Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 kwietnia 2003, 09:22

Gordon Freeman wraca, czyli pierwsze przecieki z produkcji Half-Life 2

Wczoraj zespół Valve Software oficjalnie potwierdził, iż prace nad drugą częścią gry Half-Life trwają – nie trzeba było długo czekać, by do sieci przedostały się pierwsze nieoficjalne informacje o tej produkcji. Zacznijmy od tego, że termin premiery to 30 września tego roku...

Wczoraj zespół Valve Software oficjalnie potwierdził, iż prace nad drugą częścią gry Half-Life trwają – nie trzeba było długo czekać, by do sieci przedostały się pierwsze nieoficjalne informacje o tej produkcji. Zacznijmy od tego, że termin premiery to 30 września tego roku...

...a dalej „przeciek” wygląda następująco:

  • Ponownie wcielamy się w postać Gordona Freemana, a historia rozpoczyna się w chwili gry zaczynamy pracować dla G-Mana.
  • Akcja gry toczy się w europejskim mieście zwanym „City 17”.
  • Half-Life 2 korzystać będzie z nowego silnika graficznego „Source”. Minimalne wymagania gry to procesor z zegarem 700MHz i karta grafiki 3D zgodna z DX6. Rekomendowane zaś to procesor z zegarem 2GHz i kartą graficzną GeForce4.
  • Spotkamy się ponownie z potworami zwanymi „Headcrabs”, a także z obcymi „Xen”, lecz nie wykluczone, że tym razem niektórzy przedstawiciele tych drugich będą nam pomagać.
  • Nad scenariuszem do gry pracuje Marc Laidlaw, człowiek któremu zawdzięczamy oryginalną fabułę jedynki.
  • Dziewczyna, który widzieliśmy na licznych okładkach czasopism i artach (news wczorajszy) nazywa się Alyx i jest córką naukowca pełniącego istotną (jeszcze nieznaną) rolę w fabule gry. Alyx nie jest postacią grywalną.
  • Gra ma posiadać 12 etapów i gwarantować około 40 godzin rozgrywki.

Na koniec najlepsze... w planach Valve Software jest już trzecia część cyklu Half-Life.

Fanów serii zapraszam też pod ten adres, gdzie znajdują się zeskanowane screeny, które znalazły się w wydanych już zachodnich magazynach.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej