged Alliance 3 oparte zostaną o turowe systemy rozgrywki, tak jak to miało miejsce dotychczas. Problem w tym, że zaraz pod jego postem zacytowano wypowiedź jednego z developerów z zespołu Mist Land, o ksywce Napalm, gdzie jasno objaśnia on, że owszem, Jagged Alliance 3 będzie bezpośrednim następcą JA2 we wszystkich aspektach (w tym tryb turowy), ale już Jagged Alliance 3D to inna bajka. Zgodnie z jego słowami jest to tytuł, który ma przyciągnąć do serii nowych graczy, właśnie dzięki zastosowaniu nieco innych rozwiązań (mowa m.in. o czasie rzeczywistym). Po tym poście, pan Therrien stwierdził, że mamy tu do czynienia ze sprzecznymi informacjami dotyczącymi gry i de facto, musi dowiedzieć się co właściwie produkuje rosyjski developer. Do tej pory nie pojawił się na forum...

Reasumując, należy pozazdrościć organizacji...

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej