Gry dobrze sprzedawały się w roku 2008

Top Global Market to studium prowadzone przez NPD Group,‭ ‬GfK Chart-Track oraz Enterbrain - trzy organizacje, zajmujące się badaniem największych rynków w branży gier – odpowiednio: amerykańskiego, brytyjskiego i japońskiego. Według raportu, opublikowanego przez te współpracujące instytucje, globalny wynik sprzedaży oprogramowania rozrywkowego w roku 2008 jest o 11% większy od tego z roku 2007.

Michał Urbanek

Top Global Market to studium prowadzone przez NPD Group,? ?GfK Chart-Track oraz Enterbrain - trzy organizacje, zajmujące się badaniem największych rynków w branży gier – odpowiednio: amerykańskiego, brytyjskiego i japońskiego. Według raportu, opublikowanego przez te współpracujące instytucje, globalny wynik sprzedaży oprogramowania rozrywkowego w roku 2008 jest o 11% większy od tego z roku 2007.

Podany rezultat jest oczywiście oparty na wynikach sprzedaży z trzech wyżej wymienionych państw, jednak powinien być miarodajny również na skalę globalną. Złożyło się nań ok. 410 milionów kopii wszelakich tytułów – tyle bowiem zakupili gracze w minionym roku. Dla porównania w roku 2007 na terenie tych samych krajów sprzedano „zaledwie” 367,7 milionów pudełek z grami.

Mimo, że całościowo rok zaliczony jest na plus, wyniki dla USA, Wielkiej Brytanii i Japonii diametralnie się różnią. Zacznijmy od Wysp – to one najbardziej przyczyniły się do ogólnego rezultatu, osiągając wynik o 26% lepszy niż w roku wcześniejszym. Miejsce drugie zajęły Stany Zjednoczone, w których sprzedaż software’u była 15% wyższa w stosunku do 2007. Dlaczego więc średnia wyniosła tylko 11%? To „zasługa” Kraju Kwitnącej Wiśni, który w minionych dwunastu miesiącach zanotował 13-procentowy spadek. Co spowodowało taką sytuację?

W największym stopniu odpowiedzialna jest za to stosunkowo niska sprzedaż gier na PlayStation 2 – na tę konsolę rozprowadzono 42% mniej kopii oprogramowania niż w 2007 roku. Natomiast każdy z trzech next-genów osiągnął wynik wyższy, co pokazuje, że PS2 powoli schodzi ze sceny, przynajmniej na Dalekim Wschodzie.

Jakie są prognozy dla Japonii na nowy rok? Jeden z pracowników Enterbrain, Ricky K. Tanimoto, stwierdził, że w 2009 tamtejszy rynek gier powinien się rozkręcić, a to z powodu premier takich gier jak Dragon Quest IX, Monster Hunter 3 czy, wreszcie, Final Fantasy XIII. Czy tych kilka tytułów ma szansę spowodować, że sprzedaż oprogramowania w Japonii wzrośnie? Zobaczymy.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl